Omakotitalossa asuminen on naurettavan halpaa, kun lainat on maksettu
Kommentit (107)
ruuankin syöminen on halpaa sen jälkeen kun se on maksettu
Riippuu ja roikkuu omakotitalon iästä.
Vierailija kirjoitti:
Maaseudulta kelataksilla lääkäriin, jos saa siihen luvan sairaalasta. 50 euroa edestakaisin.
Miten maaseutu nyt liittyy mihinkään? On niitä omakotitaloja kaupungeissakin
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalossa joudut maksaa vesivahingon aiheuttamat kulut ja rempat itse. Kerrostalossa taloyhtiö maksaa kulut eli ne jakautuu kaikkien osakkaiden kesken ja sisältyy siihen hoitovastikkeeseen. Yksittäisten korjausten takia ei tarvii mitään tahoitusvastiketta alkaa periä.
Vesivahingot menee vakuutuksesta, jos ehdot täyttyy.
Juurikaan siksi en asu kerrostalossa omistusasunnossa, koska joutuisin vastikkeissani maksamaan pölhöjen naapureiden aiheuttamat vesivahingot, putkirikot ja muut kiinteistölle huolimattomuudella aiheutetut remontit.
Vuokralaisnaapurisi voi esim. kaataa kinkunrasvat viemäriin. Omistusasuja ja omakotiasuja ei näin toimi, ellei ole dementoitunut tai hyvin tyhmä.
Ulkolen koiran kanssa päivittäin kaikkina vuorikauden aikoina isolla omakotitaloalauuella, jossa on vanhoja taloja. Jos kerran omakotitalo tarvitsee jatkuvasti remonttia, niin olettaisi että aika monessa talossa olisi remppa menossa. Olisko tässä viime vuosien aikana yhtä taloa maalattu, muuten on saaneet katot ja salaojat olla ihan rauhassa
Kerrostalossa asuessa oli halvempaa eikä tarvinnut olla säästöjä.
Oon kysyny tätä enenkin ja kysyn uudestaan jos vaikka joku vastais. Paljonko on vuokra tai vastike 180m2 kämpässä jossa on oma sauna, iso terassi tai parveke. 3 auton talli ja varasto tilaa?
Juljus kirjoitti:
Oon kysyny tätä enenkin ja kysyn uudestaan jos vaikka joku vastais. Paljonko on vuokra tai vastike 180m2 kämpässä jossa on oma sauna, iso terassi tai parveke. 3 auton talli ja varasto tilaa?
380e + vesi 20e
Oon kysyny tätä enenkin ja kysyn uudestaan jos vaikka joku vastais. Paljonko on vuokra tai vastike 180m2 kämpässä jossa on oma sauna, iso terassi tai parveke. 3 auton talli ja varasto tilaa?
380e + vesi 20e
Tämän haluaisin nähdä!! Täällä pks 2-3h kerrostaloasunnoissa on jo tuon verran vastiketta, yhden hengen vesimaksukin saattaa olla 25e!
Vuokrat lähtee yli 2000e + sähkö+ vesi
Asuttiin exän kanssa 200m2 ok-talossa, eron jälkeen jäin siihen lasten kanssa pariksi vuodeksi. Talon kuluihin meni keskimäärin 250e/kk. Talvella enemmän, kesällä vähemmän. Sitten lapset muutti pois, talo myytiin ja ostin 60m2 kerrostalokaksion. Vastike 260e/kk + vesi + autopaikka + kotivakuutus
Ihan sama kumpi on kalliimpaa tai halvempaa. Asun mielummin Helsingin eteläisessä kantakaupungissa 1900 luvun alussa rakennetussa kerrostalossa parin minuutin kävelymatkan päässä venepaikasta kuin jossain esikaupungissa omakotitalossa lumitöiden ja muun päänsäryn kanssa. Onhan neliöhinta täällä paljon korkeampi, mutta ylläpitokulut hyvin hoidetussa taloyhtiössä ovat kuitenkin maltilliset. Keskustasta löytyy myös täysin vastikkeettomia taloja.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi kun tulee kattoremontti, kylppäriremontti tai salaojaremontti.
Nämä tuleekin jatkuvasti!!
Oletkohan hieman tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Odotappa vaan kun on sähkölämmitys ja pörssisähkö ja talven ensimmäinen kovempi pakkasjakso iskee niin alkaa hymy hyytyä seuraavasta sähkölaskusta. Suurimmassa osassa uusia omakotitaloja on sähkölämmitys.
Talven yli on erittäin helppoa ottaa vaikka toisteseksi voimassa oleva soppari. Niin me teemme, viime talvena pariksi kuukaudeksi. Tällä hetkellä sellaisen saa noin 8,50 snt/kWh. Miksi jotkut kuvittelevat, että joku sähkösopparimalli on ihmisellä aina sama? Sen voi vaihtaa milloin haluaa.
Muutin juuri miesystäväni kanssa paritalonpuolikkaaseen. Laskettiin kaikki kulut = 290e/kk. Eipä taitaisi löytyä kerrostaloa, jossa 100m2 asunnossa olisi vastike+käyttösähkö +vesi+ 2 autopaikkaa tuohon hintaan
Vierailija kirjoitti:
Joo, mä en ymmärrä miksi ihmiset luulee että omakotitalossa asuminen on kallista ja sitten siellä on koko ajan tekemistä.
Mä oon nyt 7-vuotta asunut enkä mä tee täällä mitään.
Jossain kohtaa teet sit senkin edestä. Kyllä elämä helpottui rivariin muuttaessa, vielä kun ei edes pientäkään määrää nurmikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mä en ymmärrä miksi ihmiset luulee että omakotitalossa asuminen on kallista ja sitten siellä on koko ajan tekemistä.
Mä oon nyt 7-vuotta asunut enkä mä tee täällä mitään.
Jossain kohtaa teet sit senkin edestä. Kyllä elämä helpottui rivariin muuttaessa, vielä kun ei edes pientäkään määrää nurmikkoa.
Tontteja on erilaisa. On luonnontilaisia, metsätontteja, tai tip top hoidettuja, joissa robotti hoitaa ruohonleikkuun. EI sitä nuermokka tarvitse aina leikata itse omakotitalossakaan, voi vaikka palkata naapurin jannun siihen
Vierailija kirjoitti:
Joo, mä en ymmärrä miksi ihmiset luulee että omakotitalossa asuminen on kallista ja sitten siellä on koko ajan tekemistä.
Mä oon nyt 7-vuotta asunut enkä mä tee täällä mitään.
Minkä taakseen jättää sen edestään löytää. Tuolla tyylillä alkaa työtä olla jossain kohtaa ihan taatusti.
Totta! Rahaakaan ei kulu remppoihin, kun jättää vain kaiken tekemättä. Kun tästä joskus tulee kupsahdettua, niin purkukuntoisen rotiskon hoito jää muiden murheeksi.
Vierailija kirjoitti:
Totta! Rahaakaan ei kulu remppoihin, kun jättää vain kaiken tekemättä. Kun tästä joskus tulee kupsahdettua, niin purkukuntoisen rotiskon hoito jää muiden murheeksi.
Tontin voi myydä ja rakennuksen purkukuntoisena. Helppoa.
Itse olemme tehneet nuo rempat ihan ajallaan, niin että tätä taloa ei tarvitse myydä purkukuntoisena. Ehkä yksi jälkeläisistämme voi muuttaa tähän jopa asumaan.
Jaa, ei vissiin ole otettu kaikenkattavia vakuutuksia? Vai eikö vakuutusyhtiöt niitä myönnä?