Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vasurit eivät ymmärrä, että oikeistoa äänestetään arvojen mukaan eikä henkilökohtaisen hyödyn?

Vierailija
02.06.2026 |

Ei ole tarkoituskaan saada itselle välttämättä mitään välitöntä etua, mutta halutaan rakentaa arvojen mukaista yhteiskuntaa. 

Kommentit (666)

Vierailija
581/666 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vassarit itsekeskeisiä ja narsistisia naisia jotka ajattelee että kun minä olen tunteiden hallinnassa niin kaikkien muidenkin oitää olla kun minä olen täydellinen joka määrittää millaisia muutkin on eikä todellakaan hyväksy sitä että itse on aika marginaalinen ja muut ei todellakaan kannata vassarin ideologiaa. Kaiken lisäksi nämä vassari naiset vielä avoimesti puhuu että kaikki pitää pakottaa vaikka väkivalloin kannattamaan heidän ideologiaa. Kaikki vassarit ei ole mellakoivia, väkivaltaisi ja anarkistejä mutta aina kun uutisoidaan luvattomista mielenilmauksista ja käytännössä mellakoista niin aina poliisit joutuu pidättämään näitä vassareita. Vassarit vihaa demokratiaa kun heidän kannatus on käytännössä marginaalista niin vassarit vaatii diktatuuri jolla pakotetaan kaikki kannattamaan heidän ideologiaa. Kaiken lisäksi vassarit on ainoita jotka hyväksyy poliittiset murhat ja poliittisen väkivallan kunhan se kohdistetaan heidän vastustajiin ja jollain sairaalla itsekkyydellä nämä vassarit ajattelee että heitä pitää kohdella kuin kukkaa kämmenellä 

Kyllä. Se on juuri näin epäloogista. Että poliittinen väkivalta on ookoo, jos sitä harjoitetaan hyvän asian eteen. Mutta jos oikeistolainen käyttää väkivaltaa hyvän asian eteen, niin ei enää olekaan ookoo.

Oikeistolaisia hyviä asioita ei ole.

Riippuu mistä katsoo, vasemmiston mielestähän oikeistoa on mm.

- islamisaation, jihadismin ja kunniakulttuurien vastustaminen

- pakkoavioliittojen ja kunniaväkivallan vastustaminen

- islamilaisten arvojen vastustaminen

- kehitysmaalaisten seksirikollisten ja muiden rikollisten karkoituksen sekä maahantuonnin vastustaminen

Kenellekös sut nyt on pakkonaitettu? En tosin usko, että kelpasit silloinkaan👀

Puhu vain omasta puolestasi, desantti. Etenkin jos olet vasurimies.

Enemmänkin vain olen huolissani etnisten parissa tapahtuvasta rakenteellisesta misogyniasta ja siitä miten vähän siihen halutaan puuttua ja vaikuttaa - joo, siis juuri sellaisista asioista, mistä sinä ja kaltaisesi ette haluaisi muidenkaan puhuvan.

Naisen pahoinpitely porukalla päähän potkimalla on sitä oikeiston hyvää ja rakastavaa naisten kohtelua?👀

No jaa, teidän fanaatikkojen leirissä se "oikeistolaisuus" on niin laaja kirjo erilaisia demonisoituja ihmisiä ja ajatuksia jo siihen mittaan, että heittosi on täysin absurdi ja totuusarvoltaan lähellä nollaa.

Vierailija
582/666 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin hyvätuloisena ihmisenä äänestän puolueita, jotka eivät halua keventää verotusta, vaan haluavat että yhteiskunta pitää riittävästi huolta myös vähäosaisista. Sellaisessa yhteiskunnassa on kaikkien parempi olla. 

Kukapa tietää, minäkin voin olla syystä tai toisesta huonossa jamassa joku päivä. 

Tuo on sosialidemokraattien propagandaa ja sama ku pitäis 50e arvoseen autoon 1600€ kaskovakuutusta.

Sinun kurja elämäsi ehkä on 50€ arvoinen, mutta moni arvottaa omansa korkeammalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/666 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeistolaisilla oo muita arvoja kuin raha ja minä minä. Ne myy vaikka mummonsa jos siitä saa rahaa.

Eiku työnteko ja kehittyminen paremmaksi.

Haha, ei oikeisto mitään kehity, kun toistaa samoja mokia kerta toisensa jälkeen, ja lopputulos on aina epäonnistuminen🤣🤣

Amerikka sai siks ihmisen kuuhun ennen Neuvostoliittoa ku siellä huonot ja hyvät tiedemiehet ei saa yhtä paljon palkkaa (tai NL:n tapauksessa yhtä vähän palkkaa)

Vierailija
584/666 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin hyvätuloisena ihmisenä äänestän puolueita, jotka eivät halua keventää verotusta, vaan haluavat että yhteiskunta pitää riittävästi huolta myös vähäosaisista. Sellaisessa yhteiskunnassa on kaikkien parempi olla. 

Kukapa tietää, minäkin voin olla syystä tai toisesta huonossa jamassa joku päivä. 

Tuo on sosialidemokraattien propagandaa ja sama ku pitäis 50e arvoseen autoon 1600€ kaskovakuutusta.

Sinun kurja elämäsi ehkä on 50€ arvoinen, mutta moni arvottaa omansa korkeammalle.

Eiku mä oon kapitalisti just siks ku mun elämä ei oo kurjaa. Ku mulla on ollu kunnianhimoa opiskella pidemmälle ku amnattikoulun polkupyöränkorjaajalinja. 

Vierailija
585/666 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeistolaisuuden ydin kiteytyy Saksan surulliseen esimerkkiin 30- ja 40-luvuilta. Toki oli "ääri", mutta eittämättä samoja arvoja kuin miedommassakin päässä. Kuvottava, ahdasmielinen ihmiskuva ahneilla oikeistom*lkuilla. Puistatus.

Sehä oli iha vasemmistolainen. Amerikka 80-luvulla on mun ideaalivaltio.

Chile vai Argentiina?

Saksa 30-luvulla oki vasemmistolainen. En tiiä noista eteläamerikan spiceistä eikä oikeestaan kiinnostakaan.

Vierailija
586/666 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö.

Oikeiston arvot on nimenomaan raha. Ja persuille viha.

Tämä on vasemmiston luulo. Mutta ei totuus.

Oikeiston arvo totuus ei ainakaan ole. Niin tiede- ja faktavastaista politiikkaa tehdään.

Päinvastoin, nyt vaaditaan kunnolla tutkittua tietoa eikä mitään järjestöjen hömppätutkimuksia, joita vasemmisto on tottunut käyttämään. Kyllähän se varmasti vasemmistolaiselle tuntuu vieraalta.

Vierailija
587/666 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten jollain voi olla arvot että heikommassa asemassa olevia ei auteta. Miellän itseni kuitenkin sitoutumattomaksi äänestäjäksi.

Aikuinen ihminen on itse vastuussa omasta elämästä. Ei kenenkään tuntemattoman pidä olla vastuussa sinun elämisestä.

Ymmärräthän, että töitä tai puolisoa ei riitä kaikille tarkoittaen, että haluat susi syö suden - maailman, jossa kaikki ovat toistensa kilpailijoita.

"töitä tai puolisoa" 🤣

Jos Suomi on liian pieni leikkikenttä nii EU-passilla saa muuttaa vapaasti muihin EU-maihin.

On kolme asiaa jotka voi vaikuttaa sun kurjaan elämään: sinä itte, sinä itte, sinä itte.

Sama asiahan se on muissakin maissa, tavoittelijoita on liikaa mutta mahdollisuuksia liian vähän, joten joku aina jää ilman. Mutta ettehän te tilastomatematiikkaa ymmärrä, koska äly ei ole oikeiston heiniä.

Mikset sä hae ulkomailta töitä jos et saa Suomessa töitä? Etkö osaa puhua englantia?

Vierailija
588/666 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vassarit itsekeskeisiä ja narsistisia naisia jotka ajattelee että kun minä olen tunteiden hallinnassa niin kaikkien muidenkin oitää olla kun minä olen täydellinen joka määrittää millaisia muutkin on eikä todellakaan hyväksy sitä että itse on aika marginaalinen ja muut ei todellakaan kannata vassarin ideologiaa. Kaiken lisäksi nämä vassari naiset vielä avoimesti puhuu että kaikki pitää pakottaa vaikka väkivalloin kannattamaan heidän ideologiaa. Kaikki vassarit ei ole mellakoivia, väkivaltaisi ja anarkistejä mutta aina kun uutisoidaan luvattomista mielenilmauksista ja käytännössä mellakoista niin aina poliisit joutuu pidättämään näitä vassareita. Vassarit vihaa demokratiaa kun heidän kannatus on käytännössä marginaalista niin vassarit vaatii diktatuuri jolla pakotetaan kaikki kannattamaan heidän ideologiaa. Kaiken lisäksi vassarit on ainoita jotka hyväksyy poliittiset murhat ja poliittisen väkivallan kunhan se kohdistetaan heidän vastustajiin ja jollain sairaalla itsekkyydellä nämä vassarit ajattelee että heitä pitää kohdella kuin kukkaa kämmenellä 

Kyllä. Se on juuri näin epäloogista. Että poliittinen väkivalta on ookoo, jos sitä harjoitetaan hyvän asian eteen. Mutta jos oikeistolainen käyttää väkivaltaa hyvän asian eteen, niin ei enää olekaan ookoo.

- kehitysmaalaisten seksirikollisten ja muiden rikollisten karkoituksen sekä maahantuonnin vastustaminen

Kovin keskittyneitä olette 11,7% väestöstä. Miksei enemmistön hyvinvointi kiinnosta enemmän? Jaksavat jauhaa että vasen olisi jotenkin obbsessioitunut ulkomaalaisista kun itse ei muuta näekään. Aikamoista sekoilua.

11 % väestöstä on aikamoisen valtava epäkohta. Mitä asiaa ajat sillä, että vähättelet ongelman suuruutta?

Jos väestöstä 11 % kuolisi pandemiaan, se olisi giganttinen ongelma ja katastrofi.

Jos väestöstä 11 % olisi asunnottomia, se olisi ennenkuulumaatoman valtava luku.

Kyllä 11 % on iso määrä mitä vain.

Vasurimaailmassa on vain HE ja ME. Eli vasurin näkökulmasta: onneksi TEITÄ vihollisia on vain noin vähän. TEIDÄT voidaan canceloida, mitätöidä, tuhota, mustamaalata tai vaikka ottaa hengiltä siis huoletta.

Vierailija
589/666 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

M-muuttoa ei voida estää, se on fakta. Täysin absurdia olisi sellaista edes yrittää, ja sen tietää persukin. Siis poliitikko, ei äänestäjä. 

Vasemmiston ratkaisu on kehittää erilaisia toimia sopeutumisen edistämiseksi. Mennään vastaanottokeskuksiin kertomaan miten täällä ollaan. Kurssitetaan, koulutetaan, valistetaan ja tutustutaan. Yritetään estää syrjäytymistä ja kuplautumista, mikä edistää tutkitusti ja todistetusti ääriajattelua ja rikollisuutta. Persu istuu sohvalla ja tuumaa, että siellä ne saamari hyysää. Nyt tuollaiset toimet pois, hyysätkää suomipoikaa. 

Lisäksi persu saa jostakin päähänsä, että vasemmistolainen hyväksyy rikollisuuden. Ja siitähän ajatuksesta hän ei irti päästä. Rikollisuuden hyväksyvät hyysääjät. Saamari.

Vierailija
590/666 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin äänestän oikeistoa nimenomaan oman ja perheeni edun vuoksi. Olemme yrittäjiä, ja haluamme vielä joskus palkata työntekijöitä. Vielä se on kuitenkin aivan liian kallista ja riskialtista. Haluan maksaa työsuorituksesta, en lomista, saikuista tai terveydenhuollosta. Haluan myös voida vaihtaa työntekijän toiseen, jos vastaan tulee parempi. Minusta täysin kohtuullisia toiveita. 

Vasemmiston työntekijän etu -haihattelu ei ota lainkaan huomioon meitä, jotka lystin maksamme.

Työntekijäsi ei sitten tarvitse tehdä mitään, palkka juoksee? 

Vierailija
591/666 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M-muuttoa ei voida estää, se on fakta. Täysin absurdia olisi sellaista edes yrittää, ja sen tietää persukin. Siis poliitikko, ei äänestäjä. 

Vasemmiston ratkaisu on kehittää erilaisia toimia sopeutumisen edistämiseksi. Mennään vastaanottokeskuksiin kertomaan miten täällä ollaan. Kurssitetaan, koulutetaan, valistetaan ja tutustutaan. Yritetään estää syrjäytymistä ja kuplautumista, mikä edistää tutkitusti ja todistetusti ääriajattelua ja rikollisuutta. Persu istuu sohvalla ja tuumaa, että siellä ne saamari hyysää. Nyt tuollaiset toimet pois, hyysätkää suomipoikaa. 

Lisäksi persu saa jostakin päähänsä, että vasemmistolainen hyväksyy rikollisuuden. Ja siitähän ajatuksesta hän ei irti päästä. Rikollisuuden hyväksyvät hyysääjät. Saamari.

Ei entisis itäblokin maissa oo huivipäisiä arabiaa äidinkielenään puhuvia, niin jotenki ne on sen saanu estettyä.

Vierailija
592/666 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovin keskittyneitä olette 11,7% väestöstä. Miksei enemmistön hyvinvointi kiinnosta enemmän? Jaksavat jauhaa että vasen olisi jotenkin obbsessioitunut ulkomaalaisista kun itse ei muuta näekään. Aikamoista sekoilua.

Koska se vasemmiston todellisin ydin nykyään on siinä monikulttuurirummutuksessa. Se tuhoaa ja jakaa lännen totaalisesti - mm. Saksassa, Briteissä ja jenkeissä tämä poliittinen jakautuminen ihmisten kesken koskee luultavasti jo enemmistöä

Se on aikamme suurin syöpä lännessä, liittolaisensa islamin kanssa.

Tästä puhutaan meillä ällistyttävän vähän. Tuo jakautuminenhan on Venäjän pelikirjassa, ja Venäjä on saanut meidät menemään lankaan. Siellä herrat Putin & kumpp. hyräillen hierovat käsiään, kun hyvinhän tämä juoni näyttää onnistuvan. Eivätkä ne sinisilmäiset eurooppalaiset tajunneet mitään mitä on tulossa.

Vierailija
593/666 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin äänestän oikeistoa nimenomaan oman ja perheeni edun vuoksi. Olemme yrittäjiä, ja haluamme vielä joskus palkata työntekijöitä. Vielä se on kuitenkin aivan liian kallista ja riskialtista. Haluan maksaa työsuorituksesta, en lomista, saikuista tai terveydenhuollosta. Haluan myös voida vaihtaa työntekijän toiseen, jos vastaan tulee parempi. Minusta täysin kohtuullisia toiveita. 

Vasemmiston työntekijän etu -haihattelu ei ota lainkaan huomioon meitä, jotka lystin maksamme.

Eli haluat työntekijöitä mutta et halua maksaa heille?

Haluan maksaa työsuorituksesta, en lomailuista tai erikseen vielä lisää jostain sunnuntaista. En minäkään siitä mitään lisiä saa, vaan töitä tehdään tarvittaessa vaikka kellon ympäri. Nykyinen pullamössökansa luulee jonkun lomailun olevan kaikkien oikeus. Ei kun lomailet, jos maksat sen itse. Ei ole työnantajan tehtävä. Duunarit ovat pahimpia loisia. Eikä siinä ole mitään oikeudenmukaista. Siksi oikeisto.

Onnea työntekijöiden metsästykseen. Voi olla että menee pelkäksi sorsanmetsästykseksi.

Vierailija
594/666 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työntekijäsi ei sitten tarvitse tehdä mitään, palkka juoksee? 

No käytännössä ei nykyisin työehdoin. Laiskan palkka juoksee ihan siinä missä ahkerankin. Oikeisto ymmärtää, että jokaisen tulee saada ansionsa mukaan. Rahtarin elintaso ei voi mitenkään olla sama kuin lääkärin. Ei sinne päinkään.

Vierailija
595/666 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenellekös sut nyt on pakkonaitettu? En tosin usko, että kelpasit silloinkaan👀

Kun kirjoittaja kertoi totuuksia, niin sinä yrität vaientaa hänet ilkeilemällä. Hienoa! Hyvin menee.

Vierailija
596/666 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Riippuu mistä katsoo, vasemmiston mielestähän oikeistoa on mm.

- kehitysmaalaisten seksirikollisten ja muiden rikollisten karkoituksen sekä maahantuonnin vastustaminen"

Mitään noista ei lasketa "oikeistolaiseksi" - tai no kukaan muu kuin sinä ei laske noita oikeistolaiseksi.

Mutta Kokoomuksessa, persuissa ja trolleissa on se yhdistävä tekijä, että eivät opi, kykene oppimaan tai suostu oppimaan. Samaa roskaa jauhetaan vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen, eikä mikään muutu. Lopputuloskin on aina sama. Kaikkein parastahan tässä on se, että muut tekevät aina sen työn. Kokkari/persu/trolli vaan yrittää saada siitä kaiken hyödyn ja kunnian.

Enkä pysty käsittämään, miksi kukaan kehtaa kehuskella sillä että edustaa tuollaista ajatusmaailmaa.

Vierailija
597/666 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeistolaisuuden ydin kiteytyy Saksan surulliseen esimerkkiin 30- ja 40-luvuilta. Toki oli "ääri", mutta eittämättä samoja arvoja kuin miedommassakin päässä. Kuvottava, ahdasmielinen ihmiskuva ahneilla oikeistom*lkuilla. Puistatus.

Sehä oli iha vasemmistolainen. Amerikka 80-luvulla on mun ideaalivaltio.

Chile vai Argentiina?

Toit ihan pätevän huomion keskusteluun. The U S of A, ei ole koskaan ollut vapaa markkinatalous vaikka sitä niin muka ihannoikin. Silti Yhdysvaltain vaikutuksesta sitä kokeiltiin Etelä-Amerikassa, en muista kummassa, vaiko jopa molemmissa valtioissa, USA:ssa ei kuitenkaan koskaan. 

USA käyttää hyväkseen kehittyviä valtioita aina, nyt on vaan Kiina menemässä tässä suhteessa edelle Afrikassa, ja Don Trump leikkii merirosvopäällikköä. 

Vierailija
598/666 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstan "oikeistolaiset" eli pari työtöntä luuseriukkoa

Tuo on sun itseprojektio et kamunsinä oot köyhä ja kurja nii kaikkien muidenki on oltava.

Jotku meistä on ihan oikeesti käyny korkeakouluja ja on töissä yksityisellä sektorilla ja säästää ja sijottaa osakkeisiin.

Mutta sinä et. Menisit töihin.

Vaikka ei olisikaan, niin minä olen. Et pääse siitä mihinkään, että me moni muu ollaan kouluttauduttu.

Vierailija
599/666 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, mutta pidän sitä tavoittelemisen arvoisena.

Vierailija
600/666 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta edelleen, työikäinen, työkykyinen, työhaluton ei ole hädänalainen ihminen. 

Näin, eli 90 % duunareista. Muualla maailmassa nauretaan meidän lomiamme, työaikojamme ja työvuorojen välisiä lepoaikoja. Olemme kunnon paapomisyhteiskunta, vaikka voisimme olla oikeasti tuottavia kansalaisia. Täällä ei tosiaan työntekoa arvosteta.

Itseasiassa meitä kadehditaan tässä asiassa. Maissa jossa tämä ei ole mahdollista, työntekijät uupuvat ja joutuvat tekemään tekemään useampia duuneja samaan aikaan että saavat edes lääkärikäynnin maksettua, osa ei voi mennä sinne ollenkaan kun ei ole varaa, talokin lähtee alta. Ja kun alat puhumaan työnteon arvostuksen puutteesta niin joutaisit sanonko minne. SINÄ et arvosta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän