Jos lääkäri kysyy juotko alkoholia, kannattaako valehdella että ei juo?
Kannattaako niille kertoa että juo jos kysyy? Vai tuleeko siitä jotakin seuraamuksia?
Kommentit (194)
Huom!Huom! Laihduttajat! Jos pudotatte painoa äärimmäisen nopeasti, voi rasvaa alkaa kerääntyä maksaan!!!!
Kenenkä vuoksi olet siellä lääkärissä? Mitä järkeä olisi valehdella ihmiselle, joka on sinun ja terveytesi puolella.
Jos tuollainen tulee edes mieleen lie alkoholistina siinä kieltämisvaiheessa. "mulla on kaikki kunnossa ja pystyn lopettamaan juomisen koska tahansa"
Heh. Palstan mielipiteet huvittavat. Yleinen mielipide taitaa olla sotedekkarien puolella. Jokainen keneltä kysytään juomisesta on aina kuitenkin salaa juoppo :D
Testi lääkärikäynteineen maksaa 150 eur. Jos tuo testi tehdään vuosittain 100 000 ihmiselle, siihen palaa rahaa yhteensä 15 miljoonaa euroa. Jos testattavan aikaa menee 2h, niin vuosittain testattavien aikaa käytetään 125 henkilötyövuoden verran.
Suomi on maa jossa autot, tiet ja maksat ovat rapistuneet. Ei mikään hoitamatta parane. Lääkärille, katsastusmiehelle ja tieosuuskunnan hoitajalle valehdellaan. Maineen- ja ajokortin menetyksen uhat tekevät monesta huijarin. Hyvät humalai... Siis suomalaiset: olkaa huoletta ajokortin suhteen, mennyttä virkavaltakulttuuria ja legurirahastusta koko viinarallilisenssi. Tulevaisuudessa voitte istua autossane kuin pikkujoulun taksissa. Hönössä takapenkiltä tekoälylle reissurasteja määräten. Eihän se maksaa pelasta, mutta hauskaa mainita legurille: Ei tenttiä alkoholinkäytöstäni! Tulinhan tänne tänään ihan omalla autolla.
Olen ihmeissäni siitä, että sanotaan, että ravinto voi koostua vaikkapa karkeista tai muusta kunhan kalorit jäävät alle kulutuksen. Vaikka olisit painoltasi normaali saatat sairastua rasvamaksaan ja muuhun.
Terveydenhuollossa ovat usein yksinkertaisia. Yksinkertaisuus ja ylimielisyys on tappava yhdistelmä.
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhuollossa ovat usein yksinkertaisia. Yksinkertaisuus ja ylimielisyys on tappava yhdistelmä.
Kun kaiken tietää ei mitään uutta voi sietää.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli Peth arvo 3 ja ajokortti meni. :(
Minulla oli 5 ja antoivat potkut. Olen mukamas vasrallinen käyttömään suur koneita....
Nykyään juon enemmän lun ei ole yöitä. Ennen join 3 tölkkiä kaljaa ennen töihin menoa ja 8 töiden jälkeen. Eli ihan kohtuus käyttöä oli. Nyt masentaa ja juon kodsupullon ja tuon kohtuu määrän päivässä. Viikonloppuisin vähemmän
Päihdepolin hoitaja sanoi että hän hoitaa kelataksin katkolle, sanoin että menen omalla autolla. Katkollakin kävin kaupassa autolla, paperilla piti anoa lupa ja puhallutettiin ja kusikoe palatessa koska en ollut siellä pelkästä alkoholista ja bentsot rullasi kokoajan. En edes ole kuullut että kellään olisi lähtenyt ajokortti kuin ratista, ylinopeudesta tai vanhuuden sairauksien takia.
Siihen kannattaa aina vastata että hyvin harvoin ja vähän vaikka tilanne olisi mikä. Siinä on nimittäin se että se kirjataan sinne kantaan heti ja pomppaa sieltä ikuisesti myöhemmin joka lääkärin ja hoitajienkin silmille ja kohtelu on sitten sen mukaista vaikka ei edes olisi oikeasti mikään ahkera alkon käyttäjä.
