Elämä pihin miehen kanssa
Olen elänyt pian 15 v. miehen kanssa, joka yhteisestä lapsesta huolimatta elää ikäänkuin itsellisesti rahamielessä.
Meillä on yhteinen ruokatili, jonne suostuu laittamaan kuukausittain 300 e. Sieltä loppuu joka kk raha eli meidän kahden aikuisen ja teinin pitäisi 600 eurolla kuussa käyttää miehen mielestä max. ruokaan.
Sitten kun raha loppu mieheni hyvin hanakasti välttelee kaupassakäyntiä, jotta hänen rahat eivät kulu.
Viikonloppuna oli vessapaperi lähes loppu, hän kaupassa valitti kuin on kallista Tokmannilla tarjouksessa ollut Serlan säkki. Jätimme lapsen kanssa hänet hyllylle asiaa ihmettelemään, kunnes juoksi perääni sanoen et osta vain se säkki.
Tämä oli jotenkin viimeinen niitti tähän ikuiseen rahavääntöön. Jos käymme esim. Ulkona syömässä, mies ei koskaan maksa epassien hyödyntämisen jälkeen loppusummaa. Sitten kinuan häneltä mobilepay pyynnöllä hänen osuuttaan. Ei vie lasta tai koiraa lääkäriin kun uskoo, etten maksa hänelle omaa osuuttani tai vakuutuksesta takaisin.
Miltä tämä kuulostaa ulkopuolisen korviin?
Kommentit (95)
Kyllä nyt 200 euroa per henkilö pitää riittää kaikkeen ruokakaupasta hankittavaan. Yhteinen lapsi, yksikkömuoto, eli yhteensä kolme.
Mä olen luulluet, että eksäni oli pihi. Eihän hän näköjää ollutkaan.
Eron jälkeen kirjoitin vaatimuslistan, jos löydän uuden miehen. Ei-pihiys oli listan ensimmäisenä. Nyt minulla on sellainen mies. No, säästöön ei jää rahaa yhtään, mutta elämä on vaan nykyään niin hauskaa!
600 e ruokaan on todella paljon. Jos ei tuolla summalla saa niin on peiliin katsomisen paikka
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nyt 200 euroa per henkilö pitää riittää kaikkeen ruokakaupasta hankittavaan. Yhteinen lapsi, yksikkömuoto, eli yhteensä kolme.
Riippuu, mitä syö. Jos tekee itse alusta asti ja kauden tuotteista, niin riittää.
Nyt on aloittajan miehellä näytön paikka, miten ruuat kolmehenkiselle perheelle saadaan alle viidensadan. Mies voi ottaa kauppaostot ja ruuanlaiton hoitaakseen. Ruuan pitää olla terveellistä, kaikille maittavaa ja edullista, mutta aikaa mies voi ruuanlaittoon käyttää vaikka tunteja per päivä.
Vierailija kirjoitti:
Eron jälkeen kirjoitin vaatimuslistan, jos löydän uuden miehen. Ei-pihiys oli listan ensimmäisenä. Nyt minulla on sellainen mies. No, säästöön ei jää rahaa yhtään, mutta elämä on vaan nykyään niin hauskaa!
Taas näitä listoja. Pysy sinä vosu vaan kotona yksiksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eron jälkeen kirjoitin vaatimuslistan, jos löydän uuden miehen. Ei-pihiys oli listan ensimmäisenä. Nyt minulla on sellainen mies. No, säästöön ei jää rahaa yhtään, mutta elämä on vaan nykyään niin hauskaa!Taas näitä listoja. Pysy sinä vosu vaan kotona yksiksesi.
Kannatti tehdä lista. Sain, mitä halusin. En ole yksinäni.
Mitä te ostatte kaupasta jos menee noin paljon rahaa ruokaan? Meitä 2 aikuista ja kauppaan menee n. 250 e kk. Syödään hyvin ja mm. Lämmin ruoka 2 krt päivässä. Ihan uteliaisuuttani kysyn. Marjoja on pakkasessa ja niitä syödään myös paljon.
Meitä on 2 aikuista. Jos minä käyn yksin ruokakaupassa, ja teen sen mukaan ruoat, niin ruokaan menee max 400e kk. Jos mies käy kaupassa, niin lasku on 600 e. Ne leikkeleet, juustot, entrcotet ja proteiinijuomat.
Saat varmaan jotain masokistista nautintoa tuosta. Kukin tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Saat varmaan jotain masokistista nautintoa tuosta. Kukin tyylillään.
No kukin tyylillään vaikea kyl olla ap:n puolella asiassa
Piheys on asia, joka tulee väistämättä esiin jo varhaisessa vaiheessa seurustelua.
Itse olet silloin valintasi tehnyt ja lapsenkin saanut. Sopeudu nyt.
Itse en siedä pihejä.
Joskus lukioikäisenä seurustelin pihin pojan kanssa. Se tarjoutui hakemaan mua niille, mutta niiltä pois pääsy sitten maksoi. Myös sen tulomatkankin. Asuivat julkisenliikenteen ulottumattomissa. Kaksi kertaa mä menin tuohon. Toisella kertaa vielä sanoin, että sovitaan bensakulut etukäteen, ettei tarvii tapella. Kuitenkin rupes vaatimaan isompaa summaa kuin sovittu. Hänen äitinsä sitten vei mut kotiin pahoitellen poikansa käytöstä. Tarjosin hänellekin bensarahaa varmuudeksi. Ei ottanut. Sen jannu jäi siihen. Vielä se huuteli, että oon velkaa niistä bensoista...
