Onko ateismi jotenkin neutraali uskomusjärjestelmä?
Kun tässä Suvivirsi-keskustelussa tunnutaan ajattelevan, että ateistinen laulu olisi jotenkin neutraalimpi kuin uskonnollisia asioita sisältävä.
Mutta onhan ateismi uskomusjärjestelmä muiden joukossa, ei sen neutraalimpi.
Kukaan ei voi todistaa, että ateistinen maailmankuva olisi totuudenmukainen, enempää kuin sitäkään että Luoja olisi olemassa. Tasoissa siis ollaan.
Kommentit (2880)
"Skientologit uskovat ihmisen olevan kuolematon henkiolento (thetan), jolla on takanaan useita menneitä elämiä ja rajattomat kyvyt."
"Raelilaisuus: Ufouskonto, joka yhdistää teknologiaa ja henkisyyttä. Kerran elämässä -sivusto kuvailee uskomusta, jonka mukaan avaruusoliot loivat ihmiskunnan ja kuolemattomuus saavutetaan kloonauksen avulla."
"Jeditismi: Tähtien sota -elokuvasarjasta inspiraationsa saanut liike. Uskovat kaikkeutta sitovaan ja ohjaavaan Voimaan, jota voi hyödyntää meditaation ja moraalisten elämäntapojen kautta."
"Hindulaisuus: Konkreettisemmassa jumalakuvassa korostuu kolme pääjumalaa, jotka edustavat maailmankiertokulkua: Brahma: Maailmankaikkeuden luoja. Vishnu: Elämää ylläpitävä ja suojeleva jumala (Vishnu). Shiva: Tuhoava ja uudelleen luova jumala (Shiva)."
"Kristinusko: Jumala on inhimillisen ymmärryksen ulottumattomissa, täysin puhdas ja täydellinen."
"Animismi (Sielu-usko) Kaikella on sielu: Luonnonuskonnoissa katsotaan, että ihmisten lisäksi myös eläimillä, kasveilla, puilla, kivillä, järvillä ja vuorilla on oma sielunsa, tahtonsa ja tietoisuutensa."
Ja näihin uskomisessa ratkaisee vain se, että millä vuosisadalla, millä mantereella tai kenen lapsiksi on syntynyt. Jos tuon tietämisen jälkeen pitää ateismia jonain outona ajatuksena tai uskomuskäsityksenä, ei ole ajatellut asioita ihan loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme sivukaupalla odottaneet Arvoisan Ateistin todistelmia.
Odotamme edelleen mutta muistutamme: pinnamme ei ole loputon.
Jatka toki jos sieluasi sillä kasvatat; mutta ne todistelmasi - niitä edelleen odotamme.
Todisteita mistä? Olematonta on edelleenkin mahdoton todistaa olemattomaksi. Jumalan tarvitsee vain näyttäytyä.
Odotat turhaa näyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme sivukaupalla odottaneet Arvoisan Ateistin todistelmia.
Odotamme edelleen mutta muistutamme: pinnamme ei ole loputon.
Jatka toki jos sieluasi sillä kasvatat; mutta ne todistelmasi - niitä edelleen odotamme.
Todisteita mistä? Olematonta on edelleenkin mahdoton todistaa olemattomaksi. Jumalan tarvitsee vain näyttäytyä.
Odotat turhaa näyttöä.
Miksi? Jos vaatii uskomaan sokeasti, vaatii aika paljon. Eikä tarvitsisi muuta, kuin ilmestyä pilven reunalle vaikka jonkin jalkapallo-ottelun aikana, että olisi tarpeeksi todistajia.
Vierailija kirjoitti:
"Skientologit uskovat ihmisen olevan kuolematon henkiolento (thetan), jolla on takanaan useita menneitä elämiä ja rajattomat kyvyt."
"Raelilaisuus: Ufouskonto, joka yhdistää teknologiaa ja henkisyyttä. Kerran elämässä -sivusto kuvailee uskomusta, jonka mukaan avaruusoliot loivat ihmiskunnan ja kuolemattomuus saavutetaan kloonauksen avulla."
