Mitä setä- tai tätitapoja sinulle tullut keski-iässä?
Käytän pitkää kenkälusikkaa, villaa talvella ja imuroidessa sängyn alta pitää olla kropan alla pehmukkeet. Polvilla noustaan ylös pehmukkeen päällä. Toisaalta pitää olla viilentäviä t-paitoja vaihdevuosissa ja nastakengät. Miten siellä?
Kommentit (557)
Ei nyt niin tapoja ole..... Ei mun mielestä yhtään....
Ei nyt mitään tätitapoja, mutta kun on liki 60-v ja harmaata ohimoilla, niin alkaa kummasti saamaan palvelua, ja pyydänkin esim jotain kantoapua, vaikka itsekin pystyisin jonkun isomman tavaran kantamaan. Iän tuomia 'etuja'..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin omaa vastaustani, mutta huomasin syöväni tässä samalla Fazerin perineisiä EucaMenthol -pastilleja.
Monet asiat tässä ketjussa ei liity millään tavalla ikään ja sun kommentti yksi niistä. Mä olen ainakin jo lapsena syönyt noita.
Ristikoiden tekeminen ei liity ikään.
Villasukkien käyttäminen ei liity ikään.
Terveysongelmat ei välttämättä liity ikään.
Silmälasit ei liity ikään paitsi, jos on kyse ns. ikänäöstä.
Kunnollisten rintaliivien käyttäminen ei liity mitenkään ikään.
Nastakengät ei liity ikään.
No todellakin liittyy. Mikä ihme siinä on että pitää toisten elämää ruveta määrittelemään. Onko siellä joku katkera nuorisolainen linjoilla. Vai vielä pahempaa: ikääntynyt tyypi.
En olis ikinä nuorena laittanut villasukkia jalkaan, kun koskaan ei ollut niin kylmä, enkä ikinä käyttänyt nastakenkiä, koska en liikkunut muualla kuin keskustassa, siellä mitään nastakenkiä käytetty (ei käytetä vieläkään), ja lukulasitkin hankin vasta vähän aikaa sitten. Ristikoista en tiedä vielä tulenko niitä koskaan täyttämään, rintsikoita en ole vielä käyttänyt kun olen mies. Terveys on ihan eri nyt kuin nuorena, erilaista nivelvaivaa on, ei ollut nuorempana. Oliko vielä joku listattava asia jolla halusit täällä päteä?
En ole eläkeiässä, mutta sain kampaajalla eläkeläisalennuksen. En tiedä olisiko pitänyt itkeä, nauraa vai vittuuntua.
Olen alkanut seuraamaan tätä palstaa 😳
Katson Salkkareita ja Emmerdalea
A-talk ja Eduskunnan kyselytunnit, mukavat puuvillaiset mummoalkkarit ja oman ajan & tilan arvostaminen sekä nuorison äänekäs arvostelu ja skuuttien vihaaminen. T. 39
Ai niin, vetokärry kaupassa!
Omassa rauhassa korvessa mökkeily. Muita ihmisiä ei enää jaksa. Festari-into mennyt.
Mulla on pitkä kenkälusikka, teen ristisanoja ja sudokuja, käytän villasukkia ja huivia, mulla on sketchersit, juon Juhla Mokkaa, syön puuroa, mulla on permis, seuraan Emmerdalea, kuuntelen radiota ja cd-levyjä, mulla on videonauhuri, mulla ei ole älytöllöä, saunon joka päivä, tykkään suomalaisesta kotiruoasta, mulla on helmet kaulassa, lenkkeilen kävelysauvojen kanssa, mulla on 2 kissaa, en tykkää hampurilaisista, puhun puhelimessa mieluummin kuin kirjoitan whatsappeja, en ota selfieitä, poimin marjoja... Eikä siinä vielä kaikki tätitapani. 20+
Nyt voi huoletta pukeutua miten lystää (vaikka typerään tuulitakkiin), koska se on jo neljässäkympissä täysin sallittua tai kulkea kumppareissa. Olen myös tietävinäni joka asian, koska keski-ikä. Nyt voin sanoa, että antaapa nuorempien tehdä. Valitan kun joka niveleen koskee ja aina on lämmin. Rattiraivo on pahentunut selvästi ja uutiset katsotaan joka tasatunti. Saatan kuunnella iskelmää autossa ja jopa laulaa, lavatanssi vois olla kiva, se on alkanut kiehtoa. Vanhemmat sanovat kadulla lapsilleen; äläpä törmää tätiin eli eikö ole jo varma keski-ikä? Tukkakin harmaantui alle 40senä ja marjaämpäristä on tullut tärkeä. Ruoan jälkeen pitää saada nukkua ruokaettonet.
Joo sketchersit täälläkin ja sauvakävely.
Ikää 30+
Löydä itseni yhä useammin teatterista. Saatan herätä siihen, että kuorsaan nojatuolissa rillit nenällä. Tupeloin digiliikkeissä, joissa myyjät auttavat jo ymmärtäväisesti. Tarkkailen kaupassa sekä parkkipaikoilla muita ihmisiä ja muutenkin jään ihmettelemään ja tutkailemaan kaiken maailman työmaita tai -koneita, seisoskelen siellä täällä ja ihmettelen asioita, liukuportaat ovat käyneet vaarallisiksi, unohdun miellelläni niihin liukumaan. Kerron ihmisille taivaanmerkeistä, mitä säätä tuleman pitää. Olen alkanut lukemaan paperisia versioita, en niinkään nettiä. Saunahattukin mulla on ja hississä ehdin spontaanisti kertomaan koko sukuni historian eli tuntemattomille on ihan helppoa puhua mistä vaan. Ikää 40+
Pidän omista mielipiteistäni ja toisten en. Käytän sanontaa; kyllä ennen vanhaan kaikki oli paremmin. Pyöröovissa en satu millään pyörivään väliin.
Olen alkanut arvostamaan nukkumista.
Vierailija kirjoitti:
Muna ei seiso kuten nuorena.
Se on kyllä paha!
Somesta poistuminen. Ei kiinnosta kenenkään asiat.
Villavaatteita suosin joo, monitehot ja harmaantuneet hiukset on sekä siirtyminen mukavampiin ja väljempiin vaatteisiin. Kenkien miellyttävyydestä olen ollut tarkka jo kauan. Ei nyt tule muuta mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Muna ei seiso kuten nuorena.
Koetko, että kyseessä on setätapa? Onko myös korkea verenpaine setä-/ tätitapa?
Itsekin käytän.
Tosin syynä se, että kengät kestävät kauemin, sormilla väkrätessä se takaosa ottaa liikaa osumaa.