Lisäksi yksi työkaveri on pihi. Sen kanssa pärjää, mutta pitää toisinaan jopa ihailla sitä mielikuvitusta, että miten pyrkii välttämään maksamasta tai pyytää muilta rahaa.
Esimieheltä jatkuvasti laskuttamassa yhtä ja toista.
Meillä menee 800-900€ KUUDEN hengen ruokiin.
Mutta se ei ollut tässä pääasia. Jos mies tienaa huomattavasti vähemmän kuin sinä, ap, eli saa jotain tonnin kuussa käteen, niin ok.
Miten muut laskut ja kulut? Maksatko sinä ne kaikki?
Vierailija kirjoitti:
Mitä te ostatte kaupasta jos menee noin paljon rahaa ruokaan? Meitä 2 aikuista ja kauppaan menee n. 250 e kk. Syödään hyvin ja mm. Lämmin ruoka 2 krt päivässä. Ihan uteliaisuuttani kysyn. Marjoja on pakkasessa ja niitä syödään myös paljon.
Jos teini yhtään urheilee niin syö yllättävän paljon. Ei voi vertailla kahden aikuisen taloutta perheeseen, jossa asui teinim
Ei oikeastaan selvinnyt missä rahavaroissa tämä perheen isä on! Jos rahaa ei ole, sen jotenkin ymmärtää, mutta jos hän on varoissaan, jokin mättää! Parisuhteessa miehen nuukuusaddikti on naisen kannalta ahdistavaa! Jos naisen kiintymys on vahva, se voi auttaa asiaa jonkin aikaa, mutta jossain kohtaa alkavat kysymykset!
Tuttavapiirissäni on tapaus, joka kovasti haluaisi seurustella, mutta ei ole valmis tekemään minkäänlaisia rahallisia panostuksia! Naisten ja tyttöystävien siipi ei kauan kanna, jos mies osoittautuu täydeksi vihtoriksi! Tosin jotkut pystyvät operoimaan näinkin, mutta siihen tarvitaan jo hyvää positiivista, joskin paikkansa pitämätöntä turpavärkkiä!
Vierailija kirjoitti:
Mies on luultavasti saanut mallin kotoaan, ehkä omalta isältään?
Aika harva sitä tekee kaiken kuten vanhempansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos teini yhtään urheilee niin syö yllättävän paljon. Ei voi vertailla kahden aikuisen taloutta perheeseen, jossa asui teinim
Meillä on myös aikuinen poika joka asuu jo omillaan mutta kun asui kotona niin ei silti kauppaan mennyt 600 e. Ja on urheilullinen. Ilkeilynä en kysynyt tuota mutta voiko kertoa konkreettisesti mihin saa 600 e meneen ja meneekö ruokaa roskiin?
Emme ole pihejä mutta mieheni on vastuuton rahankäyttäjä, vaikka en kyllä itsekään ole mikään pihi. Meillä toimii tuo niin, että lainakulut, vakuutukset, sähkö ym yhteiset laskut tulevat e-laskuna yhteiselle lainanhoitotilille. Sinne tulee myös lapsilisät ja niistå tehdään lasten hankinnat kuten vaatteet. Kauppaostokset on suunnilleen samat pikku vaihtelulla ja niissähän on mukana myös pesuaineet ja vessapaperit ym. Tilaus on tehty vuoroviikoin ja ostetaan valmiiksi kerättynä.
Sopikaa, ettå laitatte yllättäviä kuluja kuten eläinlääkäriä varten sinne yhteiselle tilille vaikka yhteensä tonnin. Sitä saa käyttää vain tuon kaltaisiin menoihin. Ja hyvänen aika, 600€ ruokiin- pesuaineet ja vessapaperit tuohon päälle. Kolmen talous ja nykyhinnoilla saa helposti kulumaan 800€
Ssukulaisperheen mies oli just tuollainen. Ero tuli.
Mies upotti rahansa osakkeisiin ja rahastoihin. En lopulta tiedä onnistuuko edes sioituksissaan.
Perheelle osti punalappuruokia, jos niitäkään, lapset kulki liian pieneksi jääneissä vaatteissa
Joskus oltiin yövieraina siellä. Kaikki tarjottu oli halvinta mahdollista. OK-talon pihalla iso Volvo ja Volkkari. Elämisen kulissit oli kunnossa, sisältö ohutta.
Tilanne on aika järkyttävä. Sano miehellesi, että hoitaa nyt 1 kk ajan kaikki ruokaostokset. Sinun pitää näyttää hänelle, mitä se oikeasti on. Lopeta kokkaaminen ja siivoaminen kuukaudeksi. Hän on varmaan tällänen osakesäästäjä, missä fb:ssä eri ryhmissä rohkaistaan säästämään sen maksimaalinen summa kk-osakkeisiin. Tingitään sitten koko elämän aika kaikesta. Lopuksi teidän lapset tuon köyhyyden jälkeen ryyppää perinnön ja talon vuodessa.