Miksi vasurit eivät ymmärrä, että oikeistoa äänestetään arvojen mukaan eikä henkilökohtaisen hyödyn?
Ei ole tarkoituskaan saada itselle välttämättä mitään välitöntä etua, mutta halutaan rakentaa arvojen mukaista yhteiskuntaa.
Kommentit (586)
Haluatko tosiaan tietää, miksi eivät ymmärrä, vai haluatko vain julistaa, että eivät ymmärrä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten jollain voi olla arvot että heikommassa asemassa olevia ei auteta. Miellän itseni kuitenkin sitoutumattomaksi äänestäjäksi.
Ku on omatki lapsetki elätettävänä. Mulle on ihan samaa jos joku nelikymppinen spurgunarkkari joka ei kykene työelämään ei saa enää yhteiskunnan rahaa.
Jep, hylätään omat hankeen jos niillä on vaikeaa, vähän näyttäis oikeiston arvot aika identtisiltä putlerin venäjän kanssa cyka blyat! :' D
Joo, en oo vastuussa aikusista tuntemattomista ihmisistä.
Yhtälaillahan vois ajatella sit et mä oon vastuussa jostaki joka on syntyny Mumbain slummiin kastittomana tai Brasilian favelaan. Ja niil on paljon karumpaa ku suomalaisella työttömällä.
No sepä se ongelma vähän tässä onkin, sinä olet sosiopaatti, eräänlainen yhteiskunnallinen syöpä jolta puuttuu normaali kyky tuntea empatiaa ja se vaarantaa koko yhteisön.
Sinun turva on rakennettu meidän muiden hyvinvoinnilla, kun me voimme hyvin, sinäkin voit paremmin.
Jos olisit älykäs sosiopaatti ymmärtäisit tämän olevan yhteispeliä, mutta ei, sinulta puuttuu paljon työkaluja pääkopasta.
Tsemppiä! <3
Joo sovitaan et mä oon sosiopaatti ku haluan käyttää mielummin rahani omien lasteni hyväksi ku sunlaisten laiskojen iilimatojen elättämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin äänestän oikeistoa nimenomaan oman ja perheeni edun vuoksi. Olemme yrittäjiä, ja haluamme vielä joskus palkata työntekijöitä. Vielä se on kuitenkin aivan liian kallista ja riskialtista. Haluan maksaa työsuorituksesta, en lomista, saikuista tai terveydenhuollosta. Haluan myös voida vaihtaa työntekijän toiseen, jos vastaan tulee parempi. Minusta täysin kohtuullisia toiveita.
Vasemmiston työntekijän etu -haihattelu ei ota lainkaan huomioon meitä, jotka lystin maksamme.
No tämä! Motivoisi tekemään, kun ei olisi olemassa suojatyöpaikkoja. Jos ei tekeminen maistu, kenkää seuraisi ilman selvityksiä ja varoituksia. Ja tekemättömyydellä ei tietenkään saisi mitään tukia. Toivottavasti kukaan ei nyt sorru vasemmistopuolueita äänestämään, kun ollaan päästy vasta alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kenestä ei ole pidetty riittävässä määrin huolta?"
Selvässä kasvussa ovat olleet mm. asunnottomuus ja lapsiperheköyhyys.
"Heikompi asema ei enää riitä hyysäämisen perusteeksi. Heikoimmassa asemassa olevistä pidetään kyllä huoli."
Ei oikein vakuuta jos ensin leimaat sen lähtökohtaisesti hyysäämiseski.
" Mutta heikommassa asemassa olevien pitää ottaa vastuuta omasta elämästä."
Kykyjensä ja mahdollisuuksiensa mukaan. Mutta vastuun hokeminen ei oikein auta niitä joille esim. töitä ei vain ole kun työttömyys kasvaa.
Kadut eivät edelleenkään ole pullollaan asunnottomia. Se yksi asunnoton, joka täällä kaupungilla pyörii, on istunut siinä bussipysäkillään jo edellisen hallituksen aikana.
Lapsilla on ollut kaikilla koulussa ihan siistit vaatteet päällä ja puhtaat hiukset. Samoin tällä hallituskaudella ei ole tarvinnut aamutunneilla hakea ruokalasta näkkäriä aamupalattomille lapsille. Kaikki näyttävät saaneen aamupalan kotona. Eli ei mikään ongelma ole räjähtänyt. Päinvastoin, aiemmin vanhempia kiinnosti saada talviliikuntavälineitä koteihin. Nyt ensimmäistä kertaa niitä jäi koululle, ja monet jäikin.
Jos töitä ei löydä, ja jos rahat ei riitä, niin työn perässä voi siirtyä sinne missä töitä on. Omilla lapsillani on kaksi kesätyötä, koska töitä on paljon tarjolla. Itsekin teen kahta työtä - en niinkään rahan takia, vaan mielekkyyden vuoksi ja koska kysyntää on.
Mulle satasella samaa!
Sitten vain muutat sinne missä töitä on. Kyllä tänne mahtuu.
Ja etkö säki oo sosiopaatti ku haluat et mä elätän sua mut siitä mumbain slummin kastittomasta ei tarvi välittää ku se ei oo suomalainen
Siksi kun sen vasemmiston taivoite on elää pummilla toisten laskuun= maksimoida oma etu niin ne ei ymmärrä omillaan pärjäävän erilaista arvomaailmaa jossa ei tarvitse olla tuki riippuvainen Kelan elätti.
Ymmärrän kyllä että jossain jenkkilässä hihhulit ovat valmiit uhraamaan lähisairaalansa koska pitävät aborttia murhana ja seksuaalivähemmistöjä demoneina. Se on vain yllättävämpi ilmiö Suomessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Heikompi asema ei enää riitä hyysäämisen perusteeksi. Heikoimmassa asemassa olevistä pidetään kyllä huoli."
Kykyjensä ja mahdollisuuksiensa mukaan. Mutta vastuun hokeminen ei oikein auta niitä joille esim. töitä ei vain ole kun työttömyys kasvaa.
Kadut eivät edelleenkään ole pullollaan asunnottomia. Se yksi asunnoton, joka täällä kaupungilla pyörii, on istunut siinä bussipysäkillään jo edellisen hallituksen aikana.
Lapsilla on ollut kaikilla koulussa ihan siistit vaatteet päällä ja puhtaat hiukset. Samoin tällä hallituskaudella ei ole tarvinnut aamutunneilla hakea ruokalasta näkkäriä aamupalattomille lapsille. Kaikki näyttävät saaneen aamupalan kotona. Eli ei mikään ongelma ole räjähtänyt. Päinvastoin, aiemmin vanhempia kiinnosti saada talviliikuntavälineitä koteihin. Nyt ensimmäistä kertaa niitä jäi koululle, ja monet jäikin.
Jos töitä ei löydä, ja jos rahat ei riitä, niin työn perässä voi siirtyä sinne missä töitä on. Omilla lapsillani on kaksi kesätyötä, koska töitä on paljon tarjolla. Itsekin teen kahta työtä - en niinkään rahan takia, vaan mielekkyyden vuoksi ja koska kysyntää on.
Mulle satasella samaa!
Ei, kun ainetta, mitä oot vetäny!
Vierailija kirjoitti:
Äänestetään perussuomalaisia ja sitten kun hallitus (mm. perussuomalaiset ) päättää leikkauksista heikoimmassa asemissa olevilta, niin alkaa järjetön valitus siitä, että: miksi mun toimeentulotukea tms leikataan, kun muutenkin olen työtön, sairas ja mulla on viisi lasta huolehdittavana ym, ym?!! Mutta kun äänestyskopissa oltiin niin kiihkoissaan persujen ihanasta maahantulopolitiikasta, että se sumensi järjen ja silmät heidän muusta agendastaan.
Ei äänestämisen syy ollut maahanmuuttopolitiikka. Vaan lähinnä äänestäjät hakivat muutosta. Vasemmistohallitukseen oltiin niin pettyneitä, että haluttiin äänestää vastavoimaa sille.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä että jossain jenkkilässä hihhulit ovat valmiit uhraamaan lähisairaalansa koska pitävät aborttia murhana ja seksuaalivähemmistöjä demoneina. Se on vain yllättävämpi ilmiö Suomessa
Outo vertauskuva ku amerikas ei oo koskaa ollu julkista terveydenhoitoa.
Siel ei oo siis koskaan ollukaan mitään lähisairaalaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin äänestän oikeistoa nimenomaan oman ja perheeni edun vuoksi. Olemme yrittäjiä, ja haluamme vielä joskus palkata työntekijöitä. Vielä se on kuitenkin aivan liian kallista ja riskialtista. Haluan maksaa työsuorituksesta, en lomista, saikuista tai terveydenhuollosta. Haluan myös voida vaihtaa työntekijän toiseen, jos vastaan tulee parempi. Minusta täysin kohtuullisia toiveita.
Vasemmiston työntekijän etu -haihattelu ei ota lainkaan huomioon meitä, jotka lystin maksamme.
No tämä! Motivoisi tekemään, kun ei olisi olemassa suojatyöpaikkoja. Jos ei tekeminen maistu, kenkää seuraisi ilman selvityksiä ja varoituksia. Ja tekemättömyydellä ei tietenkään saisi mitään tukia. Toivottavasti kukaan ei nyt sorru vasemmistopuolueita äänestämään, kun ollaan päästy vasta alkuun.
Nälkäkuoleman tai asunnottomuuden partaalla olevan työntekijän voisi halutessaan vaikka r***kata koska hänellä ei olisi muita vaihtoehtoja kuin sietää mitä tahansa. Ah, mikä utopia.
Vierailija kirjoitti:
Oikeistoa saatetaan äänestää ei-henkilökohtaisen hyödyn takia, mutta usko pois että ne äänestettävät poliitikot paskat välittävät kuin omista eduistaan, sama koskee toki isoa osaa vasemmistoakin.
Se koskee koko vasemmistoaatetta, joka on läpeensä materialistista oman taloudellisen edun tavoittelua. Oikeistolla taas on enemmän henkisiä arvoja, kuten koko valtion ja isänmaan hyvinvointi ja ihmisen kunnioittaminen ja häneen luottaminen eikä autettavana ressukkana pitäminen.
Mä kelluskelen työkyvyttömyyseläkkeellä. Aina oon äänestänyt vasemmistoa tai demareita joskus, töissä ollessanikin. Nyt täytyy äänestää Vasemmistoliittoa, demarit on liian oikealla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle satasella samaa!
Missä on töitä? Minne muutan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli haluat työntekijöitä mutta et halua maksaa heille?
Haluan maksaa työsuorituksesta, en lomailuista tai erikseen vielä lisää jostain sunnuntaista. En minäkään siitä mitään lisiä saa, vaan töitä tehdään tarvittaessa vaikka kellon ympäri. Nykyinen pullamössökansa luulee jonkun lomailun olevan kaikkien oikeus. Ei kun lomailet, jos maksat sen itse. Ei ole työnantajan tehtävä. Duunarit ovat pahimpia loisia. Eikä siinä ole mitään oikeudenmukaista. Siksi oikeisto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei tuollaiset ole kenenkään arvoja. Miksi jankkaatte tällaista soopaa."
Varmaan ihan aidosti kuvittelet että ne eivät ole sinun arvojasi. Mutta jos arvojesi mukainen politiikka johtaa vaikka köyhyyden ja asunnottomuuden kasvuun niin et voi vain teeskennellä että ne eivät liittyisi mitenkään arvoihisi.
Jokainen toki haluaa kannattaa kaikkea hyvää ja kaunista eikä halua muille pahaa. Mutta ei se riitä että sanoo niin, sen pitäsi myös käytännössä toteutua.
En minä teeskentele. Vaan pidän ikävänä sitä, että hallituksen työ tuomitaan jo ennen kuin kausi on lopuillaan. Mitkään näistä negatiivisista vaikutuksista ei ole tulleet yllätyksenä, sillä hallitus sanoi jo kauden alussa, että tie parempaan ei ole ihan mutkaton. Ja sanoivat myös, että Suomi-laivan oikaisuun ei riitä yksi hallituskausi. Mutta jos tämä hallitus ei saa jatkoa, niin emme tule koskaan tietämään miten hyvälle tolalle asiat olisi saatu, jos hallitus olisi saanut tehdä työnsä loppuun.
Nyt toki jo käännettä parempaan on nähty. Siitä kyllä ihan isosti uutisoitiinkin, jos satuit juuri sinä päivänä katsomaan uutisia.
Onneksi sitä ei tulla näkemään. Vaikka talouskasvua tulisikin, se on revitty toisten selkänahasta. Joillain menee varmasti hyvin, mutta monilla todella huonosti - se on tullut selväksi jo. Joten hyvästi vaan hallitus, seuraavan vuoro on ihan kohta.
Minä olen arvostanut tässä hallituksessa juurikin sitä, että työssäkävijöitä ei ole riistetty niinkuin yleensä, vaan on saatu jopa verohelpotuksia. En muista koska olisi sellaista onnea osunut kohdalle aikaisemmin. Ja kerrankin myös muiden lompakoilla eli tuilla elävät ovat joutuneet osallistumaan huonoon suhdanteeseen.
Muiden lompakoilla? Kyllä se on ihan YHTEINEN lompakko. Jolla sinäkin käyt kun on tarvetta. Juuri tuon takia kiinnosta kokoomus ja persut kun täynnä kaltaisiasi.
Nimenomaan. Kukaan ei tiedä, miten hyperkallista lääkettä tai hoitoa voi elämässään vielä tarvita.
Kyllä voi tarvita. Ja sitä varten on se hyvinvointiyhteiskunta. Että hoidetaan sairaat ja lapset.
Se, että nuo hoidetaan, ei tarkoita sitä, että työhaluttomille, terveille, työikäisille ja työkykyisillekin pitäisi kustantaa kaikki mitä keksivät pyytää ilman, että he antavat mitään työpanosta vastineeksi.
Itse en kannata mitään puoluetta mutta vastistan ideologista ja suomalaisiin kohdistuvaa väkivaltaa ihannoivaa vihervasemmiston niin minun on käytännössä pakko äänestää persuja joten ajattelumaailma en todellakaan kannata. Perut on kuitenkin tällaiselle pienellä paikkunallalla asuvalle omalla autolla työssäkäyvälle katasuomalaiselle duunarimiehelle se pienin paha
Vierailija kirjoitti:
Siksi kun sen vasemmiston taivoite on elää pummilla toisten laskuun= maksimoida oma etu niin ne ei ymmärrä omillaan pärjäävän erilaista arvomaailmaa jossa ei tarvitse olla tuki riippuvainen Kelan elätti.
Vasemmiston tavoite on pitää huolta myös niistä jotka eivät tule omillaan toimeen. Jos sinä näkisit hiljaisella kadulla ihmisen saavan sydänkohtauksen niin et varmaan soittaisi edes hätänumeroon. Pysähtyisit korkeintaan pöllimään uhrilta lompakon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan KD on ollut oikeisto puolue vaan miten nyt noin äärimäisyyteen asti. Ei yhtään pidä köyhien ja heikompien puolta. Vaan eihän noille Raamattu ole enää tärkein kirja.. koska eivät sanan mukaan enää elä. Saisi tulla Jeesuksen rakkaus ja Hänen opetukset heillekin mieleleen .Niinhän se on,että monet ensimmäiset tulevat viimeisenä. Joten kannattaisi arvoja ajatella uusiksi, kun vielä on aikaa. Enemmän Sdb on lähimmäisen rakkautta meitä köyhiä kohtaan. Huolehtii myös niistä jotka eivät pysty tai kykene tuohon. Se on jo aitoa lähimmäisen rakkautta Itse olen uskova mummo ja suren kun monen hyvinvointi romutetaan kokonaan
Luepa se raamattu vähän tarkemmin, niin ymmärrät, että KD:n politiikka on kyllä ihan raamatun mukaista. Olet nyt vain tainnut oikoa pari kohtaa.
Olen eri, mutta kyllä Jeesus moneen otteeseen muistutti huono-osaisista huolehtimisesta. En nyt ehdi enkä jaksa hakea niitä raamatunkohtia tähän.
Tiivistetään kuitenkin Jeesuksen antamaan kaksoiskäskyyn: rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Ja se lähimmäinen tarkoittaa kaikkia ihmisiä.
Totta kai. Mutta Jeesus ei opettanut, että anna huumeidenkäyttäjille rahaa. Vaan Jeesus opetti, että "Anna miehelle kala, niin ruokit hänet päiväksi. Mutta opeta mies kalastamaan, niin ruokit hänet elämän ajaksi."
Olen eri, mutta argumentaatiossa tunnetaan yksi asia, joka on vielä nolompi kuin Jeesus-kortti, ja se on Jeesus-kortti joka pelataan päin honkia. Tuo on kiinalainen sananlasku.
Niin on. Minä tiesin sen, mutta kokeilin, jos menisi läpi. Pitkään menikin. Onnea sinulle, kun löysit virheen!
T. Lainaamasi.
Et taida tietää mitä vastuun kantaminen tarkoittaa. Jos minulle käy jotain, niin minulla on sitä varten vakuutukset. En oleta, että yhteiskunta maksaa minulle kaiken, jos käy huonommin, vaan olen varautunut siihen myös itse. Käytän myös yksityistä lääkäriä. Minunkaltaisteni ansiosta pienituloisemmille jää paremmin aikoja julkisessa terveydenhuollossa. Ei vastuun ottamisessa ole mitään sekopäistä.