Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jalkapallon MM-kilpailut -Official

Vierailija
30.05.2026 |

Noin pari viikkoa ja sitten mennään. Mikä maa on suosikkisi kisoissa ja keitä pelaajia seuraat?

 

Itsellä suosikit Espanja, Argentiina ja Uruguay. Pelaajista nostaisin esiin Pedrin , Yamalin, Julian Alvarezin ja Nico Pazin

Kommentit (2340)

Vierailija
1921/2340 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei ole messi enää kuin 20 vuotta sitten

Harva on. Parasta ennen meni ajat sitten. Mutta silti aika kova vielä. 

Vierailija
1922/2340 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Messi on HUONO!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1923/2340 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Istvan Kovacs - siinä tuomarisilmäkarkkia naisille <3

Menkää nyt näiden "silmäkarkkienne" kanssa jo roskiin.

Ei meidän fanitus ole sulta pois. Keskity sinä pelitekniikoihin!

Täällä on kyllä niin monta joka asiasta nillittäjää. Naiset harmittaa, erilaiset ihmiset harmittaa, komeus tai se että joku toinen arvostaa komeutta harmittaa, turhat pelit harmittaa, kovat pelit harmittaa, voitot harmittaa, häviöt harmittaa... sanoisin että heillä on rankat 1,5 kuukautta tässä, mutta kyllä heillä on ihan koko elämä rankkaa!

Se "silmäkarkeista" hokeminen on ihan yhtä myötähäpeää herättävää teki sitä 55v Pirjo-Anneli tai 21-v Yannica

Rumia miehiä tietty v*tuttaa, kun komeat futarit saavat huomiota naisilta, mutta eipä haittaa. 

Vierailija
1924/2340 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

3/7 MM rankkua Messi laittanut ohi urallaan. 

Vierailija
1925/2340 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Messi on HUONO!

Ai juu juu heti on huono kun missaa yhden rankkarin. Menepä itse vetämään!

Vierailija
1926/2340 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tämä Argentiinan kymppi oikein on? Ihme tunari, ei osaa edes vasurilla laukaista kohti maalia - ei jatkoon tällaiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1927/2340 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Messi on paska.

Vierailija
1928/2340 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Egyptiläinen tuomari laittoi riitakumppanin nostamaan toisen ylös, naistuomari laittoi halaamaan siinä yhdessä pelissä 😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1929/2340 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En malta odottaa, että minkä taktiikan Kap Verde valitsee seuraavaan peliin. Nythän on nähty kaksi toisistaan täysin eroavaa suoritusta. Espanjaa vastaan 6 takana. Nyt sitten Kap Verde jopa hallitsi peliä ja puolusti eteenpäin. Maalivahti ei ollut tässä pelissä niin ominaisuudessaan, mutta lopussa vähän peippaili ja muutenkin vähän yritti ärsyttää vastapuolen pelaajia. 

Veikkaisin että Kap Verde tekee 2 tai 3 maalia, ja Espanja voittaa Uruguayn, jälkimmäinen karsiutuu 2 pistellä jopa lohkokolmosista. Samalla vähän häviää olettamus että kisoisin pääsee liian helposti.

Kap Verde tullut kuitenkin Afrikan karsinnoista läpi niin ei voi ihan huono olla. Sen sijaan Curacaon ei pitäisi kisoissa olla.

Curacao otti tasurilla pisteen Ecuadorilta, joka oli Etelä-Amerikan karsintojen kakkonen, jättäen taakseen muun muassa Brasilian, Kolumbian ja Uruquayn, eli kyllä sekin paikkansa näöissä kisoissa anasaitsi ja karsintojen kautta sekin näihin kisoiuhin pääsi, olkoonkin, että sauma oli ainutlaatuinen kun kolme kisaisäntää oli karsinnoista poissa, mutta ihan pelaamalla se kisoihin pääsi, voittaen sekä toisella että kolmannella kierroksella oman lohkonsa jättäen taakse muun muassa Jamaikan, joka on aikoinaan MM-kisoissa pelannutkin.

En väitä, etteikö esim Euroopasta olisi löytynyt monta Curacao parempaa joukkuetta, mutta Suomi ei siihen porukkaan kuulu. Suomihan ei saanut edes höntsäpelissä tehtyä Saksalle maalin maalia, kun taas Curacao siinä onnistui, vaikka omassa päässä useammakin kerra verkko heilui. Tuskin Suomikaan olisi neljällä takaiskulla selvinnyt, jos kyseessä olisi ollut MM-matsi. 

Kyllähän Kap Verden kisoihin pääsemistäkin vähäteltiin ja sille naureskeltiin, vaan eipä naureskella enää.

Juu ei ole Suomi huonompi kuin Curacao. Jamaika myös huono ja Haiti. Suomihan voitti sen turnauksen missä oli Uusi-Seelanti ja Kap Verde.

En pitäisi sitä parempana että häviää Saksalle 7-1 kuin 4-0.

En väittänyt että Suomi olisi huonompi, vaan sanoin ettei ole parempi. Sanoisin, että melkolailla samaa kastia ovat ja senhän myös FIFA ranking kertoo, eli ovat aikalailla samoilla sijoilla.

Uskottavuutesi kyllä karisee aikalailla kun vertaat suoraan höntsäpeliä MM lopputurnauksen otteluun. Kaksi täysin eri tason matsia. Suomi tietenkin höntsäpelissä parhaalla joukkueellaan sata lasissa, kun pääsi pelaamaan maailman huippujoukkuetta vastaan. Saksa taas ainoastaan valmistautumassa kisoihin ja sen vuoksi kokeilumielellä, kun taas kisoissa tietenkin sata lasissa. Suomi siis ei saanut edes höntsämatsissa maalia tehtyä, kun taas Curacao onnistui siinä MM-lopputurnausessa. Siinä on valtava ero. Curacao taas todisti huippumaa Equadoria vastaan, että heiltä se puolustaminenkin onnistuu.

Kyllä aika moni maa voi pelata yksittäisen pelin 0-0 Ecuadorin kanssa.

Olihan se ihan vitsi turnaus joo. Lähinnä tarkoitin että Suomi noin samaa tasoa kyseisten joukkueitten kanssa.

Edelleen olen sitä mieltä että Curacaon ei pitäisi olla kisoissa. Samoin että Oseanian lohko pitäisi yhdistää Aasian lohkoon. En nyt muista ulkoa monta maata pohjois/ väli Amerikan lohkosta pääsee, mutta kun kolme maata puuttuu niin taso on mitä on.

Vierailija
1930/2340 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Messi kuuluu Suomeen. Divariin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1931/2340 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiukka tuomari, ei paljoa keskustele 😆

Vieläkin vaan jaksaa itävaltalaiset valittaa siitä rankusta.

Vierailija
1932/2340 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

no niin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1933/2340 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

messi taakka argentiinalle

Voi jeesus te ootte naurettavia. Viiden minuutin päästä Messi tekee pari maalia ja hän on taas SANKARI ja MAAILMAN PARAS!!  Päättäkää nyt jo luuserit!

Vierailija
1934/2340 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junnaava peli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1935/2340 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks tanssityttöjä?

Vierailija
1936/2340 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
1937/2340 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

messi taakka argentiinalle

Voi jeesus te ootte naurettavia. Viiden minuutin päästä Messi tekee pari maalia ja hän on taas SANKARI ja MAAILMAN PARAS!!  Päättäkää nyt jo luuserit!

Messin ympärillä on välittömästi viisi punapaitaista pelaajaa kun se saa pallon. Ehkä Argentiinalla on joku joka hyötyy sitten tilasta.

Vierailija
1938/2340 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi huomenna saa ihailla taas Ronaldoa... can't wait!

Vierailija
1939/2340 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

hauska yksityiskohta aatu itävallasta ja eichmann asui argentiinassa

Vierailija
1940/2340 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset