Miksi nuoret naiset valmistujaisjuhlissaan pistää päälle liian seksikkään mekon?
En siis ymmärrä. Eilen Hesassa kaduilla täynnään mitä kauniimpaa nuorta naista. Monella ylioppilas lakki päässä tai muu. Mutta miksi mekko pitää olla niin helvetin antava? Siis ei jää mielikuvitukselle mitään tilaa, kun tissit törröttää esillä ja mekko nuolee vartaloa niin että melkein sama olla alasti. Ja sama koskee jo nuorempiakin. Tähänkä on menty? Ennen valmistujaisjuhla oli kaunis ja kunniakas juhla. Nyt enemmänkin kilpailu siitä kellä on pornoin vaate päällä ja pisimmät lemppari ripset.
Ei tämmönen 70 luvulla syntynyt mies enää tätä ymmärrä. Ilmankos nuoret voi niin huonosti nykyään. Kun pitää olla " täydellinen " kostokroppa.
Kommentit (639)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nainen ja olen sitä mieltä että naiset ovat niin epätoivoisia saamaan miesten huomion ja siksi pukeutuvat niin, ja koska se toimii miehiin aina. Samaa juttu vanhojen tansseissa, ennen se oli iltapukuhomma, tai joku vanhan vuosikymmenen tyyli johon pukeuduttiin, nyt kunhan on seksikäs. Koko pointti mennyt ohi joten en edes tajua miksi sitä enää tehdään. Mua ällöttää kun naisilla (tytöillä) perse vilkkuu niin että perskannikatkin näkyy ja joko alushousuja ei ole tai on stringit niin kun ne istuu vaikka baarissa niin se perse osuu siihen tuoliin. Hyi saatana! Ällöttää ajatella kenen iho (ja ties mitä paskaranduja) oli siinä ennen kun mä tähän istuin.
En enää lähde tuohon, että naiset pukeutuisi miesten takia paljastavasti. Osa varmasti tekeekin niin, mutta suurimmalle osalle kyse on itseilmaisusta. Halutaan näyttää hyvältä ja seksikkäältä. Siitä tulee hyvä mieli iitselle. Ei ympäristön tarviikaan innostua. Parempi näin kuin se toinen ääripää, että pussilakana päällä pitäisi kulkea.
On se kultainen keskitiekin olemassa, jota itse suosin! Silti makuja on yhtä montaa kuin naisiakin ja he joilla on vapaus valita annetaan tehdä niin. Älä kato, jos ällöttää ainakaan toista kertaa.
hästäk kehorauha hästäk pukeutusmisvapaus
N54
Kukaan ei harrasta näitä "itse ilmaisuja" ellei ole yleisöä.
Eikö muka? Kyllä minä välillä meikkaan ja pukeudun ihan yksin mökillä ollessani. Ja jos siskoni tai ystävien kanssa olen niin sitten varsinkin. Koska yhdessä sievänä oleminen on mukavaa!
Vierailija kirjoitti:
Joo eilen meni tyttö jalkakäytävällä ja pakko sanoa, että rinnat näkyi puvusta.
Katoitko kovinkin tarkkaan senkin peervo setämies?
Ongelma johtuu siitä, että kaupoissa ei ole mitään muuta tarjolla. Kesämekkoja löytyi, mutta juhlavammassa oli vain tätä kankaansäästelylinjaa. Kierrettiin keskisuuren kaupungin joka ikinen vaatekauppa.
Tilattiin sitten netistä, ja nätti tuli.
Onko tämä keskustelu jostain 1950-luvun naisten säädyllinen pukeutuminen ohjekirjasesta. Mekot mallia teltta ja peittävä, ettei kukaan ahdistu? Jos ette ole huomanneet, niin myös miesten puvut ovat tällä hetkellä kovin tyköistuvia ja kapeita. Viime vuonna puvun housujen pituus oli sellainen, että nilkat vilkkuivat. Puolisolla oli hankaluuksia löytää setämies mallin puvunhousuja. 😃
Vierailija kirjoitti:
Miksi vanhat äijät tuijottavat nuoria naisia oli naisilla vaatteet tai ei?
No mutta hyvänen aikan sentään, minäkin jään tuijottamaan jos meidän bussissa istuu komea ja hyvinpukeutunut nuori mies. Tungen viereen istumaan, jos vain mahdollista että voin edes hipaista.
N70v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina on ollut muoteja. 70-luvulla oli minihameet ja minimekot. Sitten ne lakkasi olemasta muodissa. Tänä vuonna oli lyhyt muoti jälleen. Nyt ei ollut kotelomekkoja vaan leveämpi helma. Käytiin kaksissa ylppäreissä. Toisissa oli juhlan sankarilla hennon vaaleanpunainen, rimpsuinen mekko, jossa pitkähköt rimpsuhihat. Toisissa oli keltainen, polveen asti oleva mekko, läpikuultavaa sifonkia. Oikein nätti nuorelle ja hoikalle.
Vaikka 60 ja 70 luvuilla oli minihameet, niin ne ei olleet persettä paljastavat, eikä läpinäkyviä. Paljastavia, läpinäkyviä yläosia ei myöskään käytetty.
Ei ole lainkaan verrattavissa tämän päivän tyrkkyvaatteisiin.
40-luvun alussa syntyneellä äidilläni oli 60-luvulla mikroshortseja, minihameita ja yli polven olevia reisisaappaita... hyi äitiä 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas olen 70-luvun nuori nainen ja silloin suurinta muotia oli miniminimuoti. Tosin silloin oltiin paljon suvaitsevaisempia, naisetkin saivat pukeutua vapaaminen, eikä kukaan vaatinut pukeutumaan peittävästi.
Pyydän ap. tutustumaan 70-luvun muotiin. Silloin oikeasti oltiin rinnat paljaana.
Minäkin olen samanikäinen. Koskaan en saanut enkä edes halunnut miniminihametta tai kulkea rinnat paljaana. Siitä pitivät sekä vanhemmat että omakin vaatemaku huolen. Noihin vaatteisiin pukeutuivat ns. huonot tytöt, ei tavalliset perhetytöt.
Lakkiaisissa KAIKILLA tytöillä oli kauniit polvipituiset mekot, jotka istuivat hyvin silloisten muotolaskosten ansiosta olematta kuitenkaan törkeitä ja liian paljastavia. Lisäksi muotina oli tytöilläkin bleiseri, joka oli yleensä valkoinen, koska sopi hyvin ylioppilaslakin väriin. Pojilla oli siistit puvut aivan kuten tänä vuonna.
Nuo vesirajaminit ja paljaat rinnat näkyivät vain törkyisissä suomalaisissa leffoissa, ei nuorison päällä.
Lol, huonot tytöt. 😂
Yläluokkaiset kouluja pitkälle käyvät tytöt niihin pukeutuivat. Nuo kiellettiin lähinnä maalaisjunttien ja aivan köyhiempien parissa. 70-luvulla ei lakkiaisissa bleisereitä pidetty, ne tulivat vasta kasarilla leveäolkaisina. Ysärillä näkyi bleisereitä ja boleroja lakkiaisissa myös. Ei todellakaan 70-luvulla, jolloin muodissa olivat minimekot ja syvälle rintojen väliin uurretut housupuvut.
Vierailija kirjoitti:
Olin viikonloppuna sukulaistytön lakkijaisissa. Koululla en voinut olla kiinnittämättä huomiota, että joukossa oli vain yksi tyttö kuka oli pukeutunut asiallisesti. Loput tytöistä näytti lähinnä katuh*orilta vesirajahameissa ja läpinäkyvissä yläosissa.
Kommenttisi kertonee enemmän sinusta itsestäsi ja vapaa-ajan harrastuksistasi kuin juhlivista nuorista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aplla on likainen mieli.
Raiskauksen syy on aina vain tekijässä. Mikään ei oikeuta väkivaltaan.
Mihin paljastavalla pukeutumisella pyritään? Katsoa ei saisi, imarrella ei saisi (hyi yök mene pois siitä limanuljaska!) vielä vähemmän elehtiä että nyt on muodot kivasti tarjottimella kaikille nautittaviksi.
Mitä ihmettä siis?!
Miksi ahdistut muiden pukeutumisesta? Oletko jotenkin rajaton?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nainen ja olen sitä mieltä että naiset ovat niin epätoivoisia saamaan miesten huomion ja siksi pukeutuvat niin, ja koska se toimii miehiin aina. Samaa juttu vanhojen tansseissa, ennen se oli iltapukuhomma, tai joku vanhan vuosikymmenen tyyli johon pukeuduttiin, nyt kunhan on seksikäs. Koko pointti mennyt ohi joten en edes tajua miksi sitä enää tehdään. Mua ällöttää kun naisilla (tytöillä) perse vilkkuu niin että perskannikatkin näkyy ja joko alushousuja ei ole tai on stringit niin kun ne istuu vaikka baarissa niin se perse osuu siihen tuoliin. Hyi saatana! Ällöttää ajatella kenen iho (ja ties mitä paskaranduja) oli siinä ennen kun mä tähän istuin.
En enää lähde tuohon, että naiset pukeutuisi miesten takia paljastavasti. Osa varmasti tekeekin niin, mutta suurimmalle osalle kyse on itseilmaisusta. Halutaan näyttää hyvältä ja seksikkäältä. Siitä tulee hyvä mieli iitselle. Ei ympäristön tarviikaan innostua. Parempi näin kuin se toinen ääripää, että pussilakana päällä pitäisi kulkea.
On se kultainen keskitiekin olemassa, jota itse suosin! Silti makuja on yhtä montaa kuin naisiakin ja he joilla on vapaus valita annetaan tehdä niin. Älä kato, jos ällöttää ainakaan toista kertaa.
hästäk kehorauha hästäk pukeutusmisvapaus
N54
Kukaan ei harrasta näitä "itse ilmaisuja" ellei ole yleisöä.
Eikö muka? Kyllä minä välillä meikkaan ja pukeudun ihan yksin mökillä ollessani. Ja jos siskoni tai ystävien kanssa olen niin sitten varsinkin. Koska yhdessä sievänä oleminen on mukavaa!
Esitttelet pilluasioraville mökillä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
90-luvulla minulla oli kokopitkä valkea juhlamekko lakin kanssa. Mustat korkokengät. Siistiä ja eleganttia.
Onpa outoa. Meillä ei yhdelläkään ollut valkoista mekkoa, ei kenelläkään, koska valkoinen on morsiamen väri. Jo kotoa monia meistä sovistwttiin, että ylioppilaalle on sopivia muut värit muttei valkoinen eikä musta. Suurimmalla osalla oli kotelomekko ja jakku, pastellisävyjä. Jollain harvalla oli melko puolisääreen, muttei valkoinen. Täyspitkää mekot eivät olleet muotia.
Valkoinen on myös nuoruuden ja puhtauden väri. Tänäkin vuonna oli monella. Siis 2026. Se käy ylioppilaille oikein hyvin.
No tänä vuonna varmaan oli, mitta ysärillä valkoinen oli tyylimoka. Silloin kotoa vielä kerrottiin, mitkä värit on ylioppilaalle soveltuvia ja mitkä ei. Nykyisin on minimekkoa ja mustaa mekkoa ja valkoista mekkoa ja vaikka mitä, ei hallita pukeutumista.
Höpö höpö. Valkoinen on aina ollut ns. sallittu väri ylioppilaalle. Valkoinen kokopuku on ollut epäsopiva vain häissä, kun se on ollut varattu morsiammelle.
Vierailija kirjoitti:
Olin viikonloppuna sukulaistytön lakkijaisissa. Koululla en voinut olla kiinnittämättä huomiota, että joukossa oli vain yksi tyttö kuka oli pukeutunut asiallisesti. Loput tytöistä näytti lähinnä katuh*orilta vesirajahameissa ja läpinäkyvissä yläosissa.
Olit koululla? Sukulaisesi lakkiaisissa? Yleensä koulun tilat ovat niin ahtaat, että sinne on kutsuttu ainoastaan yo:n vanhemmat ja ehkä sisarukset, jos on tilaa.
Ei tarvitse olla mikään inhottava setämies näkeäkseen että toisilla rinnat valuu ulos ja alushousut näkyy ( jos niitä edes on ). Ihan kaikki sen näkee , niin naiset kuin miehet ja ennenkaikkea vaikutuksille alttiit nuoret naiset ottaa oppia. Ja pojat myös että tommonen sen pitää olla, pornon ylipapitar. Ei ei ei ei ei...AP on oikeassa. Tottakai jokainen pukee miten haluaa mutta onko tuo nyt oikein ja tilaisuuteen sopivaa?? No ei ole!
Nakumekkoilu on nykyajan huomiotaloutta. Kato mua kato mua kato mua! Sitähän ne nuoret pukee, mitä somesta näkee muiden pukevan. Hyvä maku pukeutumisessa on kyllä uhanalainen jäänne menneisyydestä.
Siis noihin ei suojaa yhtään polttavalta paahteelta:D ihan sama kuinka paljon laittaa aurinkorasvaa, mut esitellä on pakko itseänsä vaikka väkisin ja oman terveyden kustannuksella🤣👍
Nuoret saavat pitää mitä vaatteita haluavat. Nuoret on kauniita. Heille juuri sopivat lyhyet mekot jne.
Kukin pitäköön mitä vaatteita haluavat. Ja tämä on minun keski-ikäisen naisen mielipide.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas olen 70-luvun nuori nainen ja silloin suurinta muotia oli miniminimuoti. Tosin silloin oltiin paljon suvaitsevaisempia, naisetkin saivat pukeutua vapaaminen, eikä kukaan vaatinut pukeutumaan peittävästi.
Pyydän ap. tutustumaan 70-luvun muotiin. Silloin oikeasti oltiin rinnat paljaana.
Minäkin olen samanikäinen. Koskaan en saanut enkä edes halunnut miniminihametta tai kulkea rinnat paljaana. Siitä pitivät sekä vanhemmat että omakin vaatemaku huolen. Noihin vaatteisiin pukeutuivat ns. huonot tytöt, ei tavalliset perhetytöt.
Lakkiaisissa KAIKILLA tytöillä oli kauniit polvipituiset mekot, jotka istuivat hyvin silloisten muotolaskosten ansiosta olematta kuitenkaan törkeitä ja liian paljastavia. Lisäksi muotina oli tytöilläkin bleiseri, joka oli yleensä valkoinen, koska sopi hyvin ylioppilaslakin väriin. Pojilla oli siistit puvut aivan kuten tänä vuonna.
Nuo vesirajaminit ja paljaat rinnat näkyivät vain törkyisissä suomalaisissa leffoissa, ei nuorison päällä.Lol, huonot tytöt. 😂
Yläluokkaiset kouluja pitkälle käyvät tytöt niihin pukeutuivat. Nuo kiellettiin lähinnä maalaisjunttien ja aivan köyhiempien parissa. 70-luvulla ei lakkiaisissa bleisereitä pidetty, ne tulivat vasta kasarilla leveäolkaisina. Ysärillä näkyi bleisereitä ja boleroja lakkiaisissa myös. Ei todellakaan 70-luvulla, jolloin muodissa olivat minimekot ja syvälle rintojen väliin uurretut housupuvut.
Minulla ainakin oli ylioppilasjuhlissa bleiseri -77 ja muutamalla muullakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas olen 70-luvun nuori nainen ja silloin suurinta muotia oli miniminimuoti. Tosin silloin oltiin paljon suvaitsevaisempia, naisetkin saivat pukeutua vapaaminen, eikä kukaan vaatinut pukeutumaan peittävästi.
Pyydän ap. tutustumaan 70-luvun muotiin. Silloin oikeasti oltiin rinnat paljaana.
Minäkin olen samanikäinen. Koskaan en saanut enkä edes halunnut miniminihametta tai kulkea rinnat paljaana. Siitä pitivät sekä vanhemmat että omakin vaatemaku huolen. Noihin vaatteisiin pukeutuivat ns. huonot tytöt, ei tavalliset perhetytöt.
Lakkiaisissa KAIKILLA tytöillä oli kauniit polvipituiset mekot, jotka istuivat hyvin silloisten muotolaskosten ansiosta olematta kuitenkaan törkeitä ja liian paljastavia. Lisäksi muotina oli tytöilläkin bleiseri, joka oli yleensä valkoinen, koska sopi hyvin ylioppilaslakin väriin. Pojilla oli siistit puvut aivan kuten tänä vuonna.
Nuo vesirajaminit ja paljaat rinnat näkyivät vain törkyisissä suomalaisissa leffoissa, ei nuorison päällä.Lol, huonot tytöt. 😂
Yläluokkaiset kouluja pitkälle käyvät tytöt niihin pukeutuivat. Nuo kiellettiin lähinnä maalaisjunttien ja aivan köyhiempien parissa. 70-luvulla ei lakkiaisissa bleisereitä pidetty, ne tulivat vasta kasarilla leveäolkaisina. Ysärillä näkyi bleisereitä ja boleroja lakkiaisissa myös. Ei todellakaan 70-luvulla, jolloin muodissa olivat minimekot ja syvälle rintojen väliin uurretut housupuvut.
Minulla ainakin oli ylioppilasjuhlissa bleiseri -77 ja muutamalla muullakin.
Eikä kellään ollut minimekkoa tai syvään uurrettua yläosaa.
Vierailija kirjoitti:
Nuoret saavat pitää mitä vaatteita haluavat. Nuoret on kauniita. Heille juuri sopivat lyhyet mekot jne.
Kukin pitäköön mitä vaatteita haluavat. Ja tämä on minun keski-ikäisen naisen mielipide.
Juuri näin. Jos tuollaisia mekkoja voi joskus pitää, niin juuri silloin kun on vielä nuori ja nätti. Antaa nuorten elää. Ymmärrän, että nuorisomuoti järkyttää, mutta oikeassa elämässä pidän tällaisten kommenttien laukojia jotenkin seksuaalisesti ahdistuneina. Patoutunutta pdoenergiaa kritisoida jotain teinien kesämekkoja.
Keskityppä sinäkin siihen omaan vaate kaappiisi ja anna muille kehorauha.