Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehet kohtelevat naisia nykyään kuin toisia miehiä?

Vierailija
30.05.2026 |

Missä herrasmiesmäisyys? Missä se asenne että naista kuuluu auttaa ja suojella? 

Kommentit (242)

Vierailija
221/242 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun kokemuksen mukaan ulkomaalaiset miehet kohtelevat herrasmiesmäisesti. Olen treaffannut suomessa viimeisen vuoden aikana ruotsalaista, brittiä, sveitsiläistä ja espanjalaista miestä. Kukkia, shamppanjaa ja illallisia, autolla kuljetettu ja ovet on avattu yms perus.

Jokin aika sitten oli ketju, jossa naiset kertoivat kokemuksiaan ulkomaisista miehistä (puolisoista). Niissä korostui just nuo tavat ja perhekeskeisyys. Tietty nämä olivat niitä onnellisia liittoja. Mutta pahaa ei muunmaalaisiata tainnut kirjoittaa yksikään.

Olin vähän yllättynyt niistä jutuista. Itse ole naimisissa supisuomalaisen kanssa, ja olisin toivonut muidenkin ylistävän suomalaista miestä. 

Omilla lapsilla on ulkomaalaistaustaiset puolisot (tytär ja poika) ja kyllä, heillä on vähän erilaisen yleisote puolisoonsa, kuin mihin olemme tottuneet. Tai sitten vain käynyt tosi hyvä tuuri.

Vierailija
222/242 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun kokemuksen mukaan ulkomaalaiset miehet kohtelevat herrasmiesmäisesti. Olen treaffannut suomessa viimeisen vuoden aikana ruotsalaista, brittiä, sveitsiläistä ja espanjalaista miestä. Kukkia, shamppanjaa ja illallisia, autolla kuljetettu ja ovet on avattu yms perus.

Mutta sitten mistä maista nämä herrat tulee kokeileppa soveltaa sinun feminististä käytöstä ja vaatimuksiasi heihin ja katso mikä on heidän reaktio.

Minulla on herrasmiesmäinen ulkomaalainen mies. Kantaa kaikki taakat kauppakasseista matkalaukkuihin, tuo kukkia ja muistaa myös arjessa. Asioista päätämme tasa-arvoisesti ja minä hoidan kaikki meidän raha-asiat. Miksi se herrasmiesmäisyys tarvitsisi olla jotain inhottavaa toiselta puolen?

On ollut ihan riittämiin tapauksia mutta se että sinulla on mies maasta kuka ei koe naisen oikeuksia uhkana HYVÄ mutta se ei kata kaikkia tapauksia.

Minä en tekisi moista koska uskon tasa-arvoon. En usko enkä kannata Prinsessa iluusion ylläpitoa.

Meillä molemmat uskovat tasa-arvoon, mutta kyllä mieheni silti aina kantaa suurimmat taakat, kun olemme yhdessä liikenteessä. Onhan hän todella paljon isompi kooltaan minuun verrattuna. Minä sitten taas toimitan enemmän asioita, jotka on minulle luontaisia. Kukin kykyjensä mukaan. 

Ei minulla ole mitään prinsessa-illuusiota, vaikka mieheni ilahduttaa kukilla tai muilla lahjoilla. Teen samoin hänelle, ilahdutan asioilla, jotka häntä ilahduttavat. Sitähän se tasa-arvo on, olemme molemmat yhtä arvokkaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/242 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma on muuttunut. Ei ole tilaa naista auttaville ja suojeleville herrasmiehille. Naiset ovat jo nuorena jätkämäisempiä kuin joskus ennen ja vanhempana äijämäisiä. Naisellisia naisiakin toki on mutta vain harvoja.

Katsokaa vaikka tämän palstan kommentointia. Aika ronskia kielenkäyttöä ja asenteita täällä enimmäkseen on. Kukapa näitä haluaisi auttaa tai suojella. Eivät kaipaa semmoista.

Jollakin taas sarjapeukutus käytössä. 

Olemme kasvaneet, arvon herrat, teidän kanssanne. Olette siis muokaneet meidän käsitystä naiseudestamme. Tulos on mitä on, ihan omaa syytänne. 

Mutta tästä emme me kärsi niinkään, koska elämämme on meidän käsissä, ei teidän. 

Edelleen 70% parisuhteissa.

Vierailija
224/242 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies kantaa painavat kauppakassit pyytämättä , ostelee lahjoja, avaa purkit ja korkit jos en saa auki, tarjoaa ravintolassa jne. Ihana mies. 

Luulin että kaikki miehet tekevät näin luonnostaan. 

M46

Meidän sukupolvessa tekevätkin. Kiitos siitä. Hyvät tavat kaunistavat, ja komistavat. N47

Sitten tuli "metoo" ja nainen alkoi valittamaan, kuinka nuo "käytöstavat" ovat osoitus patriarkaatin sortovallasta ja tarkoitettu alistamaan naisia

Ja näin tulit vaihteeks kertoneeksi, ettet ymmärrä metoosta (naisten ahdistelu ja alistaminen) mitään. Kaipaat siis aikaa ennen metoota (kun sai rauhassa naisia ahdistella, kouria ym. ja alistaa), jotta voisit olla yleiskohtelias ihmisille. Sellanen aivopieru.

Ulise tollo

Kyllä tekee mieli jopa vähän ulista, kun lukee tietämättömän, ymmärtämättömän ja tollon avauksia asioista, joista on näemmä ihan pihalla. Se on surullista, että tällaisia on.

Vierailija
225/242 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onks tää joku yli 35v juttu? Ainakaan en tiedä ketään parikymppisissä naisissa joka olis miehen kanssa joka ei ole provider mies, eli osta lahjoja ja ole herrasmies. Tai ainakaan semmonen mies ei saa naisseuraa. N26

Tunnet siis vain elättäjämiehiä? Näitä, jotka kustantavat nuoren naisen elämää saaden sit "vastapalveluksia"? Tuohan on bisnessuhde, ei mikään pari-ym. suhde.

Vierailija
226/242 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvo

Tasa-arvo ei liity parisuhteisiin mitenkään. Kyse on yhteiskunnallisesta periaatteesta.

Vierailija
227/242 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

uskaltaako niille enää ovea avata

suuttuvat siitä että leimaan heidät heikommaksi sukupuoleksi

Kokeile, saatat yllättyä.

Vierailija
228/242 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän Suomessa aina naiset ja miehet olleet tasa-arvoisempia kuin Hollywood-elokuvissa tai arabimaissa.  Ei kannata sekoittaa eri kulttuureja tai elokuvamaailmaa ja todellista elämää.

Vierailija
229/242 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivoisin, että miehet kohtelisivat naisia kuten naiset kohtelevat naisia. Näin kaikilla olisi mukavampaa.

=katkeraa kilpailua ja selän takana juoruamista ja kateutta esim työpaikalla?

Olen naisvaltaisella alalla, enkä ole koskaan tuollaiseen törmännyt. Taidat itse toimia noin.

Ihan normaalia ainakin osalla naisvaltaisista aloista. Ehkä jopa useimmilla. Ulinastasi huolimatta.

Vierailija
230/242 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma veli on sen verran paljon nuorempi, ettei koskaan kotona harrastettu mitään "nujuamista". Siksi olen aina ollut hyvin hämmentynyt siitä, miten aikuiset miehetkin kuvittelevat, että on jotenkin ihan normaalia ottaa pientä matsia minun kanssani. Tuupitaan leikkisästi ja kerrotaan kuinka "minä nyt tästä voisin helposti vaikka tappaa sinut lyömällä noin ja näin". Ymmärrettävästi nämä tuttavuudet eivät ole edenneet pitemmälle. Ulkomaalaisten kanssa en ole ikinä tähän törmännyt. Osaatteko miehet selittää tämän? Aina olen ihan naiselta näyttänyt, enkä ole koskaan ollut ns. "yksi jätkistä".

Villi veikkaus. Juuri niiltä "miehiltä" joille niitä lapsia teette.

Yksi nainen kertoo omasta kokemuksesta ja sinä yrität kääntää sen jonkinlaiseksi yleistykseksi. Miten kertoa olevansa katkera ja naiseton kertomatta olevansa katkera ja naiseton. 

Eri

Ulise lisää, tollo

Vierailija
231/242 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies kantaa painavat kauppakassit pyytämättä , ostelee lahjoja, avaa purkit ja korkit jos en saa auki, tarjoaa ravintolassa jne. Ihana mies. 

M46

Meidän sukupolvessa tekevätkin. Kiitos siitä. Hyvät tavat kaunistavat, ja komistavat. N47

Sitten tuli "metoo" ja nainen alkoi valittamaan, kuinka nuo "käytöstavat" ovat osoitus patriarkaatin sortovallasta ja tarkoitettu alistamaan naisia

Ja näin tulit vaihteeks kertoneeksi, ettet ymmärrä metoosta (naisten ahdistelu ja alistaminen) mitään. Kaipaat siis aikaa ennen metoota (kun sai rauhassa naisia ahdistella, kouria ym. ja alistaa), jotta voisit olla yleiskohtelias ihmisille. Sellanen aivopieru.

Ulise tollo

Kyllä tekee mieli jopa vähän ulista, kun lukee tietämättömän, ymmärtämättömän ja tollon avauksia asioista, joista on näemmä ihan pihalla. Se on surullista, että tällaisia on.

Ulise niin paljon kuin sielu sietää.

Vierailija
232/242 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

uskaltaako niille enää ovea avata

suuttuvat siitä että leimaan heidät heikommaksi sukupuoleksi

Kokeile, saatat yllättyä.

On aika lailla 50/50 saako kiitokset vai haukut.

Vierailija
233/242 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivoisin, että miehet kohtelisivat naisia kuten naiset kohtelevat naisia. Näin kaikilla olisi mukavampaa.

=katkeraa kilpailua ja selän takana juoruamista ja kateutta esim työpaikalla?

Olen naisvaltaisella alalla, enkä ole koskaan tuollaiseen törmännyt. Taidat itse toimia noin.

Ihan normaalia ainakin osalla naisvaltaisista aloista. Ehkä jopa useimmilla. Ulinastasi huolimatta.

Ihme ulinapäähänpinttymä! Tuskin olet ollut useimmalla naisvaltaisella työpaikalla, eli kokemuksesi on mutua. Ja todennäköisesri olet itse siitä pahimmasta päästä ilkeilijä, niin olet saanut samaa takaisin. 

Kiusaajia on molemmissa sukupuolissa.

Vierailija
234/242 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M46

Ulise tollo

Ulise niin paljon kuin sielu sietää.

Sekopää tää yks.

Vierailija
235/242 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrasmiehet kuolivat sukupuuttoon siinä 1800 ja 1945 vuosien välillä. Sen jälkeen tuli vaiheittain tasa-arvo ja hyvä niin.

Vierailija
236/242 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrasmiehen vastine on leidi. 
Kovaääninen, merimiehen tapaan kiroileva ja tatuoitu verkkareihin ja huppariin pukeutunut tapaus ei ole leidi. Etenkään jos tämä valittaa nonstop patriarkaatista, mansplainingista ja man spreadingista. Ne vanhat hyvät avat kun olivat patriarkaalisia tapoja; woke-feministi vain haluaisi poimia rusinat pullasta.

Vierailija
237/242 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovaääninen, merimiehen tapaan kiroileva ja tatuoitu verkkareihin ja huppariin pukeutunut tapaus ei ole leidi. Etenkään jos tämä valittaa nonstop patriarkaatista, mansplainingista ja man spreadingista. Ne vanhat hyvät avat kun olivat patriarkaalisia tapoja; woke-feministi vain haluaisi poimia rusinat pullasta.

Herrasmies on aina herrasmies, riippumatta vastaantulijan hiusväristä.

Vierailija
238/242 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herrasmiestä ei arvosteta

Nainen taas on aina nainen, ihan sama mitä suusta päästää. Ei luonnolleen mitään voi.

Vierailija
239/242 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herrasmiestä ei arvosteta

Nainen taas on aina nainen, ihan sama mitä suusta päästää. Ei luonnolleen mitään voi.

Onhan mieskin mies. Aina vaan ei herrasmies. 

Vierailija
240/242 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta oikea herrasmieshän ei ole ollenkaan sellainen elokuvista tuttu, pullantuoksuinen kaikkien kaveri miksi ihmiset ne ajattelee, vaan lähempänä jotain muslimiperheen isää kuin mitään modernia länsimaalaista miestä. 

-eri 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi