Miksi vasurit eivät ymmärrä, että oikeistoa äänestetään arvojen mukaan eikä henkilökohtaisen hyödyn?
Ei ole tarkoituskaan saada itselle välttämättä mitään välitöntä etua, mutta halutaan rakentaa arvojen mukaista yhteiskuntaa.
Kommentit (586)
Sama se on ketä äänestää tai mitä puoluetta kannattaa. Samanlaisia ne poliitikot on joka puolueessa. Tavoittelevat omaa etua ja nopeita rahoja tavallisen kansalaisen kustannuksella. Samalla tekevät päätöksiä joilla mielistelevät euroopan johtajia jotta saisivat parempia virkoja euroopasta. Ja me maksamme ja kärsimme nahoissamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei tuollaiset ole kenenkään arvoja. Miksi jankkaatte tällaista soopaa."
Varmaan ihan aidosti kuvittelet että ne eivät ole sinun arvojasi. Mutta jos arvojesi mukainen politiikka johtaa vaikka köyhyyden ja asunnottomuuden kasvuun niin et voi vain teeskennellä että ne eivät liittyisi mitenkään arvoihisi.
Jokainen toki haluaa kannattaa kaikkea hyvää ja kaunista eikä halua muille pahaa. Mutta ei se riitä että sanoo niin, sen pitäsi myös käytännössä toteutua.
En minä teeskentele. Vaan pidän ikävänä sitä, että hallituksen työ tuomitaan jo ennen kuin kausi on lopuillaan. Mitkään näistä negatiivisista vaikutuksista ei ole tulleet yllätyksenä, sillä hallitus sanoi jo kauden alussa, että tie parempaan ei ole ihan mutkaton. Ja sanoivat myös, että Suomi-laivan oikaisuun ei riitä yksi hallituskausi. Mutta jos tämä hallitus ei saa jatkoa, niin emme tule koskaan tietämään miten hyvälle tolalle asiat olisi saatu, jos hallitus olisi saanut tehdä työnsä loppuun.
Nyt toki jo käännettä parempaan on nähty. Siitä kyllä ihan isosti uutisoitiinkin, jos satuit juuri sinä päivänä katsomaan uutisia.
Onneksi sitä ei tulla näkemään. Vaikka talouskasvua tulisikin, se on revitty toisten selkänahasta. Joillain menee varmasti hyvin, mutta monilla todella huonosti - se on tullut selväksi jo. Joten hyvästi vaan hallitus, seuraavan vuoro on ihan kohta.
Minä olen arvostanut tässä hallituksessa juurikin sitä, että työssäkävijöitä ei ole riistetty niinkuin yleensä, vaan on saatu jopa verohelpotuksia. En muista koska olisi sellaista onnea osunut kohdalle aikaisemmin. Ja kerrankin myös muiden lompakoilla eli tuilla elävät ovat joutuneet osallistumaan huonoon suhdanteeseen.
Muiden lompakoilla? Kyllä se on ihan YHTEINEN lompakko. Jolla sinäkin käyt kun on tarvetta. Juuri tuon takia kiinnosta kokoomus ja persut kun täynnä kaltaisiasi.
Ei ole mitään yhteistä lompakkoa. On verovaroja, jotka otetaan työssäkäyviltä ihmisiltä heidän työnsä tuloksesta ja niistä jaetaan osa persaukisille, jotka eivät mitenkään osallistu tämän yhteiskunnan rahoittamiseen. Se, että olet saamapuolella ei tee sinusta yhtä lompakon omistajaa.
Pitäisikö yhteiskunnan heikot jättää kadulle kuolemaan? Suurin arvo on heikommista huolta pitäminen.
Miksi se olisi suurin arvo? Eikö esim. luontoarvot ole tärkeitä? Ja mikä se heikko on? Minulle yhteiskunnan heikkoja, jotka tarvitsevat erityistä tukea ovat lapset eivätkä tuilla eläjät.
Mitenkäs tämä hallitus on lapsiperheitä muistanut? Alvia on korotettu, erityisen tuen järjestelmä kouluissa romutettu, työttömyysturvan lapsikorotus poistettu, suojaosia poistettu, asiakasmaksuja korotettu.
Haluatko joku jatkaa listaa?
Opiskelijoiden tukia leikattu
Ei itse asiassa ole. Asumisen leveyttä on rajoitettu, mutta tukia ei ole pienennetty.
- Opiskelijan äiti, jonka lapselta tuet eivät ole pienentyneet senttiäkään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin äänestän oikeistoa nimenomaan oman ja perheeni edun vuoksi. Olemme yrittäjiä, ja haluamme vielä joskus palkata työntekijöitä. Vielä se on kuitenkin aivan liian kallista ja riskialtista. Haluan maksaa työsuorituksesta, en lomista, saikuista tai terveydenhuollosta. Haluan myös voida vaihtaa työntekijän toiseen, jos vastaan tulee parempi. Minusta täysin kohtuullisia toiveita.
Vasemmiston työntekijän etu -haihattelu ei ota lainkaan huomioon meitä, jotka lystin maksamme.
Eli haluat työntekijöitä mutta et halua maksaa heille?
Kansan lukutaito on romahtanut täysin. Tässäkin kerrotaan aivan selkeästi, että maksetaan työstä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Konservatiivien pitäisi ajaa perheiden etuja, koska perheet on se viimeinen perinteiden majakka. Jos ei ole varaa ylläpitää perinteitä, niin pikkuhiljaa konservatiivisuus jää pienen porukan harrasteeksi.
Sitäkö tässä halutaan että vain rikkaimmat on konservatiivejä ja muut liberaaleja?
Seuraavan sukupolven aikana alkaa muutos näkyä. Jouluja ei vietetä, saunassa ei käydä ja kaikki ihan pienet perinteet katoaa pois. Suomalaisuus murenee pikkuhiljaa kuin ne hyvätuloisten muruset tai hiput mistä pienituloiset saa maistiaisia. Katoaa jonnekin kaukaisuuteen ja muistojen ihmemaailmaan.
Tämä. Romutetaan suomalaisuus. Ja jos yksikin alkaa lässyttää tähän että m amu sitä maaaammu tätä niin jukolauta, painu sinne luolaasi takaisin. Katoaa perinteet jokatapauksessa. Emme ole enää yhtenäisiä ja tätähän naapuri huuliaan lipoen seuraa.
No kyllä ne maamutkin siihen liittyvät. Mutta liittyy siihen myös kauppojen aukioloaikojen laajeneminen ja tämä vasemmistolaisten vouhotus Suvivirrestä ym perinteistä.
Joku viikko sitten julkaistiin mielenkiintoinen tutkimus. Ihmisiltä kysyttiin puoluekantaa ja sitten annettiin erilaisia ratkaisuja ja väittämiä yhteiskunnallisiin asioihin ja ilmiöihin. Saatiin havaita, että lähes kaikki kannattivat vasemmistolaisia ratkaisuja ...
Kunnes paljastettiin, että ne ovat vasemmistolaisia, jolloin oikeistolaiset siirtyivätkin nopeasti vastustamaan sitä, mitä juuri kannattivat ja pitivät hyvänä ideana. Vaikka se olisi heidän omaa etuaan vastaan.
Näin onnistuneesti jatkuva propagandapommitus on tehnyt politiikasta ultrafanien joukkueurheilua.
Vanhaa kiinalaista sanontaa lainatakseni: Oikea viesti väärältä henkilöltä on väärä viesti.
Yhteen hiileen puhaltamalla voisimme parantaa elinoloja kaikille. Joku sitä kuitenkin vastustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäkö vähävarainen persu esittää, että häntä ei haittaa hallituksen vähävaraisia kurittava ja rikkaita suosiva politiikka, koska yksi hallituspuolue on m m kielteinen, joka on hänen arvojensa mukaista. Tosin tämä ei näy paljoakaan hsllituksen politiikassa.
Itselläni on pienet tulot, ja veroprosentti on 2. Joten en mitenkään voi allekirjoittaa tuollaista väitettä, että hallitus kurittaisi vähävaraisia. Kyllä tuo veroprosentti on ihan kaikilla laskentatavoilla jo riittävän alhainen.
Ymmärrätkö se vähäinen hyötysi menee puff vaan kaikkeen muuhun mikä kallistunut. 0-0 tilanne, ei voi voittaa.
Mitä minun tarvitsisi voittaa? Eihän siitä ollut kyse, vaan siitä, ettei pidä paikkansa, että hallitus olisi kurittanut vähävaraisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ihan aidosti kuvittelet että ne eivät ole sinun arvojasi. Mutta jos arvojesi mukainen politiikka johtaa vaikka köyhyyden ja asunnottomuuden kasvuun niin et voi vain teeskennellä että ne eivät liittyisi mitenkään arvoihisi.
Jokainen toki haluaa kannattaa kaikkea hyvää ja kaunista eikä halua muille pahaa. Mutta ei se riitä että sanoo niin, sen pitäsi myös käytännössä toteutua.
En minä teeskentele. Vaan pidän ikävänä sitä, että hallituksen työ tuomitaan jo ennen kuin kausi on lopuillaan. Mitkään näistä negatiivisista vaikutuksista ei ole tulleet yllätyksenä, sillä hallitus sanoi jo kauden alussa, että tie parempaan ei ole ihan mutkaton. Ja sanoivat myös, että Suomi-laivan oikaisuun ei riitä yksi hallituskausi. Mutta jos tämä hallitus ei saa jatkoa, niin emme tule koskaan tietämään miten hyvälle tolalle asiat olisi saatu, jos hallitus olisi saanut tehdä työnsä loppuun.
Nyt toki jo käännettä parempaan on nähty. Siitä kyllä ihan isosti uutisoitiinkin, jos satuit juuri sinä päivänä katsomaan uutisia.
Onneksi sitä ei tulla näkemään. Vaikka talouskasvua tulisikin, se on revitty toisten selkänahasta. Joillain menee varmasti hyvin, mutta monilla todella huonosti - se on tullut selväksi jo. Joten hyvästi vaan hallitus, seuraavan vuoro on ihan kohta.
Minä olen arvostanut tässä hallituksessa juurikin sitä, että työssäkävijöitä ei ole riistetty niinkuin yleensä, vaan on saatu jopa verohelpotuksia. En muista koska olisi sellaista onnea osunut kohdalle aikaisemmin. Ja kerrankin myös muiden lompakoilla eli tuilla elävät ovat joutuneet osallistumaan huonoon suhdanteeseen.
Muiden lompakoilla? Kyllä se on ihan YHTEINEN lompakko. Jolla sinäkin käyt kun on tarvetta. Juuri tuon takia kiinnosta kokoomus ja persut kun täynnä kaltaisiasi.
Nimenomaan. Kukaan ei tiedä, miten hyperkallista lääkettä tai hoitoa voi elämässään vielä tarvita.
Kyllä voi tarvita. Ja sitä varten on se hyvinvointiyhteiskunta. Että hoidetaan sairaat ja lapset.
Se, että nuo hoidetaan, ei tarkoita sitä, että työhaluttomille, terveille, työikäisille ja työkykyisillekin pitäisi kustantaa kaikki mitä keksivät pyytää ilman, että he antavat mitään työpanosta vastineeksi.
Tässä maassa on ihan tarpeeksi työhaluisia työkykyisiä työikäisiä työttömiä. Mikään ei siihen kaadu, että joku työikäinen työkykyinen saattaa olla työhaluton. Mikään työ ei sen takia jää tekemättä.
Työllistäkää meidät työhaluiset ensin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ihmiset vihdoin avaacat silmänsä ja ymmärtävät että kaikki ja kaikenlainen vasemmistolaisuus on Saatanasta ja toimii Saatanan työkaluna maan päällä.
Saatana tunnetaan myös nimellä valheiden prinssi, sanonpahan vaan, sinä et taivaaseen menossa.
Siitä en tiedä olenko vai en, mutta sen tiedän että vasemmistolaiset eivät ole.
Raamatun mukaan kuitenkin ovat.
Niinkö oikeasti luulet että Saatanistit ovat taivaaseen menossa ja että niin myös sanotaan Raamatussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin äänestän oikeistoa nimenomaan oman ja perheeni edun vuoksi. Olemme yrittäjiä, ja haluamme vielä joskus palkata työntekijöitä. Vielä se on kuitenkin aivan liian kallista ja riskialtista. Haluan maksaa työsuorituksesta, en lomista, saikuista tai terveydenhuollosta. Haluan myös voida vaihtaa työntekijän toiseen, jos vastaan tulee parempi. Minusta täysin kohtuullisia toiveita.
Vasemmiston työntekijän etu -haihattelu ei ota lainkaan huomioon meitä, jotka lystin maksamme.
Kansan lukutaito on romahtanut täysin. Tässäkin kerrotaan aivan selkeästi, että maksetaan työstä kyllä.
Minäpä vasemmistoa äänestämällä pidän huolen ettei tuollaiset riisto"yrittäjät" pääse puusta pitkälle😁😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pienituloinen ja mun verotus kiristyi - ja siihen lisäksi kaikki muut työntekijöiden oikeuksien heikennykset . Tämä hallitus ei todellakaan ole duunarin puolella.
Hassua. Olen pienituloinen, ja minun verotukseni keventyi. Eikä minun oikeudet työntekijänä heikentyneet mitenkään.
Ei ole moitittavaa tästä hallituksesta.
Et siis tarvitse lisiä ja paria pyhääkään? Toivottavasti et ole hoitoalalla.
Mitkä lisät ja pyhät tämä hallitus on vienyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan maksaa työsuorituksesta, en lomailuista tai erikseen vielä lisää jostain sunnuntaista. En minäkään siitä mitään lisiä saa, vaan töitä tehdään tarvittaessa vaikka kellon ympäri. Nykyinen pullamössökansa luulee jonkun lomailun olevan kaikkien oikeus. Ei kun lomailet, jos maksat sen itse. Ei ole työnantajan tehtävä. Duunarit ovat pahimpia loisia. Eikä siinä ole mitään oikeudenmukaista. Siksi oikeisto.
Parasta olisi jo monessa paikassa oleva käytäntö, että kaikki työ tehdään vain yrittäjänä. Jokaisella on vähintään toiminimi ja itse myydään omaa työsuoritusta. Työntekijää tarvitseva sitten valitsee tekijän juuri haluamakseen ajaksi, yhdessä sovitulla hinnalla. Tätä vasemmisto tietysti vastustaa, kun pitää olla tessit ja säädökset, vakituiset työsuhteet ja ties mitkä irtisanomishankaluudet heillekin reppanoille, jotka eivät muuten työmarkkinoilla pärjäisi. Saisi tosiaan loppua työnantajien kuppaaminen. Tehdään kunnolla ja maksetaan tehdystä. Eläkemaksut, vakuutukset, työvälineet sun muut työntekijä hoitaa ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten jollain voi olla arvot että heikommassa asemassa olevia ei auteta. Miellän itseni kuitenkin sitoutumattomaksi äänestäjäksi.
Ku on omatki lapsetki elätettävänä. Mulle on ihan samaa jos joku nelikymppinen spurgunarkkari joka ei kykene työelämään ei saa enää yhteiskunnan rahaa.
Jep, hylätään omat hankeen jos niillä on vaikeaa, vähän näyttäis oikeiston arvot aika identtisiltä putlerin venäjän kanssa cyka blyat! :' D
Ei oikeistolaiset noin tee. Puhutko sittenkin itsestäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pienituloinen ja mun verotus kiristyi - ja siihen lisäksi kaikki muut työntekijöiden oikeuksien heikennykset . Tämä hallitus ei todellakaan ole duunarin puolella.
Hassua. Olen pienituloinen, ja minun verotukseni keventyi. Eikä minun oikeudet työntekijänä heikentyneet mitenkään.
No minä moitin sitten sinunkin puolestasi.
Ei tarvitse, osaan kyllä puhua omasta puolestani. Puhu sinäkin vain omasta puolestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelvollinen lukutaito tarkoittaa että osataan lukea pintaa syvemmältä. Siinä viestissä annettiin ymmärtää että kirjoittaja olisi valmis "maksamaan" työstä kunhan työntekijän asema on vain nimellisesti parempi kuin orjalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vielä, kun on vissiin ollut vähän muutakin, mutta kyllähän se oikeiston agendana on aina ollut ja tulee aina olemaan. Oikeisto-vasemmisto -akselin kivijalka. Ei, se ei ole koskaan ollut maahanmuuttokysymys tai sosiaalituet, mikä nämä toisistaan erottaa. Vasen = työväenpuoli, oikea = työnantajapuoli. Vielä 60-luvulla tämä opittiin takuulla jokaisessa kodissa jo varhain. Kaikki muut asiakysymykset voivat muuttua ja jalostua ajan hengen mukaan, tuo on ja pysyy.
Vierailija kirjoitti:
Vassarit itsekeskeisiä ja narsistisia naisia jotka ajattelee että kun minä olen tunteiden hallinnassa niin kaikkien muidenkin oitää olla kun minä olen täydellinen joka määrittää millaisia muutkin on eikä todellakaan hyväksy sitä että itse on aika marginaalinen ja muut ei todellakaan kannata vassarin ideologiaa. Kaiken lisäksi nämä vassari naiset vielä avoimesti puhuu että kaikki pitää pakottaa vaikka väkivalloin kannattamaan heidän ideologiaa. Kaikki vassarit ei ole mellakoivia, väkivaltaisi ja anarkistejä mutta aina kun uutisoidaan luvattomista mielenilmauksista ja käytännössä mellakoista niin aina poliisit joutuu pidättämään näitä vassareita. Vassarit vihaa demokratiaa kun heidän kannatus on käytännössä marginaalista niin vassarit vaatii diktatuuri jolla pakotetaan kaikki kannattamaan heidän ideologiaa. Kaiken lisäksi vassarit on ainoita jotka hyväksyy poliittiset murhat ja poliittisen väkivallan kunhan se kohdistetaan heidän vastustajiin ja jollain sairaalla itsekkyydellä nämä vassarit ajattelee että heitä pitää kohdella kuin kukkaa kämmenellä
Kyllä. Se on juuri näin epäloogista. Että poliittinen väkivalta on ookoo, jos sitä harjoitetaan hyvän asian eteen. Mutta jos oikeistolainen käyttää väkivaltaa hyvän asian eteen, niin ei enää olekaan ookoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten jollain voi olla arvot että heikommassa asemassa olevia ei auteta. Miellän itseni kuitenkin sitoutumattomaksi äänestäjäksi.
Ku on omatki lapsetki elätettävänä. Mulle on ihan samaa jos joku nelikymppinen spurgunarkkari joka ei kykene työelämään ei saa enää yhteiskunnan rahaa.
Maksat siis tämän lapsesi elämän kuolemaansa asti. Vai oletko 100% varma ettei milloinkaan elämänsä aikana tule riippuvaiseksi mistään? Kova on luotto omaan kasvatukseen, mut on näitä ennenkin nähty. Juttele parin narkin kanssa niin älyät.
Aikuisuuteen asti. En ymmärrä yhtään mitä höpötät tossa viestis lopussa.
Et tietenkään ymmärrä, sehän sun ongelma onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mm. pääsiäisen, vapun, helatorstain ja jouluakin yrittivät, tarvitseeko vielä luetella muita?
Vierailija kirjoitti:
Joku viikko sitten julkaistiin mielenkiintoinen tutkimus. Ihmisiltä kysyttiin puoluekantaa ja sitten annettiin erilaisia ratkaisuja ja väittämiä yhteiskunnallisiin asioihin ja ilmiöihin. Saatiin havaita, että lähes kaikki kannattivat vasemmistolaisia ratkaisuja ...
Kunnes paljastettiin, että ne ovat vasemmistolaisia, jolloin oikeistolaiset siirtyivätkin nopeasti vastustamaan sitä, mitä juuri kannattivat ja pitivät hyvänä ideana. Vaikka se olisi heidän omaa etuaan vastaan.
Näin onnistuneesti jatkuva propagandapommitus on tehnyt politiikasta ultrafanien joukkueurheilua.
Vanhaa kiinalaista sanontaa lainatakseni: Oikea viesti väärältä henkilöltä on väärä viesti.
Yhteen hiileen puhaltamalla voisimme parantaa elinoloja kaikille. Joku sitä kuitenkin vastustaa.
Tuo on valitettavasti luultavasti yleistynyt myös oikealla laidalla, teidän itse pystyttämänne ehdottomuuden ja keskustelemattomuuden muurihan sen aiheuttaa.
Itsehän näin vanhana individualistina pystyn kuuntelemaan myös teitä "väärämielisiä" silloin kun teillä on jotakin viisasta joskus sanottavaa, eikä se tule suoraan identiteettipolitiikan raamatusta - te taas ette kykene juuri koskaan samaan.
Niinpäniin. Ja itse yksityisen sektorin tradenomina olen kapitalisti.