Nuorilta tuli selkeä tuomio Suvivirteen
Saa laulaa. Ei haittaa ketään. Perinne. Kaunis laulu. Eli jatkakaa vasemmiston intersektionaalit vaan nillittämistä😂Hyvin menee👍
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Ongelma ei missään kohdassa ole ollut virren itsensä laulaminen kevätjuhlassa, vaan ettei mahdollisuutta poistua ennen virren laulua järjestetty.
Mahdollisuus poistua kun pari kertaa ohimennen lausutaan sanat luoja ja jumala? Ootte kohtalaisen naurettavia kyllä. Saako teidät bussista ulos samoilla sanoilla 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei Vilma-viestissä varoiteta ateistisesta sisällöstä?!
jos esim sanotaan että Jumalaa ei ole
Vinkkinä korvauksia hakemaan jouluna kun koulussa laulatetaan Yön Rakkaus on lumivalkoinen
Minä laulan tuossa mielelläni mukana myös sen "vaikkei ole Jumalaa"-kohdan, vaikka olen lähellä pahimman luokan änkyräkristittyä enkä hyväksy naispappeutta, homosuhteita yms. Kuuntelen aina välillä ihan tarkoituksella jopa yhtä mormonien uskonnollista laulua, jossa heidän kristinuskosta poikkeava sovitusoppinsa tulee selvästi esiin. Musiikki on taidetta, eikä kaikkea tarvitse ottaa niin vakavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma ei missään kohdassa ole ollut virren itsensä laulaminen kevätjuhlassa, vaan ettei mahdollisuutta poistua ennen virren laulua järjestetty.
Ei koululaiset muutenkaan saa poistua kesken koulupäivän. Ei tämä ole poikkeus. Kevätjuhla on osa opetusta, eikä sieltä poistuta, vaikka jokin laulu tai muu esitys ei sattuisikaan kiinnostamaan.
Mutta tässä tapauksessahan saa poistua, koska nykyisen opetussuunnitelman mukaan koulutuksen tulee olla uskonnollisesti sitouttamatonta. Poistumiseen ei tarvitse lupaa kysyä, koska sille on tässä perusteet. Turha syyllistää muita väittämällä, että ei annettu poistua. Kysymys on siitä, että oppilas kokee häpeällisenä poistumisen kesken tilaisuuden, vaikka lupa olisikin. Jos vanhempien asenne on lukkiutunut ja täysin joustamaton, se voi vahingoittaa lasta enemmän kuin viattoman suvivirren kuuntelu muiden seurassa.
Jos oppilas joutuu kokemaan häpeää poistumisen takia, ei koulu silloin noudata opetushallituksen ohjeistusta, joka velvoittaa järjestämään poistumisen hienotunteisesti ja huomiota herättämättä.
Poistumisen järjestäminen hienotunteisesti on helpommin sanottu kuin tehty. Sellaisten manööverien suunnittelu on tragikoomista. Parempi olisi löysätä asenteita, ellei muusta syystä niin lasten takia.
En kuulu kirkkoon. Minun mielestäni Suvivirsi kuuluu kevätjuhlaan, eikä sieltä tule kenenkään poistua sen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa tapauksessa rikosnimike olisi vapaudenriisto, eikä siihen liity mitenkään virsi.
Kai sekin on vapaudenriisto, että pakotetaan pakkoruotsintunneille?
Lain mukaan ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerimmät ihmiset takertuvat suvivirteen, ja kauhistelevat, kun sitä ei enää saisi esittää koulujen päättäjäisissä. Suomen kulttuuri luhistuu nyt tämän suvivirren myötä.
Fiksuimmat hoksaavat, että kyse on siitä, voiko uskotoa ylipäätään tuputtaa kouluissa. Uskonto kuuluu kouluissa korkeintaan uskontotunneille. Uskontoa ei pitäisi voida ujuttaa koululaisten elämään tällä tavoin, tai ylipäätään millään tavoin.
Tiedän, että suurimman osan aivot musertuvat tuosta ajatuksesta. Heillä ei ole kykyä kriittiseen ajatteluun tai ajatteluun ylipäätään. Kaikki totutusta poikkeava saa konservatiivit pois tolaltaan.
On kuitenkin karu fakta, että kristinuskoa kauhistelevat ihmiset ovat niitä jotka aiheuttavat eniten häiriöitä. En ole uskovainen mutta olen vahvasti sitä mieltä, että kristinuskosta ei ole mitään haittaa nykypäivänä. Toista oli varmasti ristiretkien aikaan.
niin olisimme sitten aika todennäköisesti burk hissa ilman niitä
Vierailija kirjoitti:
hmmm ja on paljon kristillisä vapaita.. Pääsiäinen esim
On saatava opetusta pääsiäisenä ja jouluna jne. Ehkä on näitä ateistiopettajia ym jotka pitävät sitten tunnit.
Ei ole kauaa, kun kokoomuspersujen EK aikoo ainakin kaksi kristillistä pyhää poistaa, jos vain saa tahtonsa läpi. Loput poistavat myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei Vilma-viestissä varoiteta ateistisesta sisällöstä?!
jos esim sanotaan että Jumalaa ei ole
Vinkkinä korvauksia hakemaan jouluna kun koulussa laulatetaan Yön Rakkaus on lumivalkoinen
Minä laulan tuossa mielelläni mukana myös sen "vaikkei ole Jumalaa"-kohdan, vaikka olen lähellä pahimman luokan änkyräkristittyä enkä hyväksy naispappeutta, homosuhteita yms. Kuuntelen aina välillä ihan tarkoituksella jopa yhtä mormonien uskonnollista laulua, jossa heidän kristinuskosta poikkeava sovitusoppinsa tulee selvästi esiin. Musiikki on taidetta, eikä kaikkea tarvitse ottaa niin vakavasti.
se oli sarkasmia. Vaikka itse en kyllä ko. biisiä jaksaisi kuulla
Vierailija kirjoitti:
Tarvitaan ilmeisesti suvivirsivilkku
Täältä löytyy: https://suvivirsivilkku.netlify.app/
Vierailija kirjoitti:
hmmm ja on paljon kristillisä vapaita.. Pääsiäinen esim
On saatava opetusta pääsiäisenä ja jouluna jne. Ehkä on näitä ateistiopettajia ym jotka pitävät sitten tunnit.
Lauri Ojala kyllä vaatii päästä töihin jouluna ja helatorstaina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa tapauksessa rikosnimike olisi vapaudenriisto, eikä siihen liity mitenkään virsi.
no jos sua estetään poistumasta sieltä, niin kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ja sekin on vapaudenriistoa, kun pomo kieltää minua poistumasta työpaikalta.
Mutta koska ovi on auki, tarkoittaa se, että minulla on lupa lähteä, eikös vaan?
Ei kyllä minua ole kukaan koskaan estänyt lähtemästä kotiin kesken työpäivän. En tee töitä lukkojen takana, eikä yhdelläkään työpaikalla ole ollut vartijoita ovella estämässä kenenkään poistumista. Sen sijaan olen tehnyt työsopimuksen työnantajani kanssa, ja jos päätän tuosta vain marssia ulos ja tulla takaisin sitten kun sattuu huvittamaan, niin toki siitä on seurauksia, koska rikon allekirjoittamaani työsopimusta.
Jos yrittävät fyysistä voimaan käyttäen pitää sinut työpaikalla, niin sitten on kyllä vapaudenriistosta kysymys.
Vierailija kirjoitti:
En kuulu kirkkoon. Minun mielestäni Suvivirsi kuuluu kevätjuhlaan, eikä sieltä tule kenenkään poistua sen takia.
Ja milloin olit viimeksi kevätjuhlassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koululaiset muutenkaan saa poistua kesken koulupäivän. Ei tämä ole poikkeus. Kevätjuhla on osa opetusta, eikä sieltä poistuta, vaikka jokin laulu tai muu esitys ei sattuisikaan kiinnostamaan.
Ja opettajalla kädet täynnä muutenkin ja vastuu luokastaan. Miksi yksi saisi erityiskohtelua? Olisihan vanhempi voinut aina hakea lapsen pois koulusta kun tiedossa vakaumuksen vastaista toimintaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja opettajalla kädet täynnä muutenkin ja vastuu luokastaan. Miksi yksi saisi erityiskohtelua? Olisihan vanhempi voinut aina hakea lapsen pois koulusta kun tiedossa vakaumuksen vastaista toimintaa!
Koska tällä yhdelläkin on lain turvaama oikeus uskonvapauteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ja sekin on vapaudenriistoa, kun pomo kieltää minua poistumasta työpaikalta.
Mutta koska ovi on auki, tarkoittaa se, että minulla on lupa lähteä, eikös vaan?
Lupa ei ole sama kuin mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no jos sua estetään poistumasta sieltä, niin kyllä.
En ole kyllä kuullut, että yhdessäkään koulussa opettaja kampittaisi oppilaan, ottaisi niskalenkkiin tai jotain vastaava, jos oppilas päättää poistua tunnilta. Opettajan täytyy kyllä asiasta ilmoittaa heti eteenpäin, koska koululla on vastuu oppilaan turvallisuudesta.
Mitä enemmän näitä sekoiluja tulee julkisuuteen, sitä parempi. Sitä konservatiivisemmaksi nuori sukupolvi kasvaa. Loppuu vihdoin se aina vain hullummaksi äityvä woke-sekoilu, lumihiutalevaatimukset, kaikista perinteistä luopuminen, vieraiden kumartaminen ja palataan normaalien asioiden ääreen. Hyvä hyvä :)
Öyh öyh öyh, tein 'puolueettoman" tutkimuksen öyh öyh öyh.
T:persut.
Suvivirsi ei ole uskonnon harjoitusta varsinaisesti. Se on osa kulttuuriperimää ja koululla on tietääkseni velvollisuus opettaa sitäkin ja oppilaalla on velvollisuus oppia. Mikälie lautakunta se olikaan astui pahasti harhaan.