Mitä setä- tai tätitapoja sinulle tullut keski-iässä?
Käytän pitkää kenkälusikkaa, villaa talvella ja imuroidessa sängyn alta pitää olla kropan alla pehmukkeet. Polvilla noustaan ylös pehmukkeen päällä. Toisaalta pitää olla viilentäviä t-paitoja vaihdevuosissa ja nastakengät. Miten siellä?
Kommentit (557)
Rattiraivo kuulostaa täälläkin tutulta. Nuorempana olin rauhallisempi liikenteessä, mutta nyt hermostun kaikista hidastelijoista. Etenkin hermot menevät suojatiellä hitaasti lonnivaan nuorisoon.
Jutustelen hisseissä tuntemattomille ihmisille. Erityisesti nuorille, jotka yrittävät olla tuppisuuna.
Villasukat jalassa kesät talvet. Talo onkin vanha hirsitalo, kesälläkin viileä.
Tervehdin ja juttelen tuntemattomienkin ihmisten kanssa huomattavasti enemmän kuin nuorena, aina kun tilanne sallii, esim. bussipysäkeillä, lääkäreiden odotustilassa, lentokentillä, kaupoissa ym.
Vaihdoin dosetin maxi dosettiin. Silloin tajusin etten ole enää nuori.
Vaihdan kotona työpäivän jälkeen päälle mukavuusvaatteet, jotka eivät purista.
Läksytän sanallisesti huonosti julkisilla paikoilla käyttäytyviä
Pukeudun käytännöllisemmin ja mukavuudenhaluisemmin näyttävän tyylin sijaan
Vanhat leffat kiinnostaa enemmän kuin nykyiset.
Vierailija kirjoitti:
Vanhat leffat kiinnostaa enemmän kuin nykyiset.
Tämä. Virnuilin nuorena vanhemmilleni heidän elokuvamausta ja nyt katson itse samoja elokuvia. 😀
Vierailija kirjoitti:
Valitan kaikesta ja vihaan kaikkia. 50-v.
Estrogeenikorvaushoito parantaa tuon. Kokeile sitä. Tulee muutenkin parempi olo kaikin puolin.
Minulla on niin, että kuvittelen olevani vielä nuori. Ellei lapseni olisi 20+, niin varmaan uskoisin tosissani kuuluvani nuoriin itsekin. Aikuinen lapsi pakottaa käsittämään, että nyt nuoruus on uuden sukupolven juttu.
Jouduin kuitenkin muuttamaan hiljattain kaupunginosaan, jossa asuu lähinnä nuoria. Edellinen kotini oli alueella, jossa tilastojen mukaankin 1/3 on eläkeläisiä. Se oli masentavaa, kun kadulla tuli olo, että olisi ulkoilma vanhainkodissa. En halua mummoutua henkisesti vielä, ihan ihanaa nähdä ympärillä nuoria, vireitä ihmisiä.
Tätimäiseksi tämän tekee ehkä se, että suhtaudun nuoriin suojelevasti ja toivon heille hyvää. Jos ne nuoret reserviläiset ja varusmiehet, jotka näyttävät ihan lapsilta, jouyuisivst oikeaan sotaan, niin joutuisin ehkä lähtemään martaksi tms sotilaskotisisareksi. Täytyyhän jonkun huolehtia, että niillä nuorilla on lämpöiset ja kuivat vaatteet ja riittävästi ruokaa.
En jaksa enää yleisötapahtumia. Kävin tänään kultajuhlissa ja olin outsider. Ärsytti toisia ihmisiä ja musiikkia haukkuva nuoriso. En jaksanut hyppiä niinkuin ennen musiikin tahdissa.
Rukoilen mm. maailman rauhan ja sukulaislasten puolesta.
Käytän nykyisin kenkälusikkaa. Jos pitää mennä istumaan lattialle ja nousta ylös, varon polvia. Jos selkää kutittaa, raavin lastalla selkääni.
Pitää vaan olla niin nuori kuin pystyy...
Ei kiinnosta pätkääkään alumiinipötkössä 10 km:ssä matkailu ulkomaille paahteisiin maihin vaan kiinnostaa mökkeily Suomen upeassa luonnossa.
Inhoan nuorison lökkähousuja. Pershaarat ovat polvien kohdalla.
(tosin olen inhonnut niitä nuorempanakin)
N60
Niin tietysti ,sitä ennenhän ihmisen kohdalla sitä ikää ei tulekaan,eli aika ei hänen kohdallaan kulu ollenkaan...