Lopetin miehen pyykkien pesun, ja nyt odottelen koska hänellä loppuu bokserit.
Pitkä stoori, joten koettakaa kestää.
Meillä on lapsia ja takana yhteisiä vuosia paljon.
Nyt kuitenkin oon herännyt tähän epätasa-arvoon siivoustöissä kotona.
Siivoan vessat, saunan, kylppärin, pyykit, voihan lakanat keittiön, teen ruuan 95%, ajan välillä nurmikkoa ja osallistun myös talon remontteihin. Teen töitä 5-6pv/vk..
Kun pyydän apua vastaus on "Ne on teidän sotkuja, ei mun" (Esim. Kylppärin viemärin pesu)
Ja nyt hän ei esimerkiksi siivoa enää tiskipöydällä tiskejä koneeseen koneen tyjentämisen jälkeen, koska "En siivoa muiden jälkiä"
Oon pyytänyt, että veikkaisin pyykit ja väittää niin tehneensä, mutta eipä ole ikinä sitä oma-aloitteisesti tehnyt, vaikka pyykkikorit on ollut MONTA päivää keskellä olohuoneen pöytää, että hän ne varmana näkee..
Joten päätin, että en enää pese hänen pyykkejä, tai vaihda hänelle lakanoita vuoteeseen. Odottelen, että koska tulee ensimmäiset kommentit, että bokserit on loppu, kun ei hän edes tiedä mihin lokeroihin tulee mitäkin ainetta..
Kommentit (248)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa samantien olla myös tekemättä hänelle ruokaa ja muutenkin hoivaamatta häntä. Todella törkeä (mutta harmillisen tyypillinen) mies.
Mies kyllä löytää naisen joka rakastaa sitten muualta mutta jokainen tietää millainen kysyntä on naisella joka erosi miehestä kun ei hoitanut osuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä sovittiin ennen yhteen muuttoa vastuualueet ja että jos homma ei toimi niin sit se on omat kämpät. On toiminut. Mies ei hirveästi ollut kotihommia hoidellut kun asui vielä vanhemmillaan. Oli 19v, mä 22. Mä ilmoitin että mitään vätystä en katso vaan jos samassa osoitteissa ollaan niin koti hoidetaan yhdessä. Vielä ei ole tarvinnut alkaa kämppää katella. Tietää että mä en uhkaile enkä puhu turhia vaan pidän minkä sanon. Mä passaa, en paapo vaan lähden eri osoitteeseen jos ei omasta osuudestaan vastaa, hienosti on kohta 10 vuotta vastannut.
Miehen unelma. Voi kotona panna naisia.
Vierailija kirjoitti:
Mistä te löydätte tuollaisia vätyksiä?
Alussa selkeästi sovittu että mies hoitaa talouden ja nainen hoitaa kodin mutta on niin raskasta hoitaa tiskit ja pyykit ja imuroida. Niissähän menee kokonainen tunti päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti aiot yhä tehdä kaikki muut kotityöt kuin pestä miehen alushousut. Miksi ihmeessä?
Paras olisi erota heti, koska nyt opetat lapsillesi esimerkillä, että miesten ei tarvitse tehdä mitään eikä kunnioittaa naisia ja että naiset ovat alinta pohjasakkaa. Pilaat näin lastesi tulevan elämän.
Ala nyt heti etsiä asuntoa ja laita eropaperit vetämään. Huoltajuus sitten 50/50. Toimi jo tänään!
Lapset oppii että miehen tulee tehdä töiden lisäksi kotityötkin jotta äiti voi sitten vaan syljeskellä kattoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna miehelle omat kertakäyttöastiat ja sano, että kun kerran haluaa jakaa kotityöt niin, että kuka sotkee se pesee, niin voikin sitten käyttää niitä kun ei astioitaan saa koneeseen asti.
Mies siirtyy syömään muualle. sitten taas itketään miksi mies vaihtoi nuorempaan.
Ei ne nuoremmat naiset rupea kokkaamaan vätysmiehille. Turha edes kuvitella sellaista.
Voit kuule yllättyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna miehelle omat kertakäyttöastiat ja sano, että kun kerran haluaa jakaa kotityöt niin, että kuka sotkee se pesee, niin voikin sitten käyttää niitä kun ei astioitaan saa koneeseen asti.
Mies siirtyy syömään muualle. sitten taas itketään miksi mies vaihtoi nuorempaan.
Pienestä syystä mies särkee perheen. Ei nyt luulisi olevan iso asia hoitaa oma osuutensa kotitöistä.
Nainenhan tässä on sitä särkemässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna miehelle omat kertakäyttöastiat ja sano, että kun kerran haluaa jakaa kotityöt niin, että kuka sotkee se pesee, niin voikin sitten käyttää niitä kun ei astioitaan saa koneeseen asti.
Mies siirtyy syömään muualle. sitten taas itketään miksi mies vaihtoi nuorempaan.
Mitä ihmeen iloa tai hyötyä tuosta miehestä on ap:lle? Pelkkä taakka ja haitake. Olisi onnenpotku, jos se mies lähtisi pois oma-aloitteisesti. Pahoin pelkään, että mies tulee vastustamaan eroa dramaattisesti, kun häviää siinä niin paljon.
Veikkaan että lähtee mukana koti, omaisuus ja auto. Mies on kaiket päivät niskalimassa tehnyt töitä että olisi nuo. nainen kotona valittanut kun joutuu joskus laittaa pyykkikoneen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna miehelle omat kertakäyttöastiat ja sano, että kun kerran haluaa jakaa kotityöt niin, että kuka sotkee se pesee, niin voikin sitten käyttää niitä kun ei astioitaan saa koneeseen asti.
Mies siirtyy syömään muualle. sitten taas itketään miksi mies vaihtoi nuorempaan.
heh, ei tuollainen mies nuorempaa saa.
Heh, Aina saa ja aina on saanut.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kumpikin hoitaa omat pyykkinsä kotonaan. 20 vuotta naimisissa ja niin hullu en koskaan ole ollut että muuttaisin saman katon alle. Ukko aikoinaan olis varmaan voinitkin muuttaa yhteiseen hiusholliin mutta tuskin sitäkään enään tänä päivänä moinen hulluus kiinnostaisi.
Kuulostaa ehdalta rakkaudelta kun ei voi edes saman katon alla asua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna miehelle omat kertakäyttöastiat ja sano, että kun kerran haluaa jakaa kotityöt niin, että kuka sotkee se pesee, niin voikin sitten käyttää niitä kun ei astioitaan saa koneeseen asti.
Mies siirtyy syömään muualle. sitten taas itketään miksi mies vaihtoi nuorempaan.
Ei ne nuoremmat naiset rupea kokkaamaan vätysmiehille. Turha edes kuvitella sellaista.
Voit kuule yllättyä.
Siitä päätellen, paljonko miehet nykään itkee, etteivät kelpaa naisille, niin yllätyksiä ei liene luvassa pitkään aikaan. Ei ennen kun miehet oivaltaa, miten tuoda naisen elämään positiivisia asioita. Tosin ne miehet, jotka ovat tämän oivaltaneet jo, pääsevätkin parisuhteisiin helposti, näitäkin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä te löydätte tuollaisia vätyksiä?
Alussa selkeästi sovittu että mies hoitaa talouden ja nainen hoitaa kodin mutta on niin raskasta hoitaa tiskit ja pyykit ja imuroida. Niissähän menee kokonainen tunti päivässä.
Ap:n tapauksessa ap tekee enemmän palkkatöitä ja maksaa yhteisiä menoja enemmän. Mies on laiska vauva, joka sohvalla maaten odottaa ap:n vielä palvelevan häntä ja pesukoneen tekniikka on muka liian vaikeaa hänelle omaksuttavaksi.
En ole kuullut nykyaikana parisuhteesta Suomessa parisuhteesta, jossa olisi sovittu miehen hoitavan talouden ja naisen kotityöt :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kumpikin hoitaa omat pyykkinsä kotonaan. 20 vuotta naimisissa ja niin hullu en koskaan ole ollut että muuttaisin saman katon alle. Ukko aikoinaan olis varmaan voinitkin muuttaa yhteiseen hiusholliin mutta tuskin sitäkään enään tänä päivänä moinen hulluus kiinnostaisi.
Kuulostaa ehdalta rakkaudelta kun ei voi edes saman katon alla asua.
Miesten "rakkaus" on myöskin minun kokemukseni mukaan niin olematonta, että puoliso nähdään omien tarpeiden täyttäjänä, ei tuntevana ja ajattelevana tasa-arvoisena kumppanina.
Vierailija kirjoitti:
Tuota en ymmärrä, että pitää jotenkin kostaa, kun oikeasti kaikki on teillä perheessä pielessä.
Mies ei kunnioita omia perheenjäseniään eikä halua auttaa. Miksi sinä haluat olla tuollaisen ihmisen kanssa? Haluat kostaa ja aiheuttaa lisää pahaa. Ongelmanne ovat syvällä siellä suhteen alussa, kun mies ei kerran pyykkiä pese eikä siivoa eikä ilmeisesti koskaan ole niin tehnyt. Sinä olet aina ollut joku miehen mamma. Missä on tasavertaisuus?
Ai, se on kosto kun lopettaa kynnysmattona olemisen?
Olet oikeassa tohon auttaa vain ero.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko lapsesi kädettömiä?
Eri, meillä on sovittu mitkä kotiyöt kuuluu minulle, mikä miehelle ja iästä riippuen jaetaan töitä myös lapsille. Kaikkien on osallistuttava kun kaikki sotkevatkin. Aamen. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna miehelle omat kertakäyttöastiat ja sano, että kun kerran haluaa jakaa kotityöt niin, että kuka sotkee se pesee, niin voikin sitten käyttää niitä kun ei astioitaan saa koneeseen asti.
Mies siirtyy syömään muualle. sitten taas itketään miksi mies vaihtoi nuorempaan.
Ei ne nuoremmat naiset rupea kokkaamaan vätysmiehille. Turha edes kuvitella sellaista.
Voit kuule yllättyä.
En ylläty. Nääs me naiset ollaan kasvattu tyttäret niin, että he pitävät puolensa ja pojat niin, että he hoitavat oman osuutensa.
Oletpa nyt saanut paljon ikäviä vastauksia. harmillista.
Ongelmahan on valitettavan yleinen, jossain kohtaa parisuhteessa kotitöistä iso osa alkaa lipua toiselle, yleensä naiselle. Perhe ja koti ei ole enää yhteinen projekti, on vaan sun ja mun, muiden sotkuja, jotka ei kuulu minulle.
Kuulosta siltä, että olet ap jo käyttänyt järkevät keinot, kysynyt, keskustellut, kehottanut ja nyt on pakko ottaa muut keinot käyttöön. Miehen pyykit on siitä hyvä valinta, ettei hän mitenkään voi väittää niiden kuuluvan kenellekään muulle kuin itselleen.
Jollei mies tuosta pian herää huomaamaan, että jotain pitäisi tehdä, jos edelleen haluaa elää perheenä, niin kehottaisin alkamaan muutenkin elämään erillistä elämää. Enemmin tai myöhemmin se on joka tapauksessa edessä. Mikään määrä rakkautta ja keskinäisiä velvotteita ei kestä sitä, ettei joku perheestä halua olla osa perhettä ja kantaa vastuutaan.
Ihan reilu työnjako, että et enää siivoa miehen jälkiä etkä pese pyykkejään, kun hän on itse ilmoittanut ettei siivoa toisten sotkuja. Omat asunnot tosin olisi ehkä tässä kohtaa ajankohtaiset. Tai sitten mies palkatkoon siivoojan.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei siivoa muiden sotkuja? Miten lapsiperheessä erotellaan, että mikä on kenenkin sotku, kun kaikista sitä sotkua tulee kuitenkin? Kuulostaa aivan asennevammaiselta tapaukselta.
Tämä. Miehen logiikalla ap:han voisi huutaa miehen kuullen kovaan ääneen lapsilleen - iästä huolimatta - että heidän sotkunsa eivät ole hänen asiansa. Siivotkoon kaksivuotias itse pöydälle pudonneet ruuat, vaihtakoon vaippansa ja neljävuotias pyykkää kuravaatteensa, eihän se äiti niitä ole sotkenut. Kahdeksanvuotias kokatkoot itse jos on nälkä. Jos ei ole isän asia, niin miksi olisi äidin asia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa samantien olla myös tekemättä hänelle ruokaa ja muutenkin hoivaamatta häntä. Todella törkeä (mutta harmillisen tyypillinen) mies.
Mies kyllä löytää naisen joka rakastaa sitten muualta mutta jokainen tietää millainen kysyntä on naisella joka erosi miehestä kun ei hoitanut osuuttaan.
Tässä ap:n tapauksessa on kyse miehestä, joka ei hoida omaa osuuttaan. Miksi?
Ei pidä ottaa miestä, jolla on ollut huono kotikasvatus.