Suomessa on 50 000 nuorta "näkymätöntä" miestä vailla työtä tai opiskelupaikkaa
Nuorten miesten syrjäytymiskierre
Suomessa on 50 000 nuorta miestä vailla työtä tai opiskelupaikkaa, ja vielä enemmän ”näkymättömiä poikia ja nuoria miehiä”. Vaikka kesän tulo on ilon aikaa, nuorten miesten mieli voi olla täynnä huolia, pelkoja jopa vihaa.
Nuorten miesten syrjäytyminen on Suomessa vakava ongelma, sillä noin 50 000 miestä on vailla työtä tai opiskelupaikkaa.
THL:n tutkimuspäällikkö Kaija Appelqvist-Schmidlechner sanoo hallituksen sosiaaliturvan leikkausten kurjistaneen nuorten elämää.
Loisto Setlementin vt. poikatyön johtaja Kimmo Saastamoinen kertoo kohtaavansa täysin yksinäisiä nuoria miehiä vailla kavereita tai tulevaisuudenuskoa.
Yhden syrjäytyneen nuoren kustannukset yhteiskunnalle ovat arvioiden mukaan 230 000 eurosta yli miljoonaan euroon.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011989165.html
Ja veikkaanpa että suuri osa näistä usein vielä olosuhteiden takia vihaisista nuorista miehistä, jos äänestävät, äänestävät persuja. Äänestämättömien ääni taas menee lyhentämättömänä kokoomuksen ja RKP:n ääniosuuden kasvuun, eli saamme heidän ansiostaan jatkossakin lisää "näkymättömiä nuoria miehiä" :(
Kommentit (220)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin varmaan kuulun tuohon joukkoon, ja voin kertoa jokaiselle joka tässäkin ketjussa syyttää naisia tästä tilanteesta: haistakaa p*ska ja katsokaa peiliin.
Itse olen esim. oman tilanteeni aiheuttanut sillä, että kävin amiksen vaikka olisin päässyt lukioon, ei vaan ollut motivaatiota. No, töitä ei kyseisellä alalla ollut kun valmistuin, ja sen sijaan että olisin muuttanut töiden perässä muualle, jäin omalle tutulle ja turvalliselle paikkakunnalle maleksimaan. Mukaan tuli tietty päihteet ja niistä johtuvat mt-ongelmat.
Joo, v*tuttaa omat valinnat mutta itse olen soppani keittänyt. Turha on naisia tai ketään muutakaan tästä syytellä.
Ja lisäksi, tytöt ovat jo vuosikymmeniä pärjänneet koulussa paremmin, heillä on paremmat sosiaaliset taidot jne. Se asia ei miesten copetuksella muutu miksikään.
Sinussahan on sentään roimasti potentiaalia. Osaat ainakin kantaa vastuun itse omista valinnoistasi, ja se on jo huimasti enemmän kuin moni tässäkin ketjussa inisevä selkärangaton nilkki, joka odottaa sen jonkun MUUN kantavan hänelle kaiken hopeatarjottimella nokan eteen. Älä lannistu, vaan jatka itsesi kehittämistä. Ponnistele, sinussa on ainesta!
Ehkä siksi että tuon sadun kirjoitti nainen eikä mies?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin varmaan kuulun tuohon joukkoon, ja voin kertoa jokaiselle joka tässäkin ketjussa syyttää naisia tästä tilanteesta: haistakaa p*ska ja katsokaa peiliin.
Itse olen esim. oman tilanteeni aiheuttanut sillä, että kävin amiksen vaikka olisin päässyt lukioon, ei vaan ollut motivaatiota. No, töitä ei kyseisellä alalla ollut kun valmistuin, ja sen sijaan että olisin muuttanut töiden perässä muualle, jäin omalle tutulle ja turvalliselle paikkakunnalle maleksimaan. Mukaan tuli tietty päihteet ja niistä johtuvat mt-ongelmat.
Joo, v*tuttaa omat valinnat mutta itse olen soppani keittänyt. Turha on naisia tai ketään muutakaan tästä syytellä.
Ja lisäksi, tytöt ovat jo vuosikymmeniä pärjänneet koulussa paremmin, heillä on paremmat sosiaaliset taidot jne. Se asia ei miesten copetuksella muutu miksikään.
Naiset pärjäävät joo keskimäärin paremmin koulussa tällä hetkellä. Miehet ja naiset tutkitusti pärjäävät paremmin erilaisissa tilanteissa mitä tulee sosiaalisiin taitoihin. Naiset ovat parempia ei-verbaalisen kommunikaation tulkinnassa tai empatiassa kuin miehet esimerkiksi. Miehet ovat taas parempia ongelmanratkaisussa ja informaation jakamisessa.
Kerrotko lisää tästä miesten paremmasta ongelmanratkaisusta ja informaation jakamisesta?
