Lopetin miehen pyykkien pesun, ja nyt odottelen koska hänellä loppuu bokserit.
Pitkä stoori, joten koettakaa kestää.
Meillä on lapsia ja takana yhteisiä vuosia paljon.
Nyt kuitenkin oon herännyt tähän epätasa-arvoon siivoustöissä kotona.
Siivoan vessat, saunan, kylppärin, pyykit, voihan lakanat keittiön, teen ruuan 95%, ajan välillä nurmikkoa ja osallistun myös talon remontteihin. Teen töitä 5-6pv/vk..
Kun pyydän apua vastaus on "Ne on teidän sotkuja, ei mun" (Esim. Kylppärin viemärin pesu)
Ja nyt hän ei esimerkiksi siivoa enää tiskipöydällä tiskejä koneeseen koneen tyjentämisen jälkeen, koska "En siivoa muiden jälkiä"
Oon pyytänyt, että veikkaisin pyykit ja väittää niin tehneensä, mutta eipä ole ikinä sitä oma-aloitteisesti tehnyt, vaikka pyykkikorit on ollut MONTA päivää keskellä olohuoneen pöytää, että hän ne varmana näkee..
Joten päätin, että en enää pese hänen pyykkejä, tai vaihda hänelle lakanoita vuoteeseen. Odottelen, että koska tulee ensimmäiset kommentit, että bokserit on loppu, kun ei hän edes tiedä mihin lokeroihin tulee mitäkin ainetta..
Kommentit (248)
Hyvä kun lopetit olemasta tossu.
loppuko? vai loppuko sulta nillitys?
Vierailija kirjoitti:
No on kyllä avuton mies jos ei tekoälyltä tajua kysyä pesuohjeita :)
Eksä teeskenteli, että jako tummiin ja vaaleisii pyykkeihin oli hänelle liian vaativa tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa samantien olla myös tekemättä hänelle ruokaa ja muutenkin hoivaamatta häntä. Todella törkeä (mutta harmillisen tyypillinen) mies.
Mies kyllä löytää naisen joka rakastaa sitten muualta mutta jokainen tietää millainen kysyntä on naisella joka erosi miehestä kun ei hoitanut osuuttaan.
Tässä ap:n tapauksessa on kyse miehestä, joka ei hoida omaa osuuttaan. Miksi?
Eli "oma-osuus"= palkkatyö+kotityöt.
Niin, kuten ap :llakin. Kun molemmat käyvät töissä, molemmat tekevät kotityöt. Sukupolvesta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa samantien olla myös tekemättä hänelle ruokaa ja muutenkin hoivaamatta häntä. Todella törkeä (mutta harmillisen tyypillinen) mies.
Mies kyllä löytää naisen joka rakastaa sitten muualta mutta jokainen tietää millainen kysyntä on naisella joka erosi miehestä kun ei hoitanut osuuttaan.
Tässä ap:n tapauksessa on kyse miehestä, joka ei hoida omaa osuuttaan. Miksi?
Eli "oma-osuus"= palkkatyö+kotityöt.
Niin, kuten ap :llakin. Kun molemmat käyvät töissä, molemmat tekevät kotityöt. Sukupolvesta toiseen.
Sopivasti unohtuu sukupolvesta toiseen miesten hoitamat kotityöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa samantien olla myös tekemättä hänelle ruokaa ja muutenkin hoivaamatta häntä. Todella törkeä (mutta harmillisen tyypillinen) mies.
Mies kyllä löytää naisen joka rakastaa sitten muualta mutta jokainen tietää millainen kysyntä on naisella joka erosi miehestä kun ei hoitanut osuuttaan.
Tässä ap:n tapauksessa on kyse miehestä, joka ei hoida omaa osuuttaan. Miksi?
Eli "oma-osuus"= palkkatyö+kotityöt.
Niin, kuten ap :llakin. Kun molemmat käyvät töissä, molemmat tekevät kotityöt. Sukupolvesta toiseen.
Sopivasti unohtuu sukupolvesta toiseen miesten hoitamat kotityöt.
