Onko muilla ongelma ettei löydä vaatteita koska ne ovat rumia tai ouidonmallisia?
Olen alkanut harkita että alan tehdä omat vaatteeni kohta!!
Kommentit (237)
Raglanhiha onkin paras, tosiaan harmi että sitä tehdään niin vähän. Istuu aina kauniisti hartioilta ja sopii ottaa mieleisensä koko tykkääpä istuvammasta tai oversizetyylistä.
Vierailija kirjoitti:
Raglanhiha onkin paras, tosiaan harmi että sitä tehdään niin vähän. Istuu aina kauniisti hartioilta ja sopii ottaa mieleisensä koko tykkääpä istuvammasta tai oversizetyylistä.
Raglanhihat ovat hirveitä! Jotkut näyttävät hartiattomilta pullonkauloilta raglaneissa. Normaali hiha ja sauma oikeassa kohdassa on paras. Moni paita on usein pilattu noilla pullonkaulahihoilla.
Jaa no mulla kauniit hartiat niin raglan pukee minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meinaa löytyä kivoja t-paitoja. On sellaisia tylsiä peruspaitoja ja sitten lyhyitä. Mitä voi keski-ikäinen käyttää, jos ei halua räikeää tunikaa, nirunarutoppeja tai tylsää peruspaitaa?
Ja noissa perusteeppareissakin on sellainen vika että joko niissä on melko ahdas o-aukko tai sitten v-aukko joka on turhankin avara. Miksi ei voi tehdä vähän laajemmalla o-aukolla tai jopa niin ettei ole sitä resoria ollenkaan? Samoin nuo v-aukkoiset voisi olla hieman maltillisempia ettei rintavako paista siitä v:n kärjestä ja kumartuessa näkyy sitten vähän enemmänkin.
Ei sen v-aukon paljon pienempi tarvitsisi olla ja ihan jo sentti-kaksi tekisi isoja ihmeitä. Sama juttu tietenkin mekoissakin eli jos on napitus edessä tai tuollainen v-aukko niin se on liian alas auki ja sitten pitäisi alkaa itse tekemään jotain viritelmiä vaikka ei edes mitään nunnakaapua kaipaakaan.
Mujilla oli t-paita, jonka kankaan laadun olisin kelpuuttanut. Mutta liian ahdas o-pääntie kuristi niin, että kauppaan jäi sekin paita. Pitkähihaisia Mujista on turha edes katsella, kun hihat ovat aina liian lyhyet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää lähinnä värien puute ja ruman malliset vaatteet. Mustaa, mustaa, harmaata, ruskeaa, tummansinistä, beigeä, mustaa, mustaa, hei yhdet valkoiset housut! (Koko myyty loppuun), mustaa, mustaa, ihana keltainen pusero (loppuunmyyty!), mustaa, ruskeaa. Tätähän tämä on ja naurettava muoti että puserot yltää navan yläpuolelle ja housut navan alapuolelle. Mihin piilotetaan vatsamakkara?
Sitten kun selaat ulkomaisia verkkokauppoja, valikoimasta ei osaa päättää mitä ostaisi kun on niin monta ihanaa vaatetta. Kysyn ihan oikeutetusti: keitä Suomessa palkataan ja millä perusteella sisäänostajiksi? Ja jos joskus joku ostaa jotain kaunista niin sitä tulee 1 kpl per koko eikä enempää saa mistään vaikka maksaisi tuplahinnan.
Tätähän tekee myös Ratia. Kerran oli yksi nätti tunika joka loppui parissa viikossa, kysyin tuleeko lisää, sanottiin että ensi keväänä. Siitä on nyt kymmenen vuotta eikä ole tullut. Sitten on kuoseja joista tehdään sekä päivävaatteita että yövaatteita, niin tuntuu kuin kulkisi kaupungissa yövaatteissa. Miksi? Pitäisi ehdottomasti olla erilliset kuosit.
Sama myös Finlaysonin tekstiileissä. Yksi tai kaksi iloisen väristä kuosia tulee kerran vuodessa pieni erä joka myydään loppuun hetkessä. Lisää ei tule vaikka kuinka pyydetään. Mutta mustia ja muita synkkiä värejä on joka vuosi uusia ja vanhoja kuoseja. Sitten itketään somessa kun ihmiset eivät osta. Miksiköhän? Ihmiset haluaa värejä!!!
Tutustu Paapii-verkkosivuilla tai käy tehtaanmyymälässä Kokkolassa. Työllistä suomalaisia. Kaavakirkojakin heillä, jos sulla on kankaita ylimäärin varastossa. Värejä on.
Aivan liian kallista työttömälle. Ostan jo ruokaa lähes 90% kotimaista mutta suomalaisiin vaatteisiin ei enää riitä rahat. 100€ puserosta on ihan kohtuuton hinta.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen etsinyt yksinkertaisen tyylikästä, ajatonta kesäpuseroa + housuja + mekkoa monta viikkoa. Ei löydy! Olen 163 cm pitkä, normaalipainoinen ja urheilullinen. On erottuva vyötärö ja leveyttä lantiolla. Paidat kinnaavat kaikki lantiolta. Jos valitsen koon lantion mukaan, vyötäröllä on tyhjä pussi ja hartialinja väärä. Kaula-aukot kaupan puseroissa ja mekoissa ovat liian avaria ja ryhdittömiä. Pellavahousuissa lahkeet on tehty kirahville. Mitään ei voi ostaa ilman, että ne lyhentäisi enkä ole ompelutaitoinen. Mekot ovat löysiä kaapuja tai sitten makkarankuoriputkia. Miksi vyötäröltä kavennetut mallit loistavat poissaolollaan?
Hankintani eivät ole kiinni hinnasta. Minulla olisi varaa ostaa kunnollista ja myös halua tukea suomalaisia merkkejä. En asu tuppukylässä vaan yhdessä suurimmista kaupungeista. Silti palaan ostosreissulta aina tyhjin käsin tai välillä jonkin hutiostoksen kanssa. Tykkäisin pukeutua klassisen naisellisesti (ei mitään hörselöitä, mutta naiselliset linjat), mutta mitään ei vaan löydy.
Hyvä ihminen, mene ompelijalle ja teetä mittojen mukaan kun ei ole rahasta kiinni. Kerran kun teetät kaavat,saat jatkossa nopeasti valmiin vaatteen ellei koko muutu.
Toivoisin että löytyisi normaaleja vaatteita. Ei trendihihoja tai -helmoja. Perusvaatteita erivärisinä. Mieluisimpia vaatteita löytäisin etelän rantakohteiden halpamyymälöistä. Niistä en kuitenkaan osta koska ne on huonoa kiinalaatua.
Vierailija kirjoitti:
Jaa no mulla kauniit hartiat niin raglan pukee minua.
Kiva, että löydät itsellesi mieluisan mallin. Omiin silmiini tuo raglan näyttää pahalta lähes aina, kun näen sen hihatyypin jonkun päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meinaa löytyä kivoja t-paitoja. On sellaisia tylsiä peruspaitoja ja sitten lyhyitä. Mitä voi keski-ikäinen käyttää, jos ei halua räikeää tunikaa, nirunarutoppeja tai tylsää peruspaitaa?
Ja noissa perusteeppareissakin on sellainen vika että joko niissä on melko ahdas o-aukko tai sitten v-aukko joka on turhankin avara. Miksi ei voi tehdä vähän laajemmalla o-aukolla tai jopa niin ettei ole sitä resoria ollenkaan? Samoin nuo v-aukkoiset voisi olla hieman maltillisempia ettei rintavako paista siitä v:n kärjestä ja kumartuessa näkyy sitten vähän enemmänkin.
Ei sen v-aukon paljon pienempi tarvitsisi olla ja ihan jo sentti-kaksi tekisi isoja ihmeitä. Sama juttu tietenkin mekoissakin eli jos on napitus edessä tai tuollainen v-aukko niin se on liian alas auki ja sitten pitäisi alkaa itse tekemään jotain viritelmiä vaikka ei edes mitään nunnakaapua kaipaakaan.
TÄMÄ!!!!! Kertaa sata! Sitten kun löydät yhden sopivan mallin, sitä pitää ostaa monta kpl kotiin jemmaan, vaikka kaikki samaa väriä. Sama pitkien housujen kohdalla ja kengissäkin, unohtamatta alusvaatteita. Koskaan ei tiedä saako samaa tuotetta enää viikon päästä.
Paapiilla on kyllä hinnat liian korkealla trikoovaatteissa. Jos seassa on elastaania, ei hinta voi olla 140 €. Ostin sieltä kyllä kannatuksen vuoksi just pari yöpaitaa mutta en ostaisi jos olisin kovin pienituloinen. Puuvillaa olen sieltä ostanut, heidän jacquard-neuloksensa vaikuttaa laadukkaalta ja työn jälki on hyvää. Siitä voin sen liki 200 € maksaa jos täyspitkä mekko tms.
Kaula-aukkojen ei tarvitse olla niin isoja. T-paidassa se näyttää huonolle. Erityisesti Nansolla on liian isoja yöpaidoissakin mikä on tosi hankalaa kun paita ei sitten lämmitä niskaa ollenkaan.
Mutta mun pitää muutenkin löytää joku muu firma, josta istaa trikooni. Elastaani ja modaali ei ole lemppareitani.
Ostin käytetyt farkut. Ne ovat vyötäröltä löysät, mutta pohkeista kiristää. Ja paidat lököttävät vyötäröltä mutta kiristävät hartioista. m50
Halpiskaupoista ja kirppareilta kyllä löytyy, kunhan kierrät tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Aina kun vaikka tilaan housuja on syynättävä, että varmasti on vyölenkit. Ilman vyötä housut valuu alas :( Vika on varmaan mun kropassa, mutta harmittaa.
Minä olen tottunut ompelemaan vyölenkkejä housuihin ja hameisiin. Naamioin asian siten, että ne ovat yleensä mustasta kankaasta tehdyt kun kerran käytän mustaa vyötä muutenkin eniten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. Nansolla kuosit ja värit kamalia. Miksi? Ostaisin cittarista ja Prismasta vaatteita, mutta valikoima on säälittäviä lumppuja. Ei vaan ymmärrä, mikseivät panosta naisten vaatteisiin?
Ja kenkiin! Joka ikinen kerta kun siellä on jotain järkeviä kenkiä niin niissä on oitis pelkkiä hajakokoja jäljellä tai sitten koko malli on loppuunmyyty eli selvästi kysyntää olisi, mutta kauppiailla ei ole kiinnostusta saada lisämyyntiä. Kengätkin on just sellainen kivijalkakaupan tuote koska ne tarvitsee sovittaa ja vaikka kuinka olisi oikea koko niin siltikään se ei takaa että kengän lesti on omaan jalkaa sopiva. Joskus kun oli vielä niitä andiamo- ja k-kenkä-liikkeitä niin niissä oli varsin hyvä valikoima eikä mahdottoman hinnatkaan. Sitten ne hävisi kaikki johonkin ja vaan jotain yksittäisiä malleja on joskus cittarissa andiamo-merkillä.
Toinen mihin näiden cittarien ja prismojen pitäisi panostaa on se, että ne samat vaatteet on saatavilla kaikissa myymälöissä. Nyt just oli ne asiakasomistajapäivät ja muutamakin vaate olisi kiinnostanut, mutta edes kahta niistä ei olisi päässyt sovittamaan samassa prismassa vaan niiden perässä olisi pitänyt kulkea pitkin helsinkiä. Ei kuulu myymälävalikoimaan oli melkein kaikissa ja sitten yhdessä/kahdessa myymälässä on aina se 1 kappale. Ei mitään järkeä ja sitten nämä vielä kehtaa vonkua kun ei käy kauppa eikä tule myyntiä eikä suomalaiset kuluta.
Ostin Prismasta urheilutopin joka oli materiaaliltaan ihanan pehmeä ja mukava. Kun ajattelin, että ostanpa lisää näitä, ilmeisesti joogaamiseen tms. kevyeen urheiluun tarkoitettuja toppeja niin ne olivat kaikki loppu! Jatkuvasti sitten uudistetaan ja myydään ensi kuussa ihan eri mallia. Jos myös on vaikka Jyväskylän Prismassa sitä tiettyä alennustoppia tms. viimeistä kappaletta mallistosta niin ei sitä voi tilata Kuopion Prismaan.
Jotenkin ihan aikansa elänyt konsepti. Ja kenkiä ei löydä mitään ja on tilattava jostain Zalandosta vaikka asuu isossa kaupungissa (huom. nuo ovat hatusta heitettyjä Prismoja). Lapsi myös käyttää kuulokojeita eikä mistään saa leuan alta sidottavia lakkeja muussa kuin pikkuvauvakoossa ja keskellä kesää yhtä mallia. Miten tämä on näin vaikeaa?!
Niistä tilauksista päätetään jopa vuosi ennen kuin tuote tulee kauppaan. Tehdas tekee sovitun tuotantoeränsä ja siirtyy tekemään seuraavaa tilausta. Ei siellä ole aikaa tehdä mitään ekstraa kesken kaiken edes vanhalle asiakkalle. Ei niissä ole edes varastotiloja menneiden ja nykyisten tilausten materiaalien säilytykseen. Käsilläolevan tilauksen materiaalit tulevat mahdollisimman tarkkaan sopivaksi laskettuna, koska varastotilakin maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Olen vieläpä 150 cm pitkä niin on todella harvinaista jos vaateliikkeestä löytää jotain kivaa ja oikeasti istuvaa. Paidoissa ja mekoissa vyötärön kohta on mun lantiolla, hihat ja lahkeet on aina liian pitkät jne. Tilaankin enimmäkseen netistä mutta petite-mallistoissakin on aika rajattu valikoima ja niistäkin tulee huteja. 150 cm lapsen vaatteisiin en mahdu.
Itse olen 155-senttisenä (47 kg) löytänyt Kappahlilta erityisesti hyviä farkkuja, toki sitten zalandon petite-mallistoista myös. Ulkomaisista merkeistä mm. River Island.
Kannattaa tsekata ASOS Petite ja Tall jos on pienikokoinen tai keskivertoa pitempi.
Mulla se ongelma et löydän liikaa supeeihania tyliini ja kroppaani sopivia vaatteita.
Nimim. vaatekaappi pursuaa ;)