Miksi miehet kohtelevat naisia nykyään kuin toisia miehiä?
Missä herrasmiesmäisyys? Missä se asenne että naista kuuluu auttaa ja suojella?
Kommentit (216)
Vierailija kirjoitti:
Ennen miehet avasivat ovet, auttoivat takin päälle. Kantoivat kassit ym. Ja tekivät miesten hommat. Sitten naiset päättivät etteivät halua olla heikkoja, vaan tasa-arvoisia. Onhan noita ollutt tilanteita, joissa naiset ovat jopa loukkaantuneet siitä, että on pidetty heikoimpina.
Tosiaan ei voi vain rusinoita noukkia pullasta.
Ai sikai niitä takkeja autettiin päälle, kun naiset eivät itse jaksaneet? Onpas erikoinen selitys. Ehkä naiset olivat väsyneitä siitä, kun lapsia piti pukea monta kertaa päivässä?
Itse kun olen kohtelias, en tee mitään oletuksia vastapuolesta. Reagoin, jos tilanne on otollinen.
Jännä että yhteen viestiin voi vastata, nutta toiseen ei...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies kantaa painavat kauppakassit pyytämättä , ostelee lahjoja, avaa purkit ja korkit jos en saa auki, tarjoaa ravintolassa jne. Ihana mies.
Luulin että kaikki miehet tekevät näin luonnostaan.
M46Meidän sukupolvessa tekevätkin. Kiitos siitä. Hyvät tavat kaunistavat, ja komistavat. N47
Sitten tuli "metoo" ja nainen alkoi valittamaan, kuinka nuo "käytöstavat" ovat osoitus patriarkaatin sortovallasta ja tarkoitettu alistamaan naisia
Ja näin tulit vaihteeks kertoneeksi, ettet ymmärrä metoosta (naisten ahdistelu ja alistaminen) mitään. Kaipaat siis aikaa ennen metoota (kun sai rauhassa naisia ahdistella, kouria ym. ja alistaa), jotta voisit olla yleiskohtelias ihmisille. Sellanen aivopieru.
Kyllä mun kokemuksen mukaan ulkomaalaiset miehet kohtelevat herrasmiesmäisesti. Olen treaffannut suomessa viimeisen vuoden aikana ruotsalaista, brittiä, sveitsiläistä ja espanjalaista miestä. Kukkia, shamppanjaa ja illallisia, autolla kuljetettu ja ovet on avattu yms perus.
Vierailija kirjoitti:
Toivoisin, että miehet kohtelisivat naisia kuten naiset kohtelevat naisia. Näin kaikilla olisi mukavampaa.
Puhutaan selän takana pahaa mutta ollaan niin ystävällisiä kun ollaan kahden. Suljetaan pois ryhmistä, ei kerrota asioita suoraan vaan odotetaan toisten ymmärtävän... jne.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun kokemuksen mukaan ulkomaalaiset miehet kohtelevat herrasmiesmäisesti. Olen treaffannut suomessa viimeisen vuoden aikana ruotsalaista, brittiä, sveitsiläistä ja espanjalaista miestä. Kukkia, shamppanjaa ja illallisia, autolla kuljetettu ja ovet on avattu yms perus.
Mutta sitten mistä maista nämä herrat tulee kokeileppa soveltaa sinun feminististä käytöstä ja vaatimuksiasi heihin ja katso mikä on heidän reaktio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sitten mistä maista nämä herrat tulee kokeileppa soveltaa sinun feminististä käytöstä ja vaatimuksiasi heihin ja katso mikä on heidän reaktio.
Minulla on herrasmiesmäinen ulkomaalainen mies. Kantaa kaikki taakat kauppakasseista matkalaukkuihin, tuo kukkia ja muistaa myös arjessa. Asioista päätämme tasa-arvoisesti ja minä hoidan kaikki meidän raha-asiat. Miksi se herrasmiesmäisyys tarvitsisi olla jotain inhottavaa toiselta puolen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on herrasmiesmäinen ulkomaalainen mies. Kantaa kaikki taakat kauppakasseista matkalaukkuihin, tuo kukkia ja muistaa myös arjessa. Asioista päätämme tasa-arvoisesti ja minä hoidan kaikki meidän raha-asiat. Miksi se herrasmiesmäisyys tarvitsisi olla jotain inhottavaa toiselta puolen?
On ollut ihan riittämiin tapauksia mutta se että sinulla on mies maasta kuka ei koe naisen oikeuksia uhkana HYVÄ mutta se ei kata kaikkia tapauksia.
Minä en tekisi moista koska uskon tasa-arvoon. En usko enkä kannata Prinsessa iluusion ylläpitoa.
Maailma on muuttunut. Ei ole tilaa naista auttaville ja suojeleville herrasmiehille. Naiset ovat jo nuorena jätkämäisempiä kuin joskus ennen ja vanhempana äijämäisiä. Naisellisia naisiakin toki on mutta vain harvoja.
Katsokaa vaikka tämän palstan kommentointia. Aika ronskia kielenkäyttöä ja asenteita täällä enimmäkseen on. Kukapa näitä haluaisi auttaa tai suojella. Eivät kaipaa semmoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies kantaa painavat kauppakassit pyytämättä , ostelee lahjoja, avaa purkit ja korkit jos en saa auki, tarjoaa ravintolassa jne. Ihana mies.
Luulin että kaikki miehet tekevät näin luonnostaan.
M46Meidän sukupolvessa tekevätkin. Kiitos siitä. Hyvät tavat kaunistavat, ja komistavat. N47
Sitten tuli "metoo" ja nainen alkoi valittamaan, kuinka nuo "käytöstavat" ovat osoitus patriarkaatin sortovallasta ja tarkoitettu alistamaan naisia
Ja näin tulit vaihteeks kertoneeksi, ettet ymmärrä metoosta (naisten ahdistelu ja alistaminen) mitään. Kaipaat siis aikaa ennen metoota (kun sai rauhassa naisia ahdistella, kouria ym. ja alistaa), jotta voisit olla yleiskohtelias ihmisille. Sellanen aivopieru.
Ulise tollo
Onks tää joku yli 35v juttu? Ainakaan en tiedä ketään parikymppisissä naisissa joka olis miehen kanssa joka ei ole provider mies, eli osta lahjoja ja ole herrasmies. Tai ainakaan semmonen mies ei saa naisseuraa. N26
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole feministi.. olen puhelias, varmaan aika räväkkä luonteinen kyllä ja nauran myös paljon ja sanon voimakkaasti mielipiteeni. Miehet tykkää kuulemma kun olen 'tulinen persoona'.
Mies haluaa enemmän miestä. Ronskia rivoa seksiä ilmsn sitoutumista. Unelmaa. Nyt se on mahdollista 2026.
Mies on eläin. On ollut aina.
Peräsuoli.
Koska tasa-arvon ymmärtäminen omalla tavallaan eräillä, ei kaikilla onneksi. Olihan se kiva tietää että osa miehistä vain esitti herrasmiestä, ei niitä pätkääkään vois nainen kiinnostaa kuin reikänä. Juuri luin että naisia kuulemma kuoli synnytyksen jälkeisiin tulehduksiin kun mentiin pissikäsillä röpelöimään sinne. Tämä sankarimies Ignaz Semmelweis, joka huomasi asiayhteyden ja yritti käskeä pestä käsiä, teilattiin virkaveljien toimesta, joutui mielisairaalaan ja kuoli siellä. Aina on naisia pidetty roskana, miksikä se muuttuisi edes tasa-arvon myötä, uutta roskaa vaan vanhan tilalle. Ja tämä on vain minun mielipiteeni. Suurin osa miehistä on kivoja ja mukavia, mutta nyt puhuttiin näistä tietyistä niin en tiedä miten eroaa 1800-luvun suhtautumisesta.
Taitaa olla alemman sosiaaliluokan ongelmia? Niissä ei kai käytös ole muutenkaan ollut arvossaan.