Miksi vasurit eivät ymmärrä, että oikeistoa äänestetään arvojen mukaan eikä henkilökohtaisen hyödyn?
Ei ole tarkoituskaan saada itselle välttämättä mitään välitöntä etua, mutta halutaan rakentaa arvojen mukaista yhteiskuntaa.
Kommentit (694)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vassarit itsekeskeisiä ja narsistisia naisia jotka ajattelee että kun minä olen tunteiden hallinnassa niin kaikkien muidenkin oitää olla kun minä olen täydellinen joka määrittää millaisia muutkin on eikä todellakaan hyväksy sitä että itse on aika marginaalinen ja muut ei todellakaan kannata vassarin ideologiaa. Kaiken lisäksi nämä vassari naiset vielä avoimesti puhuu että kaikki pitää pakottaa vaikka väkivalloin kannattamaan heidän ideologiaa. Kaikki vassarit ei ole mellakoivia, väkivaltaisi ja anarkistejä mutta aina kun uutisoidaan luvattomista mielenilmauksista ja käytännössä mellakoista niin aina poliisit joutuu pidättämään näitä vassareita. Vassarit vihaa demokratiaa kun heidän kannatus on käytännössä marginaalista niin vassarit vaatii diktatuuri jolla pakotetaan kaikki kannattamaan heidän ideologiaa. Kaiken lisäksi vassarit on ainoita jotka hyväksyy poliittiset murhat ja poliittisen väkivallan kunhan se kohdistetaan heidän vastustajiin ja jollain sairaalla itsekkyydellä nämä vassarit ajattelee että heitä pitää kohdella kuin kukkaa kämmenellä
Kyllä. Se on juuri näin epäloogista. Että poliittinen väkivalta on ookoo, jos sitä harjoitetaan hyvän asian eteen. Mutta jos oikeistolainen käyttää väkivaltaa hyvän asian eteen, niin ei enää olekaan ookoo.
Oikeistolaisia hyviä asioita ei ole.
Riippuu mistä katsoo, vasemmiston mielestähän oikeistoa on mm.
- islamisaation, jihadismin ja kunniakulttuurien vastustaminen
- pakkoavioliittojen ja kunniaväkivallan vastustaminen
- islamilaisten arvojen vastustaminen
- kehitysmaalaisten seksirikollisten ja muiden rikollisten karkoituksen sekä maahantuonnin vastustaminen
Kenellekös sut nyt on pakkonaitettu? En tosin usko, että kelpasit silloinkaan👀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei tuollaiset ole kenenkään arvoja. Miksi jankkaatte tällaista soopaa."
Varmaan ihan aidosti kuvittelet että ne eivät ole sinun arvojasi. Mutta jos arvojesi mukainen politiikka johtaa vaikka köyhyyden ja asunnottomuuden kasvuun niin et voi vain teeskennellä että ne eivät liittyisi mitenkään arvoihisi.
Jokainen toki haluaa kannattaa kaikkea hyvää ja kaunista eikä halua muille pahaa. Mutta ei se riitä että sanoo niin, sen pitäsi myös käytännössä toteutua.
En minä teeskentele. Vaan pidän ikävänä sitä, että hallituksen työ tuomitaan jo ennen kuin kausi on lopuillaan. Mitkään näistä negatiivisista vaikutuksista ei ole tulleet yllätyksenä, sillä hallitus sanoi jo kauden alussa, että tie parempaan ei ole ihan mutkaton. Ja sanoivat myös, että Suomi-laivan oikaisuun ei riitä yksi hallituskausi. Mutta jos tämä hallitus ei saa jatkoa, niin emme tule koskaan tietämään miten hyvälle tolalle asiat olisi saatu, jos hallitus olisi saanut tehdä työnsä loppuun.
Nyt toki jo käännettä parempaan on nähty. Siitä kyllä ihan isosti uutisoitiinkin, jos satuit juuri sinä päivänä katsomaan uutisia.
Onneksi sitä ei tulla näkemään. Vaikka talouskasvua tulisikin, se on revitty toisten selkänahasta. Joillain menee varmasti hyvin, mutta monilla todella huonosti - se on tullut selväksi jo. Joten hyvästi vaan hallitus, seuraavan vuoro on ihan kohta.
Minä olen arvostanut tässä hallituksessa juurikin sitä, että työssäkävijöitä ei ole riistetty niinkuin yleensä, vaan on saatu jopa verohelpotuksia. En muista koska olisi sellaista onnea osunut kohdalle aikaisemmin. Ja kerrankin myös muiden lompakoilla eli tuilla elävät ovat joutuneet osallistumaan huonoon suhdanteeseen.
Olen pienituloinen ja mun verotus kiristyi - ja siihen lisäksi kaikki muut työntekijöiden oikeuksien heikennykset . Tämä hallitus ei todellakaan ole duunarin puolella.
Hassua. Olen pienituloinen, ja minun verotukseni keventyi. Eikä minun oikeudet työntekijänä heikentyneet mitenkään.
Ei ole moitittavaa tästä hallituksesta.
Et siis tarvitse lisiä ja paria pyhääkään? Toivottavasti et ole hoitoalalla.
Mitkä lisät ja pyhät tämä hallitus on vienyt?
Mm. pääsiäisen, vapun, helatorstain ja jouluakin yrittivät, tarvitseeko vielä luetella muita?
Älä valehtele. Ei tuollainen ole ollut hallituksen millään esityslistalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan rakentaa arvojeni mukaista yhteiskuntaa. Siksi SDP. On tullut aika lopettaa työläisten päälle paskanteminen.
=oot kateellinen ku jollaki joka on ollu sua ahkerampi koulussa on isompi palkka. Ja verhoat sen tommosen taakse.
Kyllä me ollaan sitä mieltä että myös lievästi kehitysvammaisia ja vammaisia pitäisi työllistää ja antaa heille oikeus tehdä töitä ja tehdä töitä siten että se palkitsisi. Tosi monet haluaisi tehdä töitä, mutta nyt on niin että siitä lähtee sitten jopa eläkettä pois tai asumistukia. Eli henkilö raahautuu töihin, koska ei halua olla yksin ja on sosiaalienn luonteeltaan, niin siitä sitten rangaistaan. Miten lievästi kehitysvammainen opiskelisi esimerkiksi itsensä lääkäriksi?
Miksi lääkärin tasoisia ihmisiä erikseen palkitaan rahallisesti siitä hyvästä että ovat älyllisesti ihan eri tasolla.
Vähemmän älykkäitä rangaistaan taloudellisesti siitä että että ovat perimältään muita hitaampia? Miksi ei kannusteta ihmisiä?
Jos sinulla on juuri ja juuri varaa palkata vaikka yksi tai kaksi työntekijää, palkkaatko samalla hinnalla tehokkaan vai tehottoman? Niinpä. On aina helppo sanoa, että kyllä pitäisi jonkun tehdä niin, näin tai noin. Tehokkaat ja fiksut pärjäävät aivan ansaitusti paremmin, tehottomampi joutuu työskentelemään enemmän.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten jollain voi olla arvot että heikommassa asemassa olevia ei auteta. Miellän itseni kuitenkin sitoutumattomaksi äänestäjäksi.
Aikuinen ihminen on itse vastuussa omasta elämästä. Ei kenenkään tuntemattoman pidä olla vastuussa sinun elämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Palstan "oikeistolaiset" eli pari työtöntä luuseriukkoa
Tuo on sun itseprojektio et kamunsinä oot köyhä ja kurja nii kaikkien muidenki on oltava.
Jotku meistä on ihan oikeesti käyny korkeakouluja ja on töissä yksityisellä sektorilla ja säästää ja sijottaa osakkeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö.
Oikeiston arvot on nimenomaan raha. Ja persuille viha.
Tämä on vasemmiston luulo. Mutta ei totuus.
Oikeiston arvo totuus ei ainakaan ole. Niin tiede- ja faktavastaista politiikkaa tehdään.
Sanoo ihminen, jonka mielestä mies voi synnyttää, viikinkisoturit olivat usein "muunsukupuolisia" tai naisia - ehkä jopa humanistisia ja emansipoituneita muslimeja! - ja muinaisbrititkin olivat tyyliin somalialaisia.
Ei voi kuin nauraa.
Varmaankin näin. Arvoina ihmisviha ja mahdollisimman suuren haitan aiheuttaminen 99,9%:lle väestöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vassarit itsekeskeisiä ja narsistisia naisia jotka ajattelee että kun minä olen tunteiden hallinnassa niin kaikkien muidenkin oitää olla kun minä olen täydellinen joka määrittää millaisia muutkin on eikä todellakaan hyväksy sitä että itse on aika marginaalinen ja muut ei todellakaan kannata vassarin ideologiaa. Kaiken lisäksi nämä vassari naiset vielä avoimesti puhuu että kaikki pitää pakottaa vaikka väkivalloin kannattamaan heidän ideologiaa. Kaikki vassarit ei ole mellakoivia, väkivaltaisi ja anarkistejä mutta aina kun uutisoidaan luvattomista mielenilmauksista ja käytännössä mellakoista niin aina poliisit joutuu pidättämään näitä vassareita. Vassarit vihaa demokratiaa kun heidän kannatus on käytännössä marginaalista niin vassarit vaatii diktatuuri jolla pakotetaan kaikki kannattamaan heidän ideologiaa. Kaiken lisäksi vassarit on ainoita jotka hyväksyy poliittiset murhat ja poliittisen väkivallan kunhan se kohdistetaan heidän vastustajiin ja jollain sairaalla itsekkyydellä nämä vassarit ajattelee että heitä pitää kohdella kuin kukkaa kämmenellä
Kyllä. Se on juuri näin epäloogista. Että poliittinen väkivalta on ookoo, jos sitä harjoitetaan hyvän asian eteen. Mutta jos oikeistolainen käyttää väkivaltaa hyvän asian eteen, niin ei enää olekaan ookoo.
Kyllä on. Mutta vasemmisto ei pysty niitä näkemään ja ymmärtämään, siitähän tämä aloituskin lähti. Laput silmillä näkee niin kovin vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ihan aidosti kuvittelet että ne eivät ole sinun arvojasi. Mutta jos arvojesi mukainen politiikka johtaa vaikka köyhyyden ja asunnottomuuden kasvuun niin et voi vain teeskennellä että ne eivät liittyisi mitenkään arvoihisi.
Jokainen toki haluaa kannattaa kaikkea hyvää ja kaunista eikä halua muille pahaa. Mutta ei se riitä että sanoo niin, sen pitäsi myös käytännössä toteutua.
En minä teeskentele. Vaan pidän ikävänä sitä, että hallituksen työ tuomitaan jo ennen kuin kausi on lopuillaan. Mitkään näistä negatiivisista vaikutuksista ei ole tulleet yllätyksenä, sillä hallitus sanoi jo kauden alussa, että tie parempaan ei ole ihan mutkaton. Ja sanoivat myös, että Suomi-laivan oikaisuun ei riitä yksi hallituskausi. Mutta jos tämä hallitus ei saa jatkoa, niin emme tule koskaan tietämään miten hyvälle tolalle asiat olisi saatu, jos hallitus olisi saanut tehdä työnsä loppuun.
Nyt toki jo käännettä parempaan on nähty. Siitä kyllä ihan isosti uutisoitiinkin, jos satuit juuri sinä päivänä katsomaan uutisia.
Onneksi sitä ei tulla näkemään. Vaikka talouskasvua tulisikin, se on revitty toisten selkänahasta. Joillain menee varmasti hyvin, mutta monilla todella huonosti - se on tullut selväksi jo. Joten hyvästi vaan hallitus, seuraavan vuoro on ihan kohta.
Minä olen arvostanut tässä hallituksessa juurikin sitä, että työssäkävijöitä ei ole riistetty niinkuin yleensä, vaan on saatu jopa verohelpotuksia. En muista koska olisi sellaista onnea osunut kohdalle aikaisemmin. Ja kerrankin myös muiden lompakoilla eli tuilla elävät ovat joutuneet osallistumaan huonoon suhdanteeseen.
Olen pienituloinen ja mun verotus kiristyi - ja siihen lisäksi kaikki muut työntekijöiden oikeuksien heikennykset . Tämä hallitus ei todellakaan ole duunarin puolella.
Hassua. Olen pienituloinen, ja minun verotukseni keventyi. Eikä minun oikeudet työntekijänä heikentyneet mitenkään.
Ei ole moitittavaa tästä hallituksesta.
Et siis tarvitse lisiä ja paria pyhääkään? Toivottavasti et ole hoitoalalla.
Mitkä lisät ja pyhät tämä hallitus on vienyt?
Mm. pääsiäisen, vapun, helatorstain ja jouluakin yrittivät, tarvitseeko vielä luetella muita?
Ylityökorvaukset ja sunnuntailisät. Hoitajakatoa lupailee, ratkaisu vanhukset sukulaisten luokse vkloppuna ja iltaisin? Sehän on sitä hoitovastuuta mitä tämä hallitus halusi nyt kaikille vanhemmistaan!
Marinin hallitus lisäsi hoitajamitoitusta, mutta se riemu ei kauaa kestänyt. Nyt ollaan varmaan ensimmäistä kertaa ikinä tilanteessa, että hoitajia on ennätysmäärä työttöminä samaan aikaan, kun hoitolaitoksissa kärsitään vakavasta resurssipulasta. Osastoja on suljettu ja yhdistetty. Tämä on ainakin hoitoalalla näkynyt todella konkreettisesti parin viime vuoden aikana.
Tunnen lähihoitajan ja voin sanoa että niin moni asia on muuttunut säästämisen myötä ja mitoituksen takia, että se hoivaaminen ei ole enää päätehtävä. Vanhusten olosuhteet on sellaiset että ne kun kokee niin alkaa itkettää. Minäkään en haluaisi joutua sinne.
Ootpa sä pehmeä. Käy kattomassa Intiassa miten ihmiset asuu nii karaistut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- kehitysmaalaisten seksirikollisten ja muiden rikollisten karkoituksen sekä maahantuonnin vastustaminen
Puhu vain omasta puolestasi, desantti. Etenkin jos olet vasurimies.
Enemmänkin vain olen huolissani etnisten parissa tapahtuvasta rakenteellisesta misogyniasta ja siitä miten vähän siihen halutaan puuttua ja vaikuttaa - joo, siis juuri sellaisista asioista, mistä sinä ja kaltaisesi ette haluaisi muidenkaan puhuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on sun itseprojektio et kamunsinä oot köyhä ja kurja nii kaikkien muidenki on oltava.
Jotku meistä on ihan oikeesti käyny korkeakouluja ja on töissä yksityisellä sektorilla ja säästää ja sijottaa osakkeisiin.
Mutta sinä et. Menisit töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä äänestänyt oikeistopuolueita koko ikäni. Silti nykyhallituksen politiikka vaikuttaa vastenmieliseltä. Tympeän maahanmuutajavastainen ja lähes rasistinen agenda lyö kättä talousoikestolaiselle politiikalle, jonka myötä työntekijöiden oikeuksia kavennetaan ja sosiaalietuuksia leikataan jo valmiiksi heikoimmassa asemassa olevilta. Sulle-mulle-politiikkaa pahimmillaan. Tätä en olisi halunnut nähdä.
Vau, joku sivistysporvarikin vielä löytyy! Harvinainen tapaus täällä.
"sivistysporvarit" pelaa siis vasemmiston pussiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovin keskittyneitä olette 11,7% väestöstä. Miksei enemmistön hyvinvointi kiinnosta enemmän? Jaksavat jauhaa että vasen olisi jotenkin obbsessioitunut ulkomaalaisista kun itse ei muuta näekään. Aikamoista sekoilua.
Koska se vasemmiston todellisin ydin nykyään on siinä monikulttuurirummutuksessa. Se tuhoaa ja jakaa lännen totaalisesti - mm. Saksassa, Briteissä ja jenkeissä tämä poliittinen jakautuminen ihmisten kesken koskee luultavasti jo enemmistöä.
Se on aikamme suurin syöpä lännessä, liittolaisensa islamin kanssa.
Miksi oikeisto sitten luo sitä vihamielisyyttä ja eripuraa, kahtiajakoa ihmisiin? Vasen on kaikkien puolella, ihan sama ihonvärillä. Uskonnonvapauskin kuuluu perustuslakiin siinä määrin ettei se riko muita lakeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin äänestän oikeistoa nimenomaan oman ja perheeni edun vuoksi. Olemme yrittäjiä, ja haluamme vielä joskus palkata työntekijöitä. Vielä se on kuitenkin aivan liian kallista ja riskialtista. Haluan maksaa työsuorituksesta, en lomista, saikuista tai terveydenhuollosta. Haluan myös voida vaihtaa työntekijän toiseen, jos vastaan tulee parempi. Minusta täysin kohtuullisia toiveita.
Vasemmiston työntekijän etu -haihattelu ei ota lainkaan huomioon meitä, jotka lystin maksamme.
Eli haluat työntekijöitä mutta et halua maksaa heille?
Haluan maksaa työsuorituksesta, en lomailuista tai erikseen vielä lisää jostain sunnuntaista. En minäkään siitä mitään lisiä saa, vaan töitä tehdään tarvittaessa vaikka kellon ympäri. Nykyinen pullamössökansa luulee jonkun lomailun olevan kaikkien oikeus. Ei kun lomailet, jos maksat sen itse. Ei ole työnantajan tehtävä. Duunarit ovat pahimpia loisia. Eikä siinä ole mitään oikeudenmukaista. Siksi oikeisto.
Hyvä esimerkki oikeistolaisesta. Myös duunarit ovat siis loisia teille. Kiitos kun kirjoitit tämän. Toivottavasti joku oikeiston äänestäjä havahtuu. No onneksi ainakin persuduunarit on pitkälti tajunneet kuinka heitä viilattiin linssiin.
Sori, ei ole viilattu linssiin. Persut ovat tehneet ihan normaalia omaa politiikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sinä et. Menisit töihin.
Ei, en mä töihin enää ajatellu tähään aikaan mennä.
Ja tuo on kognitiivinen dissonanssi sulta että et voi uskoa et kaikki ei oo sössiny omaa elämäänsä niinku sinä ja muut punasten puolueiden äänestäjät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten jollain voi olla arvot että heikommassa asemassa olevia ei auteta. Miellän itseni kuitenkin sitoutumattomaksi äänestäjäksi.
Aikuinen ihminen on itse vastuussa omasta elämästä. Ei kenenkään tuntemattoman pidä olla vastuussa sinun elämisestä.
Ymmärräthän, että töitä tai puolisoa ei riitä kaikille tarkoittaen, että haluat susi syö suden - maailman, jossa kaikki ovat toistensa kilpailijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muiden lompakoilla? Kyllä se on ihan YHTEINEN lompakko. Jolla sinäkin käyt kun on tarvetta. Juuri tuon takia kiinnosta kokoomus ja persut kun täynnä kaltaisiasi.
Ei ole mitään yhteistä lompakkoa. On verovaroja, jotka otetaan työssäkäyviltä ihmisiltä heidän työnsä tuloksesta ja niistä jaetaan osa persaukisille, jotka eivät mitenkään osallistu tämän yhteiskunnan rahoittamiseen. Se, että olet saamapuolella ei tee sinusta yhtä lompakon omistajaa.
Pitäisikö yhteiskunnan heikot jättää kadulle kuolemaan? Suurin arvo on heikommista huolta pitäminen.
Miksi se olisi suurin arvo? Eikö esim. luontoarvot ole tärkeitä? Ja mikä se heikko on? Minulle yhteiskunnan heikkoja, jotka tarvitsevat erityistä tukea ovat lapset eivätkä tuilla eläjät.
Mitenkäs tämä hallitus on lapsiperheitä muistanut? Alvia on korotettu, erityisen tuen järjestelmä kouluissa romutettu, työttömyysturvan lapsikorotus poistettu, suojaosia poistettu, asiakasmaksuja korotettu.
Haluatko joku jatkaa listaa?
Opiskelijoiden tukia leikattu
Ei itse asiassa ole. Asumisen leveyttä on rajoitettu, mutta tukia ei ole pienennetty.
- Opiskelijan äiti, jonka lapselta tuet eivät ole pienentyneet senttiäkään
Väärin.
No kyllä minä nyt tiedän oman lapseni asiat paremmin kuin sinä.
Ymmärrän kyllä, että voit luulla, että kerroin epätotta. Mediat toitottivat vuosi sitten tukien pienenemistä. Mutta eihän se ihan niin oikeasti mennyt. Säästöt koskivat vain leveästi asuvia opiskelijoita.
Ei oikeistolaisilla oo muita arvoja kuin raha ja minä minä. Ne myy vaikka mummonsa jos siitä saa rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhu vain omasta puolestasi, desantti. Etenkin jos olet vasurimies.
Enemmänkin vain olen huolissani etnisten parissa tapahtuvasta rakenteellisesta misogyniasta ja siitä miten vähän siihen halutaan puuttua ja vaikuttaa - joo, siis juuri sellaisista asioista, mistä sinä ja kaltaisesi ette haluaisi muidenkaan puhuvan.
Naisen pahoinpitely porukalla päähän potkimalla on sitä oikeiston hyvää ja rakastavaa naisten kohtelua?👀
Ei sitä kukaan muukaan ymmärtänyt.
Etkä ilmeisesti sinäkään, kun et osannut mongerrustasi itsekään selittää.