Miksi nuoret naiset valmistujaisjuhlissaan pistää päälle liian seksikkään mekon?
En siis ymmärrä. Eilen Hesassa kaduilla täynnään mitä kauniimpaa nuorta naista. Monella ylioppilas lakki päässä tai muu. Mutta miksi mekko pitää olla niin helvetin antava? Siis ei jää mielikuvitukselle mitään tilaa, kun tissit törröttää esillä ja mekko nuolee vartaloa niin että melkein sama olla alasti. Ja sama koskee jo nuorempiakin. Tähänkä on menty? Ennen valmistujaisjuhla oli kaunis ja kunniakas juhla. Nyt enemmänkin kilpailu siitä kellä on pornoin vaate päällä ja pisimmät lemppari ripset.
Ei tämmönen 70 luvulla syntynyt mies enää tätä ymmärrä. Ilmankos nuoret voi niin huonosti nykyään. Kun pitää olla " täydellinen " kostokroppa.
Kommentit (639)
"Minä niin mieleni pahoitin", t. Ap.
Itse en kyllä arvostele seksikästä pukeutumista vaan tilanteen mukaan pukeutumista. Siitä tämän ketjun aloituksessa mielestäni oli kyse. Eli tilannetaju vaikuttaisi puuttuvan monelta.
Nykyajan nuoret sekä vanhemmat naiset on jälleen kerran pakotettu samaan muottiin. Katsokaapa vaikka Ylen uutisten naisjuontajia. Niin ovat hekin kaikki samanlaisissa laineikkaissa pitkissä hiuksissa, hameissa ja korkkareissa.
Olin viikonloppuna sukulaistytön lakkijaisissa. Koululla en voinut olla kiinnittämättä huomiota, että joukossa oli vain yksi tyttö kuka oli pukeutunut asiallisesti. Loput tytöistä näytti lähinnä katuh*orilta vesirajahameissa ja läpinäkyvissä yläosissa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ihmettele naisten pukeutumista hijabiin ja niqabiin? Sekö on soveliasta, että seksualisoi naiskehon miehen katseelta? Ja seurauksena ukot sitten raiskii menemään.
Kannattaisi kritisoida sitä pukeutumista joka johtaa turvallisuusongelmiin. Vertaapa seksuaalirikos- tai ahdistelutilastoja maittain ja pohdi sitten mikä pukeutuminen on epäsopivaa.
Voisitteko vihdoin kertoa miksi huivi on ultimaattinen vapaus johon ei saa missään nimessä puuttua mutta paljastavaa pukeutumista saa? Miksei se ehdoton VAPAUS nyt pädekään? Miksi ap pelkää muiden valintoja?
Kukaan ei ole tässä ketjussa fanittanut ja puolustanut musliminaisten huntuja ja kaapuja. Onko sinun mielestäsi mahdollista pukeutua vain joko niin että jopa sukupuolielimet näkyy, tai sitten muslimikaapuun? Tavallinen, normaali pukeutuminen on sulle tuntematon käsite??!
Miehet ihmettelevät vaikka varmaan housuissa alkaa olemaan ahdasta ja kieli pitkällä katsovat 🤭🤭😄😄😄onko epämukavaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on vaikea ymmärtää ihmisiä, jotka näkee nätin nuoren naisen (tai nätin nuoren miehen) ja ajattelee, että tuo pukeutuu liian seksikkäästi ja olisi parempi, jos pukeutuisi rumemmin. Näin keski-ikäisenä tätinä tykkään silmänruoasta.
Valittajat eivät tajua sitä, että nuorilla ja nuorilla aikuisilla ovat aina olleet ikäistensä jutut ja preferenssit. Heillä itselläänkin. Monella on eri asu päivä- ja iltajuhlissa. Tekoripset olivat 1960-70-luvuilla yhtä muodikkaita kuin nyt. Sekin muoti vaihtelee laidasta laitaan ja valtaosa pidättäytyy kohtuudessa eli ei todellakaan käytä tekoripsiä arkena. Se, että laittaa juhliin tekoripset on ihan normaalia käytöstä nuorella ihmisellä.
Niin tai kynnet. Ne on pitkät ja näyttävät juhlisss, harvalla kuitenkaan arkena.
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa keski-ikään. Saman ikäluokan nainen näkee pastellivärisen polyesterin, alta pilkottavat rintaliivit ja paikoltaan karkailevat vaahtomuovikupit ja linttaan astutut tennarit. Se on muodin ja kauneuskäsityksen muuttumista.
Juhlapukeutumiseen ei sovi just ja just pimperon peittävä, avokaulainen minimekko.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vielä tyylitajua. Siksi.
Pitäisi vanhempien opastaa, että arvokkaampiin tilaisuuksiin pukeudutaan asiallisesti. Noloa, että ylioppilas näyttää säädyttömältä omissa jihlissaan.
Jospa nuoret naiset haluavat pukeutumisellaan varmistaa tulevansa nussituksi tai raiskatuksi. Nuorilla naisilla on usein mielessä seksi kuten vastaavasti miehilläkin.
35-vuotiaana muistelen että ihan samanlaisissa vaatteissa sitä meidänkin ikäiset aikanaan kekkuloi, ja samaa keskustelua käytiin jo meidän rippimekoista. Ja olihan ne jälkikäteen ajateltuina aika mauttomia, mutta sellaista se nuorena on. Eikä ne tytöt sitä välttämättä ajattele niin, että "pukeudunpa nyt seksikkäästi", vaan muodin mukaisesti.
Mutta totta muuten että nuoret miehet osaavat nykyään pukeutua siistimmin!
Aina on ollut muoteja. 70-luvulla oli minihameet ja minimekot. Sitten ne lakkasi olemasta muodissa. Tänä vuonna oli lyhyt muoti jälleen. Nyt ei ollut kotelomekkoja vaan leveämpi helma. Käytiin kaksissa ylppäreissä. Toisissa oli juhlan sankarilla hennon vaaleanpunainen, rimpsuinen mekko, jossa pitkähköt rimpsuhihat. Toisissa oli keltainen, polveen asti oleva mekko, läpikuultavaa sifonkia. Oikein nätti nuorelle ja hoikalle.
Samaa vinkumista mitä äitini vinkui aina kun ei ollut jätesäkkiä päälläni. Rippikoulumekko oli hyoran mekko kun POLVET näkyi🙄 Oikeastaan ainoa muisto koko juhlista on tuo. Nyt kun katson valokuvia niin ihmettelen miksi täysin normaalista mekosta piti käydä sellainen sota, polvet juuri ja juuri näkyvät. Meni koko juhlat pilalle kun en laittanut kukkakaapua päälle jokanoli ranteista nilkkoihin kaikki peitossa. Älkää viitsikö AINA sättiä tyttöjä ja nuoria naisia🙄
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä arvostele seksikästä pukeutumista vaan tilanteen mukaan pukeutumista. Siitä tämän ketjun aloituksessa mielestäni oli kyse. Eli tilannetaju vaikuttaisi puuttuvan monelta.
Nykyajan nuoret sekä vanhemmat naiset on jälleen kerran pakotettu samaan muottiin. Katsokaapa vaikka Ylen uutisten naisjuontajia. Niin ovat hekin kaikki samanlaisissa laineikkaissa pitkissä hiuksissa, hameissa ja korkkareissa.
Tilannetaju? Sitä ap:lla ei ole. Mutta pääseepähän tuo palstalle aukomaan päätään.
Vierailija kirjoitti:
Jospa nuoret naiset haluavat pukeutumisellaan varmistaa tulevansa nussituksi tai raiskatuksi. Nuorilla naisilla on usein mielessä seksi kuten vastaavasti miehilläkin.
Oletko jonossa?
Meillä oli vähän vääntöä nuoren kanssa muutama vuosi sitten. Minä jankkasin, että päivä tilaisuuteen ei laiteta iltapukua ja että tilaisuuteen pukeudutaan tilanteen mukaan. Ei vaikka koko selän paljastava mekko olisi ollut aivan upea, niille vaan on sitten toinen hetki.
Onneksi löytyi kompromissi ja nyt hän jo ymmärtää, että tulevaisuudessa on tod.näk, tyytyväisempi tähän molempien hyväksymään vaihtoehtoon.
Tunsin kyllä olevani tiukkapipoinen, konservatiivinen tapakasvattaja, johon en oikein identifioidu. Persoonallinen saa olla, omakin asu aikanaan erottui jakkupukujen ja kotelomekkojen joukossa. SIlti voi pukeutua tilanteen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Nuoret yo-pojat on kyllä komeita. Puvut päällä lähes jokaisella, ja osalla puvun kengät, osalla siistit tennarit. Pyllyt ei vilku kellään eikä napit ole levällään.
Pilkun aikaan voi olla vähän eri näky...
Miksi vanhat äijät tuijottavat nuoria naisia oli naisilla vaatteet tai ei?
Vierailija kirjoitti:
Olin viikonloppuna sukulaistytön lakkijaisissa. Koululla en voinut olla kiinnittämättä huomiota, että joukossa oli vain yksi tyttö kuka oli pukeutunut asiallisesti. Loput tytöistä näytti lähinnä katuh*orilta vesirajahameissa ja läpinäkyvissä yläosissa.
Oletko paljonkin jahdannut näitä katuh*oria?
Vierailija kirjoitti:
Aina on ollut muoteja. 70-luvulla oli minihameet ja minimekot. Sitten ne lakkasi olemasta muodissa. Tänä vuonna oli lyhyt muoti jälleen. Nyt ei ollut kotelomekkoja vaan leveämpi helma. Käytiin kaksissa ylppäreissä. Toisissa oli juhlan sankarilla hennon vaaleanpunainen, rimpsuinen mekko, jossa pitkähköt rimpsuhihat. Toisissa oli keltainen, polveen asti oleva mekko, läpikuultavaa sifonkia. Oikein nätti nuorelle ja hoikalle.
Vaikka 60 ja 70 luvuilla oli minihameet, niin ne ei olleet persettä paljastavat, eikä läpinäkyviä. Paljastavia, läpinäkyviä yläosia ei myöskään käytetty.
Ei ole lainkaan verrattavissa tämän päivän tyrkkyvaatteisiin.
Kuka sanoikaan: mies on aina puettu, mutta nainen on vaatteidensa alla alasti.