Jalkapallon MM-kilpailut -Official
Noin pari viikkoa ja sitten mennään. Mikä maa on suosikkisi kisoissa ja keitä pelaajia seuraat?
Itsellä suosikit Espanja, Argentiina ja Uruguay. Pelaajista nostaisin esiin Pedrin , Yamalin, Julian Alvarezin ja Nico Pazin
Katso lähetysajat : Jalkapallon MM-kilpailut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (6567)
Vierailija kirjoitti:
pitäsikö huuhkajiin ottaa ranskasta?
Suomen pitäisi ehdottomasti kartoittaa jokainen ulkosuomalainen joka pelaa jalkapalloa. En vitsaile. Jokunen brassi vaikka jos löytyisi
Amerikkalaiset pilaa jalkapallon. Ensin mainostauot ja nyt ne on keksinyt, että finaaliin tarvitaan typerä "väliaika-show".
Niin se taas vaan poistettiin tuokin viesti, jossa sinä tohelo haukuit minua natiaiseksi ja syytit minua trollauksesta. Pysy itse poissa täältä ihan kokonaan meitä muita kiusaamasta. Äläkä vastaa ollenkaan tähän viestiin tai sitten sekin viestisi poistetaan, koska et osaa käyttäytyä asiallisesti. Olet öykkärimäinen moukka ja vastenmielinen niljake, joka ei osaa yhtään mitään muuta kuin loukata ja solvata toisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen pitäisi ehdottomasti kartoittaa jokainen ulkosuomalainen joka pelaa jalkapalloa. En vitsaile. Jokunen brassi vaikka jos löytyisi
Suomalaiselle äidille ja senegalilaiselle isälle Saksassa syntynyt Malik Thiaw oli siihen asti kiinnostunut Suomen maajoukkueessa pelaamisesta että sai Saksan maajoukkueeseen kutsun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marokon joukkueessa on kuusi Ranskassa syntynyttä pelaajaa. Myös Espanjassa syntyneitä on kuusi. Alankomaissa ja Belgiassa syntyneitä on kummassakin kolme. Maalivahti Yassine Bounou on syntynyt Kanadassa.
=D
Niin Ranska valtasi aikanaan Marokon ja antoi myöhemmin entisten siirtomaiden kansalaisille ohituskaistan viisumeissa. Espanjalla on maarajaa Marokon kanssa. Itsenäisessä Marokossa ei muutenkaan ole syntynyt kuin 2-sukupolvea siirtomaavallan jälkeen. Suomen maajoukkeissakin on ollut rajanaapureissamme syntyneitä pelaajia.
Sekä Ranskalla että Espanjalla oli osansa Marokosta, jälkimmäisellä edelleen Ciuta ja Melilla. Nämä tosin periytyvät Portugalin ja Espanjan kuningaskunnan ajoilta.
Seuraavat MM-kisat ovatkin Marokossa, Espanjassa ja Portugalissa 2030.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiselle äidille ja senegalilaiselle isälle Saksassa syntynyt Malik Thiaw oli siihen asti kiinnostunut Suomen maajoukkueessa pelaamisesta että sai Saksan maajoukkueeseen kutsun.
Pitäisi ehkä pykälän alemmas tähdätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enää 8 peliä jäljellä.
Pientä kisaväsymystä alkaa olla, myöhäiset pelit vaatii veronsa. Onneksi tänään on välipäivä, saa vähän levätä ja palautua. Pitää syödä hyvin, illalla ehkä jotain kevyttä palauttavaa treeniä vaikkapa Mexicon ’86 kisojen uusintoja katsellessa ja hyvät unet päälle niin jaksaa vetää kisat loppuun kunnialla ja hyvässä iskussa.
Ei mitään kisaväsymystä täällä. Ennemminkin kauhulla odotan, kun ei ole enää kisoja. Neljän vuoden odotus taas edessä.
Ensi kesänä on jo naisten MM ja syksyllä vielä Suomen loppukarsinnat niihin, kyllä tässä seurattavaa riittää 👍
juuh naisten potkupallohan on verrattavissa miesten mm-turnaukseen 😂
En tiedä kun en ole kyseisestä lajista koskaan kuullut, mutta naisten jalkapallon MM-kisat ovat hyvinkin verrattavissa miesten MM-turnaukseen.
Siinä mielessä toki, että lähtökohtaisesti on sama laji kyseessä, mutta onhan se naisten jalkapallo niin auttamattoman hidasta, että ennen sieltä katsoo koosteita rikkeistä kuin varsinaisista pelisuoristuksista.
-eri
Saman 90’ ne pelit kestää eikä minulla ainakaan mikään kiire ole pelejä katsoessa. Miesten Viitonenkin on hitaampaa kuin UCL pudotuspelit mutta ei se ole minulle mikään syy olla käymättä Viitosen pelejä katsomassa.
Kukin toki katsokoon mitä haluaa, en mä sitä ole keneltäkään kieltämässä, mutta väite oli, että naisten mm-kisat on verrattavissa miesten vastaaviin, ja se on puhtaasti hölynpölyä se väite.
Tuo sinun oma viestisi on ihan täyttä hölynpölyä. Olet joku ihmeen sovinistisika, joka ei osaa mitään muuta kuin halveerata ja vähätellä naisia.
Haistakaa paska! Tällä sivustolla pitäisi keskittyä jalkapallon mm-kisoihin, ja sitten jotkut ääliöt vittuilevat minulle sen minkä ehtivät. Eivät osaa mitään muuta kuin loukata ja solvata minua ja muita. Ettekö te ymmärrä, että vika on teissä itsessänne, kun haukutte toisia?
