Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eeva Roots, 38, kertoo tulleensa työpaikkakiusatuksi viidessä eri työpaikassa

Vierailija
30.05.2026 |

Eeva Roots, 38, kertoo tulleensa työpaikkakiusatuksi viidessä eri työpaikassa. Pahinta oli, että kiusaajana toimi aina oma lähiesihenkilö. Mitä työpaikkakiusattu voi tehdä ja miten selviytyä?

 

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ebfb3a2b-4b98-4cd0-aaea-4fbff67d139e

Kommentit (314)

Vierailija
201/314 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla aika herkkänahkainen emäntä. Pahoittaa mielensä jokaisesta kriikistä ja kokee sen kiusaamisena. Työelämässä negatiivine palaute on ammattitaidon kehittymistä. Kun siis sanotaan mitä on tehnyt väärin ja ottaa siitä opikseen.

Vierailija
202/314 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on kiusattu useassa paikassa, mutta on myös monta paikkaa jossa ei ole kiusattu.

Se että ihmistä on kiusattu useassa paikassa, ei kerro yhtään mitään ihmisestä itsestään.

Se että ihmistä on kiusattu monessa paikassa, ei tarkoita, että häntä kiusataan kaikkien toimesta.

Se kertoo, vaan sen, että hän on työskennellyt useassa paikassa.

Kiusaajia mahtuu tähän maahan paljon.

He eivät kaikki ole yhdessä paikassa, ja jos työpaikalla on kiusaamista, se ei tarkoita, että KAIKKI tekevät sitä, vaan riittää yksi tai kaksi.

Kiusaajat on aika tasaisesti ripoteltu pitkin kenttää.

Se että juuri sinun työpaikassa ei sinun silmiesi edessä ole kiusaamista, ei tarkoita, etteikö muualla voisi olla.

Se että juuri sinua ei ole kiusattu, ei tarkoita, etteikö jotain muuta voisi kiusata joku toinen.

Se että jota kuta kiusataan, ei tarkoita, että tämä on millään tavalla ansainnut sen.

Se että joku on monesti tullut kiusatuksi, ei tarkoita, että "mikään haiskahtaa". Housussasi haiskahtaa pska.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/314 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla aika herkkänahkainen emäntä. Pahoittaa mielensä jokaisesta kriikistä ja kokee sen kiusaamisena. Työelämässä negatiivine palaute on ammattitaidon kehittymistä. Kun siis sanotaan mitä on tehnyt väärin ja ottaa siitä opikseen.

En pääse juttua lukemaan, mutta eiköhän sitä kiusaamisen erota rakentavasta palautteesta. Minua on kiusattu seuraavilla tavoilla. Pimittämällä työhön liittyviä asioita, ei kutsuttu yhteisiin tapahtumiin, ei tervehditä, toivoteta hyvää lomaa, olen kuin ilmaa näkymätön minulle ei puhuta.  Ei perehdytetä jolloin joudut kyselemään muilta suunnilleen anteeksi pyydellen. Itse yrittää tietysti selvitä niin hyvin, kun voi ja selvitellä omatoimisesti asioita. Minulla on myös kokemusta hyvästä työyhteisöstä.

Vierailija
204/314 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on kiusattu useassa paikassa, mutta on myös monta paikkaa jossa ei ole kiusattu.

Se että ihmistä on kiusattu useassa paikassa, ei kerro yhtään mitään ihmisestä itsestään.

Se että ihmistä on kiusattu monessa paikassa, ei tarkoita, että häntä kiusataan kaikkien toimesta.

Se kertoo, vaan sen, että hän on työskennellyt useassa paikassa.

Kiusaajia mahtuu tähän maahan paljon.

He eivät kaikki ole yhdessä paikassa, ja jos työpaikalla on kiusaamista, se ei tarkoita, että KAIKKI tekevät sitä, vaan riittää yksi tai kaksi.

Kiusaajat on aika tasaisesti ripoteltu pitkin kenttää.

Se että juuri sinun työpaikassa ei sinun silmiesi edessä ole kiusaamista, ei tarkoita, etteikö muualla voisi olla.

Se että juuri sinua ei ole kiusattu, ei tarkoita, etteikö jotain muuta voisi kiusata joku toinen.

Se että jota kuta kiusataan, ei tarkoita, että tämä on millään tavalla ansainnut sen.

Se että joku on monesti tullut kiusatuksi, ei tarkoita, että "mikään haiskahtaa". Housussasi haiskahtaa pska.

Juuri näin. Mulla yli 30 v kokemus eri työpaikoista. Mukaan on mahtunut mukavia paikkoja. Olen tunnollinen ja ahkera. Silti olen parissa paikassa kokenut kiusaamista.

Vierailija
205/314 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa nyt kyllä jokin haiskahtaa. Jos ihan joka paikassa kiusataan, niin vika löytyy kyllä useimmiten peilistä.

Housussas haiskahtaa.

MONESSA PAIKASSA VOI TULLA KIUSATUKSI!

SE EI TARKOITA ETTÄ JOKA PAIKASSA KAIKKI KIUSAA!

SE TARKOITTAA SITÄ, ETTÄ KIUSAAJIA ON MONESSA PAIKASSA!

YKSIKIN KIUSAAJA RIITTÄÄ.

EI KAIKKIEN TARVITSE KIUSATA, VAAN YKSI KIUSAAJA RIITTÄÄ
NIITÄ KIUSAAJIA RIITTÄÄ MONEEN PAIKKAAN!

Lopeta huutaminen ja hae mielenterveydellistä apua

Vierailija
206/314 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa nyt kyllä jokin haiskahtaa. Jos ihan joka paikassa kiusataan, niin vika löytyy kyllä useimmiten peilistä.

Housussas haiskahtaa.

MONESSA PAIKASSA VOI TULLA KIUSATUKSI!

SE EI TARKOITA ETTÄ JOKA PAIKASSA KAIKKI KIUSAA!

SE TARKOITTAA SITÄ, ETTÄ KIUSAAJIA ON MONESSA PAIKASSA!

YKSIKIN KIUSAAJA RIITTÄÄ.

EI KAIKKIEN TARVITSE KIUSATA, VAAN YKSI KIUSAAJA RIITTÄÄ
NIITÄ KIUSAAJIA RIITTÄÄ MONEEN PAIKKAAN!

Lopeta huutaminen ja hae mielenterveydellistä apua

Sinulle pitää huutaa, kun olet niin tyhmä.

Kuse muuntajaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
207/314 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä huutaa joku moniongelmainen, joka ei ymmärrä sitä, että kaikki jotka huutavat tulleensa aina kiusatuiksi, eivät oikeasti ole, vaan heillä on ihan muita ongelmia. 

Vierailija
208/314 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on kiusaajakansaa. Pitää olla täsmälleen ja kaikesta samaa mieltä niin just ja just voi tulla toimeen. Siksi meillä on myös paljon yksinäisyyttä ja syrjäytymistä. Eikä vaan ne kiusatut syrjäydy vaan yhtälailla kiusaajat on aika onnettomia ja sopeutumattomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
209/314 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä huutaa joku moniongelmainen, joka ei ymmärrä sitä, että kaikki jotka huutavat tulleensa aina kiusatuiksi, eivät oikeasti ole, vaan heillä on ihan muita ongelmia. 

Kiusaako siinä puolustelee itseään?

Vierailija
210/314 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen omat sivunsa antaa osviittaa, millainen ihminen ois kyseessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
211/314 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on kiusattu nuorena monessa paikassa, mutta kas kummaa vanhana ei enää kiusata.

Olin nuorena kaunis, nopea ja ahkera (en tosin sitä itse ymmärtänyt). Vanhana en ole enää kaunis, enkä nopea, enkä enää suorita kaikkea täydellisesti.

On se vaan erikoista, miten nuorena sai tuta vanhojen naisten vihan, ja nyt rumana ja hitaana, ei enää sitä vihaa tarvitse koko ajan tuntea nahoissaan.

Se oli nuorena aika raskasta ja siinä meni ihan rikki. Teit niin tai näin, niin aina se oli väärin päin. Vaikka seisoit päälläsi, ja yritit ja yritit kaikkesi, he vaan vihasivat.

Nyt saa olla rauhassa, ja enää ei tarvitse itkeä joka päivä.

Kaikki ketkä sössöttää, ettei kukaan muka kiusaa ahkeraa ja tunnollista ihmistä, ja kiusatun omaa syytä on kaikki, voivat nuuhkia vattuaan. Ja vetää vatun päähänsä.

