Jos lääkäri kysyy juotko alkoholia, kannattaako valehdella että ei juo?
Kannattaako niille kertoa että juo jos kysyy? Vai tuleeko siitä jotakin seuraamuksia?
Kommentit (194)
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri ei tietenkään näe mitään veri- ja virtsakokeista, joten voit huoletta valehdella silmät, korvat täyteen.
Mistä se tuommoiset kokeet pieraisee? Ei minusta ainakaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri ei tietenkään näe mitään veri- ja virtsakokeista, joten voit huoletta valehdella silmät, korvat täyteen.
Mistä se tuommoiset kokeet pieraisee? Ei minusta ainakaan
Ne usein napataan salaa kun on sammuneena putkassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri näkee sen kuitenkin. Ja kun potilas kertoo viikottaisen määrän, lääkäri osaa kertoa sen kolmella.
No, mitä sitten? Mitä se lääkäri sillä tiedolla tekee? Onko se sun "huoltaja"?
Se voi ottaa ajokortin pois ja sen takaisin saaminen onkin sitten aivan eri homma.
No eipä olisi monella korttia jos se pelkästään alkoholin juomisella lähtee. Olen itse rehellisesti kertonut että alkoholia menee välillä enemmän ja välillä vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri näkee sen kuitenkin. Ja kun potilas kertoo viikottaisen määrän, lääkäri osaa kertoa sen kolmella.
No, mitä sitten? Mitä se lääkäri sillä tiedolla tekee? Onko se sun "huoltaja"?
Se voi ottaa ajokortin pois ja sen takaisin saaminen onkin sitten aivan eri homma.
No eipä olisi monella korttia jos se pelkästään alkoholin juomisella lähtee. Olen itse rehellisesti kertonut että alkoholia menee välillä enemmän ja välillä vähemmän.
Jos möläytät, että juot päädyt peth testiin missä rajat paukkuu jo muutamalla päivässä. Lopuksi saa alkkiksen leiman ja menettää kortin. Minua yrittivät jopa vieroitukseen vaikka ei ole ongelmaa
Minä en juo ollenkaan ja lääkärille olen ajatellut valehdella alkoholista että käytän keskimääräistä vähemmän jos sattuu semmoista kysymään. Tavallaan se on totta koska nollakulutus on selkeästi keskimääräistä kulutusta pienempi.
En halua mitään merkintää käyttämättömyydestäni koska se on oma asiani. Toisekseen se on hyvin kummallista koska melkein kaikki ovat enemmän tai vähemmän juoppoja.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan provo
Lekurille ei kerrota koskaan mitään ylimääräistä
No täähän on itsestään selvää, vaikka ei kaikille. Ei mitään, joka voi kääntyä sua vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa olla rehellinen, koska se voi vaikuttaa vaikka tulosten tulkintaan tai muuhun hoitoon. jos jää kiinni valehtelusta tai vähättelystä, niin se sitten voi leimata koko loppuhistoriaa terveydenhuollossa.
Ehkä, mutta minkä tulosten tulkintaan, tai mihin hoitooon se vaikuttaisi olennaisesti.
Ne ajat jolloin lääkärille kerrottiin kaikki, ovat menneitä aikoja. Nykyisin lekureilla on kaikenlaista ilmiantovelvollisuutta. Samoin työterveyden maksaa työnantaja ja jos maksaja kysyy niin..
Kaikesta ylimääräisestä kannattaa olla nykyisin hiljaa, koska ei voi tietää millainen sotedekkari se vastapuoli on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan provo
Lekurille ei kerrota koskaan mitään ylimääräistä
No täähän on itsestään selvää, vaikka ei kaikille. Ei mitään, joka voi kääntyä sua vastaan.
Mitä tahansa sanomaasi voidaan tarvittaessa käyttää sua vastaan. Ihan mitä vain.
Minä valehtelen että juon, koska lääkäri ei usko että en juo. Kerran lääkäri kysyi kolme kertaa että enkö tosiaankaan juo. Tämän jälkeen olen aina vastannut että juon.
Vierailija kirjoitti:
Minä valehtelen että juon, koska lääkäri ei usko että en juo. Kerran lääkäri kysyi kolme kertaa että enkö tosiaankaan juo. Tämän jälkeen olen aina vastannut että juon.
.....en uskalla enää sanoa, että en juo, koska siitä tulee seurauksia....
Vastaan, että silloin tällöin, yleensä jonkin tapahtuman yhteydessä. Festareilla, rokkikeikoilla, lätkämatseja katsoessa. Väkeviä harvoin, yleensä olutta. Itsenäisyyspäivänä aina shamppanjapullo.
Kannattaa olla rehellinen, koska se voi vaikuttaa vaikka tulosten tulkintaan tai muuhun hoitoon. jos jää kiinni valehtelusta tai vähättelystä, niin se sitten voi leimata koko loppuhistoriaa terveydenhuollossa.