Onko muilla ongelma ettei löydä vaatteita koska ne ovat rumia tai ouidonmallisia?
Olen alkanut harkita että alan tehdä omat vaatteeni kohta!!
Kommentit (237)
Vierailija kirjoitti:
Itse luovutin jo vaatteiden suhteen Suomessa ja satsaan mieluummin vaikka asusteisiin/koruihin. Virkkaan myös itte juttuja, esim kesäksi kaunis virkattu kassi, päähuivi, kaulahuivi. Kenkiä olen löytänyt ihan kivoja.
Olisi tarve lämpimien ilmojen kevyemmille kengille mutta ei kyse hellekelien sandaaleistakaan. Siis jotakin, kun peittävä lenkkarimalli alkaa olla liikaa.
Kävin läpi kaupungin laajimman kenkävalikoiman tavaratalon: ei mitään muuta kuin enemmän tai vähemmän lenkkaria eri väreissä kesäänkin. Ja kaikilla vastaantulevilla kadulla!
Pakko turvautua nettikauppaan, koska muualla sama tilanne. Siksi vaateosastoillakin on tylsää varman päälle -vaatetta. Nettikauppa jyrää.
Vierailija kirjoitti:
Pikku-Riikka, Dopp
Mistä olet yrittänyt niitä etsiä? Ja minkälaisia?
Jotenkin tuntuu epäuskottavalta väite, ettei nykymaailman tarjonnasta löytäisi itselleen sopivia. Toki jos olettaa, että lähimarketti myy kaikkea kaikille, niin silloin ei taatusti löydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse luovutin jo vaatteiden suhteen Suomessa ja satsaan mieluummin vaikka asusteisiin/koruihin. Virkkaan myös itte juttuja, esim kesäksi kaunis virkattu kassi, päähuivi, kaulahuivi. Kenkiä olen löytänyt ihan kivoja.
Olisi tarve lämpimien ilmojen kevyemmille kengille mutta ei kyse hellekelien sandaaleistakaan. Siis jotakin, kun peittävä lenkkarimalli alkaa olla liikaa.
Kävin läpi kaupungin laajimman kenkävalikoiman tavaratalon: ei mitään muuta kuin enemmän tai vähemmän lenkkaria eri väreissä kesäänkin. Ja kaikilla vastaantulevilla kadulla!
Pakko turvautua nettikauppaan, koska muualla sama tilanne. Siksi vaateosastoillakin on tylsää varman päälle -vaatetta. Nettikauppa jyrää.
Helsingissä on ainakin erikoisliike Redshoe. Ex-Kenkäfriikkiä on ikävä..
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Lyhyet laatikonmalliset paidat ja siihen "pyjamanhousut" - ei kiitos näin keski-ikäisenä! Kävin uudistamassa vaatekaappiani äskettäin tyköistuvilla ja kauniin värisillä kesäpaidoilla, housujakin löytyi. Ei siis Suomesta vaan ulkomailta. Suomessa ei ole liikkeitä, jotka myyvät kauniita vaatteita. Kenelle näitä laatikkovaatteita oikein tehdään? Osa näyttää siltä, että ovat hankittu jostain naisvangeille vaatteita tekevästä tehtaasta!
Minä myös uudistanut vaatekaappiani. Ostan kaikki vaatteeni tori.fi kautta. Kaupassa ei myydä sellaisia, mitä voisin käyttää.
Olen ostanut vaatepaketin, mistä sain monta ihanaa vaatetta kesään. Oli paitoja, capreja, farkkuja, mekkoja. Ja maksoi vain murto-osan uuden hinnasta. Katson ilmoitukset oman kaupungin alueelta tai läheltä niin että vvoin noutaa. Ei tarvitse maksaa postikuluja.
Vierailija kirjoitti:
Kirpputoreilta välillä löydän Nanson vanhanmallisia paitoja, ovat kivan värisiä, pehmeä miellyttävä materiaali, ja istuvat täydellisesti. Kaupoissa on pelkkiä kaapuja nykyjään.
Minä myös löytänyt monta Nanso paitaa käytettynä. On luottomerkkini. Toinen on Nosh.
Hyvälaatuisia, istuu hyvin ja kestää pesua sekä käyttöä. Eivät ole mitkään nukkaantuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on ongelmia löytää oikeanlaisia nättejä vaatteita Suomesta. Kateellisena katson amerikkalaisten vaatekauppojen nettisivuja. Siellä olisi jokaiselle sieviä, hyvinistuvia vaatteita.
Aika monesta jenkkikaupasta voi tilata Suomeen, toki tullit nostaa hintoja. Samaten voi tilata vaikka UK, Ranska tai Italia.
Niin. Mutta kysymys kuulluu- miksi muualla on ja miksi Suomessa ei ole?
Suomessa on pienet markkinat, ei mitenkään kannata kaiken maailman kauppoja olla. Suomalaiset ovat myös nihkeitä kuluttamaan vaatteisiin.
Mikä onkaan syy ja mikä seuraus? Kauppojen sisäänostajat valitsevat myytäväksi sellaisia vaatteita, joihin me emme halua tuhlata rahaa. Made on China, sama tilata temusta, eikä Made in Bangladesh ole paljon parempi.
Yritäpä löytää tavalliset arkihousut luonnonmateriaalista, muut kuin collarit tai läpinäkyvät pellavahousut. Tule sitten kertomaan, mistä löysit. Viis mallista ja koosta. Minulla on ompelukone, jolla voin tuunata niitä.
Mä inhoan sitä kun elastaania on lähes kaikissa vaatteissa. Se lyhentää vaatteen käyttöikää paljon enemmän kuin jos olisi pelkkää puuvillaa. Mulla on kaapissa pino sellaisia t-paitoja, jotka joo venyy ja paukkuu sen elastaanin ansiosta mutta ovat myös hiutuneet ihan ohuiksi eikä niitä voi enää käyttää kuin aluspaitoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. Nansolla kuosit ja värit kamalia. Miksi? Ostaisin cittarista ja Prismasta vaatteita, mutta valikoima on säälittäviä lumppuja. Ei vaan ymmärrä, mikseivät panosta naisten vaatteisiin?
Ja kenkiin! Joka ikinen kerta kun siellä on jotain järkeviä kenkiä niin niissä on oitis pelkkiä hajakokoja jäljellä tai sitten koko malli on loppuunmyyty eli selvästi kysyntää olisi, mutta kauppiailla ei ole kiinnostusta saada lisämyyntiä. Kengätkin on just sellainen kivijalkakaupan tuote koska ne tarvitsee sovittaa ja vaikka kuinka olisi oikea koko niin siltikään se ei takaa että kengän lesti on omaan jalkaa sopiva. Joskus kun oli vielä niitä andiamo- ja k-kenkä-liikkeitä niin niissä oli varsin hyvä valikoima eikä mahdottoman hinnatkaan. Sitten ne hävisi kaikki johonkin ja vaan jotain yksittäisiä malleja on joskus cittarissa andiamo-merkillä.
Toinen mihin näiden cittarien ja prismojen pitäisi panostaa on se, että ne samat vaatteet on saatavilla kaikissa myymälöissä. Nyt just oli ne asiakasomistajapäivät ja muutamakin vaate olisi kiinnostanut, mutta edes kahta niistä ei olisi päässyt sovittamaan samassa prismassa vaan niiden perässä olisi pitänyt kulkea pitkin helsinkiä. Ei kuulu myymälävalikoimaan oli melkein kaikissa ja sitten yhdessä/kahdessa myymälässä on aina se 1 kappale. Ei mitään järkeä ja sitten nämä vielä kehtaa vonkua kun ei käy kauppa eikä tule myyntiä eikä suomalaiset kuluta.
Ostin Prismasta urheilutopin joka oli materiaaliltaan ihanan pehmeä ja mukava. Kun ajattelin, että ostanpa lisää näitä, ilmeisesti joogaamiseen tms. kevyeen urheiluun tarkoitettuja toppeja niin ne olivat kaikki loppu! Jatkuvasti sitten uudistetaan ja myydään ensi kuussa ihan eri mallia. Jos myös on vaikka Jyväskylän Prismassa sitä tiettyä alennustoppia tms. viimeistä kappaletta mallistosta niin ei sitä voi tilata Kuopion Prismaan.
Jotenkin ihan aikansa elänyt konsepti. Ja kenkiä ei löydä mitään ja on tilattava jostain Zalandosta vaikka asuu isossa kaupungissa (huom. nuo ovat hatusta heitettyjä Prismoja). Lapsi myös käyttää kuulokojeita eikä mistään saa leuan alta sidottavia lakkeja muussa kuin pikkuvauvakoossa ja keskellä kesää yhtä mallia. Miten tämä on näin vaikeaa?!
Vierailija kirjoitti:
Mä inhoan sitä kun elastaania on lähes kaikissa vaatteissa. Se lyhentää vaatteen käyttöikää paljon enemmän kuin jos olisi pelkkää puuvillaa. Mulla on kaapissa pino sellaisia t-paitoja, jotka joo venyy ja paukkuu sen elastaanin ansiosta mutta ovat myös hiutuneet ihan ohuiksi eikä niitä voi enää käyttää kuin aluspaitoina.
Vaatteista tehdään myös niin ohutta höttöä että tulee helposti reikiä pesussa. Nykyään yks t-paita kestää pari vuotta pesussa, vanhat paidat ei ole mennyt miksikään.
Nykyiset laatikkomallit ei sovi kenellekään, mutta ei varsinkaan minulle. Mistä löytyy tyköistuvia vatteita naisille?
T-paidat ei istu. M- ja L-koot kiristää hartioista mutta lököttää mahasta. Xl-liian pitkä. m49
Vierailija kirjoitti:
Minä löydän nykyään kaupoista vaikka miten paljon hienoja vaatteita ja ne istuvat melkein kaikki päälleni hyvin nyt, kun olen pudottanut ylimääräiset kilot pois ja olen myös kiinteyttänyt vartaloani kuntosalilla. Olen onnellinen, koska minun ei tarvise enää hankkia kesäksi vartalon muodot peittäviä telttamekkoja. Jos aloitat jo maanantaina maltillisen kilojen pudottamisen (2 kg/kuukausi), niin olet elokuun loppuun mennessä 6 kg hoikempi ja saat pienentää vaatekokoasi ja jos jatkat painonpudotusta vielä tästä, niin joulukuun loppuun mennessä painat 14 kg vähemmän kuin nyt ja se on jo melkoinen saavutus ja sitä eivät voi muutkaan olla huomaamatta.
No jaa, minä olen ollut hoikka aina ja en löydä nykyisistä vaatemalleista itselleni mitään, mitkä istuisi kivasti. Kaikki on sellaisia kaapuja, eikä ole nättejä leikkauksia. Ei auta laihdutus tähän.
Ostan kirppiksiltä vaatteet juuri siitä syystä, että sieltä löytyy paremman mallisia. Ennen osattiin tehdä sellaisia, mitkä istuu hyvin ja korostaa kauniisti muotoja.
En ymmärrä sitä että hihat on nykyään malleissa ylipitkät. Toinen on ylileveät hihat, ei voi edes kääriä ylös.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti minun kohdallani on niin päin, että olen itse ruma ja oudon mallinen.
Sama minulla oli eroni jälkeen kun olin 50: olin ruma ja oudonmallinen. Sain otettua itseäni niskasta kiinni, lopetin viinin litkimisen ja suklaan syömisen ja aloin syödä vähemmän. Kahdessa vuodessa laihduin 84 kilosta 69:ään. Ei ole vaatteet enää sen jälkeen olleet rumia tai oudonmallisia 😊
Hieman vajaamittaiset tai sopivan pituiset hihat olisi kauniimmat ja käytännöllisemmät kuin tämä nykyinen liian pitkä ja leveä hihamuoti. Ei ennen ollut tällaista ongelmaa että hihat vaatteen ongelmallisin kohta. Hirveitä puhveja ja pudotettua olkasaumaa, ikäänkuin kilpailu kuka suunnittelee rumimman vaatteen.
Ainakin tänä kesänä on vaikeuksia löytää mieleisiä vaatteita. Tarjolla on runsaasti pellavaa, josta en erityisemmin pidä ja kuosit taas ovat haaleita kukkaisia, liian romanttisia, ja näyttävät yöpuvuilta.
Ei ehkä niinkään vaatteiden mallit vaan niiden materiaali ja kuviot eivät miellytä.
Pantterikuosi-villitys oli ja meni. Hyvä niin. Pari kesää se oli muodissa ja nyt täysin out.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on ongelmia löytää oikeanlaisia nättejä vaatteita Suomesta. Kateellisena katson amerikkalaisten vaatekauppojen nettisivuja. Siellä olisi jokaiselle sieviä, hyvinistuvia vaatteita.
Aika monesta jenkkikaupasta voi tilata Suomeen, toki tullit nostaa hintoja. Samaten voi tilata vaikka UK, Ranska tai Italia.
Niin. Mutta kysymys kuulluu- miksi muualla on ja miksi Suomessa ei ole?
Suomalaisen Paapiin vaatteet on laadukkaita ja hienoja. Kekäle on toinen josta sama mielipide.
Paapiin tunikat ja mekot ovat aika tätimäistä tavaraa.
Tai jos latioon sopiva, niin rintojen kohdalta kiristää.
Mä ostan nykyään lähes aina vaatteeni muualta kuin pääkaupunkiseudulta, sieltä löytyy myös meille vanhemmille ja muodokkaille vaatteita.