No tällä palstalla niistä yleensä saa esimerkiksi renkaanvaihdon kahdesti vuodessa, rännien putsauksen kerran vuodessa ja sähkösopimuksen kilpailuttamisen, joka hoituu kilpailutussivustojen kautta viidessä minuutissa. Yhtään kertaa ei näy "miesten työtä', joka tehtäisiin päivittäin. Meillä, jotka ei asuta maalla eikä remontin tarpeessa, ei yksinkertaisesti ole mitään "miesten töitä", on vain kotitöitä. Ja perheellisellä niitä riittää niin, että siitä vaan lyhentämään listaa, se helpottaa lun lapset lähtevät. Siihen saakka jokainen kantaa karttaan kokoon minkä kerkiää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on niin vaikea ymmärtää että miten esimerkiksi ensimmäiset viikot yhdessä asumisessa ovat näillä pareilla menneet? Häärävätkö nämä tuoreet avovaimot vain mielissään, eivätkä tajua että se mies ei tee mitään? Miten se on mahdollista? Itse kiinnitän jo ennen yhdessä asumista huomiota siihen, auttaako mies vaikka luonani ollessa yhtään, ja miehen luona ollessa että milloin käsipyyhe on vaihdettu kylppäristä (enkä todellakaan ala sitä itse vaihtamaan tai toisen luona siivoilemaan). Ja yhteenmuuttaessa tietenkin keskustelu työnjaosta.
Kyllähän nämä aluksi osallistuvatkin eikä siinä kahdella niin sitä sotkua tule. Kun lapset adtuvat kuvioon miehet yrittävät piiloutua en mi ä sotke taakse ja jättävät omatkin sotkunsa levälleen. Monet vielä luulevat että lapsista tuleva sotku johtuu siitä että nainen siivoaisi jotenkin vähemmän kuin aiemmin.
Kuinka saatanan tyhmiä miehiä tuollaiset ovat? Ja millainen nainen suostuu siihen että kun vauva tulee taloon, niin mies lakkaa siivoamasta? Ei mitään logiikkaa.
Eli ketjun mukaan miehen pitää:
-Käydä töissä
-pyykätä
-siivota
-hoitaa lapsi
Mitä naiset tekee? Käy vieraissa?
Noita samoja hommia riittää kyllä naisellekin yhtä paljon. Hommien jakaminen lienee sinulle tuntematon asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tapahtui samaa ja siinä vaiheessa itse lopetin huoltamassa naisen autoa ja lopetin hänen laskujen maksamisen
Miten helvetin kämänen romuauto hänellä on, jos sitä pitää päivittäin huoltaa?
Aika romunen auto jos pitää hoitaa 1,5-2 tuntia PÄIVÄSSÄ. Sen verranhan helposti menee lapsiperheellä ostoksiin, ruoan laittoon, siivoukseen, ym ym. 7/7. päälle lasten vahtimiset min 2 h/pv.
Eli tämä mies hoitaa autoa siinä 14-28 tuntia viikossa. Pitääkö se tulitikuista kasata joka kerta?!Eli ennemmin ollaan 7,5 tuntia päivästä töissä kuin hoidetaan 2 tuntia omia pyykkejä jotka pitää hoitaa joka tapauksessa?
Palkkatyöstä saa palkkaa ja kerryttää eläkettä. Millä rahalla nainen oikein elää, jos hän luopuu töistään ja jää kotiin? Suomessa on hyvin vähän täysin tulottomia kotirouvia eikä heidän puolisonsa ole mitään pienipalkkaisia duunareita. En myöskään usko, että miehet maksaisi innoissaan yksin koko perheen elatuksen vaikka moni mies tällä palstalla väittää tekevänsä, kyllä elämiseen vaaditaan kahden tulot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on kyllä avuton mies jos ei tekoälyltä tajua kysyä pesuohjeita :)
Eksä teeskenteli, että jako tummiin ja vaaleisii pyykkeihin oli hänelle liian vaativa tehtävä.
Minä puolestani kielsin miestä koskemasta pesukoneeseen, koska hän tunki aina pesukoneen aivan täyteen, jos ei vaaleita ollut riittävästi, niin tummia joukkoon. Kaikki vaaleat vaatteet muuttuivat epämääräisen harmaiksi. Hoidan kyllä pyykit ja siivoan vessan, mutta kokonasuudessaan hän on aktiivisempi kotitöissä. Tiskikoneen minä tyhjennän, koska kyllästyin siihen, että kaikki astiat ovat joka päivä eri paikassa ja yleensä kamalan korkealla, koska pitkä mies. Hän puolestaan lataa tiskikoneen ja hoitaa roskat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on niin vaikea ymmärtää että miten esimerkiksi ensimmäiset viikot yhdessä asumisessa ovat näillä pareilla menneet? Häärävätkö nämä tuoreet avovaimot vain mielissään, eivätkä tajua että se mies ei tee mitään? Miten se on mahdollista? Itse kiinnitän jo ennen yhdessä asumista huomiota siihen, auttaako mies vaikka luonani ollessa yhtään, ja miehen luona ollessa että milloin käsipyyhe on vaihdettu kylppäristä (enkä todellakaan ala sitä itse vaihtamaan tai toisen luona siivoilemaan). Ja yhteenmuuttaessa tietenkin keskustelu työnjaosta.
Kyllähän nämä aluksi osallistuvatkin eikä siinä kahdella niin sitä sotkua tule. Kun lapset adtuvat kuvioon miehet yrittävät piiloutua en mi ä sotke taakse ja jättävät omatkin sotkunsa levälleen. Monet vielä luulevat että lapsista tuleva sotku johtuu siitä että nainen siivoaisi jotenkin vähemmän kuin aiemmin.
Kuinka saatanan tyhmiä miehiä tuollaiset ovat? Ja millainen nainen suostuu siihen että kun vauva tulee taloon, niin mies lakkaa siivoamasta? Ei mitään logiikkaa.
Eli ketjun mukaan miehen pitää:
-Käydä töissä
-pyykätä
-siivota
-hoitaa lapsi
Mitä naiset tekee? Käy vieraissa?
Vastauksena tähän: naisen pitää:
-Käydä töissä
-pyykätä
-siivota
-hoitaa lapsi
Nuo asiat kun kuuluvat pariskunnan kummallekin osapuolelle.
Tänään taas hyvä esimerkki. Tulin töistä nyt illalla. Lapset ei ole saaneet ruokaa, koska hän ei sitä ole tehnyt. "Lapsilla ei ollut nälkä"
Ja minähän en ala kokkaamaan enää, kun hän oli kerta kotona koko päivän.
Niin hän alkoi sitten tekemään päivän ensimmäisen lämpimän ruuan klo 20 jälkeen...
Vierailija kirjoitti:
Tänään taas hyvä esimerkki. Tulin töistä nyt illalla. Lapset ei ole saaneet ruokaa, koska hän ei sitä ole tehnyt. "Lapsilla ei ollut nälkä"
Ja minähän en ala kokkaamaan enää, kun hän oli kerta kotona koko päivän.
Niin hän alkoi sitten tekemään päivän ensimmäisen lämpimän ruuan klo 20 jälkeen...
Et olisi mennyt töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on niin vaikea ymmärtää että miten esimerkiksi ensimmäiset viikot yhdessä asumisessa ovat näillä pareilla menneet? Häärävätkö nämä tuoreet avovaimot vain mielissään, eivätkä tajua että se mies ei tee mitään? Miten se on mahdollista? Itse kiinnitän jo ennen yhdessä asumista huomiota siihen, auttaako mies vaikka luonani ollessa yhtään, ja miehen luona ollessa että milloin käsipyyhe on vaihdettu kylppäristä (enkä todellakaan ala sitä itse vaihtamaan tai toisen luona siivoilemaan). Ja yhteenmuuttaessa tietenkin keskustelu työnjaosta.
Kyllähän nämä aluksi osallistuvatkin eikä siinä kahdella niin sitä sotkua tule. Kun lapset adtuvat kuvioon miehet yrittävät piiloutua en mi ä sotke taakse ja jättävät omatkin sotkunsa levälleen. Monet vielä luulevat että lapsista tuleva sotku johtuu siitä että nainen siivoaisi jotenkin vähemmän kuin aiemmin.
Kuinka saatanan tyhmiä miehiä tuollaiset ovat? Ja millainen nainen suostuu siihen että kun vauva tulee taloon, niin mies lakkaa siivoamasta? Ei mitään logiikkaa.
Eli ketjun mukaan miehen pitää:
-Käydä töissä
-pyykätä
-siivota
-hoitaa lapsi
Mitä naiset tekee? Käy vieraissa?Vastauksena tähän: naisen pitää:
-Käydä töissä
-pyykätä
-siivota
-hoitaa lapsi
Nuo asiat kun kuuluvat pariskunnan kummallekin osapuolelle.
Nainen LUULEE että hänen pitää käydä töissä. Ei pidä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tapahtui samaa ja siinä vaiheessa itse lopetin huoltamassa naisen autoa ja lopetin hänen laskujen maksamisen
Miten helvetin kämänen romuauto hänellä on, jos sitä pitää päivittäin huoltaa?
Aika romunen auto jos pitää hoitaa 1,5-2 tuntia PÄIVÄSSÄ. Sen verranhan helposti menee lapsiperheellä ostoksiin, ruoan laittoon, siivoukseen, ym ym. 7/7. päälle lasten vahtimiset min 2 h/pv.
Eli tämä mies hoitaa autoa siinä 14-28 tuntia viikossa. Pitääkö se tulitikuista kasata joka kerta?!Eli ennemmin ollaan 7,5 tuntia päivästä töissä kuin hoidetaan 2 tuntia omia pyykkejä jotka pitää hoitaa joka tapauksessa?
Palkkatyöstä saa palkkaa ja kerryttää eläkettä. Millä rahalla nainen oikein elää, jos hän luopuu töistään ja jää kotiin? Suomessa on hyvin vähän täysin tulottomia kotirouvia eikä heidän puolisonsa ole mitään pienipalkkaisia duunareita. En myöskään usko, että miehet maksaisi innoissaan yksin koko perheen elatuksen vaikka moni mies tällä palstalla väittää tekevänsä, kyllä elämiseen vaaditaan kahden tulot.
Nainen on avioliitossa niin silloin ei ole oma talous vaan yhteinen talous. Jos raha on 1. niin silloin ei kannata ajatella muuta kuin sitä eli jättää parisuhde ja lapsien hankkimiset thaimaalaisille tai puolalaisille naisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa samantien olla myös tekemättä hänelle ruokaa ja muutenkin hoivaamatta häntä. Todella törkeä (mutta harmillisen tyypillinen) mies.
Mies kyllä löytää naisen joka rakastaa sitten muualta mutta jokainen tietää millainen kysyntä on naisella joka erosi miehestä kun ei hoitanut osuuttaan.
Tässä ap:n tapauksessa on kyse miehestä, joka ei hoida omaa osuuttaan. Miksi?
Eli "oma-osuus"= palkkatyö+kotityöt.
Niin, kuten ap :llakin. Kun molemmat käyvät töissä, molemmat tekevät kotityöt. Sukupolvesta toiseen.
Mutta kun nainen voi valita. Jostain syystä valitsee itselleen lisää ylimääräistä taakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Naisen ei kannata muuttaa miehen kanssa yhteen koskaan koska naisesta tulee automaattisesti miehen palvelija. Ei naisilla ole munaa pistää miestä tekemään kotitöitä ja pesemään omat pyykit. Itse tosin olen pessyt omat pyykit jo 15 iästä lähtien.
yhteisten asioiden hoitaminen on mahdotonta itsekkäältä ihmiseltä. Ei kannata mennä miehen kanssa parisuhteeseen jos ei ymmärrä mitä parisuhde on.
Vierailija kirjoitti:
Jään mielekiinnolla odottamaan miten käy?
Siten kuten kaikissa lukuisissa muissakin tapauksissa. Mies löytää uuden ja paremman.
Vierailija kirjoitti:
nämä aloitukset kertovat enemmän naisesta, jolle ei mikään riitä, koska se on nykyfeminismiä. suu suppuun ja mars eropapereita laatimaan. loppuu se turhasta ulina nyte.
Kuningatar syndrooma. pitää olla kaikki kultaa ja olla oma piika ja lastenhoitajat ja mieluiten joku muu synnyttääkin omat lapset jne.
No on kyllä avuton mies jos ei tekoälyltä tajua kysyä pesuohjeita :)