Mitä setä- tai tätitapoja sinulle tullut keski-iässä?
Käytän pitkää kenkälusikkaa, villaa talvella ja imuroidessa sängyn alta pitää olla kropan alla pehmukkeet. Polvilla noustaan ylös pehmukkeen päällä. Toisaalta pitää olla viilentäviä t-paitoja vaihdevuosissa ja nastakengät. Miten siellä?
Kommentit (557)
Vierailija kirjoitti:
Hotellit, nuorena reissattiin vaikka missä ja pystyi yöpymään missä tahansa loukossa. Nyt viimeiset 10 vuotta tutkinut hotellin tiedot tarkasti ennen valintaa. Pitää olla kunnon sängyt ja tyynyt. Kiinnitän huomiota siihenkin, onko hotellia arvosteltu metelistä. En pysty nukahtamaan uudestaan kovin helposti, jos herään aamuyön puolella. Ulkomailla hotelli ei saa olla rinteessä siten, että pitäisi pitkiä portaita kulkea. Kunto kyllä kestää portaat mutta pää ei. Kaikkein tätimäisin hotellin valinta oli juuri vastikään kun oltiin pari yötä Tampereella. Soitin hotelliin etukäteen ja pyysin hiljaista sijaintia (keskustassa). Mieheni pyöritteli päätään, että tähänkö pisteeseen ollaan tultu.
Mulla sama. Lisäksi kiireetön aamupala on tärkeää. En jaksa yhtään levottomia aamupalahalleja, missä jonotetaan, etuillaan ja kaikki on loppu tai porsasteltu syömäkelvottomaksi ja kuppi kerrallaan haetaan kahvi automaatista ja vahditaan, josko niitä karjalanpiirakoita vielä tulisi, ja kun ne tulevat koko huone ryntää kuin hyeenalauma haaskalle... ja että maksetaanko me ihan käypää valuuttaa tästä "elämyksestä". Nuorempana ei haitannut.
Lukulaseja on myös oltava useat, jos on vain yhdet, ne ovat aina hukassa.
Lisäksi tukka on muuttunut kummalliseksi menopaussin myötä, se voi olla karkean kuohkea toiselta puolelta ja rasvaisen littana toiselta. Lippis, en ikinä ajatellut käyttäväni lippiksiä.
Mitään taustamusiikkia ei saa olla missään ikinä.
Kaikki suodattimet ovat kadonneet, puhun kaikki mielipiteeni ja ajatukseni ääneen ja lähimmäiset saavat hävetä minua. Mutta sehän mua haittaa.
Yli 6-kymppisellä nousee v.....u päähän eli joka ikinen päivä ketuttaa eikä aina tarvitse olla syytäkään!
Minulla on ihan samaa vikaa: annan pahan tuuleni näkyä ja varsinkin kuulua, HYVÄÄ KESÄÄ KAIKILLE!
Tykkään hilata salilla verkkarit ja kotona kotihousut kainaloon. Lapseni mielestä olen seniili.
Vain hyvin harvat asiat enää innostavat. Suurin osa asioista ärsyttää, koska suurin osa on täysin turhaa. Esimerkiksi ihmisten loputon harrastaminen varustehifistelyineen. Kaiken maailman suppailua, kanootteja, vesijettejä ja ties mitä kun voisi vain kävellä rannassa ja jos haluaa, pulahtaa uimaan. Tai loputtomat meikkivinkit ja tyyleistä kiinnostumiset. Minä katson kaapista puhtaat vaatteet ennen ulos menoa ja se saisi riittää kaikille muillekin. Myös kauhea selittäminen ja puhe ylipäätään ärsyttää. Turhia asioita ihmiset puhuvat, 90 % voisi jättää sanomatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katson pitkään jos asiakaspalvelija sinuttelee minua. En tykkää siitä yhtään. Haluan teitittelyä ja rouvittelua. Olen sen tässä iässä jo ansainnut.
Jaa. Minua ei tarvitse rouvitella eikä teititellä, olen viisikymppinen. Sen sijaan näin punaista kun liittymän myyjäpoika kysyi: Mikä liittymä sulla on? Haluisit sä halvemman tarjouksen?
Mitä ihmeen kieltä tuo on. Aloittaa keskustelu noin?
Mikä siinä oli pielessä muu kuin sinuttelu? Huomaatko nyt kuinka paljon teitittely olisi parantanut tuotakin kysymystä.
Ei mitään- mutta ikäni mukaan lukien 56 v niin elän joka päivä ihan täysillä- en mitään "sit kun"- elämää.
Säännöllinen vuorokausirytmi, ennen kymmentä mielellään nukkumaan ja aikaisin ylös. Nuorena olin yökukkuja, nyt ei vaan jaksa valvoa. Ruokailu myös samoihin aikoihin joka päivä. Ei tee hirveästi mieli lähteä mihinkään missä on paljon porukkaa. Hiljaisuudesta nauttiminen. Villasukkien neulominen. Lapsenlapsen kanssa oleminen. Olen siis täysin eri ihminen kuin nuorempana, silloin olin kova menemään. Tämä on nyt tätä ja hyvä näin! En kaipaa yötä myöten riekkumista :)
Olen alkanut puhumaan itsekseni?!
Lopetin biletyksen ja alkoholin jo melko nuorena.
En jaksanut lukea koko ketjua, mutta puhuessa ja somessa tulee viljeltyä tällaisia ajan hampaasta kertovia ilmaisuja kuin "nykyajan", "nuorena ollessa", "toista se oli silloin kun", "80-luvullahan tämä asia meni (niin ja näin, tai 90-luvulla)", "tästäkin jo 30 vuotta" jne.
Ruokalistojen pitäisi löytyä fyysisenä. Jos on pelkkä QR koodi niin jatkan matkaa.
M33
Olen 73v mies ja polvien päälle meneminen on vähän vaikeaa. Sen huomaa kun pitää pestä kylppärin lattiakaivo. Ylös pääseminen on hidasta. Ei ole kiva tulla vanhaksi. Olen saanut kuitenkin elää hienon elämän.
Miksi te muututte tuollaiseksi vaikka ikää tulee?
Vierailija kirjoitti:
Miksi te muututte tuollaiseksi vaikka ikää tulee?
"Odotahan vaan kuule, niin tulet huomaamaan että sinusta tulee ihan samanlainen"
Haluan käydä konserteissa, joissa istutaan. Katson useammat uutiset illassa.
Vierailija kirjoitti:
Vain hyvin harvat asiat enää innostavat. Suurin osa asioista ärsyttää, koska suurin osa on täysin turhaa. Esimerkiksi ihmisten loputon harrastaminen varustehifistelyineen. Kaiken maailman suppailua, kanootteja, vesijettejä ja ties mitä kun voisi vain kävellä rannassa ja jos haluaa, pulahtaa uimaan. Tai loputtomat meikkivinkit ja tyyleistä kiinnostumiset. Minä katson kaapista puhtaat vaatteet ennen ulos menoa ja se saisi riittää kaikille muillekin. Myös kauhea selittäminen ja puhe ylipäätään ärsyttää. Turhia asioita ihmiset puhuvat, 90 % voisi jättää sanomatta.
Olisi voinut olla minun kirjoittamani <3
Just näin!
Ns.nuorten musiikki on pääosin mielestäni kamalaa. En enää jaksa kuin hyvin harvoin lähteä minnekään viihteelle, sillä menee päiviä toipuessa (ihan jo siitä valvomisesta) ja pilaa treenisuorituksia. Komentelen naapurustonkin lapsia. Olen alkanut ahdistua isoissa väkijoukoissa.
N40