Esim. tiede.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinussahan on sentään roimasti potentiaalia. Osaat ainakin kantaa vastuun itse omista valinnoistasi, ja se on jo huimasti enemmän kuin moni tässäkin ketjussa inisevä selkärangaton nilkki, joka odottaa sen jonkun MUUN kantavan hänelle kaiken hopeatarjottimella nokan eteen. Älä lannistu, vaan jatka itsesi kehittämistä. Ponnistele, sinussa on ainesta!
Kiitos paljon, tulipa hyvä mieli! Yritän tosiaankin ponnistella, vaikka välillä on niin toivoton olo että tekisi mieli lyödä lopullisesti hanskat tiskiin. Olen ollut nyt 1,5 vuotta juomatta joten sentään jossain olen onnistunut.
Tässä toinen kehu. Kirjoitat aivan kuten nainen!
Vierailija kirjoitti:
Toisinsanoen ovat 50 000 sovinistista, seksistä ja toxista manosphere incelliä itkemässä "yksinäisyyttä" eli vinkumassa naisten perään.
Puretaan hieman osiin noita sanoja.
Sovinismi: Tarkoittaa yhden ryhmän edun ajattelua. suomessa ilmaisua käytetään väärin sillä kyseessä ei ole nais viha. Esim. Feminismi on sovinismia.
seksismi: Kyllä puhutaan miesten ja naisten eroista. Keskustelua ei voida käydä ilman seksismiä.
toxinen manosphere: ei tarkoita mitään, hieno sana!
incel: mies, jolla on kyvyttömyys saada romanttista tai seksuaalista seuraa, vaikka haluaisi saada sitä. tässä ei ole mitään väärää mutta naiset on vääristääneet sanaa kuvaamaan peräkammarin poikaa ym. haukkumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisinsanoen ovat 50 000 sovinistista, seksistä ja toxista manosphere incelliä itkemässä "yksinäisyyttä" eli vinkumassa naisten perään.
Vain otettu lääke auttaa.
Miksi haluat puolustaa noita naisia vihaavia ja hakkaavia miesvauvoja?
Incelit ei vihaa naisia eikä hakkaa heitä.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Kummallisesti tämä heidän "yksinäisyys" tarkoittaa vain p*llun puutetta. Jos ihminen on oikeasti yksinäinen, silloin hankitaan ystäviä, ei ainoastaan parisuhdetta/seksikumppanin.
Nämä voisi kärrätä takaisin kotimaihinsa niin tilastot kaunistuu !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puretaan hieman osiin noita sanoja.
Sovinismi: Tarkoittaa yhden ryhmän edun ajattelua. suomessa ilmaisua käytetään väärin sillä kyseessä ei ole nais viha. Esim. Feminismi on sovinismia.
seksismi: Kyllä puhutaan miesten ja naisten eroista. Keskustelua ei voida käydä ilman seksismiä.
toxinen manosphere: ei tarkoita mitään, hieno sana!
incel: mies, jolla on kyvyttömyys saada romanttista tai seksuaalista seuraa, vaikka haluaisi saada sitä. tässä ei ole mitään väärää mutta naiset on vääristääneet sanaa kuvaamaan peräkammarin poikaa ym. haukkumista.
Olen eri, mutta toksinen manosphere on ihan miesten omaa keksintöä. Googleta jos olet muka noin kiven alla elänyt. Ja incelit todellakin ovat 24/7 netissä eläviä peräkammarin poikia jotka itkevät ja ulisevat sitä kun taivaasta ei tipahda instabeibe syliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos paljon, tulipa hyvä mieli! Yritän tosiaankin ponnistella, vaikka välillä on niin toivoton olo että tekisi mieli lyödä lopullisesti hanskat tiskiin. Olen ollut nyt 1,5 vuotta juomatta joten sentään jossain olen onnistunut.
Kiitos! Se siis tarkoittaa että verbaaliset taitoni eivät ole apinan tasolla.
Jotakin menee vikaan jo aiemmassa vaiheessa perheissä, joissa nämä toivottomat nuoret miehet ovat kasvaneet. Yläkoulussa opettajana on surullista katsoa kuinka suurin osa pojista ja toki osa tytöistäkin ovat täysin haluttomia tekemään mitään minkään eteen. Ehkä kaikki on heille aina annettu ilmaiseksi eikä ole koskaan täytynyt nähdä itse vaivaa.
Näillä oppilailla ei ole harrastuksia tai mitään kiinnostuksenkohteita maailmassa. Eivät halua tehdä mitään, ei kiinnosta liikunta, käsityö, musiikki, saati sitten historia tai maantieto. Luku- ja kirjoitustaito on jäänyt kolmasluokkalaisen tasolle, koska siihen tyydytään. 'Ei mun tarvi ku mä osaan jo lukee ja kirjottaa'.
Osalla voi mennä teiniyden piikkiin, mutta monien tulevaisuus näyttää kyllä tosi synkältä.
Ne on kaikki täällä vauvapalstalla vinkumassa nyt, kuten kommenteista näkee.
Vierailija kirjoitti:
Naisille on helpotettu yliopistoon pääsyä vuosikymmenien ajan. Pakkoruotsista on tarkoituksella tehty miehille este ja naisille on tehty lyhyt matematiikka lukioon jota ei tarvitse edes kirjoittaa. Yliopistonki voi suorittaa ilman mitään matematiikan ymmärrystä.
Tekniselle alalle haluttiin lisää naisia, niin matematiikan vaatimuksia laskettiin niin, että ne ovat lähellä lukion pitkän matematiikan tasoa.
Naisten suosiminen on mennyt liian pitkälle.
Miksi pakkoruotsi on miehelle este? Pakkoruotsi ei ole erikseen miehille suunnattu este vaan se koskee kaikkia samalla tavalla riippumatta sukupuolesta. Sen vaikutus opintopolkuihin tai uravalintoihin on yksilöllinen, mutta sitä ei ole kohdistettu miehiin tai naisiin.
Myöskään “lyhyttä matematiikkaa naisille” ei ole olemassa erillisenä sukupuolitettynä väylänä. Lukiossa on pitkä ja lyhyt matematiikka, ja valinta niiden välillä on täysin vapaaehtoinen ja perustuu opiskelijan omaan opintopolkuun ja kiinnostukseen, ei sukupuoleen.
Miten persut sai tungettua jo aloitukseen.
Niin, olisiko nämä nuoret syrjäytyneitä ellei täällä olisi kymmeniä tuhansia ruokalähettejä? Nämä nuoret voisi muuten olla töissä ja mukana yhteiskunnassa.
Jonkun pitäisi perustaa yritys, joka työllistäisi nimenomaan näitä syrjäytyneitä mielekkäällä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain otettu lääke auttaa.
Miksi haluat puolustaa noita naisia vihaavia ja hakkaavia miesvauvoja?
Incelit ei vihaa naisia eikä hakkaa heitä.
Muuten vaan incel Wikipediassa on oma osionsa massamurhille ja väkivallalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lisään, tämä olisi huono asia miksi? Pitäisikö joka toinen sana olla täynnä miehistä uhoa ja kiroilua että se sinulle olisi tarpeeksi maskuliinista? Tunge perseesi tuo p*ska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siksi että tuon sadun kirjoitti nainen eikä mies?
Niinpä, heti kun joku mies ei vihaa naisia, kantaa vastuun omista mokistaan eikä syyttele muita niin totta kai se on nainen! Mitä tuo asenne kertoo miehistä? Eli myönnät että vain naisella voi olla selkäranka ja vain nainen voi olla vihaamatta puolta väestöstä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisille on helpotettu yliopistoon pääsyä vuosikymmenien ajan. Pakkoruotsista on tarkoituksella tehty miehille este ja naisille on tehty lyhyt matematiikka lukioon jota ei tarvitse edes kirjoittaa. Yliopistonki voi suorittaa ilman mitään matematiikan ymmärrystä.
Tekniselle alalle haluttiin lisää naisia, niin matematiikan vaatimuksia laskettiin niin, että ne ovat lähellä lukion pitkän matematiikan tasoa.
Naisten suosiminen on mennyt liian pitkälle.
Miksi pakkoruotsi on miehelle este? Pakkoruotsi ei ole erikseen miehille suunnattu este vaan se koskee kaikkia samalla tavalla riippumatta sukupuolesta. Sen vaikutus opintopolkuihin tai uravalintoihin on yksilöllinen, mutta sitä ei ole kohdistettu miehiin tai naisiin.
Myöskään “lyhyttä matematiikkaa naisille” ei ole olemassa erillisenä sukupuolitettynä väylänä. Lukiossa on pitkä ja lyhyt matematiikka, ja valinta niiden välillä on täysin vapaaehtoinen ja perustuu opiskelijan omaan opintopolkuun ja kiinnostukseen, ei sukupuoleen.
Hys, älä kerro faktoja miesvauvalla. Tulee paha mieli jos joutuisi myöntämään että peniksen kera syntyminen ei ole mikään saavutus!
Heille pitäisi tarjota maastamuuttoavustuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan ongelmaksi tämäkin sitten kaadetaan, jos ihminen on kykenemätön ottamaan mitään vastuuta omasta elämästään? Eikö se heidän kannattama oikeisto ole juurikin sitä mieltä, että mitään holhousvaltiota ei tarvita.
"vastuu omasta elämästä" näkyy rikostilastoissa.
Nuorehkot työttömät miehet suurin määrin, jolla ei ole tulevaisuutta on hyvää käyttövoimaa järjestäytyneelle rikollisuudelle.
Kohta sitten ihmetellään, kun ovat keräämässä suojelurahoja, ettei firma pala.
Millainen vaimo löytyy?