Töihinpaluu tapahtuu vanhempainvapaan jälkeen liian aikaisin....
tuntuu pahalta tuoreena äitinä :( mutta taloustilanne on huono ja pakko vain mennä töihin
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi ikävää, että lapsen ja äidin biologinen side katkaistaan liian nopeasti.
Hei haloo, ei se biologinen side mihinkään katkea, vaikka äiti töihin palaakin.
Moni imettääkin yli vuoden.
ja silti vanhempainvapaat kuuluu jakaa tasan?
Todella ikävää. Oletteko laskeneet tarkasti, errä pakko on palata töihin? Korihoidontuki on liian pieni kyllä, mutta onhan kulujakon vähemmän kun toinen on kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehityspsykologisesti vuoden vanha on liian nuori päivähoitoon. Ei se fakta "no meillä meni ihan hyvin"-tarinoilla muuksi muutu.
Kaikilla menee ihan hyvin. Mutta sitten myöhemmin lapsi alkaa oireilemaan. Teini-iässä vihaa vanhempiaan. Mistähän sekin kumpuaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhempainvapaauudistus tehtiin vain, jotta äidit palaisivat töihin aiemmin. Siis töihin. Ei tässä asiassa ajatella lasten etua. Miehethän eivät edelleenkään pysty imettämään ja fakta on, että mitä kauemmin imettää, sitä hyödyllisempää se lapselle on, vaikka sitä nykyään myös niin paljon vähätellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkin vanhempainvapaa kestää sen 10kk, kun toinen luovuttaa ne päivät.
ei kaikki niitä suostu luovuttamaan
Millainen mies lähettää vaimonsa töihin että voi itse jäädä hoitamaan vauvaa kotiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehityspsykologisesti vuoden vanha on liian nuori päivähoitoon. Ei se fakta "no meillä meni ihan hyvin"-tarinoilla muuksi muutu.
Jos mietitään että lapsen saisi viedä vasta 2-vuotiaana päiväkotiin, niin se vaatisi sen että kumpikin vanhempi olisi vuorollaan vuoden kotona. Ei ole realistista. Isät välttelevät jo muutaman kuukauden mittaisia vanhempainvapaita, joten mikä saisi heidät olemaan kotona vuoden?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkin vanhempainvapaa kestää sen 10kk, kun toinen luovuttaa ne päivät.
Millainen mies lähettää vaimonsa töihin että voi itse jäädä hoitamaan vauvaa kotiin?
Sellainen joka ymmärtää, että lapsi on yhdessä tehty ja siitä kannetaan yhdessä vastuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhempainvapaauudistus tehtiin vain, jotta äidit palaisivat töihin aiemmin. Siis töihin. Ei tässä asiassa ajatella lasten etua. Miehethän eivät edelleenkään pysty imettämään ja fakta on, että mitä kauemmin imettää, sitä hyödyllisempää se lapselle on, vaikka sitä nykyään myös niin paljon vähätellään.
Jos se imetys on äidille niin tärkeää, niin lapsen isä voi antaa hänelle osan omista päivistään. Mutta imetys ei saa olla mikään tekosyy jonka perusteella naisia yritetään syrjäyttää yhteiskunnasta.
Mun oma äitini on ollut just sellainen, joka aina ajatteli vaan, että kyllä ne lapset pärjää ja lähti mm. ulkomaille lomalle kun olin 1v ja jätti kotiin. Mulla on todella vaikeat kiintymyssuhdetraumat. Äidistä edelleen huomaa vanhanakin, että sellainen tietty äidillinen hellyys, mikä monissa mummoista on, puuttuu kokonaan. Hänellä on itsellään varmaan välttelevä kiintymyssuhde tai jotain. Mun pointti on se, että vanhempi saattaa omista lähtökohdistaan ajatella, että lapsella menee ihan hyvin, vaikka oikeasti lapsi on todella ahdistunut ja yrittää pärjätä vaikeissa tilanteissa ilman tarvittavaa tukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, outoa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla menee ihan hyvin. Mutta sitten myöhemmin lapsi alkaa oireilemaan. Teini-iässä vihaa vanhempiaan. Mistähän sekin kumpuaa?
Minä menin alle vuotiaana päivähoitoon ja olen tänä päivänäkin (39 v) hermoheikko, helposti ahdistuva ja sosiaalisia tilanteita stressaava ihminen. Mieheni äiti taas hoiti miestäni ja hänen veljeään 5 vuotta kotona, lopputulos on se, että molemmat pojat ovat nykyään rentoja ja elämässään menestyneitä, pidettyjä ihmisiä.
Tästä ei tietenkään voi vetää aivan suoraa syy-seurausyhteyttä koska muutkin asiat vaikuttavat, mutta ymmärtänette pointin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä menin alle vuotiaana päivähoitoon ja olen tänä päivänäkin (39 v) hermoheikko, helposti ahdistuva ja sosiaalisia tilanteita stressaava ihminen. Mieheni äiti taas hoiti miestäni ja hänen veljeään 5 vuotta kotona, lopputulos on se, että molemmat pojat ovat nykyään rentoja ja elämässään menestyneitä, pidettyjä ihmisiä.
Tästä ei tietenkään voi vetää aivan suoraa syy-seurausyhteyttä koska muutkin asiat vaikuttavat, mutta ymmärtänette pointin.
Ja sinun äidilläsi todennäköisesti on ehjempi työura ja parempi eläkekertymä kuin anopillasi.
1. Raha
2. Lapsi
Suomalaisen naisen arvot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi saattaa viihtyä ihan hyvin päiväkodissa ja sinäkin saatat sopeutua yllättävän hyvin. Minä olin 6kk vanhempainvapaalla ja mies otti sen jälkeen ohjat. Lapsi meni vuoden ikäisenä päiväkotiin. Päiväkodin aloitus sujui oikein hyvin kun tehtiin se hitaasti ja pehmeästi. Lapsi on nyt 3-vuotias ja viihtyy hoidossa hyvin edelleen. Ikinä ei tiedä miten asiat voivat mennäkin hyvin!
6 kk on naurettavan lyhyt aika...
Niin on sellaiselle, jolla on surkea puoliso.
mistä lähtien pienen vauvan paikka on ollut kotona ilman äitiä?
Kun naiset sai "oikeudet" ja peniskateuksissa meni työelämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi saattaa viihtyä ihan hyvin päiväkodissa ja sinäkin saatat sopeutua yllättävän hyvin. Minä olin 6kk vanhempainvapaalla ja mies otti sen jälkeen ohjat. Lapsi meni vuoden ikäisenä päiväkotiin. Päiväkodin aloitus sujui oikein hyvin kun tehtiin se hitaasti ja pehmeästi. Lapsi on nyt 3-vuotias ja viihtyy hoidossa hyvin edelleen. Ikinä ei tiedä miten asiat voivat mennäkin hyvin!
6 kk on naurettavan lyhyt aika...
Jokainen tekee niin kuin itse haluaa ja miten perheelle parhaiten sopii. Meille oli tärkeää, että mies sai olla lapsen kanssa yhtä kauan kotona kuin minä. Isä on lapsellemme yhtä tärkeä kuin minä ja mies on todella hyvä isä. Olen siitä onnellinen.
"jokainen tekee kuten haluaa" kunnes yhteiskunta älähtää että miten tämä nyt näin meni. Esim. kraftin tapaus tai lasten rikokset jne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se imetys on äidille niin tärkeää, niin lapsen isä voi antaa hänelle osan omista päivistään. Mutta imetys ei saa olla mikään tekosyy jonka perusteella naisia yritetään syrjäyttää yhteiskunnasta.
äidin roolista ei pitäisi myöskään hoputtaa työelämään
Huomaan itse, että niin moni isä on innostunut pullosta ruokkimaan, että imetys katkeaa sen vuoksi jo alkuun.
Pumppaus ei koskaan ole sama kuin imetys. Rinta ei heru tyhjäksi asti.
Paras ravinto vauvalle on edelleen se äidinmaito!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mietitään että lapsen saisi viedä vasta 2-vuotiaana päiväkotiin, niin se vaatisi sen että kumpikin vanhempi olisi vuorollaan vuoden kotona. Ei ole realistista. Isät välttelevät jo muutaman kuukauden mittaisia vanhempainvapaita, joten mikä saisi heidät olemaan kotona vuoden?
Entä jos äiti olisi 7 vuotta kotona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Tämä on luonnotonta.