Lopetin miehen pyykkien pesun, ja nyt odottelen koska hänellä loppuu bokserit.
Pitkä stoori, joten koettakaa kestää.
Meillä on lapsia ja takana yhteisiä vuosia paljon.
Nyt kuitenkin oon herännyt tähän epätasa-arvoon siivoustöissä kotona.
Siivoan vessat, saunan, kylppärin, pyykit, voihan lakanat keittiön, teen ruuan 95%, ajan välillä nurmikkoa ja osallistun myös talon remontteihin. Teen töitä 5-6pv/vk..
Kun pyydän apua vastaus on "Ne on teidän sotkuja, ei mun" (Esim. Kylppärin viemärin pesu)
Ja nyt hän ei esimerkiksi siivoa enää tiskipöydällä tiskejä koneeseen koneen tyjentämisen jälkeen, koska "En siivoa muiden jälkiä"
Oon pyytänyt, että veikkaisin pyykit ja väittää niin tehneensä, mutta eipä ole ikinä sitä oma-aloitteisesti tehnyt, vaikka pyykkikorit on ollut MONTA päivää keskellä olohuoneen pöytää, että hän ne varmana näkee..
Joten päätin, että en enää pese hänen pyykkejä, tai vaihda hänelle lakanoita vuoteeseen. Odottelen, että koska tulee ensimmäiset kommentit, että bokserit on loppu, kun ei hän edes tiedä mihin lokeroihin tulee mitäkin ainetta..
Kommentit (69)
Meillä mies hoitaa pyykit, siivoukset ja ruoan kun tekee lyhyempää päivää. Minä hoidan viikonloppuisin vuoden ympäri pihan esim. Nurmikonleikkuut ja lumet (lingolla ja ajettavalla) niin ja vaihtelen esim. Ne paljon puhutut renkaat. Kun ei vaan koskaan ole kotityöt kiinnostanut pätkääkään, toki nuorena ne hoidin kun yksin asuin. ulkona tykkään puuhata. Ukko taas mielellään tekee sisätiloissa joten jako toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kumpikin hoitaa omat pyykkinsä kotonaan. 20 vuotta naimisissa ja niin hullu en koskaan ole ollut että muuttaisin saman katon alle. Ukko aikoinaan olis varmaan voinitkin muuttaa yhteiseen hiusholliin mutta tuskin sitäkään enään tänä päivänä moinen hulluus kiinnostaisi.
Miksi ihmeessä menitte edes naimisiin?
No olisiko vaikka siksi että halusimme. Emme kokeneet tarvetta kysellä siihen lupia tai mielipiteitä sinulta tai kenltäkään muultakaan. Emme myöskään kyselleet lupia pitää omia asuntojamme. Vituttaako noin kovasti ettemme tehneet kuten muut vaan kuten halusimme?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kumpikin hoitaa omat pyykkinsä kotonaan. 20 vuotta naimisissa ja niin hullu en koskaan ole ollut että muuttaisin saman katon alle. Ukko aikoinaan olis varmaan voinitkin muuttaa yhteiseen hiusholliin mutta tuskin sitäkään enään tänä päivänä moinen hulluus kiinnostaisi.
Ihme kysymys. Me ainakin menimme siksi että halusimme. Erillään mekin olemme aina asuneet. Mies ei halua "landelle" omakotitaloon, minä en halua kerrostaloon/rivariin niin kauan kun voimia riittää. Yhdessä olemme kuitenkin olleet 14 vuotta, joista 9 naimisissa. Mikä ihmeen pakko se on samassa taloudessa asua jos naimisiin tahtoo? Halusimme häät ja elää meidän näköistä elämää joten menimme naimisiin ja elämme oman näköistä elämäämme. Johan on typeriä kysymyksiä itse selviin asioihin, eikös pääsääntöisesti kaikki mene tässä maassa naimisiin siksi että haluavat naimisiin? On se joillekkin kova paikka kun ihmiset tekevät eri tavalla kuin heidän mielestään kuuluu. Onneksi ei koskaan ole kiinnostanut muiden mielipiteet.
Meillä sovittiin ennen yhteen muuttoa vastuualueet ja että jos homma ei toimi niin sit se on omat kämpät. On toiminut. Mies ei hirveästi ollut kotihommia hoidellut kun asui vielä vanhemmillaan. Oli 19v, mä 22. Mä ilmoitin että mitään vätystä en katso vaan jos samassa osoitteissa ollaan niin koti hoidetaan yhdessä. Vielä ei ole tarvinnut alkaa kämppää katella. Tietää että mä en uhkaile enkä puhu turhia vaan pidän minkä sanon. Mä passaa, en paapo vaan lähden eri osoitteeseen jos ei omasta osuudestaan vastaa, hienosti on kohta 10 vuotta vastannut.
Hyvä että vihdoin heräsit! Tsemppaan sua etänä! Mun kaverin mies oli sanonut sille että "meillä vaan on sellainen talo ettei se sotkeennu"! Voitteko kuvitella että se ei ollut oikeasti tajunnut että vaimo siivoaa kaiken!
Vierailija kirjoitti:
Meillä sovittiin ennen yhteen muuttoa vastuualueet ja että jos homma ei toimi niin sit se on omat kämpät. On toiminut. Mies ei hirveästi ollut kotihommia hoidellut kun asui vielä vanhemmillaan. Oli 19v, mä 22. Mä ilmoitin että mitään vätystä en katso vaan jos samassa osoitteissa ollaan niin koti hoidetaan yhdessä. Vielä ei ole tarvinnut alkaa kämppää katella. Tietää että mä en uhkaile enkä puhu turhia vaan pidän minkä sanon. Mä passaa, en paapo vaan lähden eri osoitteeseen jos ei omasta osuudestaan vastaa, hienosti on kohta 10 vuotta vastannut.
Heh. Sitäkin näköjään voi alapeukuttaa että puolisot puhuvat asiat selväksi ennen yhteen muuttoa ja hoitavat yhdessä, yhteisen talouden. 😂
Käy todennäköisesti ostamassa uusia sitten kun ei ole enää puhtaita kaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Aika hyvä stoori 3/5
Kaikkien tilastoiden mukaan kaikkein yleisin aihe mistä puoliso riitelevät on kotityöt ja jollekkin sekin on keksitty tarina. Ei sullakaan hyvin mene.
Vierailija kirjoitti:
Onpahan äijällä sit enemmän pestävää. 👌
Kannattaa samantien olla myös tekemättä hänelle ruokaa ja muutenkin hoivaamatta häntä. Todella törkeä (mutta harmillisen tyypillinen) mies.
Miksi koskaan pesitkään pyykkiä? En ole 15 vuoden yhteiselon aikana kertaakaan pessyt pyykkiä, tai laittanut ruokaakaan. Käyn töissä ja harrastuksissa. Loma-aikoina lomailen. Mies hoitaa kodin velvoitteet. Välillä olen miettinyt kaihertaako häntä tämä järjestely, kun seksiä tai läheisyyttä ei ole ollut juuri vuosiin, mutta sitä varten on keksitty salasuhteet. Näinkin voi elää. Kieltäydyt vain tekemästä mitään hyödyllistä kotona, poistut paikalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpahan äijällä sit enemmän pestävää. 👌
Miksi olisi? Ei kai niitä likaisia pakko ole mihinkään jemmata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna miehelle omat kertakäyttöastiat ja sano, että kun kerran haluaa jakaa kotityöt niin, että kuka sotkee se pesee, niin voikin sitten käyttää niitä kun ei astioitaan saa koneeseen asti.
Mies siirtyy syömään muualle. sitten taas itketään miksi mies vaihtoi nuorempaan.
Ei ne nuoremmat naiset rupea kokkaamaan vätysmiehille. Turha edes kuvitella sellaista.
Joo eivät todellakaan, mitä olen 18-24 vuotiaiden tyttärieni ja heidän ystäviensä touhuja sivusta seurannut.
Kissoja niillä on.
Eikö ne lasten sotkut pitäisi mennä 50/50 vanhempien kesken? Jos on niin pieniä lapsia, että ne sotkee eikä osaa siivota niin ihan yhtä paljon se on isän kuin äidin sotkua, vai onko ne pyhästä hengestä sikissyt ilman, että se kotona loisiva mies on tehnyt mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olisiko vaikka siksi että halusimme. Emme kokeneet tarvetta kysellä siihen lupia tai mielipiteitä sinulta tai kenltäkään muultakaan. Emme myöskään kyselleet lupia pitää omia asuntojamme. Vituttaako noin kovasti ettemme tehneet kuten muut vaan kuten halusimme?
Ei tässä luvan kysymisestä ollut kyse, vaan mitä lisäarvoa koitte saavanne liitollenne papin aamenella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä luvan kysymisestä ollut kyse, vaan mitä lisäarvoa koitte saavanne liitollenne papin aamenella?
Tiedän näitä erillään asuvia aviopareja ja käytännössä heitä pidetään asumuserossa olevina tai eronneina pareina.
Mutta tosiaan antaa muiden luulla, että ovat välirikon vuoksi asumuserossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän näitä erillään asuvia aviopareja ja käytännössä heitä pidetään asumuserossa olevina tai eronneina pareina.
Mutta tosiaan antaa muiden luulla, että ovat välirikon vuoksi asumuserossa.
Mitä se edes kuuluu muille ovatko he eropari vai jotain muuta?
Mistä te löydätte tuollaisia vätyksiä?