Ja se yksikin tohelo kehtasi vähätellä Ronaldon ja muiden henkistä tasoa. Onneksi sekin asiaton ja valheellinen törkypaskaviesti on jo poistettu. Sinä itse olet henkisesti tosi pahasti miinuksen ja pakkasen puolella. Et ole henkisesti edes vaippaikäisen tasolla vaan vielä paljon paljon alempana. Missä se sinun anteeksipyyntösi viipyy? Etkö kykene myöntämään, että kohtelit minua ja muita väärin?
Vierailija kirjoitti:
Ai täältä poistuu/poistatetaan koko ajan viestejä. Oikea tapa keskustella jalkapallosta on siis lähinnä knoppailla pistemääriä, vuosilukuja ja tilastoja peleistä p4skantärkeänä. No pitäkää tunkkinne.
Jos et osaa käyttäytyä asiallisesti ja sääntöjen mukaisesti, silloin viestisi poistetaan. Onko tämä sinulle tietämättömälle ihan täysin uutta tietoa?
Jalkapalloilija Essi Sainio saa jatkuvasti törkykommentteja
Jalkapalloilija Essi Sainio on saanut törkykommentteja esiintyessään Ylen asiantuntijana MM-kisoissa.
Kommenteissa kritisoidaan Sainion sukupuolta ja väitetään, ettei naisen kuulu kommentoida miesten lajia.
Myös urheilujuontaja Oona Tolppanen on puolustanut naisasiantuntijoita julkisesti.
Onko joku jo katsonut jonkun ottelun ihan kokonaan? Itse en ole vielä jaksanut.
Ehkä finaalin, on muutamissa edellissäkin MM ja EM kisoissa tullut katsottua ainoastaan loppuottelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai täältä poistuu/poistatetaan koko ajan viestejä. Oikea tapa keskustella jalkapallosta on siis lähinnä knoppailla pistemääriä, vuosilukuja ja tilastoja peleistä p4skantärkeänä. No pitäkää tunkkinne.
Jos et osaa käyttäytyä asiallisesti ja sääntöjen mukaisesti, silloin viestisi poistetaan. Onko tämä sinulle tietämättömälle ihan täysin uutta tietoa?
Ja tarkoitin siis tällä viestilläni myös itseäni. Olen itsekin sortunut täällä asiattomaan kielenkäyttöön, ja sen seurauksena viestejäni on poistettu. Minä sentään kykenen myöntämään sen, moni muu ei näytä kykenevän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jalkapalloilija Essi Sainio on saanut törkykommentteja esiintyessään Ylen asiantuntijana MM-kisoissa.
Kommenteissa kritisoidaan Sainion sukupuolta ja väitetään, ettei naisen kuulu kommentoida miesten lajia.
Myös urheilujuontaja Oona Tolppanen on puolustanut naisasiantuntijoita julkisesti.
Miksiköhän haluaa silti väkisin kommentoida miesjalkapalloa?
Koska hänelle maksetaan siitä palkkaa ja hän on hyvä siinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en kuuntelisi ilmaiseksikaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en kuuntelisi ilmaiseksikaan
Se on ihan sinun henkilökohtainen ongelmasi, paskarassi.
Tosi fudisfani ilmoittautui.
Vierailija kirjoitti:
Essillä on sentään miellyttävä ääni verrattuna näihin rääkyviin selostajiin. Joutuu katsomaan pelit ilman ääntä, mutta samapa tuo.
Vierailija kirjoitti:
Marokon MM-joukkueen Ranskassa syntyneet pelaajat
Issa Diop
Redouane Halhal
Ayyoub Bouaddi
Samir El Mourabet
Gessime Yassine
Neil El Aynaoui
hehee
Niin, Marokko oli Ranskan siirtomaa ja vanhemmilla oli mahdollisuus muuttaa Ranskaan sen takia. Olisko se parempi jos nämä marokkolaistaustaiset edustaisi Ranskaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin se taas vaan poistettiin tuokin viesti, jossa sinä tohelo haukuit minua natiaiseksi ja syytit minua trollauksesta. Pysy itse poissa täältä ihan kokonaan meitä muita kiusaamasta. Äläkä vastaa ollenkaan tähän viestiin tai sitten sekin viestisi poistetaan, koska et osaa käyttäytyä asiallisesti. Olet öykkärimäinen moukka ja vastenmielinen niljake, joka ei osaa yhtään mitään muuta kuin loukata ja solvata toisia.
Onneksi kuitenkin lainasit sen kahteen kertaan varmuuden vuoksi niin se pysyy hyvin tallessa kuitenkin.
Ei pysy, koska kohta nekin poistetaan. Kuten poistetaan tämä sinun ääliön uusi viestikin.
Vierailija kirjoitti:
Haistakaa paska! Tällä sivustolla pitäisi keskittyä jalkapallon mm-kisoihin, ja sitten jotkut ääliöt vittuilevat minulle sen minkä ehtivät. Eivät osaa mitään muuta kuin loukata ja solvata minua ja muita. Ettekö te ymmärrä, että vika on teissä itsessänne, kun haukutte toisia?
Ja se yksikin tohelo kehtasi vähätellä Ronaldon ja muiden henkistä tasoa. Onneksi sekin asiaton ja valheellinen törkypaskaviesti on jo poistettu. Sinä itse olet henkisesti tosi pahasti miinuksen ja pakkasen puolella. Et ole henkisesti edes vaippaikäisen tasolla vaan vielä paljon paljon alempana. Missä se sinun anteeksipyyntösi viipyy? Etkö kykene myöntämään, että kohtelit minua ja muita väärin?
Ronaldo fani itkee vieläkin ihan niinkuin idolinsa😅. Koska se rollen hattutemppu tulee niinkuin uhosit?😂😂😂
Mene tohelo itse muualle minua kiusaamasta.