Lauri Ojala laittoi käsitteen "iskävitsit" aivan uudelle tasolle
Miekkonenhan on vitsi itse.
Joo kyllä joskus oman isäni humoristiset lohkaisut saivat nolostumaan, mutta eivät ne olleet mitään tähän verrattuna. Siis oikeastiko tämä uuspelle on laittanut viimeiset 10 vuotta elämästään yhdestä joululaulusta ja yhdestä virrestä valittamiseen?!
Toivon todella, että Laurikki Ojalan lapsilla on (jo) eri sukunimi kuin sarjavalittaja-isukillaan.
Kommentit (101)
Joillakin se elämä on niin helppoa eikä muut ongelmat riivaa mieltä, että jaksavat tapella virsistä ja sateenkaaripaitojen pidosta tai pitämättömyydestä. Ei se Suomi sittenkään ihan niin rappiolla ole kuin luulin...
Koulukiusattu rääpäle, miten kukaan voi olla tuollaisen niljakkeen kanssa.
No juurikin nämä sarjavalittajat pitäisi laittaa tässä maassa ruotuun. Miettikää sitä Tampereenkin sarjavalittajaa. Kuinka paljon yhteiskunnan rahaa on käytetty yhden ihmisen tekemiin hupivalituksiin. Ja yritysten laajenemiset on jäissä, ja ihmiset ei pääse rakentamaan kotejaan.
Ja kuinka paljon yhteiskunnalta on kulunut työtunteja = rahaa tämänkin ihmisen Suvivirsi-intohimoon.
Meidän pienellä kahden hengen yrityksellä meni yhden sarjavalittajan vuoksi 30 000 euroa sen todisteluun, että mitään lakia ei ole rikottu. Toista kymmentä vuotta Suomen oikeuslaitos asiaa käsitteli, ja tuli tulokseen, että kaikki on koko ajan ollut mallillaan. Me olemme tosiaan vain pieni yhden perheen yritys, ja tuo raha on ollut suoraan pois meidän perheen joululahjoista, hankinnoista ja vapaa-ajan vietosta. Lapset eivät päässeet ikinä lapsuudessaan yhdellekään ulkomaanmatkalle, näin esimerkkinä. Kiitos kaupungille, kun sallivat tuon. Se olisi ollut estettävissä, mutta halusivat tulkita lakeja niin, että valittajan oikeusturva on vahvempi kuin yrittäjän.
Vierailija kirjoitti:
No juurikin nämä sarjavalittajat pitäisi laittaa tässä maassa ruotuun. Miettikää sitä Tampereenkin sarjavalittajaa. Kuinka paljon yhteiskunnan rahaa on käytetty yhden ihmisen tekemiin hupivalituksiin. Ja yritysten laajenemiset on jäissä, ja ihmiset ei pääse rakentamaan kotejaan.
Ja kuinka paljon yhteiskunnalta on kulunut työtunteja = rahaa tämänkin ihmisen Suvivirsi-intohimoon.
Meidän pienellä kahden hengen yrityksellä meni yhden sarjavalittajan vuoksi 30 000 euroa sen todisteluun, että mitään lakia ei ole rikottu. Toista kymmentä vuotta Suomen oikeuslaitos asiaa käsitteli, ja tuli tulokseen, että kaikki on koko ajan ollut mallillaan. Me olemme tosiaan vain pieni yhden perheen yritys, ja tuo raha on ollut suoraan pois meidän perheen joululahjoista, hankinnoista ja vapaa-ajan vietosta. Lapset eivät päässeet ikinä lapsuudessaan yhdellekään ulkomaanmatkalle, näin esimerkkinä. Kiitos kaupungille, kun sallivat tuon. Se olisi ollut estettävissä, mutta halusivat tulkita lakeja niin, että valittajan oikeusturva on vahvempi kuin yrittäjän.
Ja kaupungilta + valtiolta meni tuohon hulluuteen varmasti yli 100 000 €.
Aina kun näen Laurin niin suvivirsi kajahtaa. Tallensin sen jo kännyyni
Ap:lle ihan samaa, kuinka joku jaksaa käydä naurettavaa kulttuurisotaansa tälläkin palstalla. Ai niin, sinä saat siitä palkan.
Hienoa kun persut tukevat Ruotsista tuotua kulttuuria Suomessa. Vaadin että suvivirsi lauletaan nyt alkuperäisillä sanoilla.
"ja sit Ari hoitaa Suvivirren pois."
"No juurikin nämä sarjavalittajat pitäisi laittaa tässä maassa ruotuun. Miettikää sitä Tampereenkin sarjavalittajaa. Kuinka paljon yhteiskunnan rahaa on käytetty yhden ihmisen tekemiin hupivalituksiin. Ja yritysten laajenemiset on jäissä, ja ihmiset ei pääse rakentamaan kotejaan."
Tosin tämä valittaja oli oikeassa. Koulu oli toiminut väärin ja kaupungin omien ohjeistuksen vastaisesti. Eikä ollut korjannut toimiaan vaikka asiasta oli huomautettu useita kertoja.
Käy lähinnä sääliksi, aikuisena miehenä elämä yhä vinksallaan omien käsittelemättömien traumojen takia. Traumojen joiden takia ei ole mitään syytä kieltää suvivirttä koulujen päättäreissä.
"Meidän pienellä kahden hengen yrityksellä meni yhden sarjavalittajan vuoksi 30 000 euroa sen todisteluun, että mitään lakia ei ole rikottu. Toista kymmentä vuotta Suomen oikeuslaitos asiaa käsitteli, ja tuli tulokseen, että kaikki on koko ajan ollut mallillaan."
Ja tässä Ojalan tapauksessa lautakunta nimenomaan totesi että koulu oli toiminut väärin ja kaupungin ohjeiden vastaisesti. Miksi olet siis vihainen Ojalalle etkä koululle?
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle ihan samaa, kuinka joku jaksaa käydä naurettavaa kulttuurisotaansa tälläkin palstalla. Ai niin, sinä saat siitä palkan.
Teillehän sopisi oikein hyvin että kukaan ei pääsisi sanomaan mitään missään vastaan, tähän kaikki avopalstojen apinanraivoiset myrkytysyrityksetkin perustuvat.
Onkohan eräs nimeltä mainitsematon vakiohullu muuten laitettu lepareihin kun ei ole hetkeen oksentanut tänne?
"Käy lähinnä sääliksi, aikuisena miehenä elämä yhä vinksallaan omien käsittelemättömien traumojen takia. Traumojen joiden takia ei ole mitään syytä kieltää suvivirttä koulujen päättäreissä."
Minua säälittää lähinnä että kommentoit asiaa josta et tiedä edes perusasioita. Kyse ei ole Suvivirren kieltämisestä vaan siitä että koulun pitää etukäteen tiedottaa että se Suvivirsi kuuluu kevätjuhlan ohjelmaan.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa kun persut tukevat Ruotsista tuotua kulttuuria Suomessa. Vaadin että suvivirsi lauletaan nyt alkuperäisillä sanoilla.
Me olemme kultivoituneita kulttuuria arvostavia ihmisä. Toivoisinkin, että suvivirsi laulettaisi vastedes joka kerta ensin Suomeksi, ja sitten Ruotsiksi! Tupla kärsimys w0ke nillittäjille...
Vierailija kirjoitti:
"Käy lähinnä sääliksi, aikuisena miehenä elämä yhä vinksallaan omien käsittelemättömien traumojen takia. Traumojen joiden takia ei ole mitään syytä kieltää suvivirttä koulujen päättäreissä."
Minua säälittää lähinnä että kommentoit asiaa josta et tiedä edes perusasioita. Kyse ei ole Suvivirren kieltämisestä vaan siitä että koulun pitää etukäteen tiedottaa että se Suvivirsi kuuluu kevätjuhlan ohjelmaan.
Miksi pitää tiedottaa itsestään selvästä asiasta? Koska valtion taholta on määritelty ettei laulu ole uskonnon harjoittamista, kuten ei olekaan. Varmaan on ollut tiedossa että se kajahtaa päättäjäisissä.
Joko on selvinnyt mikä uskonlahko oli kyseessä -- kamala trauma jäänyt lapsuudesta - ja nyt siirtää traumaansa seuraavalle sukupolvelle.
Vierailija kirjoitti:
"Käy lähinnä sääliksi, aikuisena miehenä elämä yhä vinksallaan omien käsittelemättömien traumojen takia. Traumojen joiden takia ei ole mitään syytä kieltää suvivirttä koulujen päättäreissä."
Minua säälittää lähinnä että kommentoit asiaa josta et tiedä edes perusasioita. Kyse ei ole Suvivirren kieltämisestä vaan siitä että koulun pitää etukäteen tiedottaa että se Suvivirsi kuuluu kevätjuhlan ohjelmaan.
Kenelle se oikeasti tulee yllätyksenä? Suvivirttä on laulettu kaikissa kouluissa jo 130 vuotta. Ja edelleen joku yllättyy, kun siellä juhlassa onkin sitten Suvivirsi. Kuinka hitaita oppijoita meidän keskuudessa oikein elää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa kun persut tukevat Ruotsista tuotua kulttuuria Suomessa. Vaadin että suvivirsi lauletaan nyt alkuperäisillä sanoilla.
Me olemme kultivoituneita kulttuuria arvostavia ihmisä. Toivoisinkin, että suvivirsi laulettaisi vastedes joka kerta ensin Suomeksi, ja sitten Ruotsiksi! Tupla kärsimys w0ke nillittäjille...
Kannatan ensi vuonna lauletaan suvivirsi ruotsiksi!
Olet oikeassa!
Kaikenlaisia sitä onkin!
Niin TURHAA ja TYPERÄÄ vouhotusta!