Eeva Roots, 38, kertoo tulleensa työpaikkakiusatuksi viidessä eri työpaikassa
Eeva Roots, 38, kertoo tulleensa työpaikkakiusatuksi viidessä eri työpaikassa. Pahinta oli, että kiusaajana toimi aina oma lähiesihenkilö. Mitä työpaikkakiusattu voi tehdä ja miten selviytyä?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ebfb3a2b-4b98-4cd0-aaea-4fbff67d139e
Kommentit (314)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Patric Gagne on kirjailijan nimi.
No, tämä tuskin on muuttunut mihinkään, kun sosiopaatti. Tarkoitetaanko tällä siis antisosiaalista phåiriötä?
Minusta sairainta tässä on se, etä hän on terapeutti! Mielestäni sadistisia taipumuksia omaava sosiopaatti ei saisi työskennellä noin herkällä alalla.
Eeva on hottis, ei ihme että kateellisen katkerat tantat kiusaa
Vierailija kirjoitti:
Eeva on aika hot
14 työpaikkakiusaajaa alapeukuttaneet tätä jo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa nyt kyllä jokin haiskahtaa. Jos ihan joka paikassa kiusataan, niin vika löytyy kyllä useimmiten peilistä.
Housussas haiskahtaa.
MONESSA PAIKASSA VOI TULLA KIUSATUKSI!
SE EI TARKOITA ETTÄ JOKA PAIKASSA KAIKKI KIUSAA!
SE TARKOITTAA SITÄ, ETTÄ KIUSAAJIA ON MONESSA PAIKASSA!
YKSIKIN KIUSAAJA RIITTÄÄ.
EI KAIKKIEN TARVITSE KIUSATA, VAAN YKSI KIUSAAJA RIITTÄÄ
NIITÄ KIUSAAJIA RIITTÄÄ MONEEN PAIKKAAN!Lopeta huutaminen ja hae mielenterveydellistä apua
Hyvä aloitus kisaamiseen. Siitä se lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Eeva on hottis, ei ihme että kateellisen katkerat tantat kiusaa
Vaikuttaa asiallisesta ja empaattiselta. Niitä piirteitä, jotka joutuvat helpommin kiusatuksi. Narsistien uhriksi.
Hauskaa kun pitää käyttää termiä esihenkilö kun ei uskalleta sanoa oliko kyseessä esinaisoletettu.
Kiusaamista esiintyy varmaan lähes jokaisella työpaikalla ainakin Suomessa. Ja yleensä se tapahtuu selän takana.
Vierailija kirjoitti:
Onpas kaunis nainen, tuo ulkonäkö herättää monissa kateutta. Jos on vielä fiksu ja kiva, niin siinä on monella tantalla sietämätön olo.
Tai sitten olettaa että kauneudellaan saa kaikki virheet anteeksi ja muut tekemään työt puolestaan
Vierailija kirjoitti:
Minua on kiusattu nuorena monessa paikassa, mutta kas kummaa vanhana ei enää kiusata.
Olin nuorena kaunis, nopea ja ahkera (en tosin sitä itse ymmärtänyt). Vanhana en ole enää kaunis, enkä nopea, enkä enää suorita kaikkea täydellisesti.
On se vaan erikoista, miten nuorena sai tuta vanhojen naisten vihan, ja nyt rumana ja hitaana, ei enää sitä vihaa tarvitse koko ajan tuntea nahoissaan.
Se oli nuorena aika raskasta ja siinä meni ihan rikki. Teit niin tai näin, niin aina se oli väärin päin. Vaikka seisoit päälläsi, ja yritit ja yritit kaikkesi, he vaan vihasivat.
Nyt saa olla rauhassa, ja enää ei tarvitse itkeä joka päivä.
Kaikki ketkä sössöttää, ettei kukaan muka kiusaa ahkeraa ja tunnollista ihmistä, ja kiusatun omaa syytä on kaikki, voivat nuuhkia vattuaan. Ja vetää vatun päähänsä.
Mulla on sama juttu. Nuorempana olin lisäksi hiukan naiivi ja aina iloinen, kaikille kiltti ja ystävällinen. Se kai sitten ärsytti kiusaajiani? Nykyään kun on vanhempi ja on saanut ns. vähän luonnetta että näkee ihmisten läpi helpommin niin ei kiusata.
Vierailija kirjoitti:
Minua on kiusattu nuorena monessa paikassa, mutta kas kummaa vanhana ei enää kiusata.
Olin nuorena kaunis, nopea ja ahkera (en tosin sitä itse ymmärtänyt). Vanhana en ole enää kaunis, enkä nopea, enkä enää suorita kaikkea täydellisesti.
On se vaan erikoista, miten nuorena sai tuta vanhojen naisten vihan, ja nyt rumana ja hitaana, ei enää sitä vihaa tarvitse koko ajan tuntea nahoissaan.
Se oli nuorena aika raskasta ja siinä meni ihan rikki. Teit niin tai näin, niin aina se oli väärin päin. Vaikka seisoit päälläsi, ja yritit ja yritit kaikkesi, he vaan vihasivat.
Nyt saa olla rauhassa, ja enää ei tarvitse itkeä joka päivä.
Kaikki ketkä sössöttää, ettei kukaan muka kiusaa ahkeraa ja tunnollista ihmistä, ja kiusatun omaa syytä on kaikki, voivat nuuhkia vattuaan. Ja vetää vatun päähänsä.
Ei kai kiusaajat sitä katso millainen työntekijä toinen on, jos tarkoitus on jotenkin kampittaa tai saada pahaa mieltä aikaiseksi. Siihen on muu arviointi. Henkilökemiaa tms. ne tilanteet on useimmiten. Vaikea sanoa, kun ei tuossa ollut esimerkkejä mikä on koettu kiusaamiseksi ja miten sen voisi todentaa.. Hoitoalalla kaveripiirit voi pitää huolen että "joka paikassa kiusataan".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas kaunis nainen, tuo ulkonäkö herättää monissa kateutta. Jos on vielä fiksu ja kiva, niin siinä on monella tantalla sietämätön olo.
Tai sitten olettaa että kauneudellaan saa kaikki virheet anteeksi ja muut tekemään työt puolestaan
Jospa syy sitten siinä, että henkilö ilmeisesti neuroepätyypillinen. Herkempi kaikkeen ärsykkeisiin?
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkakiusaaminen on ihan normaalia. Kiusataan jos naama ei kelpaa tai ettei työntekijä ole saanut olla valitsemassa uutta henkilöä. Tapahtuu sekä yksityisillä sekä kunnissa
Niin tapahtuu. Itse en välitä työkavereista, enkä halua olla heidän kanssa tekemisissä kuin työasioissa ja silloinkin viileän kohteliaasti. Jonkun Mirkun seläntakana supinat ei kiinnostele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkakiusaaminen on ihan normaalia. Kiusataan jos naama ei kelpaa tai ettei työntekijä ole saanut olla valitsemassa uutta henkilöä. Tapahtuu sekä yksityisillä sekä kunnissa
Niin tapahtuu. Itse en välitä työkavereista, enkä halua olla heidän kanssa tekemisissä kuin työasioissa ja silloinkin viileän kohteliaasti. Jonkun Mirkun seläntakana supinat ei kiinnostele.
Sä oot kova
Kiusaaminen on aina väärin. Ihan sama, kuka kiusaa.
Esimiehistä kusipäät osaavat kyllä rekrytoinnissa nähdä potentiaalisen uhrin ja jos haluavat sellaisen, saa työpaikan. Hänen kannattaa alkaa olla todella tarkka työhaastatteluissa.
Tuosta sosiopaatista. On Suomessakin monta narsistia ja psykopaattia terapeutteina ja psykiatreina. Yksikin julkisesti "kehuu", miten voi tukea vaikeimpia tapauksia, joiden kokemukset noin kauheita, että normaalin terapeutin psyyke ei kestä.
Ja kyllä. On ihan yleistä, että joidenkin onni, tyytyväisyys ja menestys ärsyttää toisia aggressioon ja sabotaasiin asti, vaikka kohde ei olisi mitenkään tehnyt mitään.
Vierailija kirjoitti:
Onpas kaunis nainen, tuo ulkonäkö herättää monissa kateutta. Jos on vielä fiksu ja kiva, niin siinä on monella tantalla sietämätön olo.
Yleensä kauniita ihmisiä kohdellaan paremmin. Ihan tutkimustenkin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas kaunis nainen, tuo ulkonäkö herättää monissa kateutta. Jos on vielä fiksu ja kiva, niin siinä on monella tantalla sietämätön olo.
Yleensä kauniita ihmisiä kohdellaan paremmin. Ihan tutkimustenkin mukaan.
Yleensä sivistyneet ihmiset eivät kiusaa vaan juntit, joilla ei ole käytöstapoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua on kiusattu nuorena monessa paikassa, mutta kas kummaa vanhana ei enää kiusata.
Olin nuorena kaunis, nopea ja ahkera (en tosin sitä itse ymmärtänyt). Vanhana en ole enää kaunis, enkä nopea, enkä enää suorita kaikkea täydellisesti.
On se vaan erikoista, miten nuorena sai tuta vanhojen naisten vihan, ja nyt rumana ja hitaana, ei enää sitä vihaa tarvitse koko ajan tuntea nahoissaan.
Se oli nuorena aika raskasta ja siinä meni ihan rikki. Teit niin tai näin, niin aina se oli väärin päin. Vaikka seisoit päälläsi, ja yritit ja yritit kaikkesi, he vaan vihasivat.
Nyt saa olla rauhassa, ja enää ei tarvitse itkeä joka päivä.
Kaikki ketkä sössöttää, ettei kukaan muka kiusaa ahkeraa ja tunnollista ihmistä, ja kiusatun omaa syytä on kaikki, voivat nuuhkia vattuaan. Ja vetää vatun päähänsä.
Ei kai kiusaajat sitä katso millainen työntekijä toinen on, jos tarkoitus on jotenkin kampittaa tai saada pahaa mieltä aikaiseksi. Siihen on muu arviointi. Henkilökemiaa tms. ne tilanteet on useimmiten. Vaikea sanoa, kun ei tuossa ollut esimerkkejä mikä on koettu kiusaamiseksi ja miten sen voisi todentaa.. Hoitoalalla kaveripiirit voi pitää huolen että "joka paikassa kiusataan".
Botokseja pidetään bimboina, vaikkei oliskaan
Työpaikkakiusaaminen on ihan normaalia. Kiusataan jos naama ei kelpaa tai ettei työntekijä ole saanut olla valitsemassa uutta henkilöä. Tapahtuu sekä yksityisillä sekä kunnissa