Kun ihmisellä ei ole kiire - eikö hän ajattele muita ihmisiä?
Olin eilen valvomassa valintakokeita. Kun luokkaan on kaikki saapuneet, ja kaikki ovat päässeet verkkoon, voi kokeen aloittaa etuajassa.
Kaikki paitsi yksi tulivat luokkaan 45 minuuttia etuajassa. Olivat siis saapuneet koululle samaan aikaan ja saivat kaikki saman numeron. Yksi puuttui. Kaikki odotimme. Kaikilla verkko ja koe etsitty näytölle valmiiksi.
Sitten tämä yksi tulee. Berlofin-tyylinen. Kaikki suortuvat ojennuksissa. Kävelee hitaasti ainoalle vapaalle paikalle, nostaa läppärin pöydälle. Alkaa laittamaan hiuksiaan nutturalle. Ei mitäön kiirettä. Kaikki odottaa vaan häntä.
Mitä tällainen ihminen ajattelee? Minua alkaisi kuumottamaan.
Kommentit (210)
Jaa, jotain harmittaa kun nuori nainen on viehättävä. Eipä ole mitään uutta auringon alla tämä.
Kateellisuus on ikävä tauti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se myöhemmin tullut ohjattiin aiemmin tulleiden luokkaan jos niitä luokkia oli useita ja niihin ohjattiin ihmisiä saapumisjärjestyksessä?
Ihmettelen samaa. Jos luokkia on 10-15 (oudon iso haarukka 😂), niin aivan varmasti ei niin suuri joukko ole kaikki tullut 45min myöhässä paitsi tämä yksi.
Suurin osa on varmasti ollut valmiina n. 10min ennen alkuaikaa. Se myöhemmin tullut olisi siis mennyt johonkin toiseen luokkaan.
Huono trolli tämä.
Mitä ihmettä. En minä tiedä, kuinka moni luokka tuli täyteen. Vain 50-60 % hakijoista ilmaantuu kokeeseen.
Faktat ei muutu siitä, että sinä epäilet.
Itsepä väitit, että kaikki muut tulivat yhtä aikaa samalla kulkuvälineellä.
Vastaa nyt siihen, että miksi tämä yksi ohjattiin samaan luokkaan, jos kerran myöhästyjille oli omat luokat.
eri
Anna's kun arvaan. Tämä on se hullu joka stalkkaa Jalotiinaa ja vihaa kaikkia kauniita naisia?
Tuliko kuitenkin ilmoitetun aikataulun mukaisesti ? Ennemmin ihmettelen kun muut tuli 45 min etuajassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se myöhemmin tullut ohjattiin aiemmin tulleiden luokkaan jos niitä luokkia oli useita ja niihin ohjattiin ihmisiä saapumisjärjestyksessä?
Ihmettelen samaa. Jos luokkia on 10-15 (oudon iso haarukka 😂), niin aivan varmasti ei niin suuri joukko ole kaikki tullut 45min myöhässä paitsi tämä yksi.
Suurin osa on varmasti ollut valmiina n. 10min ennen alkuaikaa. Se myöhemmin tullut olisi siis mennyt johonkin toiseen luokkaan.
Huono trolli tämä.
Mitä ihmettä. En minä tiedä, kuinka moni luokka tuli täyteen. Vain 50-60 % hakijoista ilmaantuu kokeeseen.
Faktat ei muutu siitä, että sinä epäilet.Itsepä väitit, että kaikki muut tulivat yhtä aikaa samalla kulkuvälineellä.
Vastaa nyt siihen, että miksi tämä yksi ohjattiin samaan luokkaan, jos kerran myöhästyjille oli omat luokat.
eri
Kerroin jo. Hän tuli ilmoittautumiseen ala-aulaan samaan aikaan kuin muut.
Jos hän olisi tullut myöhemmin ilmoittautumiseen, olisi hän saanut ero luokan.
Ilmoittautuminen ei tapahdu luokassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei niiden kokeiden ole tarkoitus alkaa ennen kuin ilmoitettuna alkuaikana. Jos joku tukee paikalle hermoilemaan tuntia ennen, se on sen jonkun oma ongelma, ei sen, joka tulee ilmoitettuun ajankohtaan.
On pyydetty tulemaan tuntia ennen! Jos koe alkaa 9.00, on ilmoitettu, että paikalle on hyvä tulla 8.00.
Vierailija kirjoitti:
Anna's kun arvaan. Tämä on se hullu joka stalkkaa Jalotiinaa ja vihaa kaikkia kauniita naisia?
Voisi hyvinkin olla.
Vinkki ap:lle: sulla ei mene huonosti siksi, ettet ole kaunis vaan siksi, että olet kusipää ja hullu.
Tahallinen vitkuttelu on itsekästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono trolli tämä.
Faktat ei muutu siitä, että sinä epäilet.Itsepä väitit, että kaikki muut tulivat yhtä aikaa samalla kulkuvälineellä.
eri
Jos hän olisi tullut myöhemmin ilmoittautumiseen, olisi hän saanut ero luokan.Ilmoittautuminen ei tapahdu luokassa.
Sen ilmoittautumisen jälkeen on tietysti kuitenkin aikaa vielä kerrata viimeisiä asioita siihen alkamisaikaan asti. Tietysti jokainen järkevä sen ajan hyväkseen käyttää. Minusta on epäuskottavaa, että muut olisivat sinne luokkaan menneet istumaan noin paljon etuajassa.
