Lauri Ojala laittoi käsitteen "iskävitsit" aivan uudelle tasolle
Miekkonenhan on vitsi itse.
Joo kyllä joskus oman isäni humoristiset lohkaisut saivat nolostumaan, mutta eivät ne olleet mitään tähän verrattuna. Siis oikeastiko tämä uuspelle on laittanut viimeiset 10 vuotta elämästään yhdestä joululaulusta ja yhdestä virrestä valittamiseen?!
Toivon todella, että Laurikki Ojalan lapsilla on (jo) eri sukunimi kuin sarjavalittaja-isukillaan.
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIksi koulun päätösjuhlassa ei lauleta islamilaisia uskonollisia lauluja?
Tässä yksi:
Kesän kiitos
Aurinko jo nousee taas,
valo täyttää koko maan,
Allah meille kesän suo,
lämmön, sateen, kukkaloiston tuo.Tuuli hiljaa kuiskailee,
luonto Luojaa ylistee,
lintujenkin laulussa
kaikuu rauha sydämiimme.Ya Allah, suo meille tie,
rauhaan, hyvään sydämeen.
Pidä perheet yhdessä,
anna siunaus elämään.Kun kuu kirkas syttyy yön,
kiitämme taas lahjoistaan,
ystävyys ja lempeys
kulkee kanssamme aina vaan.Eihän tuo poikkea suvivirrestä juuri mitenkään. Allah tarkoittaa jumalaa.
Miksi pitäisi käyttää vierasperäistä allahia? Meillä on jo yleisesti jumalaa/jumalia tarkoittava sana suomenkielessä. Se toimii niin pakanajumaliin kuin muihinkin jumaliin. Silloin kun puhutaan jumalasta, ei määritellä minkä uskonnon jumalasta on kyse.
Onkohan tuo Ojala pilalle hemmoteltu?
Kaikesta päätellen hänellä on ollut hyvin helppo elämä.
Toinen vanhempani kuoli kun olin lapsi.
Silloin päätin, että en ikinä enää valita pikkuasioista. Ja se lupaus on pitänyt.
Tietääkö joku enemmän tuon tyypin taustoista?
Kertausta.
Mitään lainvastausta EI ole tapahtunut. Perustuslakivaliokunnan sana on laki. Edes tuomarit eivät ole sitä ylempänä.
Eikä Ojala eikä mikään hikinen lautakunta.
Toivon, että ne joilla on valta, tekevät tämän asian nyt hänelle kertakaikkisen selväksi.
Ojala taitaa olla tunneihminen jolla ei ole loogista ajattelukykyä .
Taitaa olla livenäkin todellinen ammattiloukkaantuja.
Ojala ei ymmärrä sitä, että laki on laki eikä siinä mitkään tunteilut eikä kitinät auta.
Jos lakia luettaisiin miten sattuu, tunteiden mukaan, pian olisi koko yhteiskunta kaaoksessa.
Siinä ei merkitse yhtään mitään tuon uustaaperon loukkaantumiset.
Hänen on haettava muualta apua tunteisiinsa, se taho ei ole oikeusustuin.
Jonkun täytyy aina olla ensimmäinen. Kuten Usassa afroamerikkalainen Rosa Parks ei suostunut antamaan valkoiselle miehelle istumapaikkaansa bussissa. Siitä alkoi kansalaisoikeusliike. Oikeutta meille ateisteille! 💪🏻
Espoon kaupunki oli kuitenkin eri mieltä tiistaina tekemässään päätöksessä. Kaupunki päätti hylätä korvausvaatimuksen hyvityksen maksamisesta, koska sen mielestä perustetta hyvityksen maksamiselle ei ole.
Kaupunki viittaa päätöksessään perustuslakivaliokunnan mietintöön, jonka mukaisesti koulun juhlassa ei ole kyse uskonnollisesta tilaisuudesta, vaikka siinä laulettaisiin suomalaiseen juhlatraditioon kuuluva yksittäinen virsi.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/da01a2ed-52b7-4805-a298-52c3e59a0…
Miten tämä Herra O. suhtautuu kirkollisiin juhlapäiviin kuten jouluun ja pääsiäiseen? Meneekö kunnon uskonnottomana töihin kun ei kannata tuollaisia kristillisen hapatuksen vapaapäiviä?
Ojala on puuttunut Espoossa vuodesta 2016 lähtien vastaavanlaisiin tapauksiin. Hän toimii myös aktiivisesti sosiaalisessa mediassa neuvomassa muita vastaavanlaisissa asioissa ja tilanteissa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3c8c0d6d-cf97-4fab-988f-870d4faeccff
Tuskin tuo on edes "lastensa" isä. Eiköhän niitä ole siittänyt joku oikea mies.
Minusta tu Espoon yritys luikerrella vastuustaan on naurettavaa. Kalliimmaksi tulee oikeusriitely. Myöntäisivät reilusti vain mokaamisensa. Ja poliitikkojen sekaantuminen asiaan on myös täysin naurettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä Herra O. suhtautuu kirkollisiin juhlapäiviin kuten jouluun ja pääsiäiseen? Meneekö kunnon uskonnottomana töihin kun ei kannata tuollaisia kristillisen hapatuksen vapaapäiviä?
No menetkö itse esimerkiksi vappuna tai Itsenäisyyspäivänä, kun ne ei kuitenkaan ole uskisten pyhiä? Joulu ja Juhannuskin ovat pakanallisia taustaltaan, samoin kekrit ja muut.
Vierailija kirjoitti:
Koulukiusattu rääpäle, miten kukaan voi olla tuollaisen niljakkeen kanssa.
Vuoroviikkoisä se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä Herra O. suhtautuu kirkollisiin juhlapäiviin kuten jouluun ja pääsiäiseen? Meneekö kunnon uskonnottomana töihin kun ei kannata tuollaisia kristillisen hapatuksen vapaapäiviä?
No menetkö itse esimerkiksi vappuna tai Itsenäisyyspäivänä, kun ne ei kuitenkaan ole uskisten pyhiä? Joulu ja Juhannuskin ovat pakanallisia taustaltaan, samoin kekrit ja muut.
Tuo kristillisten pyhien pakanallinen tausta -ulina in niin kuultu ja nähty. Niistä pakana-ajoista on nimittäin hiukan aikaa ja selitys on muutenkin väkisin haettu.
Vierailija kirjoitti:
Koulukiusattu rääpäle, miten kukaan voi olla tuollaisen niljakkeen kanssa.
Oletko sinä se kiusaaja nilkki, noin hyvin tiedät?
Vierailija kirjoitti:
"Käy lähinnä sääliksi, aikuisena miehenä elämä yhä vinksallaan omien käsittelemättömien traumojen takia. Traumojen joiden takia ei ole mitään syytä kieltää suvivirttä koulujen päättäreissä."
Minua säälittää lähinnä että kommentoit asiaa josta et tiedä edes perusasioita. Kyse ei ole Suvivirren kieltämisestä vaan siitä että koulun pitää etukäteen tiedottaa että se Suvivirsi kuuluu kevätjuhlan ohjelmaan.
Täysin naurettava vaatimus että mokomasta pitäisi erikseen tiedottaa tai järjestellä väistötiloja.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä Herra O. suhtautuu kirkollisiin juhlapäiviin kuten jouluun ja pääsiäiseen? Meneekö kunnon uskonnottomana töihin kun ei kannata tuollaisia kristillisen hapatuksen vapaapäiviä?
Luuletko, ettei kukaan kirkkoon kuuluva ole töissä mainitseminasi päivinä?
Vierailija kirjoitti:
Tuskin tuo on edes "lastensa" isä. Eiköhän niitä ole siittänyt joku oikea mies.
Eli "oikeat miehet" ovat hihhuleita`?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä Herra O. suhtautuu kirkollisiin juhlapäiviin kuten jouluun ja pääsiäiseen? Meneekö kunnon uskonnottomana töihin kun ei kannata tuollaisia kristillisen hapatuksen vapaapäiviä?
No menetkö itse esimerkiksi vappuna tai Itsenäisyyspäivänä, kun ne ei kuitenkaan ole uskisten pyhiä? Joulu ja Juhannuskin ovat pakanallisia taustaltaan, samoin kekrit ja muut.
Tuo kristillisten pyhien pakanallinen tausta -ulina in niin kuultu ja nähty. Niistä pakana-ajoista on nimittäin hiukan aikaa ja selitys on muutenkin väkisin haettu.
Te hihhulit tässä selittelijöitä olette!
Ai tällainenkin uskisten itkuvirsiketju täällä. 🥱 Eivät hyväksy kuin yhdenlaisen eli jeesustelijoiden elämänkatsomuksen. Merkitsin poistettavaksi, tehkää muutkin samoin.