Lopetin miehen pyykkien pesun, ja nyt odottelen koska hänellä loppuu bokserit.
Pitkä stoori, joten koettakaa kestää.
Meillä on lapsia ja takana yhteisiä vuosia paljon.
Nyt kuitenkin oon herännyt tähän epätasa-arvoon siivoustöissä kotona.
Siivoan vessat, saunan, kylppärin, pyykit, voihan lakanat keittiön, teen ruuan 95%, ajan välillä nurmikkoa ja osallistun myös talon remontteihin. Teen töitä 5-6pv/vk..
Kun pyydän apua vastaus on "Ne on teidän sotkuja, ei mun" (Esim. Kylppärin viemärin pesu)
Ja nyt hän ei esimerkiksi siivoa enää tiskipöydällä tiskejä koneeseen koneen tyjentämisen jälkeen, koska "En siivoa muiden jälkiä"
Oon pyytänyt, että veikkaisin pyykit ja väittää niin tehneensä, mutta eipä ole ikinä sitä oma-aloitteisesti tehnyt, vaikka pyykkikorit on ollut MONTA päivää keskellä olohuoneen pöytää, että hän ne varmana näkee..
Joten päätin, että en enää pese hänen pyykkejä, tai vaihda hänelle lakanoita vuoteeseen. Odottelen, että koska tulee ensimmäiset kommentit, että bokserit on loppu, kun ei hän edes tiedä mihin lokeroihin tulee mitäkin ainetta..
Kommentit (248)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua tällaista. Ei se kalsareilla korjaannut. Sanot, että jatkossa mies tekee esim. seuraavan vuoden kaikki kotityöt tasoitukseksi ja sitten jaatte ne miten parhaaksi näette. Vaihtoehtona ero. Ei tuollaista tarvitse nykyaikana katsella.
Eli mies ottaa uuden vaimon ja ap saa jäädä ihmettelemään omaa pyykkikasaa ja lasku pinkkaa.
Miksi ihmeessä kukaan nainen ottaisi laiskaa miestä?
Ei kukaan mutta miehen pitäisi jättää yö unet väliin ja tehdä kaikki. Ei riitä että varmistetaan että on laskut maksettu, pyykkikone ja jopa sitä mistä tulee pyykkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tapahtui samaa ja siinä vaiheessa itse lopetin huoltamassa naisen autoa ja lopetin hänen laskujen maksamisen
Meillä tuo ei toimisi koska minun auton huoltaa autokorjaamo ja laskutkin pystyn maksamaan ihan itse omalla rahalla. Ehkä tässä on syy miksi minun mieheni pesee myös minun ja lasten vaatteita.
Ja varmaan joku maksusta käy hieman makuuhuoneessakin paukuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on niin vaikea ymmärtää että miten esimerkiksi ensimmäiset viikot yhdessä asumisessa ovat näillä pareilla menneet? Häärävätkö nämä tuoreet avovaimot vain mielissään, eivätkä tajua että se mies ei tee mitään? Miten se on mahdollista? Itse kiinnitän jo ennen yhdessä asumista huomiota siihen, auttaako mies vaikka luonani ollessa yhtään, ja miehen luona ollessa että milloin käsipyyhe on vaihdettu kylppäristä (enkä todellakaan ala sitä itse vaihtamaan tai toisen luona siivoilemaan). Ja yhteenmuuttaessa tietenkin keskustelu työnjaosta.
Kyllähän nämä aluksi osallistuvatkin eikä siinä kahdella niin sitä sotkua tule. Kun lapset adtuvat kuvioon miehet yrittävät piiloutua en mi ä sotke taakse ja jättävät omatkin sotkunsa levälleen. Monet vielä luulevat että lapsista tuleva sotku johtuu siitä että nainen siivoaisi jotenkin vähemmän kuin aiemmin.
Kuinka saatanan tyhmiä miehiä tuollaiset ovat? Ja millainen nainen suostuu siihen että kun vauva tulee taloon, niin mies lakkaa siivoamasta? Ei mitään logiikkaa.
Miehet valitsevat mieluummin eron kuin aloittavat tekemään kotitöitä uudelleen. Tuore äiti katsoo neuvolan p*skaneuvojen vuoksi asiaa usein pari vuotta "miehen sopeutuessa isyyteen" enne eroa.
Erikoista kun miehet on sinkkuna heillä on kotitöitä. Kun he menee parisuhteeseen heillä on kotitöitä tuplaten.
Mikä ihme tuo on? Yhden sijasta kahden ihmisen ruoat, tiskit, pyykit ja sotkut. Samahan se naisellakin on. Siksi ne työt jaetaan ja kengitään pellolle sellainen "kumppani", joka ei osallistu.
Eli kumpikaan ei hyödy tässä tilanteessa mitään. Mutta jos nainen hoitaa kotia sen raskaat max 2 tuntia päivä sen sijaan että käy käsienheiluttelu töissä niin mies voi tuoda leivän pöytään. Kaikki on tyytyväisiä.
Eipä miehillä ole juuri palkkatasoa koko poppoon elatukseen yksin. - Mun työssäkäyntini on sellaista käsienheiluttelua etteivät nuoretkaan jaksa 100% työajalla montaa kuukautta saamatta bursiitteja, konkareille vaihdetaan sitten lonkkia. Kotona oleva mies on onneksi hoksannut ihan sanomattakin, ettei pippeliä tarvita sen enempää elatukseen kuin kotitöihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on niin vaikea ymmärtää että miten esimerkiksi ensimmäiset viikot yhdessä asumisessa ovat näillä pareilla menneet? Häärävätkö nämä tuoreet avovaimot vain mielissään, eivätkä tajua että se mies ei tee mitään? Miten se on mahdollista? Itse kiinnitän jo ennen yhdessä asumista huomiota siihen, auttaako mies vaikka luonani ollessa yhtään, ja miehen luona ollessa että milloin käsipyyhe on vaihdettu kylppäristä (enkä todellakaan ala sitä itse vaihtamaan tai toisen luona siivoilemaan). Ja yhteenmuuttaessa tietenkin keskustelu työnjaosta.
Kyllähän nämä aluksi osallistuvatkin eikä siinä kahdella niin sitä sotkua tule. Kun lapset adtuvat kuvioon miehet yrittävät piiloutua en mi ä sotke taakse ja jättävät omatkin sotkunsa levälleen. Monet vielä luulevat että lapsista tuleva sotku johtuu siitä että nainen siivoaisi jotenkin vähemmän kuin aiemmin.
Kuinka saatanan tyhmiä miehiä tuollaiset ovat? Ja millainen nainen suostuu siihen että kun vauva tulee taloon, niin mies lakkaa siivoamasta? Ei mitään logiikkaa.
Miehet valitsevat mieluummin eron kuin aloittavat tekemään kotitöitä uudelleen. Tuore äiti katsoo neuvolan p*skaneuvojen vuoksi asiaa usein pari vuotta "miehen sopeutuessa isyyteen" enne eroa.
Erikoista kun miehet on sinkkuna heillä on kotitöitä. Kun he menee parisuhteeseen heillä on kotitöitä tuplaten.
Mikä ihme tuo on? Yhden sijasta kahden ihmisen ruoat, tiskit, pyykit ja sotkut. Samahan se naisellakin on. Siksi ne työt jaetaan ja kengitään pellolle sellainen "kumppani", joka ei osallistu.
Eli kumpikaan ei hyödy tässä tilanteessa mitään. Mutta jos nainen hoitaa kotia sen raskaat max 2 tuntia päivä sen sijaan että käy käsienheiluttelu töissä niin mies voi tuoda leivän pöytään. Kaikki on tyytyväisiä.
Oma mies ei tienaa tarpeeksi maksaakseen minulle palkan ja eläkekertymän. Hänen pitäisi ottaa toinen kokopäivätyö, jossa on nykyistä parempi palkka. Lakimies voi tehdä sellaisen sopimuksen, että miehen palkanmaksuvelvollisuus on minun eläkeikään asti, sen jälkeen elän eläkkeelläni ja sijoitustuotoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on niin vaikea ymmärtää että miten esimerkiksi ensimmäiset viikot yhdessä asumisessa ovat näillä pareilla menneet? Häärävätkö nämä tuoreet avovaimot vain mielissään, eivätkä tajua että se mies ei tee mitään? Miten se on mahdollista? Itse kiinnitän jo ennen yhdessä asumista huomiota siihen, auttaako mies vaikka luonani ollessa yhtään, ja miehen luona ollessa että milloin käsipyyhe on vaihdettu kylppäristä (enkä todellakaan ala sitä itse vaihtamaan tai toisen luona siivoilemaan). Ja yhteenmuuttaessa tietenkin keskustelu työnjaosta.
Kyllähän nämä aluksi osallistuvatkin eikä siinä kahdella niin sitä sotkua tule. Kun lapset adtuvat kuvioon miehet yrittävät piiloutua en mi ä sotke taakse ja jättävät omatkin sotkunsa levälleen. Monet vielä luulevat että lapsista tuleva sotku johtuu siitä että nainen siivoaisi jotenkin vähemmän kuin aiemmin.
Kuinka saatanan tyhmiä miehiä tuollaiset ovat? Ja millainen nainen suostuu siihen että kun vauva tulee taloon, niin mies lakkaa siivoamasta? Ei mitään logiikkaa.
Eli ketjun mukaan miehen pitää:
-Käydä töissä
-pyykätä
-siivota
-hoitaa lapsi
Mitä naiset tekee? Käy vieraissa?Vastauksena tähän: naisen pitää:
-Käydä töissä
-pyykätä
-siivota
-hoitaa lapsi
Nuo asiat kun kuuluvat pariskunnan kummallekin osapuolelle.
Nainen LUULEE että hänen pitää käydä töissä. Ei pidä.
Oma mies ei suostu siihen, että hän olisi talouden ainoa palkansaaja. Hänen palkallaan ei nelihenkinen perhe elä kuin köyhyysrajan alla kituuttamalla ja se ei minulle sovi. Lapset ansaitsevat parempaa.
On kaksi syytä miksi jotkut miehet haluavat että vaimo ei käy töissä. 1) haluavat ilmaisen piian jotta oma elämä olisi mahdollisimman helppoa 2) halu alistaa ja tuntea vallanhimoa. Jos naisella ei ole omia tuloja, hän on täydellisesti miehen antamien almujen armoilla, ja siitäkös moni mies nauttii. Vallantunteesta.
Itse en ikipäivänä suostuisi tuollaiseen. Äitini 30-luvun alussa syntynyt, oli koko ikänsä mukana työelämässä. Hänen ensimmäisiä opetuksia tyttärelleen oli, että oma lompakko, oma elämä. Näin olen toiminut ja hyvätuloisena olen aina pystynyt elämään sellaista elämää kuin halusinkin . Parisuhteissa on myös aina ollut omat asunnot molemmilla, juurikin siksi että molemmat osapuolet huolehtivat omista arjen rutiineistaan itse, eikä toisen puolesta.
Vierailija kirjoitti:
On kaksi syytä miksi jotkut miehet haluavat että vaimo ei käy töissä. 1) haluavat ilmaisen piian jotta oma elämä olisi mahdollisimman helppoa 2) halu alistaa ja tuntea vallanhimoa. Jos naisella ei ole omia tuloja, hän on täydellisesti miehen antamien almujen armoilla, ja siitäkös moni mies nauttii. Vallantunteesta.
Itse en ikipäivänä suostuisi tuollaiseen. Äitini 30-luvun alussa syntynyt, oli koko ikänsä mukana työelämässä. Hänen ensimmäisiä opetuksia tyttärelleen oli, että oma lompakko, oma elämä. Näin olen toiminut ja hyvätuloisena olen aina pystynyt elämään sellaista elämää kuin halusinkin . Parisuhteissa on myös aina ollut omat asunnot molemmilla, juurikin siksi että molemmat osapuolet huolehtivat omista arjen rutiineistaan itse, eikä toisen puolesta.
Eli äitisi joka oli feministi aivo pesi teidät radikaaliin ääriajatteluun ja mies vihaan. Oletko ajatellut terapiaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on niin vaikea ymmärtää että miten esimerkiksi ensimmäiset viikot yhdessä asumisessa ovat näillä pareilla menneet? Häärävätkö nämä tuoreet avovaimot vain mielissään, eivätkä tajua että se mies ei tee mitään? Miten se on mahdollista? Itse kiinnitän jo ennen yhdessä asumista huomiota siihen, auttaako mies vaikka luonani ollessa yhtään, ja miehen luona ollessa että milloin käsipyyhe on vaihdettu kylppäristä (enkä todellakaan ala sitä itse vaihtamaan tai toisen luona siivoilemaan). Ja yhteenmuuttaessa tietenkin keskustelu työnjaosta.
Kyllähän nämä aluksi osallistuvatkin eikä siinä kahdella niin sitä sotkua tule. Kun lapset adtuvat kuvioon miehet yrittävät piiloutua en mi ä sotke taakse ja jättävät omatkin sotkunsa levälleen. Monet vielä luulevat että lapsista tuleva sotku johtuu siitä että nainen siivoaisi jotenkin vähemmän kuin aiemmin.
Kuinka saatanan tyhmiä miehiä tuollaiset ovat? Ja millainen nainen suostuu siihen että kun vauva tulee taloon, niin mies lakkaa siivoamasta? Ei mitään logiikkaa.
Eli ketjun mukaan miehen pitää:
-Käydä töissä
-pyykätä
-siivota
-hoitaa lapsi
Mitä naiset tekee? Käy vieraissa?Vastauksena tähän: naisen pitää:
-Käydä töissä
-pyykätä
-siivota
-hoitaa lapsi
Nuo asiat kun kuuluvat pariskunnan kummallekin osapuolelle.
Nainen LUULEE että hänen pitää käydä töissä. Ei pidä.
Oma mies ei suostu siihen, että hän olisi talouden ainoa palkansaaja. Hänen palkallaan ei nelihenkinen perhe elä kuin köyhyysrajan alla kituuttamalla ja se ei minulle sovi. Lapset ansaitsevat parempaa.
eli sen ettei äiti ole läsnä? Suomessa saa kelasta tukea se riittää hyvin lapsiin. miehesi ei taida osata talous laskelmia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on niin vaikea ymmärtää että miten esimerkiksi ensimmäiset viikot yhdessä asumisessa ovat näillä pareilla menneet? Häärävätkö nämä tuoreet avovaimot vain mielissään, eivätkä tajua että se mies ei tee mitään? Miten se on mahdollista? Itse kiinnitän jo ennen yhdessä asumista huomiota siihen, auttaako mies vaikka luonani ollessa yhtään, ja miehen luona ollessa että milloin käsipyyhe on vaihdettu kylppäristä (enkä todellakaan ala sitä itse vaihtamaan tai toisen luona siivoilemaan). Ja yhteenmuuttaessa tietenkin keskustelu työnjaosta.
Kyllähän nämä aluksi osallistuvatkin eikä siinä kahdella niin sitä sotkua tule. Kun lapset adtuvat kuvioon miehet yrittävät piiloutua en mi ä sotke taakse ja jättävät omatkin sotkunsa levälleen. Monet vielä luulevat että lapsista tuleva sotku johtuu siitä että nainen siivoaisi jotenkin vähemmän kuin aiemmin.
Kuinka saatanan tyhmiä miehiä tuollaiset ovat? Ja millainen nainen suostuu siihen että kun vauva tulee taloon, niin mies lakkaa siivoamasta? Ei mitään logiikkaa.
Miehet valitsevat mieluummin eron kuin aloittavat tekemään kotitöitä uudelleen. Tuore äiti katsoo neuvolan p*skaneuvojen vuoksi asiaa usein pari vuotta "miehen sopeutuessa isyyteen" enne eroa.
Erikoista kun miehet on sinkkuna heillä on kotitöitä. Kun he menee parisuhteeseen heillä on kotitöitä tuplaten.
Mikä ihme tuo on? Yhden sijasta kahden ihmisen ruoat, tiskit, pyykit ja sotkut. Samahan se naisellakin on. Siksi ne työt jaetaan ja kengitään pellolle sellainen "kumppani", joka ei osallistu.
Eli kumpikaan ei hyödy tässä tilanteessa mitään. Mutta jos nainen hoitaa kotia sen raskaat max 2 tuntia päivä sen sijaan että käy käsienheiluttelu töissä niin mies voi tuoda leivän pöytään. Kaikki on tyytyväisiä.
Oma mies ei tienaa tarpeeksi maksaakseen minulle palkan ja eläkekertymän. Hänen pitäisi ottaa toinen kokopäivätyö, jossa on nykyistä parempi palkka. Lakimies voi tehdä sellaisen sopimuksen, että miehen palkanmaksuvelvollisuus on minun eläkeikään asti, sen jälkeen elän eläkkeelläni ja sijoitustuotoilla.
eli näet parisuhteen lähinnä taloudellisena työsuhteena etkä epäitsekkäänä rakkaus suhteena?
Miehesi saisi enemmän rahoille vastinetta palkkaamalla escortin ja koti siivoajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on niin vaikea ymmärtää että miten esimerkiksi ensimmäiset viikot yhdessä asumisessa ovat näillä pareilla menneet? Häärävätkö nämä tuoreet avovaimot vain mielissään, eivätkä tajua että se mies ei tee mitään? Miten se on mahdollista? Itse kiinnitän jo ennen yhdessä asumista huomiota siihen, auttaako mies vaikka luonani ollessa yhtään, ja miehen luona ollessa että milloin käsipyyhe on vaihdettu kylppäristä (enkä todellakaan ala sitä itse vaihtamaan tai toisen luona siivoilemaan). Ja yhteenmuuttaessa tietenkin keskustelu työnjaosta.
Kyllähän nämä aluksi osallistuvatkin eikä siinä kahdella niin sitä sotkua tule. Kun lapset adtuvat kuvioon miehet yrittävät piiloutua en mi ä sotke taakse ja jättävät omatkin sotkunsa levälleen. Monet vielä luulevat että lapsista tuleva sotku johtuu siitä että nainen siivoaisi jotenkin vähemmän kuin aiemmin.
Kuinka saatanan tyhmiä miehiä tuollaiset ovat? Ja millainen nainen suostuu siihen että kun vauva tulee taloon, niin mies lakkaa siivoamasta? Ei mitään logiikkaa.
Miehet valitsevat mieluummin eron kuin aloittavat tekemään kotitöitä uudelleen. Tuore äiti katsoo neuvolan p*skaneuvojen vuoksi asiaa usein pari vuotta "miehen sopeutuessa isyyteen" enne eroa.
Erikoista kun miehet on sinkkuna heillä on kotitöitä. Kun he menee parisuhteeseen heillä on kotitöitä tuplaten.
Mikä ihme tuo on? Yhden sijasta kahden ihmisen ruoat, tiskit, pyykit ja sotkut. Samahan se naisellakin on. Siksi ne työt jaetaan ja kengitään pellolle sellainen "kumppani", joka ei osallistu.
Eli kumpikaan ei hyödy tässä tilanteessa mitään. Mutta jos nainen hoitaa kotia sen raskaat max 2 tuntia päivä sen sijaan että käy käsienheiluttelu töissä niin mies voi tuoda leivän pöytään. Kaikki on tyytyväisiä.
Eipä miehillä ole juuri palkkatasoa koko poppoon elatukseen yksin. - Mun työssäkäyntini on sellaista käsienheiluttelua etteivät nuoretkaan jaksa 100% työajalla montaa kuukautta saamatta bursiitteja, konkareille vaihdetaan sitten lonkkia. Kotona oleva mies on onneksi hoksannut ihan sanomattakin, ettei pippeliä tarvita sen enempää elatukseen kuin kotitöihinkään.
Miehen palkka riittäisi jos naiset ajattelisi lapsen etua ja jäisi kotiin.
Sun mies hoitaa pippeli hommat muualla.
Tapailin miestä ja sillä oli paljon tiskejä aina likaisia astioita keittiössä ja kysyi minulta että voisinko tiskata. Sanoin sille että jokainen aikuinen tiskaa itse. Lopetin tapailun heti. huonoin kumppani on sellaine joka ei osaa pitää asuntoaan ja keittiötä siistinä. Aloin tapailla yhtä toista mmiestä ja sillä oli aina keittiö siisti ja tiskit tiskattu vaikka mies oli työtön.
Vierailija kirjoitti:
Tapailin miestä ja sillä oli paljon tiskejä aina likaisia astioita keittiössä ja kysyi minulta että voisinko tiskata. Sanoin sille että jokainen aikuinen tiskaa itse. Lopetin tapailun heti. huonoin kumppani on sellaine joka ei osaa pitää asuntoaan ja keittiötä siistinä. Aloin tapailla yhtä toista mmiestä ja sillä oli aina keittiö siisti ja tiskit tiskattu vaikka mies oli työtön.
Siis lopetit oikeasti tapailun vain sen takia että mies pyysi sinua tiskaamaan? 😀
Meillä mies tienaa vuodessa ennen veroja sen 800 000€ niin kyllä minä hänenkin pyykkinsä pesen.
Miten menee ap? Onko miehen pyykkivuori jo kuinka korkea?
No kyllä lopettaisin minäkin! Junaliste, jos omassa kämpässään asuu, eikä yhdessä ja pyytää tiskaamaan, kertoo paljon ihmisestä..
Hyi. Miksi viihdytät itseäsi tällaisella ali-ihmis-paskalla. Olet selvästi huomannut miehen olevan alhaista jätettä joten miksi leikit sillä etkä laita roskikseen? Ei ole tervettä.
Lapsien pyykit oon pessyt. Miehellä edelleen muka puhtaita boksereita, kun ei ole mitään sanonut tai tehnyt
Sinuna ottaisin eron koska ei se mies tuosta opikseen ota. On ihan turha yrittää kouluttaa tolvanaa ja sellainen sulla siellä valitettavasti nyt on. Jätä se.
Eli kumpikaan ei hyödy tässä tilanteessa mitään. Mutta jos nainen hoitaa kotia sen raskaat max 2 tuntia päivä sen sijaan että käy käsienheiluttelu töissä niin mies voi tuoda leivän pöytään. Kaikki on tyytyväisiä.