Kyllä minä oletan, että valtakunnalliset kokeet alkavat tasan ilmoitettuun kellonaikaan. Ap on laiska ja halusi päästä luistamaan töistä etuajassa. Ja lisäksi vielä ruma, kun kokelaan ulkonäkö aiheutti noin paljon mielipahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono trolli tämä.
eri
Jos hän olisi tullut myöhemmin ilmoittautumiseen, olisi hän saanut ero luokan.Ilmoittautuminen ei tapahdu luokassa.
Sen ilmoittautumisen jälkeen on tietysti kuitenkin aikaa vielä kerrata viimeisiä asioita siihen alkamisaikaan asti. Tietysti jokainen järkevä sen ajan hyväkseen käyttää. Minusta on epäuskottavaa, että muut olisivat sinne luokkaan menneet istumaan noin paljon etuajassa.
Kaksi luokkaa pääsi aloittamaan kokeen puoli tuntia etuajassa, eli aika paljon heitä on.
Minulla on hermostossa ongelmia ja etenkin pääsykoe vieraassa paikassa voisi kuvitella olevan jännittävä. Istuisin vessassa viimeiseen asti ja sitten paikalle, koska kehon ahdistus nousisi valtavaksi istuessa siellä 45 min etukäteen odottamassa. Jos alkuaika on x, sen mukaan eletään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä oletan, että valtakunnalliset kokeet alkavat tasan ilmoitettuun kellonaikaan. Ap on laiska ja halusi päästä luistamaan töistä etuajassa. Ja lisäksi vielä ruma, kun kokelaan ulkonäkö aiheutti noin paljon mielipahaa.
Niin juuri. Sellainen minä olen. Tuliko sinulle parempi mieli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valintakokeeseen mennessä muistan kuinka aivan tietoisesti suljin ulkomaailman ja muut ihmiset ulos enkä kiinnittänyt huomiota mihinkään muuhun kuin omaan suoritukseeni.
Ap:n kuvaama nuori nainen kuulostaa todella fiksulta tapaukselta kun ymmärtää keskittyä tärkeään kokeeseen, tehdä omat rutiininsa ja jättää turhuudet omaan arvoonsa.
Niin fiksu tapaus oli, ettei osannut ohjeiden kanssa itse kirjautua verkkoon….niin, ehkä hänellä oli oppimisvaikeus eikä siksi osannut luke tilannetta. Aina mahdollista. Itseäni kuitenkin ärsytti, kun hän varasti minun työaikaani. Mitä aiemmin kokeet alkavat, sitä aiemmin ne päättyvät.
Kannattaa varmaan ilmoittaa sitten jo kutsussa, että koe alkaa klo 11 mutta kannattaa olla paikalla viimeistään tuntia ennen, koska silloin koe on oikeasti tarkoitus aloittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono trolli tämä.
eri
Kaksi luokkaa pääsi aloittamaan kokeen puoli tuntia etuajassa, eli aika paljon heitä on.
No tämä yksilö oli sitten harvinaisen terävä verrattuna oppilaitoksenne muuhun opiskelijamateriaaliin.
Tyhmiä ne jotka sinne etuaikaan menevät.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on hermostossa ongelmia ja etenkin pääsykoe vieraassa paikassa voisi kuvitella olevan jännittävä. Istuisin vessassa viimeiseen asti ja sitten paikalle, koska kehon ahdistus nousisi valtavaksi istuessa siellä 45 min etukäteen odottamassa. Jos alkuaika on x, sen mukaan eletään.
Ei se haittaakaan. Mutta jos itse olet tuossa valintakoetilanteessa, niin ei kannata mennä ilmoittautumistiskille liian etuajassa.
Ei ihmiset ikinä ajattele muita ihmisiä. Mutta miksi 45 minuuttia etuajassa se on melko erikoista.
Vierailija kirjoitti:
Tahallinen vitkuttelu on itsekästä.
Olettaminen että koe alkaa ennen kuin sen ilmoitettu aika on, on itsekästä. Tuo nainen ei tehnyt yhtään mitään väärää.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihmiset ikinä ajattele muita ihmisiä. Mutta miksi 45 minuuttia etuajassa se on melko erikoista.
Kutsussa pyydetään tulemaan paikalle tunti ennen. Massojen liikuttelu kestää.
Mitä ihmettä taas. Hakijoita tulee koululle noin 400 kpl, mutta 600 henkilöön varaudutaan. Eli luokkia valmistellaan ylimääräisiä.
Mistä ihmeestä keksit, että kaikki tulisi samaan luokkaan? Kaikki samaan aikaan ala-aulan ilmoittautumispisteelle tulleet ohjataan samaan luokkaan. Ja kun luokka täytyy, ohjataan seuraavaan luokkaan.
Hän siis tuli samaan aikaan koululle, kun muutkin. En tiedä, missä luurasi ilmoittautumisen jälkeen. Ilmoittautuminen ei tapahdu luokassa, vaan monta kerrosta alempana.
erikoista, ettet näe mahdollisuutta siinä, että 400 hakijasta 40 hakijaa voisi olla samoihin aikoihin ilmoittautumisjonossa.