Tekoäly läpäisi Turingin testin, voivat korvata ihmisen lähes kaikessa työssä.
https://www.tivi.fi/uutiset/a/becd9644-dd09-48fd-863e-0ceb623ee510
Kohta kenenkään ei tarvitse tehdä töitä.
Kommentit (37)
Hienoa! Sitten voimme keskittyä sotimiseen. Se näyttää tekoälystä huolimatta huolimatta edelleen vaativan ihan sotilaita maakuoppiin.
Yksi robotti teki postissa paketinlajittelua 200 tuntia putkeen ilman palkkaa. Siinä on ihmisen paha kilpailla.
Ei Turingin testi sitä tarkoita.
Se tarkoittaa vain sitä, että tekoälyä ja ihmistä ei välttämättä erota keskustelussa. Ei mitään ylimaallista kykyä ottaa ihmisten työt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa. Voi keskittyä rauhassa omiin askareisiin ja nauttia elämästä.
Tekoäly tulee ja tekee ne sun askareet.
😂 Aivan briljantti!
Vierailija kirjoitti:
Yksi robotti teki postissa paketinlajittelua 200 tuntia putkeen ilman palkkaa. Siinä on ihmisen paha kilpailla.
Ja silti postimaksut nousevat koko ajan! Mitenkähän AI tämän selittää...
Vierailija kirjoitti:
Kohta tekoäly osaa muurata jopa takan.
Kone pystyy 3D-tulostamaan takan paikan päällä.
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly tekee postimerkitkin. Koska saadaan dronet hakemaan postin ovelta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä että se kuluttaa pirusti sähköä ja vettä. Ihmiset luulee että tulee halvaksi käyttää tekoälyä, mutta ei tässä ole kysymys siitä alkuunkaan.
Vierailija kirjoitti:
Se tarkoittaa vain sitä, että tekoälyä ja ihmistä ei välttämättä erota keskustelussa. Ei mitään ylimaallista kykyä ottaa ihmisten työt.
Keneksi sitä luultiin? Sauli Niinistöksi vai? Kaikki tekoälyt, joihin itse olen trömännyt, ovat erittäin pitkäpiimäisiä, jankkaavia ja käsittävät asiat väärin tavoilla, joihin ihmisäly ei yksinkertaisesti vaan pysty.
Vierailija kirjoitti:
Suvivirteen tai kiekkokultaan tekoäly ei ole vielä paneutunut. Odotamme testituloksia.
No senkun kysyt tekoälyn mielipidettä noista. Suvivirrestä ChatGPT vastasi mm. "Jos minulta kysyttäisiin, mikä on käytännöllinen ratkaisu, näkisin asian niin, että:
perinteiden säilyttämisessä on arvoa,
samalla kaikkien oppilaiden pitäisi tuntea olevansa tervetulleita riippumatta uskonnosta tai uskonnottomuudesta.
Siksi en itse pitäisi yhtä Suvivirttä päättäjäisissä suurena ongelmana, kunhan sitä käsitellään ennen kaikkea kulttuurisena perinteenä eikä uskonnollisena velvoitteena. Tämä on myös lähellä sitä tapaa, jolla monet suomalaiset kokevat sen nykyään."
Kiekkokullasta kysyttäessä ChatGPT sanoi mm "Jos kysytään "mitä mieltä olen", niin minulla ei ole henkilökohtaisia tunteita. Mutta jos arvioin tapahtumaa urheilun näkökulmasta, niin Suomen vuoden 2026 MM-kulta oli aika vaikuttava saavutus. --- Jos olisin suomalainen kiekkofani, epäilen että tätä kultaa muisteltaisiin pitkään juuri sen draaman vuoksi. 1–0-jatkoaikavoitto finaalissa on sellainen tulos, joka jää urheiluhistoriaan.".
Claudella taas on lämmin suhtautuminen suvivirteen:
"Suvivirrestä minulla on lämmin suhtautuminen — se on yksi niitä harvoja asioita, jotka yhdistävät laajasti suomalaisia, uskonnollisesta taustasta riippumatta. Melodia on kaunis, sanat rauhalliset, ja se kuuluu jotenkin orgaanisesti keväiseen tunnelmaan. Tiedän, että sen asemasta kouluissa käydään ajoittain periaatekeskustelua, mutta kulttuuri-ilmiönä se tuntuu aika kiistattomalta.
Nyt kun MM-kulta tuli juuri ennen juhannusta, niin Suvivirttä ja Leijonien voittomarssia voidaan laulaa peräkkäin — ei huonompi yhdistelmä. 😄"
Vierailija kirjoitti:
Askel lähempänä supertekoälyä ja ihmiskunnan loppua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa. Voi keskittyä rauhassa omiin askareisiin ja nauttia elämästä.
Joo, ei työkkäri enää kiusaakaan minua.
Ei, vaan tekoälytyökkäsi, ehkä sitä on helpompi uunottaa.
Jossain kohtaa tämä tekoäly ottaa vähän takapakkia, tavalla tai toisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly tekee postimerkitkin. Koska saadaan dronet hakemaan postin ovelta?
Maksaako se sit 30€/kirje?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kärsivällisyyttä. Robotteja ei ole Suomessa otettu käyttöön, vielä.
https://www.youtube.com/shorts/zxvj7JbtiDs