Jos lääkäri kysyy juotko alkoholia, kannattaako valehdella että ei juo?
Kannattaako niille kertoa että juo jos kysyy? Vai tuleeko siitä jotakin seuraamuksia?
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri näkee sen kuitenkin. Ja kun potilas kertoo viikottaisen määrän, lääkäri osaa kertoa sen kolmella.
Ei se näy mistään ellei ole ole jo syntynyt jotain terveysongelmaa. Aika paljon pitää kiskoa että sellainen syntyy. Toki ongelmia voi tulla absolutistillekin. Ja ulkonäön perusteella ei voi sanoa mitään. Jotkut vanhenee siten että jonkun mielestä "näyttää juopolta". Se on vain heidän ennakkoluuloa.
En ikinä kerro totuutta. Vastaan just et viiniä silloin tällöin viikonloppuisin tai lomilla hyvän ruoan kanssa. Totuus nyt on vähän toisenlainen..
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ehdottomasti valehdella, lähtee kortti iäksi jos meet totta puhumaan, noin kävi minulle, en ikinä enää puhu totta yhdellekään lääkärille.
Nyt lähtenyt monelta jos beth arvo koholla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ehdottomasti valehdella, lähtee kortti iäksi jos meet totta puhumaan, noin kävi minulle, en ikinä enää puhu totta yhdellekään lääkärille.
Joo, mutta lähtee ilman tuotakin jos meet kertomaan että juot paljon, joka on kyllä perkeleen väärin!
Olin tilanteessa kerran johon kuului sossun haastattelu. Koko haastattelu oli viinaa viinaa viinaa. Milloin olet juonut, et sitten retkahtanut blablabla
Kai ne idiootit menee oletuksilla.
Nyt papereissa lukee että olen alkoholisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa sanoa, että hyvin vähän ja harvoin.
Vähän vähemmän kuin lääkiksen bileissä.
Tämä. Älä tee niinkuin minä teen vaan tee niinkuin minä sanon. Teatteria.
Miksi se sitä kyselee ja holhoaa? Ymmärrän vain, jos on kyse autoilusta.
Jos olet alkoholin kohtuukäyttäjä, niin ei sinulla ole yhtään mitään syytä valehdella. Jos taas ole alkoholin suurkuluttaja tai alkoholisti, niin se näkyy verikokeista (maksa-arvot, PEth) tai jopa ulkonäöstä, vaikka kuinka valehtelisit olevasi raitis tai kohtuukäyttäjä. Ei ne lääkärit sitä kysy ilkeyttään tai vainotakseen sinua, vaan sen vuoksi että alkoholin liiallinen juominen on vakava terveysriski. Hae rohkeasti ammattiapua alkoholinkäytön lopettamiseen mikäli et siihen omin keinoin pysty.
Vierailija kirjoitti:
Mitä salattavaa ap:lla on ?
Se on yksityisasia. T. Ei ap.
Vierailija kirjoitti:
Olin tilanteessa kerran johon kuului sossun haastattelu. Koko haastattelu oli viinaa viinaa viinaa. Milloin olet juonut, et sitten retkahtanut blablabla
Kai ne idiootit menee oletuksilla.
Nyt papereissa lukee että olen alkoholisti.
Sama juttu, olin työkkärin haastattelussa jossa oli joku sossuakka myös, niin sitä ei kiinnostanut mikään muu kuin että paljonko juon, vttu mitä porukkaa.
Takavuosina kun meni viikonloppuisin kossupullo ja jossakin vaiheessa kun tuli verenpaineongelmia ja sen mukana alkoi tutkimukset niin lääkäri kysyi ikäänkuin ohimennen että mites ne viinakset niin vastasin että kossupullo viikonloppuna.
Lääkäri katsoi labratuloksia ja sanoi että kyllä näkyy runsas käyttö, ja sanoi että kannattaa jos nyt ei täysin lopettaa niin vähentää kovasti.
Nykyisin Maisaan pitää ruksata kysymyksiin oikeaksi katsomansa vaihtoehdot ennen sovittua lääkärikäyntiä.
Alkoholinkäyttöä ei voi piilottaa lääkäriltä jos on itse labrakokeissa käynyt.
Nykyisin käytän Ozempic-lääkettä aikuistyypin diabatekseen ja se aiheutti että tavallinen sunnuntairuoan viini piti jättää pois, viini ja ruoka alkoi tulla ylös. Heti en hiffannut syy-yhteyttä mutta kun sama toistui niin googlasin nettiä niin sama ilmiö ollut muuallakin. Sama kävi lauantai-illan sushin kanssa nautittu olut, sekin tulee ylös.
Heh. Kävin lääkärissä. Lääkäri kysyi juonko paljon. Vastasin todella harvoin ja vähän.
Mitäs sinne labrakokeisiin ilmestyi keskustelematta? No se paljon kohuttu juomista ilmaiseva testi..
Tutkin internettiä ja viinapitoisella desinfiointiaineella verikokeen yhteydessä voi saada väärän positiivisen. Olen hankala asiakas ja vaadin ilmiantotestin otettavaksi ilman vääriä positiivisia..
En tietenkään kerro. Silloin kun otan, niin tempaisen sen 25 annosta. Akka lähti jo enkä halua että lääkärikin lähtee, kun tuttu lääkäri hoitelee vaivaisia vaivojani. Parempi sanoa lääkärille, että olen absolutisti ja maratoonari, niin kiitoksia alkaa sadella. Usein kädestä pitäen.
Järetöntä että lääkäri ottaa ajokortin pois jos sanoo että soppa välillä maistuu, vaikka ei omistaisi edes autoa eikä olisi ikinä kännissä ajanut, tuo sydeemi on aivan perrseestä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät että monelta on lähtenyt. Onko sinulla joku lähde tähän väittämään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta lähtee ilman tuotakin jos meet kertomaan että juot paljon, joka on kyllä perkeleen väärin!
Paskat lähde. Mulle kirjoitti päihdepsykiatri lähetteen katkolle eikä kortista ole ollut mitään puhetta eikä b-pethiä otettu.
No spurguthan sanoo aina ettei juo juuri ollenkaan.
Olen raitistunut alkoholisti ja ihan minkä tahansa vaivan takia menee lääkärille, kuvauksessa lukee "juo paljon alkoholia", eivät siis edes kysy käytöstä vaan bongaavat sen vanhoista teksteistä.
Mulla luki vuosia kannassa alkoholin haitallinen käyttö mutta se on tippunut listalta aikojen saatossa pois, eikä siitä kysellä tai testata.