Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lauri Ojala laittoi käsitteen "iskävitsit" aivan uudelle tasolle

Vierailija
28.05.2026 |

Miekkonenhan on vitsi itse.
Joo kyllä joskus oman isäni humoristiset lohkaisut saivat nolostumaan, mutta eivät ne olleet mitään tähän verrattuna. Siis oikeastiko tämä uuspelle on laittanut viimeiset 10 vuotta elämästään yhdestä joululaulusta ja yhdestä virrestä valittamiseen?!
Toivon todella, että Laurikki Ojalan lapsilla on (jo) eri sukunimi kuin sarjavalittaja-isukillaan.

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa!

Kaikenlaisia sitä onkin! 
Niin TURHAA ja TYPERÄÄ vouhotusta! 
 

Vierailija
2/101 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin se elämä on niin helppoa eikä muut ongelmat riivaa mieltä, että jaksavat tapella virsistä ja sateenkaaripaitojen pidosta tai pitämättömyydestä. Ei se Suomi sittenkään ihan niin rappiolla ole kuin luulin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukiusattu rääpäle, miten kukaan voi olla tuollaisen niljakkeen kanssa.

Vierailija
4/101 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juurikin nämä sarjavalittajat pitäisi laittaa tässä maassa ruotuun. Miettikää sitä Tampereenkin sarjavalittajaa. Kuinka paljon yhteiskunnan rahaa on käytetty yhden ihmisen tekemiin hupivalituksiin. Ja yritysten laajenemiset on jäissä, ja ihmiset ei pääse rakentamaan kotejaan.

Ja kuinka paljon yhteiskunnalta on kulunut työtunteja = rahaa tämänkin ihmisen Suvivirsi-intohimoon.

Meidän pienellä kahden hengen yrityksellä meni yhden sarjavalittajan vuoksi 30 000 euroa sen todisteluun, että mitään lakia ei ole rikottu. Toista kymmentä vuotta Suomen oikeuslaitos asiaa käsitteli, ja tuli tulokseen, että kaikki on koko ajan ollut mallillaan. Me olemme tosiaan vain pieni yhden perheen yritys, ja tuo raha on ollut suoraan pois meidän perheen joululahjoista, hankinnoista ja vapaa-ajan vietosta. Lapset eivät päässeet ikinä lapsuudessaan yhdellekään ulkomaanmatkalle, näin esimerkkinä. Kiitos kaupungille, kun sallivat tuon. Se olisi ollut estettävissä, mutta halusivat tulkita lakeja niin, että valittajan oikeusturva on vahvempi kuin yrittäjän.

Vierailija
5/101 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No juurikin nämä sarjavalittajat pitäisi laittaa tässä maassa ruotuun. Miettikää sitä Tampereenkin sarjavalittajaa. Kuinka paljon yhteiskunnan rahaa on käytetty yhden ihmisen tekemiin hupivalituksiin. Ja yritysten laajenemiset on jäissä, ja ihmiset ei pääse rakentamaan kotejaan.

Ja kuinka paljon yhteiskunnalta on kulunut työtunteja = rahaa tämänkin ihmisen Suvivirsi-intohimoon.

Meidän pienellä kahden hengen yrityksellä meni yhden sarjavalittajan vuoksi 30 000 euroa sen todisteluun, että mitään lakia ei ole rikottu. Toista kymmentä vuotta Suomen oikeuslaitos asiaa käsitteli, ja tuli tulokseen, että kaikki on koko ajan ollut mallillaan. Me olemme tosiaan vain pieni yhden perheen yritys, ja tuo raha on ollut suoraan pois meidän perheen joululahjoista, hankinnoista ja vapaa-ajan vietosta. Lapset eivät päässeet ikinä lapsuudessaan yhdellekään ulkomaanmatkalle, näin esimerkkinä. Kiitos kaupungille, kun sallivat tuon. Se olisi ollut estettävissä, mutta halusivat tulkita lakeja niin, että valittajan oikeusturva on vahvempi kuin yrittäjän.

Ja kaupungilta + valtiolta meni tuohon hulluuteen varmasti yli 100 000 €.

Vierailija
6/101 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun näen Laurin niin suvivirsi kajahtaa. Tallensin sen jo kännyyni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/101 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle ihan samaa, kuinka joku jaksaa käydä naurettavaa kulttuurisotaansa tälläkin  palstalla. Ai niin, sinä saat siitä palkan.

Vierailija
8/101 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa kun persut tukevat Ruotsista tuotua kulttuuria Suomessa.  Vaadin että suvivirsi lauletaan nyt alkuperäisillä sanoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/101 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ja sit Ari hoitaa Suvivirren pois."

Vierailija
10/101 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No juurikin nämä sarjavalittajat pitäisi laittaa tässä maassa ruotuun. Miettikää sitä Tampereenkin sarjavalittajaa. Kuinka paljon yhteiskunnan rahaa on käytetty yhden ihmisen tekemiin hupivalituksiin. Ja yritysten laajenemiset on jäissä, ja ihmiset ei pääse rakentamaan kotejaan."

 

Tosin tämä valittaja oli oikeassa. Koulu oli toiminut väärin ja kaupungin omien ohjeistuksen vastaisesti. Eikä ollut korjannut toimiaan vaikka asiasta oli huomautettu useita kertoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/101 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy lähinnä sääliksi, aikuisena miehenä elämä yhä vinksallaan omien käsittelemättömien traumojen takia. Traumojen joiden takia ei ole mitään syytä kieltää suvivirttä koulujen päättäreissä.

Vierailija
12/101 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meidän pienellä kahden hengen yrityksellä meni yhden sarjavalittajan vuoksi 30 000 euroa sen todisteluun, että mitään lakia ei ole rikottu. Toista kymmentä vuotta Suomen oikeuslaitos asiaa käsitteli, ja tuli tulokseen, että kaikki on koko ajan ollut mallillaan."

 

Ja tässä Ojalan tapauksessa lautakunta nimenomaan totesi että koulu oli toiminut väärin ja kaupungin ohjeiden vastaisesti. Miksi olet siis vihainen Ojalalle etkä koululle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/101 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle ihan samaa, kuinka joku jaksaa käydä naurettavaa kulttuurisotaansa tälläkin  palstalla. Ai niin, sinä saat siitä palkan.

Teillehän sopisi oikein hyvin että kukaan ei pääsisi sanomaan mitään missään vastaan, tähän kaikki avopalstojen apinanraivoiset myrkytysyrityksetkin perustuvat. 

Onkohan eräs nimeltä mainitsematon vakiohullu muuten laitettu lepareihin kun ei ole hetkeen oksentanut tänne?

Vierailija
14/101 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Käy lähinnä sääliksi, aikuisena miehenä elämä yhä vinksallaan omien käsittelemättömien traumojen takia. Traumojen joiden takia ei ole mitään syytä kieltää suvivirttä koulujen päättäreissä."

 

Minua säälittää lähinnä että kommentoit asiaa josta et tiedä edes perusasioita. Kyse ei ole Suvivirren kieltämisestä vaan siitä että koulun pitää etukäteen tiedottaa että se Suvivirsi kuuluu kevätjuhlan ohjelmaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/101 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa kun persut tukevat Ruotsista tuotua kulttuuria Suomessa.  Vaadin että suvivirsi lauletaan nyt alkuperäisillä sanoilla.

Me olemme kultivoituneita kulttuuria arvostavia ihmisä. Toivoisinkin, että suvivirsi laulettaisi vastedes joka kerta ensin Suomeksi, ja sitten Ruotsiksi! Tupla kärsimys w0ke nillittäjille...

Vierailija
16/101 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lautakunnan vitsi oli parempi.

Vierailija
17/101 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Käy lähinnä sääliksi, aikuisena miehenä elämä yhä vinksallaan omien käsittelemättömien traumojen takia. Traumojen joiden takia ei ole mitään syytä kieltää suvivirttä koulujen päättäreissä."

 

Minua säälittää lähinnä että kommentoit asiaa josta et tiedä edes perusasioita. Kyse ei ole Suvivirren kieltämisestä vaan siitä että koulun pitää etukäteen tiedottaa että se Suvivirsi kuuluu kevätjuhlan ohjelmaan.

Miksi pitää tiedottaa itsestään selvästä asiasta? Koska valtion taholta on määritelty ettei laulu ole uskonnon harjoittamista, kuten ei olekaan. Varmaan on ollut tiedossa että se kajahtaa päättäjäisissä. 

Vierailija
18/101 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko on selvinnyt mikä uskonlahko oli kyseessä -- kamala trauma jäänyt lapsuudesta - ja nyt siirtää traumaansa seuraavalle sukupolvelle. 

Vierailija
19/101 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Käy lähinnä sääliksi, aikuisena miehenä elämä yhä vinksallaan omien käsittelemättömien traumojen takia. Traumojen joiden takia ei ole mitään syytä kieltää suvivirttä koulujen päättäreissä."

 

Minua säälittää lähinnä että kommentoit asiaa josta et tiedä edes perusasioita. Kyse ei ole Suvivirren kieltämisestä vaan siitä että koulun pitää etukäteen tiedottaa että se Suvivirsi kuuluu kevätjuhlan ohjelmaan.

Kenelle se oikeasti tulee yllätyksenä? Suvivirttä on laulettu kaikissa kouluissa jo 130 vuotta. Ja edelleen joku yllättyy, kun siellä juhlassa onkin sitten Suvivirsi. Kuinka hitaita oppijoita meidän keskuudessa oikein elää!

Vierailija
20/101 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa kun persut tukevat Ruotsista tuotua kulttuuria Suomessa.  Vaadin että suvivirsi lauletaan nyt alkuperäisillä sanoilla.

Me olemme kultivoituneita kulttuuria arvostavia ihmisä. Toivoisinkin, että suvivirsi laulettaisi vastedes joka kerta ensin Suomeksi, ja sitten Ruotsiksi! Tupla kärsimys w0ke nillittäjille...

Kannatan ensi vuonna lauletaan suvivirsi ruotsiksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä