Mitä setä- tai tätitapoja sinulle tullut keski-iässä?
Käytän pitkää kenkälusikkaa, villaa talvella ja imuroidessa sängyn alta pitää olla kropan alla pehmukkeet. Polvilla noustaan ylös pehmukkeen päällä. Toisaalta pitää olla viilentäviä t-paitoja vaihdevuosissa ja nastakengät. Miten siellä?
Kommentit (557)
Saatan höpötellä ulkona tuntemattomien kanssa niitä näitä. Kaupassa kysyn myyjältä jos en heti löydä sitä mitä etsin. Ei olis tullu kuuloonkaan nuorempana.
Uusien äppien ja muiden kanssa mulla palaa päreet heti, jos ne ei omasta mielestä toimi loogisesti ja koodaaja on ollut "tyhmä". Taatusti lähimmäiset kuulee mikä äpissä on vikana ja miten äpin kuuluisi toimia.
Vierailija kirjoitti:
Saatan höpötellä ulkona tuntemattomien kanssa niitä näitä. Kaupassa kysyn myyjältä jos en heti löydä sitä mitä etsin. Ei olis tullu kuuloonkaan nuorempana.
Uusien äppien ja muiden kanssa mulla palaa päreet heti, jos ne ei omasta mielestä toimi loogisesti ja koodaaja on ollut "tyhmä". Taatusti lähimmäiset kuulee mikä äpissä on vikana ja miten äpin kuuluisi toimia.
Sama :D Musta on tullut se täti, joka kommentoi uuden sairaalan hississä tuntemattomalle, että onpa sokkeloinen paikka tämä ja toivottaa poistuessa vielä hyvää päivänjatkoa. Lapsena ja nuorena en uskaltanut puhua yhtään kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Kesän paras hetki on se, kun voi laittaa parvekkeelle pelargoneja.
Tämä. Aiemmin ohitin taimikaupassa nuo. Viime kesänä ostin ekat ihan intopiukeena, ja jaksoin värivaihtoehdoista ja talvetuksesta jutella loputtomiin iäkkäämpien tätien kanssa :)
N65
Menen ajoissa nukkumaan, koska en enää kestä yön yli valvomista. On kauhea olo mennä töihin jos en ole saanut riittävästi unta.
Juon runsaasti kahvia. Mahdollistaa työnteon, kun yöllä kumminkin lapset tai kissat herättelee, enkä saa riittävästi unta, vaikka yritän mennä ajoissa nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on niin, että kuvittelen olevani vielä nuori. Ellei lapseni olisi 20+, niin varmaan uskoisin tosissani kuuluvani nuoriin itsekin. Aikuinen lapsi pakottaa käsittämään, että nyt nuoruus on uuden sukupolven juttu.
Jouduin kuitenkin muuttamaan hiljattain kaupunginosaan, jossa asuu lähinnä nuoria. Edellinen kotini oli alueella, jossa tilastojen mukaankin 1/3 on eläkeläisiä. Se oli masentavaa, kun kadulla tuli olo, että olisi ulkoilma vanhainkodissa. En halua mummoutua henkisesti vielä, ihan ihanaa nähdä ympärillä nuoria, vireitä ihmisiä.
Tätimäiseksi tämän tekee ehkä se, että suhtaudun nuoriin suojelevasti ja toivon heille hyvää. Jos ne nuoret reserviläiset ja varusmiehet, jotka näyttävät ihan lapsilta, jouyuisivst oikeaan sotaan, niin joutuisin ehkä lähtemään martaksi tms sotilaskotisisareksi. Täytyyhän jonkun huolehtia, että niillä nuorilla on lämpöiset ja kuivat vaatteet ja riittävästi ruokaa.
Tämäpä tämä. Muistan kyllä itsekin pää paljaana, tennareissa talvella, tiukkaakin tiukemmat farkut jalassa palelleeni. Ei haitannut. Nyt katselen säälien pakkasilla paljaita nilkkoja, tekisi mieli nuorta halata ja kysyä huolehtivasti: Eikö sinulla ole villasukkia, täti kyllä tekee, jos tahdot... ja ne paljaat kaulat! En muista ikinä teininä käyttäneeni kauluria tai huivia, eipä käytä monet nykyteinitkään.
Vierailija kirjoitti:
Onhan siinä eroa, oletko 41 v vai 59 v. Peräti pari vuosikymmentä.
Pienestä valittaa 4-kymppinen kun ei tiedä tulevasta, ja pahemmista vaivoista.
No ei se noin mene. Vaivat on yksilöllisiä. Minulla alkoi vaihdevuodet 43-vuotiaana. Huonoa oloa, väsymystä, yöunet katkeili, oksetti, hikoilutti. Välillä iski sellainen hikoilupuuska, että tuntui kuin hukkuisin vaatteisiin. Pesun hiukset joka aamu ja illalla ne oli pelkkää liisteriä. Unien muutos oli vaikein. Kärsin vaivoista 2 vuotta, lääkäri ei aluksi uskonut vaihdevuosiin ja sain ohjeen lisätä liikuntaa ha mennä aina samaan aikaan nukkumaan. Vasta yksityinen gynekologi pystyi verikokeita, joissa näkyi vaihdevuodet, ja sain estrogeenihoidon. Viisikymppisenä onkin elämä ihan toisenlaista, ei ole särkyjä eikä hikoiluta. Nukunkin melko hyvin.
olen ruvennut seuraamaan lintuja
Olen alkanut karjua teinijätkille. Aiheita esim. viritettyjen mopojen kurnuttaminen yöllä, ruovittaminen tekonurmella, toisten pihan kautta kulkeminen ym. xeekeröinti.
Nuorempana olisin voinut yrittää pehmeä kärki eli rauhallinen keskustelu edellä. En jaksa haastaa itseäni esittämään päivähoitajaa, sossun setää, sijaisvanhempaa tms. vaikka ehkä pitäisi.
Mä tykkään mun iltarutiineista tosi paljon. Käytän koirat iltakävelyllä, käyn kuumassa suihkussa, teen kupillisen kaakaota ja kaksi voileipää, ja katson jakson tai pari jotain hyvää brittiläistä rikossarjaa.
Jos olen jossain reissussa, esim. hotellissa, niin ärsyttää, kun ei voi täydellisesti noudattaa tätä ihanaa iltarutiinia ja sen takia nukun huonosti.
Olettepa te jotkut tosi täti/setäytyneitä! En pysty samaistumaan juuri mihinkään vaikka iän puolesta ehkä pitäisi. Niin on ihmiset erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaahan että sanaa ikääntynyt/ikääntyminen käytetään vasta 65 vuotta täyttäneistä.
Apua, siis musta! Nelikymppinen ei millään mittarilla ole vanha vain lievästi keski-ikäinen.
Puuron syöminen on hyvää huolta itsestään pitämistä, samoin hyvin nukkuminen, villasukkia käytetään, kun sitä tuntuu.
Kohta kuusvitosena olen iloinen, että minun ei enää tarvitse ottaa paineita esimerkiksi Helsingin kaupungin liikennesuunnittelusta, se ei hirveän kauaa koske enää minua. Nuoret rakentavat kaupunkia itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vahtaan himoiten mustia miehiä ja kuvittelen isoja kullejaan työntymässä...
Ikä teki homon sinusta ?
Vierailija kirjoitti:
Siirryin hakemaan yöseuraa mummotunnelista.
Puma-outletista !
Kaikki tätimäisyydet löytyy ja hyvällä omallatunnolla! Täti 57 v
Juttelen ihmisille, kuten aika moni muukin. Nuorena en TODELLAKAAN jutellut kenenkään kanssa. Kynnys laittaa heippalappuja on pieni ja jos lappu ei tuota tulosta, niin menen ystävällisin elkein soittamaan ovikelloa. ;). Näin olen saanut kaksi häiriköivää naapuria ns. kuriin. Asun aivan juna-aseman vieressä ja seison asemalla vähintään 20 min ennen junan lähtöä.
Samaan aikaan en kuitenkaan ymmärrä, että täytän tänä vuonna 55-v. Olen kesällä menossa yksille festareille ja kahteen isoon konserttiin. Käyn välillä terassilla. Ja viimeksi, kun olin ulkona, niin olin kotona vasta klo 6.30 aamulla.
Ristiriitaista.
Katselen nuorten naisten kiinteitä pakaroita
-Setämies
Vierailija kirjoitti:
Katselen nuorten naisten kiinteitä pakaroita
-Setämies
Niin minäkin ja ihmettelen, onko minullakin joskus ollut pakarat. Niiden tilalla on nyt lattana peräpää.
T: tätinainen
Vierailija kirjoitti:
Beigen väriset sloggy Maxi 46 alushousut
Tätiä ja setää on se, kun ei osaa kirjoittaa oikein. Varsinkaan vierasperäisiä sanoja tai nimiä. Se on SLOGGI.
Kesän paras hetki on se, kun voi laittaa parvekkeelle pelargoneja.