"Jeditismi: Tähtien sota -elokuvasarjasta inspiraationsa saanut liike. Uskovat kaikkeutta sitovaan ja ohjaavaan Voimaan, jota voi hyödyntää meditaation ja moraalisten elämäntapojen kautta."
"Hindulaisuus: Konkreettisemmassa jumalakuvassa korostuu kolme pääjumalaa, jotka edustavat maailmankiertokulkua: Brahma: Maailmankaikkeuden luoja. Vishnu: Elämää ylläpitävä ja suojeleva jumala (Vishnu). Shiva: Tuhoava ja uudelleen luova jumala (Shiva)."
"Kristinusko: Jumala on inhimillisen ymmärryksen ulottumattomissa, täysin puhdas ja täydellinen."
"Animismi (Sielu-usko) Kaikella on sielu: Luonnonuskonnoissa katsotaan, että ihmisten lisäksi myös eläimillä, kasveilla, puilla, kivillä, järvillä ja vuorilla on oma sielunsa, tahtonsa ja tietoisuutensa."
Ja näihin uskomisessa ratkaisee vain se, että millä vuosisadalla, millä mantereella tai kenen lapsiksi on syntynyt. Jos tuon tietämisen jälkeen pitää ateismia jonain outona ajatuksena tai uskomuskäsityksenä, ei ole ajatellut asioita ihan loppuun asti.
Sanoisin että kristinuskon Jumala kuulostaa parhaimmalta.
Jumala on ymmärryksemme ulottumattomissa mutta hän voi tulla ymmärrykseemme eli tietoisuuteemme jolloin voimme ymmärtää hänet ja hänen olemassaolonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Skientologit uskovat ihmisen olevan kuolematon henkiolento (thetan), jolla on takanaan useita menneitä elämiä ja rajattomat kyvyt."
"Raelilaisuus: Ufouskonto, joka yhdistää teknologiaa ja henkisyyttä. Kerran elämässä -sivusto kuvailee uskomusta, jonka mukaan avaruusoliot loivat ihmiskunnan ja kuolemattomuus saavutetaan kloonauksen avulla."
"Jeditismi: Tähtien sota -elokuvasarjasta inspiraationsa saanut liike. Uskovat kaikkeutta sitovaan ja ohjaavaan Voimaan, jota voi hyödyntää meditaation ja moraalisten elämäntapojen kautta."
"Hindulaisuus: Konkreettisemmassa jumalakuvassa korostuu kolme pääjumalaa, jotka edustavat maailmankiertokulkua: Brahma: Maailmankaikkeuden luoja. Vishnu: Elämää ylläpitävä ja suojeleva jumala (Vishnu). Shiva: Tuhoava ja uudelleen luova jumala (Shiva)."
"Kristinusko: Jumala on inhimillisen ymmärryksen ulottumattomissa, täysin puhdas ja täydellinen."
"Animismi (Sielu-usko) Kaikella on sielu: Luonnonuskonnoissa katsotaan, että ihmisten lisäksi myös eläimillä, kasveilla, puilla, kivillä, järvillä ja vuorilla on oma sielunsa, tahtonsa ja tietoisuutensa."
Ja näihin uskomisessa ratkaisee vain se, että millä vuosisadalla, millä mantereella tai kenen lapsiksi on syntynyt. Jos tuon tietämisen jälkeen pitää ateismia jonain outona ajatuksena tai uskomuskäsityksenä, ei ole ajatellut asioita ihan loppuun asti.
Sanoisin että kristinuskon Jumala kuulostaa parhaimmalta.
Jumala on ymmärryksemme ulottumattomissa mutta hän voi tulla ymmärrykseemme eli tietoisuuteemme jolloin voimme ymmärtää hänet ja hänen olemassaolonsa.
Eli valitsit muka uskonnon sen mukaan mikä kuulosti parhaalta, etkä sen takia, että satuit syntymään Suomeen, missä sinulle opetettiin kristinuskoa?
Sanoisit luultavasti samaa hindulaisuudesta, jos olisit syntynyt Intiassa.
Ateismi on minä-uskonto. Siinä kaikki lepää itsen varassa. Niin on esim. buddhalaisuuskin.
Kristinuskon totuus on totuus jonka ihmiset tietävät alitajuisestikin - maailma ei makaa ihmisen varassa. Ja ilmoitus, se on ihmisille annettu. Sitä kerrottakoon kaikkeen maailmaan.
Jumala tuli ihmisen luo ja on valmis ottamaan vastaan jokaisen, joka häntä avukseen huutaa. Toivottomia tapauksia ei ole, ihmisten näkökulmasta kyllä, Jumalan - ei koskaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Skientologit uskovat ihmisen olevan kuolematon henkiolento (thetan), jolla on takanaan useita menneitä elämiä ja rajattomat kyvyt."
"Raelilaisuus: Ufouskonto, joka yhdistää teknologiaa ja henkisyyttä. Kerran elämässä -sivusto kuvailee uskomusta, jonka mukaan avaruusoliot loivat ihmiskunnan ja kuolemattomuus saavutetaan kloonauksen avulla."
"Jeditismi: Tähtien sota -elokuvasarjasta inspiraationsa saanut liike. Uskovat kaikkeutta sitovaan ja ohjaavaan Voimaan, jota voi hyödyntää meditaation ja moraalisten elämäntapojen kautta."
"Hindulaisuus: Konkreettisemmassa jumalakuvassa korostuu kolme pääjumalaa, jotka edustavat maailmankiertokulkua: Brahma: Maailmankaikkeuden luoja. Vishnu: Elämää ylläpitävä ja suojeleva jumala (Vishnu). Shiva: Tuhoava ja uudelleen luova jumala (Shiva)."
"Kristinusko: Jumala on inhimillisen ymmärryksen ulottumattomissa, täysin puhdas ja täydellinen."
"Animismi (Sielu-usko) Kaikella on sielu: Luonnonuskonnoissa katsotaan, että ihmisten lisäksi myös eläimillä, kasveilla, puilla, kivillä, järvillä ja vuorilla on oma sielunsa, tahtonsa ja tietoisuutensa."
Ja näihin uskomisessa ratkaisee vain se, että millä vuosisadalla, millä mantereella tai kenen lapsiksi on syntynyt. Jos tuon tietämisen jälkeen pitää ateismia jonain outona ajatuksena tai uskomuskäsityksenä, ei ole ajatellut asioita ihan loppuun asti.
Sanoisin että kristinuskon Jumala kuulostaa parhaimmalta.
Jumala on ymmärryksemme ulottumattomissa mutta hän voi tulla ymmärrykseemme eli tietoisuuteemme jolloin voimme ymmärtää hänet ja hänen olemassaolonsa.
Eli valitsit muka uskonnon sen mukaan mikä kuulosti parhaalta, etkä sen takia, että satuit syntymään Suomeen, missä sinulle opetettiin kristinuskoa?
Sanoisit luultavasti samaa hindulaisuudesta, jos olisit syntynyt Intiassa.
En ole valinnut uskontoa vaan kerroin mikä vaihtoehdoista mielestäni kuulostaa selkeimmältä ja oikeimmalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme sivukaupalla odottaneet Arvoisan Ateistin todistelmia.
Odotamme edelleen mutta muistutamme: pinnamme ei ole loputon.
Jatka toki jos sieluasi sillä kasvatat; mutta ne todistelmasi - niitä edelleen odotamme.
Todisteita mistä? Olematonta on edelleenkin mahdoton todistaa olemattomaksi. Jumalan tarvitsee vain näyttäytyä.
Odotat turhaa näyttöä.
Miksi? Jos vaatii uskomaan sokeasti, vaatii aika paljon. Eikä tarvitsisi muuta, kuin ilmestyä pilven reunalle vaikka jonkin jalkapallo-ottelun aikana, että olisi tarpeeksi todistajia.
Ei Jumala vaadi ihmisiltä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme sivukaupalla odottaneet Arvoisan Ateistin todistelmia.
Odotamme edelleen mutta muistutamme: pinnamme ei ole loputon.
