Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä pihin miehen kanssa

Vierailija
02.06.2026 |

Olen elänyt pian 15 v. miehen kanssa, joka yhteisestä lapsesta huolimatta elää ikäänkuin itsellisesti rahamielessä.

Meillä on yhteinen ruokatili, jonne suostuu laittamaan kuukausittain 300 e. Sieltä loppuu joka kk raha eli meidän kahden aikuisen ja teinin pitäisi 600 eurolla kuussa käyttää miehen mielestä max. ruokaan. 

Sitten kun raha loppu mieheni hyvin hanakasti välttelee kaupassakäyntiä, jotta hänen rahat eivät kulu. 

Viikonloppuna oli vessapaperi lähes loppu, hän kaupassa valitti kuin on kallista Tokmannilla tarjouksessa ollut Serlan säkki. Jätimme lapsen kanssa hänet hyllylle asiaa ihmettelemään, kunnes juoksi perääni sanoen et osta vain se säkki. 

Tämä oli jotenkin viimeinen niitti tähän ikuiseen rahavääntöön. Jos käymme esim. Ulkona syömässä, mies ei koskaan maksa epassien hyödyntämisen jälkeen loppusummaa. Sitten kinuan häneltä mobilepay pyynnöllä hänen osuuttaan. Ei vie lasta tai koiraa lääkäriin kun uskoo, etten maksa hänelle omaa osuuttani tai vakuutuksesta takaisin. 

Miltä tämä kuulostaa ulkopuolisen korviin? 

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä te ostatte kaupasta jos menee noin paljon rahaa ruokaan? Meitä 2 aikuista ja kauppaan menee n. 250 e kk. Syödään hyvin ja mm. Lämmin ruoka 2 krt päivässä. Ihan uteliaisuuttani kysyn. Marjoja on pakkasessa ja niitä syödään myös paljon. 

Lämmin ruoka - hernekeitto ja veteen keitetty kaurapuuro? Minä saan menemään tuon verran pelkkiin kasviksiin, kun syön muutakin kuin kaalia ja porkkanoita.

Meillä menee kk n 200 e ruokakauppaan. Vuoden perunat tulee perunapellosta, mustikat ja viinimarjat itse kerättynä. Keväästä pitkään syksyyn itse nostettua kalaa, vihanneksi kasvihuoneesta ja kasvatusaltaista. Basilikaa on kerätty monta satoa jo tänä vuonna.

Ostetaan maitoa, puurohiutaleita, jogurttia, rahkaa, kanaa, lihaa, tonnikalaa, satunnaisia leipomistarvikkeita. Nyt, kun kalaa tulee, ei juurikaan osteta kalaa ja lihaa. Kananmunia myös ostetaan.

Kun kerrotaan perhe ostaa ruuat 400 e kk, mietin paljonkohan siellä käydään muilla syömässä. 
Tai on todella edullista ruokaa päivittäin. Pari v sitten saatiin omenoita aivan älyttömästi ja mm kuivasin niitä paljon. Vieläkin löytyy. Niitä lisään lähes päivittäin aamupuuroon

Vierailija
82/95 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

600 kuussa riittää ruokaan. Käytte ulkona syömässä, pihi ei kävisi koskaan. Kuulostaa ennemminkin tavalta saada perheen rahat riittämään, kuin erityiseltä pihiydeltä. Otatko kulutusluottoja useinkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihi kumppani on yleensä myös täysin rakkaudeton. Pihiydessä on kyse jonkinlaisesta kirjolla olemisesta, jossa tunne-elämäkään ei ole normaalia. Pihiys olosuhteiden pakosta, esimerkiksi että rahaa ei ole, on eri asia. Mutta se, ettei halua itse edes tarpeellisia asioita ostaa eikä soisi niitä toisellekaan, on sairaus. Sairaan ihmisen kanssa ei kannata ryhtyä parisuhteeseen.

Vierailija
84/95 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on paljon hömelöitä naisia jotka maksavat koko perheen menot "tasa-arvon" nimissä. Jos mies ensitreffeillä sanoo 🤓 "minähän en sitten maksa naisen kahvia kun ollaan tasa-arvoisessa maassa", niin jättää lasten synnyttyä myös kaikki perheen juoksevat kulut äidille koska pystyy. Ei tuollaista pysty keskustelulla kääntämään. 

Vierailija
85/95 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on paljon hömelöitä naisia jotka maksavat koko perheen menot "tasa-arvon" nimissä. Jos mies ensitreffeillä sanoo 🤓 "minähän en sitten maksa naisen kahvia kun ollaan tasa-arvoisessa maassa", niin jättää lasten synnyttyä myös kaikki perheen juoksevat kulut äidille koska pystyy. Ei tuollaista pysty keskustelulla kääntämään. 

Ja viestistä jäi se että säästeliään ja pihin ero on että pihi kokee oikeudekseen olla lokki ja hyväksikäyttää kaikkia muita rahallisesti ja henkisesti. Jos tulee ongelmatilanteita niin pihi jättää oitis koska kokee haittojen olevan painavampia kuin hyötyjen. Rakkaudesta siinä ei ole lainkaan kyse

Vierailija
86/95 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä te ostatte kaupasta jos menee noin paljon rahaa ruokaan? Meitä 2 aikuista ja kauppaan menee n. 250 e kk. Syödään hyvin ja mm. Lämmin ruoka 2 krt päivässä. Ihan uteliaisuuttani kysyn. Marjoja on pakkasessa ja niitä syödään myös paljon. 

No, ette syö hyvin. Mitä ruokia, välipaloja ja leipiä te syötte?

Meillä menee 800€ kuukaudessa ruokakauppaan ja se on paljon, mutta en sniiduile. Teen ruuat itse (leivänkin) ja paljon syödään kasvisruokia. Viikonloppuisin syödään pihviä ja kalaa. Nuorille sipsiä ja limuja yms

Mä + 2 teiniä.

Sipsit ja limut yms. hyvää syömistä? Antoi jopa oikeutuksen lytätä lainaamasi järkevä kommentti. On meitä moneksi.

Vierailija
87/95 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miksi olet suostunut tällaiseen suhteeseen alunperin ja vielä jatkanut suhteessa 15 vuotta. Mä olisin lähtenyt jo ensimmäisistä kerroista kun tekee noin.

Vierailija
88/95 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin opiskelijana seurustellut vajaa vuoden toisen opiskelijan kanssa.

Kaikillahan rahat olivat nollissa koko ajan, ei silloin juurikaan tarjoiltu.

Poikaystävä tuli usein minun luo viikonlopuksi ja yhden viikonlopun jälkeen kämppis sanoi tää oli syönyt hänen jogurtit jääkaapista. Meillä oli kummallakin laatikot jääkaapissa, niissä luki oma nimi.

Oltiin suunniteltu mun vanhempien luo menoa jouluksi, kunnes poikaystävä sanoi taikasanat

Luuletko sun vanhemmat maksaa meidän junaliput. Kysyin miksi ihmeessä maksaisi ja puolustus oli ollaan opiskelijoita.

Kysyin miksi tulee mun luo aina tyhjin käsin js muistin oli kerran laittanut kauppalistan, kun menin hänen luo. Kohautti päätään ja sanoi hän on tottunut muut maksaa.

Totesin eiköhän tämä ollut tässä. On ok olla tiukilla, mutta ei ole ok olla aina ottamassa eikä ikinä tarjoamassa.

Menin alkon kautta kämpille ja otettiin kämppiksen kanssa perseet. Ostin jonkun mega-astian jogurttiakin.

Tämä tapahtui 90 luvulla ja en ole päästänyt tapahtumaan enää uudestaan.

Vierailija
89/95 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä ap, että sinulta on mennyt todellisuudentaju tuon hävyttömän lokin kanssa. Kuvio on sairas, mutta et näe sitä. Olet liian kauan suostunut tuohon paskaan.  Todellisuuntaju palaa kun olet tarpeeksi kauan erossa pihistä äijästä.

Vierailija
90/95 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun täällä on niin erilaisia näkemyksiä ruokalaskuista niin piti mielenkiinnosta omatkin tarkistaa.

maaliskuu 879,89 €

huhtikuu 889,89 €

toukokuu 1.039,16 €

Nämä siis pelkkää ruokaa, pesuaineet ym. päivittäistavarat vielä päälle. Kaksi aikuista plus 13- ja 11-vuotiaat lapset, ei syödä lihaa, ruuat laitetaan itse paitsi viikonlopun lounaat valmisruokaa, ruokaa ei mene roskiin käytännössä yhtään.

Vierailija
91/95 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin. 

Mies ei saisi olla pihi, mutta ei myöskään holtiton rahankäyttäjä. Oikeastaan miehellä pitäisi aina olla rahaa, vaikka sitä kulutetaan reippaasti arjessa, tehdään lomamatkoja, ostellaan kivoja lahjoja puolisolle, maksetaan avokätisesti lasten harrastukset, ja sisustetaan kotia. Tietenkin rahaa pitäisi olla hyviin autoihin, kunnon omakotitaloon ja kesämökkiin. Eikä se ole mies eikä mikään, jos ei ole sijoituksia.

Naiset siis haluavat tässäkin säästää kakun ja syödä sen.

Sama asia parisuhdeseksin kanssa: mies ei saisi haluta enempää kuin nainen, mutta silti miehen pitäisi olla aina valmiina, jos naista sattuu haluttamaan. Lisäksi miehen pitäisi panostaa naisen viettelyyn aina sopivin väliajoin. Ovulaation aikaan pitää aina olla yhtä halukas kuin nainen, ja pms-viikolla sekä menkkojen aikaan ymmärtää olla koskematta naiseen. Mies ei saa katsoa aikuisviihdettä eikä masturboida. Miehen pitää olla taitava ja seksuaalisesti antelias, eikä tietenkään saa saada siemensyöksyä ennen naisen orgasmia, mutta erektio pitää silti säilyttää.

"Miehillä on helppoa parisuhteessa".

Mitä ihmettä sinä oikein vingut? Valitusvirtesi menee nyt raskaasti ohi maalin, koska tässä keskustellaan puolison piheydestä.

Jokainen pariskunta tietysti sopii itselleen sopivan rahankäyttömallin, mutta jos malli perustuu tuollaiseen tiukkaan jakoon, sen on oltava oikeudenmukainen ja on otettava huomioon mahdolliset tuloerot. Itse en jaksaisi katsella sekuntiakaan tuollaista pihistelyä. Oletko ap edes varma, ettei miehesi laita itseään varten rahaa syrjään tulevaisuutta ajatellen? 

Vierailija
92/95 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ssukulaisperheen mies oli just tuollainen. Ero tuli. 

Mies upotti rahansa osakkeisiin ja rahastoihin. En lopulta tiedä onnistuuko edes sioituksissaan.

Perheelle osti punalappuruokia, jos niitäkään, lapset kulki liian pieneksi jääneissä vaatteissa 

Joskus oltiin yövieraina siellä. Kaikki tarjottu oli halvinta mahdollista. OK-talon pihalla iso Volvo ja Volkkari. Elämisen kulissit oli kunnossa, sisältö ohutta. 

Annas kun arvaan? Kun ero tuli, mies piti ostamansa osakkeet ja rahastot, koska ostettu hänen rahoilla.

Vaimon ostamat ruoat, vaatteet ja pesuaineet jne ei näy missään. Ne on syöty tai puettu päälle.

Vierailija
93/95 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me laitetaan kumpikin joka kuukausi 150e taloustilille ja maksetaan sieltä kahden juoksevat kulut. Hyvin riittää.

Vierailija
94/95 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kahdella aikuisella menee ruokaan n. 800e ihan normi ruokia tosin kotimaista. Joskus jotain extraa

Vierailija
95/95 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ssukulaisperheen mies oli just tuollainen. Ero tuli. 

Mies upotti rahansa osakkeisiin ja rahastoihin. En lopulta tiedä onnistuuko edes sioituksissaan.

Perheelle osti punalappuruokia, jos niitäkään, lapset kulki liian pieneksi jääneissä vaatteissa 

Joskus oltiin yövieraina siellä. Kaikki tarjottu oli halvinta mahdollista. OK-talon pihalla iso Volvo ja Volkkari. Elämisen kulissit oli kunnossa, sisältö ohutta. 

Annas kun arvaan? Kun ero tuli, mies piti ostamansa osakkeet ja rahastot, koska ostettu hänen rahoilla.

Vaimon ostamat ruoat, vaatteet ja pesuaineet jne ei näy missään. Ne on syöty tai puettu päälle.

Noinhan siinä käy. Fiksu mies!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi