Miksi vasurit eivät ymmärrä, että oikeistoa äänestetään arvojen mukaan eikä henkilökohtaisen hyödyn?
Ei ole tarkoituskaan saada itselle välttämättä mitään välitöntä etua, mutta halutaan rakentaa arvojen mukaista yhteiskuntaa.
Kommentit (493)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei tuollaiset ole kenenkään arvoja. Miksi jankkaatte tällaista soopaa."
Varmaan ihan aidosti kuvittelet että ne eivät ole sinun arvojasi. Mutta jos arvojesi mukainen politiikka johtaa vaikka köyhyyden ja asunnottomuuden kasvuun niin et voi vain teeskennellä että ne eivät liittyisi mitenkään arvoihisi.
Jokainen toki haluaa kannattaa kaikkea hyvää ja kaunista eikä halua muille pahaa. Mutta ei se riitä että sanoo niin, sen pitäsi myös käytännössä toteutua.
En minä teeskentele. Vaan pidän ikävänä sitä, että hallituksen työ tuomitaan jo ennen kuin kausi on lopuillaan. Mitkään näistä negatiivisista vaikutuksista ei ole tulleet yllätyksenä, sillä hallitus sanoi jo kauden alussa, että tie parempaan ei ole ihan mutkaton. Ja sanoivat myös, että Suomi-laivan oikaisuun ei riitä yksi hallituskausi. Mutta jos tämä hallitus ei saa jatkoa, niin emme tule koskaan tietämään miten hyvälle tolalle asiat olisi saatu, jos hallitus olisi saanut tehdä työnsä loppuun.
Nyt toki jo käännettä parempaan on nähty. Siitä kyllä ihan isosti uutisoitiinkin, jos satuit juuri sinä päivänä katsomaan uutisia.
Onneksi sitä ei tulla näkemään. Vaikka talouskasvua tulisikin, se on revitty toisten selkänahasta. Joillain menee varmasti hyvin, mutta monilla todella huonosti - se on tullut selväksi jo. Joten hyvästi vaan hallitus, seuraavan vuoro on ihan kohta.
Minä olen arvostanut tässä hallituksessa juurikin sitä, että työssäkävijöitä ei ole riistetty niinkuin yleensä, vaan on saatu jopa verohelpotuksia. En muista koska olisi sellaista onnea osunut kohdalle aikaisemmin. Ja kerrankin myös muiden lompakoilla eli tuilla elävät ovat joutuneet osallistumaan huonoon suhdanteeseen.
Olen pienituloinen ja mun verotus kiristyi - ja siihen lisäksi kaikki muut työntekijöiden oikeuksien heikennykset . Tämä hallitus ei todellakaan ole duunarin puolella.
Hassua. Olen pienituloinen, ja minun verotukseni keventyi. Eikä minun oikeudet työntekijänä heikentyneet mitenkään.
Ei ole moitittavaa tästä hallituksesta.
No minä moitin sitten sinunkin puolestasi.
Vierailija kirjoitti:
Tirsk, siinä olet kyllä oikeassa, on tullut selväksi, että oikeistolaiset vertauskuvallisesti ovat valmiita ampumaan itseään polveen tunteiden vuoksi🤭🤭
Neuvostoliitossa ja itä-Saksassa kaikilla oli yhtä kurjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten jollain voi olla arvot että heikommassa asemassa olevia ei auteta. Miellän itseni kuitenkin sitoutumattomaksi äänestäjäksi.
Ku on omatki lapsetki elätettävänä. Mulle on ihan samaa jos joku nelikymppinen spurgunarkkari joka ei kykene työelämään ei saa enää yhteiskunnan rahaa.
Maksat siis tämän lapsesi elämän kuolemaansa asti. Vai oletko 100% varma ettei milloinkaan elämänsä aikana tule riippuvaiseksi mistään? Kova on luotto omaan kasvatukseen, mut on näitä ennenkin nähty. Juttele parin narkin kanssa niin älyät.
Aikuisuuteen asti. En ymmärrä yhtään mitä höpötät tossa viestis lopussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten jollain voi olla arvot että heikommassa asemassa olevia ei auteta. Miellän itseni kuitenkin sitoutumattomaksi äänestäjäksi.
Ku on omatki lapsetki elätettävänä. Mulle on ihan samaa jos joku nelikymppinen spurgunarkkari joka ei kykene työelämään ei saa enää yhteiskunnan rahaa.
Jep, hylätään omat hankeen jos niillä on vaikeaa, vähän näyttäis oikeiston arvot aika identtisiltä putlerin venäjän kanssa cyka blyat! :' D
Joo, en oo vastuussa aikusista tuntemattomista ihmisistä.
Yhtälaillahan vois ajatella sit et mä oon vastuussa jostaki joka on syntyny Mumbain slummiin kastittomana tai Brasilian favelaan. Ja niil on paljon karumpaa ku suomalaisella työttömällä.
Vassarit itsekeskeisiä ja narsistisia naisia jotka ajattelee että kun minä olen tunteiden hallinnassa niin kaikkien muidenkin oitää olla kun minä olen täydellinen joka määrittää millaisia muutkin on eikä todellakaan hyväksy sitä että itse on aika marginaalinen ja muut ei todellakaan kannata vassarin ideologiaa. Kaiken lisäksi nämä vassari naiset vielä avoimesti puhuu että kaikki pitää pakottaa vaikka väkivalloin kannattamaan heidän ideologiaa. Kaikki vassarit ei ole mellakoivia, väkivaltaisi ja anarkistejä mutta aina kun uutisoidaan luvattomista mielenilmauksista ja käytännössä mellakoista niin aina poliisit joutuu pidättämään näitä vassareita. Vassarit vihaa demokratiaa kun heidän kannatus on käytännössä marginaalista niin vassarit vaatii diktatuuri jolla pakotetaan kaikki kannattamaan heidän ideologiaa. Kaiken lisäksi vassarit on ainoita jotka hyväksyy poliittiset murhat ja poliittisen väkivallan kunhan se kohdistetaan heidän vastustajiin ja jollain sairaalla itsekkyydellä nämä vassarit ajattelee että heitä pitää kohdella kuin kukkaa kämmenellä
Aina yhtä upeata, kun oma etu voidaan naamioida arvoiksi ja yhteiseksi hyväksi, vaikka kaikki joilla on enemmän kuin kaksi aivosolua ymmärtävät, että oma etu edellä mennään.
Tosin sama pätee vasempaankin laitaan, siellä vain ne kaikkein heikoimmassa asemassa olevat, eivät saisi ääntään kuuluville ilman puolue eliittiä. Oikealla noita poliittisia broilereita, vanhempiensa rahoilla uraansa rahoittavia "ideologeja" näyttää riittävän. Tai sitten myydään firma ulkomaisille sijoittajille ja "tullaan pelastamaan Suomen talous myymällä parhaiten tarjoavalle."
Vierailija kirjoitti:
Haluan rakentaa arvojeni mukaista yhteiskuntaa. Siksi SDP. On tullut aika lopettaa työläisten päälle paskanteminen.
=oot kateellinen ku jollaki joka on ollu sua ahkerampi koulussa on isompi palkka. Ja verhoat sen tommosen taakse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, hylätään omat hankeen jos niillä on vaikeaa, vähän näyttäis oikeiston arvot aika identtisiltä putlerin venäjän kanssa cyka blyat! :' D
Joo, en oo vastuussa aikusista tuntemattomista ihmisistä.
Yhtälaillahan vois ajatella sit et mä oon vastuussa jostaki joka on syntyny Mumbain slummiin kastittomana tai Brasilian favelaan. Ja niil on paljon karumpaa ku suomalaisella työttömällä.
No sepä se ongelma vähän tässä onkin, sinä olet sosiopaatti, eräänlainen yhteiskunnallinen syöpä jolta puuttuu normaali kyky tuntea empatiaa ja se vaarantaa koko yhteisön.
Sinun turva on rakennettu meidän muiden hyvinvoinnilla, kun me voimme hyvin, sinäkin voit paremmin.
Jos olisit älykäs sosiopaatti ymmärtäisit tämän olevan yhteispeliä, mutta ei, sinulta puuttuu paljon työkaluja pääkopasta.
Tsemppiä! <3
Oikeiston arvojenmukainen yhteiskunta on arvoton.
Paradoksaalista. Oikeistofassareilla oma hyöty on ainut arvo ;)
Kyllä minä ainakin äänestän oikeistoa nimenomaan oman ja perheeni edun vuoksi. Olemme yrittäjiä, ja haluamme vielä joskus palkata työntekijöitä. Vielä se on kuitenkin aivan liian kallista ja riskialtista. Haluan maksaa työsuorituksesta, en lomista, saikuista tai terveydenhuollosta. Haluan myös voida vaihtaa työntekijän toiseen, jos vastaan tulee parempi. Minusta täysin kohtuullisia toiveita.
Vasemmiston työntekijän etu -haihattelu ei ota lainkaan huomioon meitä, jotka lystin maksamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ihan aidosti kuvittelet että ne eivät ole sinun arvojasi. Mutta jos arvojesi mukainen politiikka johtaa vaikka köyhyyden ja asunnottomuuden kasvuun niin et voi vain teeskennellä että ne eivät liittyisi mitenkään arvoihisi.
Jokainen toki haluaa kannattaa kaikkea hyvää ja kaunista eikä halua muille pahaa. Mutta ei se riitä että sanoo niin, sen pitäsi myös käytännössä toteutua.
En minä teeskentele. Vaan pidän ikävänä sitä, että hallituksen työ tuomitaan jo ennen kuin kausi on lopuillaan. Mitkään näistä negatiivisista vaikutuksista ei ole tulleet yllätyksenä, sillä hallitus sanoi jo kauden alussa, että tie parempaan ei ole ihan mutkaton. Ja sanoivat myös, että Suomi-laivan oikaisuun ei riitä yksi hallituskausi. Mutta jos tämä hallitus ei saa jatkoa, niin emme tule koskaan tietämään miten hyvälle tolalle asiat olisi saatu, jos hallitus olisi saanut tehdä työnsä loppuun.
Nyt toki jo käännettä parempaan on nähty. Siitä kyllä ihan isosti uutisoitiinkin, jos satuit juuri sinä päivänä katsomaan uutisia.
Onneksi sitä ei tulla näkemään. Vaikka talouskasvua tulisikin, se on revitty toisten selkänahasta. Joillain menee varmasti hyvin, mutta monilla todella huonosti - se on tullut selväksi jo. Joten hyvästi vaan hallitus, seuraavan vuoro on ihan kohta.
Minä olen arvostanut tässä hallituksessa juurikin sitä, että työssäkävijöitä ei ole riistetty niinkuin yleensä, vaan on saatu jopa verohelpotuksia. En muista koska olisi sellaista onnea osunut kohdalle aikaisemmin. Ja kerrankin myös muiden lompakoilla eli tuilla elävät ovat joutuneet osallistumaan huonoon suhdanteeseen.
Muiden lompakoilla? Kyllä se on ihan YHTEINEN lompakko. Jolla sinäkin käyt kun on tarvetta. Juuri tuon takia kiinnosta kokoomus ja persut kun täynnä kaltaisiasi.
Ei ole mitään yhteistä lompakkoa. On verovaroja, jotka otetaan työssäkäyviltä ihmisiltä heidän työnsä tuloksesta ja niistä jaetaan osa persaukisille, jotka eivät mitenkään osallistu tämän yhteiskunnan rahoittamiseen. Se, että olet saamapuolella ei tee sinusta yhtä lompakon omistajaa.
Pitäisikö yhteiskunnan heikot jättää kadulle kuolemaan? Suurin arvo on heikommista huolta pitäminen.
Miksi se olisi suurin arvo? Eikö esim. luontoarvot ole tärkeitä? Ja mikä se heikko on? Minulle yhteiskunnan heikkoja, jotka tarvitsevat erityistä tukea ovat lapset eivätkä tuilla eläjät.
Kyllä. Olen täysin oikeistolainen. Ja kyllä ehdottomasti haluan, että lapsista, vammaisista ja sairaista huolehditaan hyvin ja ihmisarvoisesti.
Ero vasemmistoon on se, että minulle terve, työikäinen ihminen ei ole mikään hädänalainen eikä heikoimmassa asemassa oleva. Vaan työikäisten voi odottaa ottavan vastuuta elämästään. Eläkeläisetkin ovat eläkkeensä ansainneet. Mutta jos työikäisenä ei työnteko maittanut, niin sitten sen löytää edestään ja joutuu eläkeiässä tyytymään niukkaan elintasoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ihmiset vihdoin avaacat silmänsä ja ymmärtävät että kaikki ja kaikenlainen vasemmistolaisuus on Saatanasta ja toimii Saatanan työkaluna maan päällä.
Saatana tunnetaan myös nimellä valheiden prinssi, sanonpahan vaan, sinä et taivaaseen menossa.
Siitä en tiedä olenko vai en, mutta sen tiedän että vasemmistolaiset eivät ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ihmiset vihdoin avaacat silmänsä ja ymmärtävät että kaikki ja kaikenlainen vasemmistolaisuus on Saatanasta ja toimii Saatanan työkaluna maan päällä.
Saatana tunnetaan myös nimellä valheiden prinssi, sanonpahan vaan, sinä et taivaaseen menossa.
Siitä en tiedä olenko vai en, mutta sen tiedän että vasemmistolaiset eivät ole.
Raamatun mukaan kuitenkin ovat.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään yhteistä lompakkoa. On verovaroja, jotka otetaan työssäkäyviltä ihmisiltä heidän työnsä tuloksesta ja niistä jaetaan osa persaukisille, jotka eivät mitenkään osallistu tämän yhteiskunnan rahoittamiseen. Se, että olet saamapuolella ei tee sinusta yhtä lompakon omistajaa.
Eli et halua asua hyvintointiyhteiskunnassa? Mikset muuta P-Koreaan? Miksi asut täällä kun et arvosta mitään minkä varaan tämä maa on rakentunut, eli niiden pienituloisten jotka sunkin porchella ajaamaasi tietä on päällystänyt?
Totta kai haluan asua hyvinvointiyhteiskunnassa! Mitä sekoilua tuo nyt on? Sitä hyvinvointiyhteiskuntaahan kokoomus juuri nyt yrittää pelastaa. Ei hyvinvointiyhteiskuntaa ole enää sitten, kun velat on tapissa ja Suomi ei saa enää mistään velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muiden lompakoilla? Kyllä se on ihan YHTEINEN lompakko. Jolla sinäkin käyt kun on tarvetta. Juuri tuon takia kiinnosta kokoomus ja persut kun täynnä kaltaisiasi.
Pitäisikö yhteiskunnan heikot jättää kadulle kuolemaan? Suurin arvo on heikommista huolta pitäminen.
Ei ole kaduilla näkynyt kuolevia ihmisiä. Sillä ei kukaan ole ketään jättämässä minnekään. Vasemmisto taas vääristelee.
Varmaan ne kauppakeskuksissa tai lentokentällä asuvat tekivät vain taloudellisen valinnan. Kuka nyt omaa asuntoa kaipaisi.
Mua häiritsee että oikeisto saa olla värikästä ja elävää. Ja vasemmisto puhuu hiljaa ja on aneeminen studiossa. Suomi on ojassa tällä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se olisi suurin arvo? Eikö esim. luontoarvot ole tärkeitä? Ja mikä se heikko on? Minulle yhteiskunnan heikkoja, jotka tarvitsevat erityistä tukea ovat lapset eivätkä tuilla eläjät.
Kyllä. Olen täysin oikeistolainen. Ja kyllä ehdottomasti haluan, että lapsista, vammaisista ja sairaista huolehditaan hyvin ja ihmisarvoisesti.
Ero vasemmistoon on se, että minulle terve, työikäinen ihminen ei ole mikään hädänalainen eikä heikoimmassa asemassa oleva. Vaan työikäisten voi odottaa ottavan vastuuta elämästään. Eläkeläisetkin ovat eläkkeensä ansainneet. Mutta jos työikäisenä ei työnteko maittanut, niin sitten sen löytää edestään ja joutuu eläkeiässä tyytymään niukkaan elintasoon.
Juuri näin. Jos ei ole kyennyt muuhun kuin amikseen, tekee niitä duunarihommia riittävästi elääkseen. Muualla maailmassa on aivan normaalia tehdä kahta tai kolmea työtä. Ei ole rikkaampien tehtävä elättää duunareitaan maksamalla ei-mistään. Työn pitää tuottaa sille, joka siitä tekijälle maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin äänestän oikeistoa nimenomaan oman ja perheeni edun vuoksi. Olemme yrittäjiä, ja haluamme vielä joskus palkata työntekijöitä. Vielä se on kuitenkin aivan liian kallista ja riskialtista. Haluan maksaa työsuorituksesta, en lomista, saikuista tai terveydenhuollosta. Haluan myös voida vaihtaa työntekijän toiseen, jos vastaan tulee parempi. Minusta täysin kohtuullisia toiveita.
Vasemmiston työntekijän etu -haihattelu ei ota lainkaan huomioon meitä, jotka lystin maksamme.
Eli haluat työntekijöitä mutta et halua maksaa heille?