Onko muilla ongelma ettei löydä vaatteita koska ne ovat rumia tai ouidonmallisia?
Olen alkanut harkita että alan tehdä omat vaatteeni kohta!!
Kommentit (237)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä sitä että hihat on nykyään malleissa ylipitkät. Toinen on ylileveät hihat, ei voi edes kääriä ylös.
No just näin. Olkasauma on laskettu niin alas että roikkuu puolessa välin kyynärpäätä ja olkaa, sitten vielä hihat ovat niin ylileveät ettei pusero mahdu enää takin alle. Siksi kai takkien mallitkin ovat nykyään ylisuuria kun niiden alle ei enää mahdu normivaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä löydän nykyään kaupoista vaikka miten paljon hienoja vaatteita ja ne istuvat melkein kaikki päälleni hyvin nyt, kun olen pudottanut ylimääräiset kilot pois ja olen myös kiinteyttänyt vartaloani kuntosalilla. Olen onnellinen, koska minun ei tarvise enää hankkia kesäksi vartalon muodot peittäviä telttamekkoja. Jos aloitat jo maanantaina maltillisen kilojen pudottamisen (2 kg/kuukausi), niin olet elokuun loppuun mennessä 6 kg hoikempi ja saat pienentää vaatekokoasi ja jos jatkat painonpudotusta vielä tästä, niin joulukuun loppuun mennessä painat 14 kg vähemmän kuin nyt ja se on jo melkoinen saavutus ja sitä eivät voi muutkaan olla huomaamatta.
Ai kauhee, vuodenvaihteessa painaisin 39 kg ja olen sentään 54 v nainen.
Joo, itse painaisin 33 kiloa! Ei voi olla tosiaan huomaamatta, lääkäreiden toimesta osastolla siis. Erikoinen oletus että ihan kaikki olisivat ylipainoisia vaikka se yleistä onkin. Sen olen huomannut että vaatekoot ovat suurentuneet, xs vastaa nykyään s-kokoa ja niin edelleen. Esimerkiksi Italiassa M-koko on koko 42.
Vierailija kirjoitti:
On. Olen vieläpä 150 cm pitkä niin on todella harvinaista jos vaateliikkeestä löytää jotain kivaa ja oikeasti istuvaa. Paidoissa ja mekoissa vyötärön kohta on mun lantiolla, hihat ja lahkeet on aina liian pitkät jne. Tilaankin enimmäkseen netistä mutta petite-mallistoissakin on aika rajattu valikoima ja niistäkin tulee huteja. 150 cm lapsen vaatteisiin en mahdu.
Itse olen 155-senttisenä (47 kg) löytänyt Kappahlilta erityisesti hyviä farkkuja, toki sitten zalandon petite-mallistoista myös. Ulkomaisista merkeistä mm. River Island.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. Nansolla kuosit ja värit kamalia. Miksi? Ostaisin cittarista ja Prismasta vaatteita, mutta valikoima on säälittäviä lumppuja. Ei vaan ymmärrä, mikseivät panosta naisten vaatteisiin?
Ja kenkiin! Joka ikinen kerta kun siellä on jotain järkeviä kenkiä niin niissä on oitis pelkkiä hajakokoja jäljellä tai sitten koko malli on loppuunmyyty eli selvästi kysyntää olisi, mutta kauppiailla ei ole kiinnostusta saada lisämyyntiä. Kengätkin on just sellainen kivijalkakaupan tuote koska ne tarvitsee sovittaa ja vaikka kuinka olisi oikea koko niin siltikään se ei takaa että kengän lesti on omaan jalkaa sopiva. Joskus kun oli vielä niitä andiamo- ja k-kenkä-liikkeitä niin niissä oli varsin hyvä valikoima eikä mahdottoman hinnatkaan. Sitten ne hävisi kaikki johonkin ja vaan jotain yksittäisiä malleja on joskus cittarissa andiamo-merkillä.
Toinen mihin näiden cittarien ja prismojen pitäisi panostaa on se, että ne samat vaatteet on saatavilla kaikissa myymälöissä. Nyt just oli ne asiakasomistajapäivät ja muutamakin vaate olisi kiinnostanut, mutta edes kahta niistä ei olisi päässyt sovittamaan samassa prismassa vaan niiden perässä olisi pitänyt kulkea pitkin helsinkiä. Ei kuulu myymälävalikoimaan oli melkein kaikissa ja sitten yhdessä/kahdessa myymälässä on aina se 1 kappale. Ei mitään järkeä ja sitten nämä vielä kehtaa vonkua kun ei käy kauppa eikä tule myyntiä eikä suomalaiset kuluta.
Ostin Prismasta urheilutopin joka oli materiaaliltaan ihanan pehmeä ja mukava. Kun ajattelin, että ostanpa lisää näitä, ilmeisesti joogaamiseen tms. kevyeen urheiluun tarkoitettuja toppeja niin ne olivat kaikki loppu! Jatkuvasti sitten uudistetaan ja myydään ensi kuussa ihan eri mallia. Jos myös on vaikka Jyväskylän Prismassa sitä tiettyä alennustoppia tms. viimeistä kappaletta mallistosta niin ei sitä voi tilata Kuopion Prismaan.
Jotenkin ihan aikansa elänyt konsepti. Ja kenkiä ei löydä mitään ja on tilattava jostain Zalandosta vaikka asuu isossa kaupungissa (huom. nuo ovat hatusta heitettyjä Prismoja). Lapsi myös käyttää kuulokojeita eikä mistään saa leuan alta sidottavia lakkeja muussa kuin pikkuvauvakoossa ja keskellä kesää yhtä mallia. Miten tämä on näin vaikeaa?!
Pari vuotta sitten olin paikallisessa Prismassa etsimässä talvikenkiä. Aikani etsittyä sain toiselta osastolta kiinni myyjän (he ovat aina hukassa) joka kutsui paikalle myyjän joka tietäisi jotain kengistä. Kerroin etsiväni talvikenkiä joissa olisi näin pohjoisen olosuhteisiin sopivat pitopohjat. Rupesi esittelemään mulle nastakenkiä ja kenkiä joissa oli sellaiset käännetävät nastat kannassa jne. Sanoin etten todellakaan etsi mitään nastakenkiä, jos etsisin olisin sen myös kertonut. Sanoin toistamiseen että etsin talvikenkiä/nilkkureita joissa on pitopohja kuten esim Pomarmerkkisissä kengissä (Prismassa ei ollut Pomareita). Etsin jopa omasta kännystä myyjälle tietoa pitopohjasta. Myyjä sanoi ettei heillä ole sellaisia. Kysyin että miksi ei kun täällä talvikelit on sellaiset ettei niillä liukkailla keinopohjilla tee mitään edes kaupungilla liikkuessa.
Arvatkaapa mitä se myyja sanoi. Sanoi että Helsingissä päätetään mitä täälläkin, noin700 km päässä Helsingissä) myydään Prismoissa.
Kauppiasvetoisissa kaupoissa sentään jonkin verran otetaan olosuhteet huomioon ja asiakaskunta. Löysin sitten hyvät talvikengät Cittarista.
Mutta se täytyy sanoa että vaatteiden osalta Cittareissakin on menty alaspäin. Sisäänostajat on omituisia tyyppejä kun haalivat vaatteita joita asiakkaat eivät osta edes alennusrekeistä. Joitain vuosia sitte Cittareista löytyi kivojakin vaatteita, nykyään ei. Sama juttu myös Prismoissa, ei sielläkään enää ole kunnollisia vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin tyköistuvia, hyvistä kankaista ommeltuja vaatteita. Ei löydy. Paidat ovat säkkejä, mekot hemulikaapuja. Myös vaatekoot ovat suurentuneet. Monissa merkeissä XS on nykyään paljon isompi kuin ennen joten näin sirona ja hoikkana joutuu sitten skippaamaan nämä merkit kokonaan vaikka vaatteet näyttäisikin kivoilta.
Käy kirpparilla. En ole vuosiin ostanut uusia vaatteita, löydän kaiken kirppiksiltä. Minulla on tiimalasivartalo ja tykkään käyttää vaatteita, jotka korostavat kapeaa vyötäröä, suurehkoja rintoja ja leveää lantiota. Kirppiksiltä löytyy ihania mekkoja ja hameita, mitkä ei ole mitään kaapumalleja.
Miltä kirpputorilta?
Ihan mistä vain, mm. Kontista.
Mä taas en "löydä" kirpparilta kuin sitä samaa mitä ketjuliikkeissä myydään, mutta vähän kuluneempana vaan kun on käytettyä. Ja sitten temu/shein-roskaa. Eli jää ostamatta. Enää edes viitsi käydä läpi vaatevaalikoimaa kirppareilla. Tilaan kaikki vaatteeni zalandosta muutamalta tutulta merkiltä jonka olen hyväksi itselleni havainnut.
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää lähinnä värien puute ja ruman malliset vaatteet. Mustaa, mustaa, harmaata, ruskeaa, tummansinistä, beigeä, mustaa, mustaa, hei yhdet valkoiset housut! (Koko myyty loppuun), mustaa, mustaa, ihana keltainen pusero (loppuunmyyty!), mustaa, ruskeaa. Tätähän tämä on ja naurettava muoti että puserot yltää navan yläpuolelle ja housut navan alapuolelle. Mihin piilotetaan vatsamakkara?
Sitten kun selaat ulkomaisia verkkokauppoja, valikoimasta ei osaa päättää mitä ostaisi kun on niin monta ihanaa vaatetta. Kysyn ihan oikeutetusti: keitä Suomessa palkataan ja millä perusteella sisäänostajiksi? Ja jos joskus joku ostaa jotain kaunista niin sitä tulee 1 kpl per koko eikä enempää saa mistään vaikka maksaisi tuplahinnan.
Tätähän tekee myös Ratia. Kerran oli yksi nätti tunika joka loppui parissa viikossa, kysyin tuleeko lisää, sanottiin että ensi keväänä. Siitä on nyt kymmenen vuotta eikä ole tullut. Sitten on kuoseja joista tehdään sekä päivävaatteita että yövaatteita, niin tuntuu kuin kulkisi kaupungissa yövaatteissa. Miksi? Pitäisi ehdottomasti olla erilliset kuosit.
Sama myös Finlaysonin tekstiileissä. Yksi tai kaksi iloisen väristä kuosia tulee kerran vuodessa pieni erä joka myydään loppuun hetkessä. Lisää ei tule vaikka kuinka pyydetään. Mutta mustia ja muita synkkiä värejä on joka vuosi uusia ja vanhoja kuoseja. Sitten itketään somessa kun ihmiset eivät osta. Miksiköhän? Ihmiset haluaa värejä!!!
Tutustu Paapii-verkkosivuilla tai käy tehtaanmyymälässä Kokkolassa. Työllistä suomalaisia. Kaavakirkojakin heillä, jos sulla on kankaita ylimäärin varastossa. Värejä on.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä sitä että hihat on nykyään malleissa ylipitkät. Toinen on ylileveät hihat, ei voi edes kääriä ylös.
Nuo hihat on tosi epäkäytännöllisiä, jos tarvii päivän aikana esim pestä kätensä, tehdä ruokaa tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää lähinnä värien puute ja ruman malliset vaatteet. Mustaa, mustaa, harmaata, ruskeaa, tummansinistä, beigeä, mustaa, mustaa, hei yhdet valkoiset housut! (Koko myyty loppuun), mustaa, mustaa, ihana keltainen pusero (loppuunmyyty!), mustaa, ruskeaa. Tätähän tämä on ja naurettava muoti että puserot yltää navan yläpuolelle ja housut navan alapuolelle. Mihin piilotetaan vatsamakkara?
Sitten kun selaat ulkomaisia verkkokauppoja, valikoimasta ei osaa päättää mitä ostaisi kun on niin monta ihanaa vaatetta. Kysyn ihan oikeutetusti: keitä Suomessa palkataan ja millä perusteella sisäänostajiksi? Ja jos joskus joku ostaa jotain kaunista niin sitä tulee 1 kpl per koko eikä enempää saa mistään vaikka maksaisi tuplahinnan.
Tätähän tekee myös Ratia. Kerran oli yksi nätti tunika joka loppui parissa viikossa, kysyin tuleeko lisää, sanottiin että ensi keväänä. Siitä on nyt kymmenen vuotta eikä ole tullut. Sitten on kuoseja joista tehdään sekä päivävaatteita että yövaatteita, niin tuntuu kuin kulkisi kaupungissa yövaatteissa. Miksi? Pitäisi ehdottomasti olla erilliset kuosit.
Sama myös Finlaysonin tekstiileissä. Yksi tai kaksi iloisen väristä kuosia tulee kerran vuodessa pieni erä joka myydään loppuun hetkessä. Lisää ei tule vaikka kuinka pyydetään. Mutta mustia ja muita synkkiä värejä on joka vuosi uusia ja vanhoja kuoseja. Sitten itketään somessa kun ihmiset eivät osta. Miksiköhän? Ihmiset haluaa värejä!!!
Tutustu Paapii-verkkosivuilla tai käy tehtaanmyymälässä Kokkolassa. Työllistä suomalaisia. Kaavakirkojakin heillä, jos sulla on kankaita ylimäärin varastossa. Värejä on.
Kyllä on järkkyjä mammavaatteita kun vilkaisin Paapiin tarjonnan. En ikipäivänä pukisi tuollaisia päälleni edes näin reilu viisikymppisenä naisena.
Haluan, että vaate on tyylikäs ja nuo ei minun mittapuulla sitä ole. Noiden kolttujen kanssa sopii crocsit jalkaan. Huh!
Minä olen etsinyt yksinkertaisen tyylikästä, ajatonta kesäpuseroa + housuja + mekkoa monta viikkoa. Ei löydy! Olen 163 cm pitkä, normaalipainoinen ja urheilullinen. On erottuva vyötärö ja leveyttä lantiolla. Paidat kinnaavat kaikki lantiolta. Jos valitsen koon lantion mukaan, vyötäröllä on tyhjä pussi ja hartialinja väärä. Kaula-aukot kaupan puseroissa ja mekoissa ovat liian avaria ja ryhdittömiä. Pellavahousuissa lahkeet on tehty kirahville. Mitään ei voi ostaa ilman, että ne lyhentäisi enkä ole ompelutaitoinen. Mekot ovat löysiä kaapuja tai sitten makkarankuoriputkia. Miksi vyötäröltä kavennetut mallit loistavat poissaolollaan?
Hankintani eivät ole kiinni hinnasta. Minulla olisi varaa ostaa kunnollista ja myös halua tukea suomalaisia merkkejä. En asu tuppukylässä vaan yhdessä suurimmista kaupungeista. Silti palaan ostosreissulta aina tyhjin käsin tai välillä jonkin hutiostoksen kanssa. Tykkäisin pukeutua klassisen naisellisesti (ei mitään hörselöitä, mutta naiselliset linjat), mutta mitään ei vaan löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. Nansolla kuosit ja värit kamalia. Miksi? Ostaisin cittarista ja Prismasta vaatteita, mutta valikoima on säälittäviä lumppuja. Ei vaan ymmärrä, mikseivät panosta naisten vaatteisiin?
Ja kenkiin! Joka ikinen kerta kun siellä on jotain järkeviä kenkiä niin niissä on oitis pelkkiä hajakokoja jäljellä tai sitten koko malli on loppuunmyyty eli selvästi kysyntää olisi, mutta kauppiailla ei ole kiinnostusta saada lisämyyntiä. Kengätkin on just sellainen kivijalkakaupan tuote koska ne tarvitsee sovittaa ja vaikka kuinka olisi oikea koko niin siltikään se ei takaa että kengän lesti on omaan jalkaa sopiva. Joskus kun oli vielä niitä andiamo- ja k-kenkä-liikkeitä niin niissä oli varsin hyvä valikoima eikä mahdottoman hinnatkaan. Sitten ne hävisi kaikki johonkin ja vaan jotain yksittäisiä malleja on joskus cittarissa andiamo-merkillä.
Toinen mihin näiden cittarien ja prismojen pitäisi panostaa on se, että ne samat vaatteet on saatavilla kaikissa myymälöissä. Nyt just oli ne asiakasomistajapäivät ja muutamakin vaate olisi kiinnostanut, mutta edes kahta niistä ei olisi päässyt sovittamaan samassa prismassa vaan niiden perässä olisi pitänyt kulkea pitkin helsinkiä. Ei kuulu myymälävalikoimaan oli melkein kaikissa ja sitten yhdessä/kahdessa myymälässä on aina se 1 kappale. Ei mitään järkeä ja sitten nämä vielä kehtaa vonkua kun ei käy kauppa eikä tule myyntiä eikä suomalaiset kuluta.
Ostin Prismasta urheilutopin joka oli materiaaliltaan ihanan pehmeä ja mukava. Kun ajattelin, että ostanpa lisää näitä, ilmeisesti joogaamiseen tms. kevyeen urheiluun tarkoitettuja toppeja niin ne olivat kaikki loppu! Jatkuvasti sitten uudistetaan ja myydään ensi kuussa ihan eri mallia. Jos myös on vaikka Jyväskylän Prismassa sitä tiettyä alennustoppia tms. viimeistä kappaletta mallistosta niin ei sitä voi tilata Kuopion Prismaan.
Jotenkin ihan aikansa elänyt konsepti. Ja kenkiä ei löydä mitään ja on tilattava jostain Zalandosta vaikka asuu isossa kaupungissa (huom. nuo ovat hatusta heitettyjä Prismoja). Lapsi myös käyttää kuulokojeita eikä mistään saa leuan alta sidottavia lakkeja muussa kuin pikkuvauvakoossa ja keskellä kesää yhtä mallia. Miten tämä on näin vaikeaa?!
Pari vuotta sitten olin paikallisessa Prismassa etsimässä talvikenkiä. Aikani etsittyä sain toiselta osastolta kiinni myyjän (he ovat aina hukassa) joka kutsui paikalle myyjän joka tietäisi jotain kengistä. Kerroin etsiväni talvikenkiä joissa olisi näin pohjoisen olosuhteisiin sopivat pitopohjat. Rupesi esittelemään mulle nastakenkiä ja kenkiä joissa oli sellaiset käännetävät nastat kannassa jne. Sanoin etten todellakaan etsi mitään nastakenkiä, jos etsisin olisin sen myös kertonut. Sanoin toistamiseen että etsin talvikenkiä/nilkkureita joissa on pitopohja kuten esim Pomarmerkkisissä kengissä (Prismassa ei ollut Pomareita). Etsin jopa omasta kännystä myyjälle tietoa pitopohjasta. Myyjä sanoi ettei heillä ole sellaisia. Kysyin että miksi ei kun täällä talvikelit on sellaiset ettei niillä liukkailla keinopohjilla tee mitään edes kaupungilla liikkuessa.
Arvatkaapa mitä se myyja sanoi. Sanoi että Helsingissä päätetään mitä täälläkin, noin700 km päässä Helsingissä) myydään Prismoissa.
Kauppiasvetoisissa kaupoissa sentään jonkin verran otetaan olosuhteet huomioon ja asiakaskunta. Löysin sitten hyvät talvikengät Cittarista.
Mutta se täytyy sanoa että vaatteiden osalta Cittareissakin on menty alaspäin. Sisäänostajat on omituisia tyyppejä kun haalivat vaatteita joita asiakkaat eivät osta edes alennusrekeistä. Joitain vuosia sitte Cittareista löytyi kivojakin vaatteita, nykyään ei. Sama juttu myös Prismoissa, ei sielläkään enää ole kunnollisia vaatteita.
Onneksi Sievissä tehdään vielä Suomen ilmastoon sopivia kenkiä. Pieni miinus on vaatimaton värivalikoima, mutta löytyy kenkiä tanssikengistä talvi-turvasaappaisiin. Niihin sopii leveämmätkin räpylät.
Ihan sama, missä maassa joku vaate on tehty, jos laatu on sutta ja sekundaa. Olin pukemassa juhliin lähtiessä uutta vaatetta, kun huomasin olkasaumassa huonosti ommellun kohdan. Ei muuta kuin neulaa ja lankaa etsimään ja korjaamaan. Neula&lanka pitääkin olla aina mukana, olipa lähdössä bileisiin tai metsäretkelle.
Vierailija kirjoitti:
Pikku-Riikka, Dopp
Olen katsonut noita Doppin vaatteita monesti ja ollut alkuun, et onpa kivoja. Sitten huomannut, että materuaali polyesteriä. En halua pukeutua muoviin, joten ei tullut kauppoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mallit ovat kummallisia ja värivalikoima olematon. Lähinnä valkoista, beigeä ja harmaata useissa sävyissä ja mustaa.
No tämä!! Värit on täysin poissa. Kun astut vaatekauppaan, on kuin hyppäisit mustavalkoiseen filmiin. Jotain beigeä voi olla, mut ei Sekään oo väri.
Onhan siellä jotain armeijanvihreää ja tummansinistä. Onneksi tekstiilivärit on keksitty. Ne tosin värjäävät vain luonnonmateriaaleja, joita on todella vaikea löytää muutakin kuin kesävaatteissa pellavaa.
Miksi peittää vaatteilla luonnon muovaama kaunis vartalo? Ai koska se on ryppyinen? Nuorekkuus on muotia vain silloin kun vaatteilla peitetään oma epävarmuus. Vanhuuden tuomat kokemukset saavat näkyä ja loistaa muistutuksena nuorille siitä että se perseessä punoittava finni ei maailmaa kaada vaan voi ennemminkin kehua sillä että mussakin on jotain outoa ja ainutlaatuista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi peittää vaatteilla luonnon muovaama kaunis vartalo? Ai koska se on ryppyinen? Nuorekkuus on muotia vain silloin kun vaatteilla peitetään oma epävarmuus. Vanhuuden tuomat kokemukset saavat näkyä ja loistaa muistutuksena nuorille siitä että se perseessä punoittava finni ei maailmaa kaada vaan voi ennemminkin kehua sillä että mussakin on jotain outoa ja ainutlaatuista.
Pakko peittää luonnon muovaama vartalo kun ei kehtaa ilman vaatteita liikkua ihmisten ilmoilla. Suattaapi suaha jopa sakot!
Ja ne kuminauhavyötäröt pitkissä housuissa. Voi j.... kekka, että näen punaista.
Mulla on lähinnä se ongelma, että kaupoissa on aina kulloisenkin muodin mukaisia vaatteita. Joskus sitten sattuu sellainen malli tai muotiväriskaala, joka ei istu minulle ollenkaan. Onneksi sentään makkarankuorifarkuista on jo päästy.
Vierailija kirjoitti:
Hieman vajaamittaiset tai sopivan pituiset hihat olisi kauniimmat ja käytännöllisemmät kuin tämä nykyinen liian pitkä ja leveä hihamuoti. Ei ennen ollut tällaista ongelmaa että hihat vaatteen ongelmallisin kohta. Hirveitä puhveja ja pudotettua olkasaumaa, ikäänkuin kilpailu kuka suunnittelee rumimman vaatteen.
Lisäksi hihan istutus on aivan älytön. Se olka- ja kyynärpään puolessa välissä oleva ei sovi kuin korkeintaan langanlaihoille joihinkin oversizevaatteisiin, mutta hankalan tuntoinen sellainen vaate lie heilläkin. Muutenkin vaatteissa on aivan merkilliset mittasuhteet ja hyppäys kokojen välissä on valtava -etenkin pituussuunnassa mutta myös esim hartialinjassa mutta rinnan- ja vyötärönympärys ei suurenekaan samassa suhteessa. Lantiolla on sitten tilaa kuin purjeessa. Vaatteet on tosiaan oudonmallisia vaikkei tässä itsekään mallinmitoissa ole niin aiemmin sentään löysi päällepantavaa suht kivuttomasti.
Mä en käsitä miksi raglanhihaa ei käytetä enemmän. Se on kuitenkin sellainen mikä sopii helpommin monenmalliselle kropalle eli se m-koon yläosa menee kapeamman ja leveämmän hartialinjan omaavalle istuen kummallekin kivasti ja muutkin mitat on vaatteessa oikeat. Se rinnan- ja vyötärön ympärys kun voi hyvinkin olla sama ja ainoastaan olkalinjassa on eroa. Nyt nuo alaspudotetut hihanistutukset tai jopa sellainen ns normaalikin aikaan saa sen että puserossa on kolmaskin mitta jonka pitää olla sopiva. Ja sitten kun on hartialinja oikea niin vaate on muuten aivan väärää kokoa tai jos vaate muuten on sopiva niin hartialinja on väärä eikä vaate ole hyvän tuntoinen päällä vaan se hihasauma on olkapään alapuolella ja kun nostaa käsiään se kiristää sekä aikaasaa olkapäille oikein pussit.
Katselin sitä eilistä a-studiota vaiko talkia missä oli iro särkkä vieraana. Harmillista ettei studiossa tai ohjaamossa kukaan viitsi sanoa vieraalle jos sen vaate on aivan kauhealla kurtulla ja noussut istuutuessa ns kaulaan ja samalla sitten hameenhelma jää turhankin lyhyeksi. Toki se mekko varmaan oli pikkuisen pieni mutta olisi se nyt nätimmin päälle istunut jos se olisi ollut oikein eikä tuollaisella mykkyrällä.
Tuossakin yksi esimerkki omituisenmallisista vaatteista ja siitä kuinka se voi paikallaan seisoessa olla oikeinkin ok mutta liikkuessa tai istuutuessa täysin kelvoton ja kaamea.
Vierailija kirjoitti:
Peittämättömänä se palelee. Ja saattaa poliisillakin olla asiaa.
Olen löytänyt hyviä urheiluvaatteita (toppeja, paitoja, treeni trikoot) käytettynä. Ovat olleet uudenveroisia.