Jos lääkäri kysyy juotko alkoholia, kannattaako valehdella että ei juo?
Kannattaako niille kertoa että juo jos kysyy? Vai tuleeko siitä jotakin seuraamuksia?
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri ei tietenkään näe mitään veri- ja virtsakokeista, joten voit huoletta valehdella silmät, korvat täyteen.
Tosi monella juopolla on ihan tavalliset veriarvot ja maksa-arvotkin normaalit. Pitää olla todella ojanpohjalla vuosikymmenet ennen kuin se alkaa näkyä.
Eipä pidä paikkansa. Jo kohtuukäyttö nostaa lievästi ylipainoisen maksa-arvoja.
Ei podä yleistää. Ei ainakaan minulla näkynyt maksa-arvoissa (juuri tänään testattiin), vaikka olen muutaman viime vuoden käyttänyt alkoholia runsaasti ja olen selvästi ylipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä salattavaa ap:lla on ?
Se on yksityisasia. T. Ei ap.
Nämähän kysyvät myös seksikumppanien määrää ja haastattelevat millainen suhde niihin on ja minne kaikkialle on työnnetty mitäkin... siis niinku öööööh..ei kuulu sulle?
Alkoholi on Suomessa sallittu päihde ja sitä myydään valtion kaupoista. Miksi siis pitäisi valehdella että juu en juo ikinä koskaan mittään.
Kannattaa sanoa, että on neitsyt ja juo viiniä vain ehtoollisella papin kanssa.
On muuten niin ympäripyöreä kysymys, etteivät useimmat voi vastata siihen muuten kuin sanomalla kyllä. Eivät siis kaikki, mutta suurin osa kansasta.
Miksi hävetä omia valintojaan kuten alkoholin käyttöä? Aina parempi olla aidosti se mikä on.
Sitten kun on koko ajan vatsa helkkarin kipeä ja maksa-arvot pomppaa onkin jo maksakirroosi
Kannattaa aina sanoa että ei käytä ollenkaan. Ei ole mitään syytä sanoa mitään muuta.
Ei missään nimessä ainakaan totuutta kannata kertoa. Mahdollisimman alakanttiin sievistelet käyttösi tyyliin: pari saunakaljaa silloin tällöin, juhlapäivinä lasi kuoharia jne. Muuten alkaa nimittäin hirveä kyttääminen ja vainoaminen.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi on Suomessa sallittu päihde ja sitä myydään valtion kaupoista. Miksi siis pitäisi valehdella että juu en juo ikinä koskaan mittään.
Koska vaikka asia on noin kuten sanot, niin suhtautuminen siihen on muuttunut ja eräänlainen työkyky ja terveysvauhkoilu on mennyt todella agressiiviseksi.
Nykyään ihmisille pyritään määrittelemään alkoholiongelma ja jollain muutaman annoksen viikkokäytöllä. Joten ei ole syytä mainita sitä, jos et halua ottaa riskiä laajemmasta seurannasta.
Alkoholi ilmeisesti kaupassa on nykyään tarkoitettu myytäväksi ainoastaan työttömille, ja heillä sitä ei ole rahaa ostaa, niin herää kysymys että ketä varten niitä kaljalavoja siellä pidetään. Ei ainakaan etenevissä määrin palkansaajia varten.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu, ap, minkä vuoksi sitä kysytään? Työterveys? Työhöntulotarkastus? Ajokortti?
Mieti huolella, mitä vastaat. Jos pelkoa seuraamuksista ei ole esim. työhön liittyen, niin kannattaa olla rehellinen. Itse olen absolutisti, mutta joka ikinen kerta työterveydessä kyseltiin viinan juonnista ja laitettiin tekemään Audit-kysely. Koko kysely on järjetön ihmiselle, joka juo 0 annosta, sillä 1. kysymyksen jälkeen ei ole vastausvaihtoehtoa 0. Lisäksi tehtiin se laaja verikoe alkoholin kulutuksesta, vaikka pelkistä maksa-arvoista näkee suoraan, etten käytä tippaakaan alkoholia. Jo ikäiselläni kohtuukäyttäjällä on toisenlaiset maksa-arvot kuin absolutistilla.
Maksa-arvoille on muitakin syitä kuin alkoholi.
Osaa ne vaan kyttää. En minäkään auditista tykkää koska jouluna ja juhannuksena yksi annos ei ole vaihtoehtona. Tästä vaan saattaa jäädä kiinni koska nolla ei ole sama asia kuin kaksi annosta vuodessa. Sama lääkäri osaa kaivamalla kaivaa ihan kiusallaan joten varovainen saa olla sanoissaan ja silti saattaa kusahtaa jos käynti sattuu väärään aikaan vuodesta.
Vierailija kirjoitti:
Heh. Kävin lääkärissä. Lääkäri kysyi juonko paljon. Vastasin todella harvoin ja vähän.
Mitäs sinne labrakokeisiin ilmestyi keskustelematta? No se paljon kohuttu juomista ilmaiseva testi..
Tutkin internettiä ja viinapitoisella desinfiointiaineella verikokeen yhteydessä voi saada väärän positiivisen. Olen hankala asiakas ja vaadin ilmiantotestin otettavaksi ilman vääriä positiivisia..
Perus. Ihan sama mitä vastaat niin osaa ne testin ottaa. Rahaa on sen verran paljon tuhlattavaksi että muutama ylimääräinen verikoe ei haittaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei juo paljoa, niin turha siitä itse numeroakaan tehdä. Jos sen sijaan juo liikaa, niin se näkyy kuitenkin rutiininomaisissa labrakokeissa jossain vaiheessa.
Totta. Lääkäri tekee sen numeron potilaan puolesta.
Eikö se millään mene ihmisten tajuntaan, että tuo testi mittaa alkoholin pitkäaikaiskäyttöå?! Sulla on niin typerä ja tietämätön kommentti.