Jatka toki jos sieluasi sillä kasvatat; mutta ne todistelmasi - niitä edelleen odotamme.
Todisteita mistä? Olematonta on edelleenkin mahdoton todistaa olemattomaksi. Jumalan tarvitsee vain näyttäytyä.
Odotat turhaa näyttöä.
Miksi? Jos vaatii uskomaan sokeasti, vaatii aika paljon. Eikä tarvitsisi muuta, kuin ilmestyä pilven reunalle vaikka jonkin jalkapallo-ottelun aikana, että olisi tarpeeksi todistajia.
Ei Jumala vaadi ihmisiltä mitään.
"Mutta ilman uskoa on mahdotonta olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät."
Vierailija kirjoitti:
Ateismi on minä-uskonto. Siinä kaikki lepää itsen varassa. Niin on esim. buddhalaisuuskin.
Kristinuskon totuus on totuus jonka ihmiset tietävät alitajuisestikin - maailma ei makaa ihmisen varassa. Ja ilmoitus, se on ihmisille annettu. Sitä kerrottakoon kaikkeen maailmaan.
Jumala tuli ihmisen luo ja on valmis ottamaan vastaan jokaisen, joka häntä avukseen huutaa. Toivottomia tapauksia ei ole, ihmisten näkökulmasta kyllä, Jumalan - ei koskaan!
Minusta tämä kristinuskon sanoma (tai käännytyspuhe) on psykologista manipulaatiota, jossa ihmisestä ensin tehdään paha ja syntinen, jonka kuitenkin armollinen Jumala hyvyyttään pelastaa (jos uskoo häneen, tai pikemminkin pappien tulkintaan Jumalan ilmoituksesta.
Ensin heikennetään ihmisen psyykeä, ja sitten tarjotaan parantavaa lääkettä, jonka voi saada vain tietyllä ehdolla.
Vierailija kirjoitti:
Ateismi on minä-uskonto. Siinä kaikki lepää itsen varassa. Niin on esim. buddhalaisuuskin.
Kristinuskon totuus on totuus jonka ihmiset tietävät alitajuisestikin - maailma ei makaa ihmisen varassa. Ja ilmoitus, se on ihmisille annettu. Sitä kerrottakoon kaikkeen maailmaan.
Jumala tuli ihmisen luo ja on valmis ottamaan vastaan jokaisen, joka häntä avukseen huutaa. Toivottomia tapauksia ei ole, ihmisten näkökulmasta kyllä, Jumalan - ei koskaan!
Onko tämä tosiaan ainoa mihin uskovaiset pystyvät? Kun ketju pitenee, palaavat siihen samaan väitteeseen, että ateismi on uskonto?
Yrittäkää nyt edes vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme sivukaupalla odottaneet Arvoisan Ateistin todistelmia.
Odotamme edelleen mutta muistutamme: pinnamme ei ole loputon.
Jatka toki jos sieluasi sillä kasvatat; mutta ne todistelmasi - niitä edelleen odotamme.
Todisteita mistä? Olematonta on edelleenkin mahdoton todistaa olemattomaksi. Jumalan tarvitsee vain näyttäytyä.
Odotat turhaa näyttöä.
Miksi? Jos vaatii uskomaan sokeasti, vaatii aika paljon. Eikä tarvitsisi muuta, kuin ilmestyä pilven reunalle vaikka jonkin jalkapallo-ottelun aikana, että olisi tarpeeksi todistajia.
Ei Jumala vaadi ihmisiltä mitään.
"Mutta ilman uskoa on mahdotonta olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät."
No kuule, en tiedä miten muilla mutta Jumala tuli minun luokseni sanansaattajiensa kanssa täysin yllättäen. Siitä tiedän nyt että Jumala on olemassa. Ajat muuttuvat joten Jumalan sanomakin vaihtelee sen mukaan ja nykyisin elämä on hyvin vapaata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ateismi on minä-uskonto. Siinä kaikki lepää itsen varassa. Niin on esim. buddhalaisuuskin.
Kristinuskon totuus on totuus jonka ihmiset tietävät alitajuisestikin - maailma ei makaa ihmisen varassa. Ja ilmoitus, se on ihmisille annettu. Sitä kerrottakoon kaikkeen maailmaan.
Jumala tuli ihmisen luo ja on valmis ottamaan vastaan jokaisen, joka häntä avukseen huutaa. Toivottomia tapauksia ei ole, ihmisten näkökulmasta kyllä, Jumalan - ei koskaan!
Minusta tämä kristinuskon sanoma (tai käännytyspuhe) on psykologista manipulaatiota, jossa ihmisestä ensin tehdään paha ja syntinen, jonka kuitenkin armollinen Jumala hyvyyttään pelastaa (jos uskoo häneen, tai pikemminkin pappien tulkintaan Jumalan ilmoituksesta.
Ensin heikennetään ihmisen psyykeä, ja sitten tarjotaan parantavaa lääkettä, jonka voi saada vain tietyllä ehdolla.
Ihmisestä ei tarvitse tehdä pahaa ja syntistä. Ihminen on sitä. Katso ympärillesi, näet siitä vääjäämättömät todisteet. Rehellinen ihminen tunistaa myös itsessään sen, että hän on taipuvainen pahaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ateismi on minä-uskonto. Siinä kaikki lepää itsen varassa. Niin on esim. buddhalaisuuskin.
Kristinuskon totuus on totuus jonka ihmiset tietävät alitajuisestikin - maailma ei makaa ihmisen varassa. Ja ilmoitus, se on ihmisille annettu. Sitä kerrottakoon kaikkeen maailmaan.
Jumala tuli ihmisen luo ja on valmis ottamaan vastaan jokaisen, joka häntä avukseen huutaa. Toivottomia tapauksia ei ole, ihmisten näkökulmasta kyllä, Jumalan - ei koskaan!
Minusta tämä kristinuskon sanoma (tai käännytyspuhe) on psykologista manipulaatiota, jossa ihmisestä ensin tehdään paha ja syntinen, jonka kuitenkin armollinen Jumala hyvyyttään pelastaa (jos uskoo häneen, tai pikemminkin pappien tulkintaan Jumalan ilmoituksesta.
Ensin heikennetään ihmisen psyykeä, ja sitten tarjotaan parantavaa lääkettä, jonka voi saada vain tietyllä ehdolla.
Ihmisestä ei tarvitse tehdä pahaa ja syntistä. Ihminen on sitä. Katso ympärillesi, näet siitä vääjäämättömät todisteet. Rehellinen ihminen tunistaa myös itsessään sen, että hän on taipuvainen pahaan
Ihminen on syntinen vain uskovan mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ateismi on minä-uskonto. Siinä kaikki lepää itsen varassa. Niin on esim. buddhalaisuuskin.
Kristinuskon totuus on totuus jonka ihmiset tietävät alitajuisestikin - maailma ei makaa ihmisen varassa. Ja ilmoitus, se on ihmisille annettu. Sitä kerrottakoon kaikkeen maailmaan.
Jumala tuli ihmisen luo ja on valmis ottamaan vastaan jokaisen, joka häntä avukseen huutaa. Toivottomia tapauksia ei ole, ihmisten näkökulmasta kyllä, Jumalan - ei koskaan!
Minusta tämä kristinuskon sanoma (tai käännytyspuhe) on psykologista manipulaatiota, jossa ihmisestä ensin tehdään paha ja syntinen, jonka kuitenkin armollinen Jumala hyvyyttään pelastaa (jos uskoo häneen, tai pikemminkin pappien tulkintaan Jumalan ilmoituksesta.
Ensin heikennetään ihmisen psyykeä, ja sitten tarjotaan parantavaa lääkettä, jonka voi saada vain tietyllä ehdolla.
Ihmisestä ei tarvitse tehdä pahaa ja syntistä. Ihminen on sitä. Katso ympärillesi, näet siitä vääjäämättömät todisteet. Rehellinen ihminen tunistaa myös itsessään sen, että hän on taipuvainen pahaan
Ymmärrän että ihminen on taipuvainen ja kykenevä pahaan ja tämän voin tottakai tunnustaa mutta samaan aikaan minun on saatava sanoa että minä en ole taipuvainen pahaan enkä halua olla ja tämäkin on totta. Sivusta
Sinun ei tarvitse uskoa Jumalaan ymmärtääksesi häntä. Sinun tarvitsee vain kyetä ajattelemaan asioita ja haluta ymmärtää niitä.
"Kristinuskon totuus on totuus jonka ihmiset tietävät alitajuisestikin - maailma ei makaa ihmisen varassa. Ja ilmoitus, se on ihmisille annettu. Sitä kerrottakoon kaikkeen maailmaan."
Tämä on totta ja tämän tiedon saattaminen ihmisille on ollut tärkeä osa jumaltietoutta ja turvallisuudentunteen tuomista (kuolemanpelkoisille) ihmisille elämään.
Vierailija kirjoitti:
"Kristinuskon totuus on totuus jonka ihmiset tietävät alitajuisestikin - maailma ei makaa ihmisen varassa. Ja ilmoitus, se on ihmisille annettu. Sitä kerrottakoon kaikkeen maailmaan."
Tämä on totta ja tämän tiedon saattaminen ihmisille on ollut tärkeä osa jumaltietoutta ja turvallisuudentunteen tuomista (kuolemanpelkoisille) ihmisille elämään.
Jos päättää uskoa vain sen takia, ettei enää pelkäisi kuolemaa, on kuin alkaisi uskoa joulupukkiin, että varmasti saisi lahjoja.
Eikä kuolemanpelko ole mikään sellainen asia, mikä hallitsisi kaikkien ihmisten elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ateismi on minä-uskonto. Siinä kaikki lepää itsen varassa. Niin on esim. buddhalaisuuskin.
Kristinuskon totuus on totuus jonka ihmiset tietävät alitajuisestikin - maailma ei makaa ihmisen varassa. Ja ilmoitus, se on ihmisille annettu. Sitä kerrottakoon kaikkeen maailmaan.
Jumala tuli ihmisen luo ja on valmis ottamaan vastaan jokaisen, joka häntä avukseen huutaa. Toivottomia tapauksia ei ole, ihmisten näkökulmasta kyllä, Jumalan - ei koskaan!
Minusta tämä kristinuskon sanoma (tai käännytyspuhe) on psykologista manipulaatiota, jossa ihmisestä ensin tehdään paha ja syntinen, jonka kuitenkin armollinen Jumala hyvyyttään pelastaa (jos uskoo häneen, tai pikemminkin pappien tulkintaan Jumalan ilmoituksesta.
Ensin heikennetään ihmisen psyykeä, ja sitten tarjotaan parantavaa lääkettä, jonka voi saada vain tietyllä ehdolla.
Ihmisestä ei tarvitse tehdä pahaa ja syntistä. Ihminen on sitä. Katso ympärillesi, näet siitä vääjäämättömät todisteet. Rehellinen ihminen tunistaa myös itsessään sen, että hän on taipuvainen pahaan
Ymmärrän että ihminen on taipuvainen ja kykenevä pahaan ja tämän voin tottakai tunnustaa mutta samaan aikaan minun on saatava sanoa että minä en ole taipuvainen pahaan enkä halua olla ja tämäkin on totta. Sivusta
Voit joutua elämässä tilanteeseen jossa huomaat, että juuri sinä olitkin se joka valitsi pahan, meni pahan puolelle, oli itsekäs, ei kyennyt hyvään, oli epärehellinen, pakeni totuutta, ei halunnut astua valoon, valitsi vihan, valitsi valheen, sai aikaan pahaa muille, oli pahan puolella vaikka halusi hyvää
Silloin on hyvä tietää, että on yksi joka on täydellinen ja johon voi turvata tuolloinkin. Joka hyväksyy sen joka hänen luokseen tulee., ei sen pahan tähden vaan oman uskollisuutensa ja rakkautensa tähden. Ja hänellä on apu.
Todisteita mistä? Olematonta on edelleenkin mahdoton todistaa olemattomaksi. Jumalan tarvitsee vain näyttäytyä.