Onko ateismi jotenkin neutraali uskomusjärjestelmä?
Kun tässä Suvivirsi-keskustelussa tunnutaan ajattelevan, että ateistinen laulu olisi jotenkin neutraalimpi kuin uskonnollisia asioita sisältävä.
Mutta onhan ateismi uskomusjärjestelmä muiden joukossa, ei sen neutraalimpi.
Kukaan ei voi todistaa, että ateistinen maailmankuva olisi totuudenmukainen, enempää kuin sitäkään että Luoja olisi olemassa. Tasoissa siis ollaan.
Kommentit (1945)
”Olen hyväksynyt elämän luonteen, en minä pysty muuttamaan Jumalan toimia vaikka kuinka olisin täydellinen”
Kuten jo sanoin, niitä jumalan tekoja ei tarvitse valehdella rakkaudeksi jos ne eivät sitä oikeasti ole. Siinä vain huijaa itseään.
Vierailija kirjoitti:
”Olen hyväksynyt elämän luonteen, en minä pysty muuttamaan Jumalan toimia vaikka kuinka olisin täydellinen”
Kuten jo sanoin, niitä jumalan tekoja ei tarvitse valehdella rakkaudeksi jos ne eivät sitä oikeasti ole. Siinä vain huijaa itseään.
No kuten sanoin, ihmisten näkökulma on useasti erilainen.
”Jumala ei tee mitään pahaa meille vaikka meidän näkökulmastamme tapahtuukin hirveitäkin asioita Jumalan toimesta. ”
Musta ei muutu valkeaksi sanallisella kikkailulla. Paha aiheuttaa aina pahaa.
Lisäys.
Puhun useasti Jumalasta sillä asioita ei ymmärretä yhtään jos sen sijaan puhun oppaista. Kyseessä ovat kuitenkin yksi ja sama asia.
Tämä nyt selvennöksenä kun ihmettelette miksi sanon olevani ateisti mutta puhun Jumalasta.