Pienikin merkintä tekee jo sen. Ja kuten moni sanoi, kortti voi todella yllättävästi lähteä eikä sitä saa takaisin oikein millään. Et saa myöskään kaikkia tarvittavia lääkkeitä enää koskaan jos joskus myöhemmin olisi oikeasti tarvetta. Voi vaikuttaa työpaikkoihin ja ylenemismahdollisuuksiin sekä eläke- ja kuntoutuspäätöksiin jos niille joskus tulee tarvetta. Etenkin jos et käy lääkärissä usein niin ne 10v-20v vanhatkin kantamerkinnät ovat heti siellä ensimmäisenä näkyvillä sitten kaikille.
Kannattaako terveyden kustannuksella valehdella?
Vierailija kirjoitti:
Huom!Huom! Laihduttajat! Jos pudotatte painoa äärimmäisen nopeasti, voi rasvaa alkaa kerääntyä maksaan!!!!
Osteoporoosi
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa sanoa että silloin tällöin otat saunaoluen tai viiniä ruuan kanssa, ehkä kerran kuussa tai parissa.
Näitä kartoituksia tehdään vain siksi että voi vainota tarpeen tullen.
Diagnoosin ja hoidon vuoksi kysytään. Katsopa kun juoppoa on turha hoitaa eikä kaikki lääkkeet sovi alkoholistille. Nehän hajoaa maksassa, joka voi olla jo lähes koomassa ryyppäämisen takia. Ja silloin kuolet.
Jos koet tarvetta valehdella, olet alkkis.
Huvittaa naapurin akan itsepetos. Hän polttaa ketjussa ja valittelee "pölyallergiaa".
Damoin alkkikset kuvittelevat diabeteksensa ja läskimahansa syyksi jotain muuta kuin alkoholia. Tuopillisessa olutta on yhtä paljon kaloreita kuin tuopillisessa rasvaa.
Turha hoitaa seurausta jos sairauden syy ei poistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli Peth arvo 3 ja ajokortti meni. :(
Minulla oli 5 ja antoivat potkut. Olen mukamas vasrallinen käyttömään suur koneita....
Nykyään juon enemmän lun ei ole yöitä. Ennen join 3 tölkkiä kaljaa ennen töihin menoa ja 8 töiden jälkeen. Eli ihan kohtuus käyttöä oli. Nyt masentaa ja juon kodsupullon ja tuon kohtuu määrän päivässä. Viikonloppuisin vähemmän
Otapas juomaksi pelkkää vettä. Kymmen-kaksikymmentä vuotta putkeen. Takaan, että olet vesiselvä ja voit hommata kortin.
Miksi menet lääkäriin ylipäätään? Siis jos et voi kertoa kaikkea mitkä liittyy mahdollisesti asiaan, esim. liika juominen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi menet lääkäriin ylipäätään? Siis jos et voi kertoa kaikkea mitkä liittyy mahdollisesti asiaan, esim. liika juominen.
Ongelma on että se kantamerkintä ja lääkäreiden ja koko terveydenhuollon asenteen muuttuminen tulee jo hyvin vähäisestäkin maininnasta vaikka ei olisi kyse mistään suuresta eikä pitkäaikaisesta alkoholinkäytöstä ja mikä ei liittyisi mitenkään muihin asioihin miksi siellä ollaan. Eli merkintä tulee helposti ja näkyy sitten ikuisesti vaikuttaen hoitoon ja palveluun aiheuttaen muitakin vakavia seurauksia vaikka et oikeasti käyttäisi alkoholia mitenkään normaalista poikkeavasti. Asennehan näkyy nyt heti jo täälläkin.
Toki alkoholinkäyttöä kannattaa vähentää jos sitä oikeasti menee liikaa mutta ei se lääkäri sitä puolestasi kuitenkaan tee joten hyöty lääkärille mainitsemisesta ei ole noiden massiivisten seurausten vuoksi kovin viisasta. Mieluummin lopetat sen sitten vaan itse ja saat muut vaivasi hoidettua asiallisesti jatkossakin.
Minä en juo alkoholia ja joka kerta sen lääkärille rehellisesti kerron. Aina kuitenkin laittavat alkoholin käyttöä mittaavaan verikokeeseen joka todistaa sitten ajallaan sanomani todeksi.
Tutulla on 30kg ylipainoa ja ei silti ole rasvamaksaa, mutta minulla 5kg ylipainoa ja rasvamaksa.