Vierailija
212/314 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä huutaa joku moniongelmainen, joka ei ymmärrä sitä, että kaikki jotka huutavat tulleensa aina kiusatuiksi, eivät oikeasti ole, vaan heillä on ihan muita ongelmia. 

Kiusaako siinä puolustelee itseään?

En ole tuo kenelle vastaat, mutta onhan se väite ihan totta. Ihan kaikki, jotka väittävät tulleensa kiusatuiksi, eivät ole oikeasti kiusattuja. Kouluissakin tapahtuu joskus jopa sitä, että todellista kiusattua väitetään kiusaajaksi, varsinkin jos puolustaa itseään.

Tämä ei tietysti tarkoita sitä, ettei kiusattuja oikeasti olisi olemassa. Totta kai on. Mutta uhriutujia ja kaasuvalottajia on myös olemassa. Etenkin aikuisten välisissä konflikteissa on välillä vaikea sivullisena sanoa, kuka mahtaa olla mitäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
213/314 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänen omat sivunsa antaa osviittaa, millainen ihminen ois kyseessä.

Ainakin Instagramissa kertoo olevansa autistinen, ADHD ja suorapuheinen.

Vierailija
214/314 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on kiusattu nuorena monessa paikassa, mutta kas kummaa vanhana ei enää kiusata.

Olin nuorena kaunis, nopea ja ahkera (en tosin sitä itse ymmärtänyt). Vanhana en ole enää kaunis, enkä nopea, enkä enää suorita kaikkea täydellisesti.

On se vaan erikoista, miten nuorena sai tuta vanhojen naisten vihan, ja nyt rumana ja hitaana, ei enää sitä vihaa tarvitse koko ajan tuntea nahoissaan.

Se oli nuorena aika raskasta ja siinä meni ihan rikki. Teit niin tai näin, niin aina se oli väärin päin. Vaikka seisoit päälläsi, ja yritit ja yritit kaikkesi, he vaan vihasivat.

Nyt saa olla rauhassa, ja enää ei tarvitse itkeä joka päivä.

Kaikki ketkä sössöttää, ettei kukaan muka kiusaa ahkeraa ja tunnollista ihmistä, ja kiusatun omaa syytä on kaikki, voivat nuuhkia vattuaan. Ja vetää vatun päähänsä.

Jep ja kiusaajasi ovat nyt eläkkeellä eli poissa ympyröistä. Kiusaajan mieli on tosi musta tiettyjä ihmisiä kohtaan. Kamalinta on nähdä miten mukavia he osaavat olla niille joista pitävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
215/314 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sosiopaattinainen kirjoitti omaelämänkerran ja paljasti että vihasi mukavia ihmisiä ja halusi lyödä heitä. Tunsi mielihyvää kun vahingoitti ja satutti muita ja näki miten uhrit kärsivät. Niin se menee.

Vierailija
216/314 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietynlaiset ihmiset tulee kiusatuiksi. Yhdessä työpaikassa minua kiusasivat työkaverit, toisessa esihenkilö, kolmannessa esihenkilö. Oikeastaan ainoa siedettävä paikka oli iso yritys jossa ikäänkuin sulauduin joukkoon. Silti tuosta paikasta kuuluu sitkeitä huhuja kuinka se on kauhea paikka olla töissä.

Vierailija
217/314 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patric Gagne on kirjailijan nimi.

Vierailija
218/314 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla aika herkkänahkainen emäntä. Pahoittaa mielensä jokaisesta kriikistä ja kokee sen kiusaamisena. Työelämässä negatiivine palaute on ammattitaidon kehittymistä. Kun siis sanotaan mitä on tehnyt väärin ja ottaa siitä opikseen.

Kritiikkiäkin tulee sietää, mutta kyse on myös tavasta, miten palaute annetaan. Asiallinen palaute on jees, mutta usein palaute annetaan vittumaisuudella ja epäasiallisesti.

Vierailija
219/314 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaja oli varmasti vanhempi keski-ikäinen tanttero. Niille on kauniit nuoret naiset iloisella luonteella myrkkyä!

Vierailija
220/314 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Patric Gagne on kirjailijan nimi.

No, tämä tuskin on muuttunut mihinkään, kun sosiopaatti. Tarkoitetaanko tällä siis antisosiaalista phåiriötä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi