Rydman studiossa: Suomessa ei pystytä varoittamaan edes drooneista, niin miten sitten Jeesuksen vilahtamisesta peruskoulun tilaisuuksissa?
Rydman väitteli perheenisän kanssa studiossa ja lopuksi puhkesi lauluun. Terveysministeri lauloi Suvivirren väittelynsä loppuargumenttina.
"– Jos siellä vähän Jeesus tai Jumala vilahtaa, sen jälkeen jo pitäisi varoittaa, että täällä on jotain vaarallista.
Ojalan mukaan lakia rikottiin siinä, ettei virren laulamisesta ilmoitettu etukäteen.
Kun toimittaja Jari Hanska kysyi, pitäisikö Suvivirrestä järjestää varoitusjärjestelmä, Rydman repesi nauramaan. Hän sanoi, että Suomessa on vaikeuksia varoittaa drooneistakin."
Kommentit (207)
Vierailija kirjoitti:
Persuille ei ole tärkeää, että köyhillä on asunto, ja että työttömillä on rahaa, mutta se, että uskovaiset saa laulaa virsiä 😄
Asia harvinaisen selvä.
Uskovaisethan saavat laulaa virsiä sydämensä kyllyydestä. Nyt on vaaditaan kaikkia muitakin osallistumaan virteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesuksen vilautus ei kuulu uskontoon.
Jos joku vilauttaa sulle, todennäköisimmin hän ei ole Jeesus.
Rydmanista tulikin mieleeni... no, jätetään sanomatta.
Hyvin veti Rydman Suvivirren! Nostan näkymätöntä hattuani!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lauri Ojala loukkaa MINUN yhdenvertaisuuttani.
Hän loukkaa vakaumustani.
Hän loukkaa tunteitani, rakkaimpia muistojani.
Hän loukkaa kulttuuriperintöäni.
Kerro lisää, miten. Mikä se vakaumuksesi on? Minkä rakkaimman muistosi hän vetää lokaan? Miten yhdenvertaisuutesi kärsii?
Minun lapsuuskotini oli uskonnoton.
Minusta oli ihanaa laulaa koulussa Suvivirsi ja Enkeli taivaan lausui näin. Tuli ihana fiilis.
Näin tunsin uskonnottoman kodin lapsena.
Ei tuo nyt vielä mitään yhdenvertaisuuden tai rakkaimpien muistojen tai vakaumuksen loukkaamista perustele.
Minun lapsuuskotini oli tapakristillinen, isäni lienee ollut oikeasti ateisti ja myöhemmin erosikin kirkosta. Nuo virret ihan ok ja kuuluivat joulu- ja kevätjuhlaan. Näin tunsin tapakristillisen kodin lapsena. Jos joku muu on tuntenut toisin ja niistä ahdistunut, miten se minua loukkaisi?
Lauri Ojalan sanomiset eivät loukkaa minua millään tavoin. Eihän hän itse edes julkisuuteen niitä tuputtautunut sanomaan.
Tyhmyyksissään kyllä tekee persujen vaalityötä oikein olan takaa, vaikka ko. puoluetta ei varmaan kannatakaan.
Hän loukkaa minun yhdenvertaisuuttani.
Minullakin on yhdenvertaisuus Ojalan rinnalla.
Toivoisin häneltä myös käytötapoja sekä tilannetajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli miten oli, tämähän on ihan parasta Rydmanilta.
Tämä juttu oli kuin tehty Rydmanille. Laulu lopussa oli pisteet öön päälle. Aika hyvin lauloi ihan kylmiltään.
Olis jääny Nazimalta tai Minjalta laulamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persuille ei ole tärkeää, että köyhillä on asunto, ja että työttömillä on rahaa, mutta se, että uskovaiset saa laulaa virsiä 😄
Asia harvinaisen selvä.
Uskovaisethan saavat laulaa virsiä sydämensä kyllyydestä. Nyt on vaaditaan kaikkia muitakin osallistumaan virteen.
Ei vaadita. Ketään ei pakoteta laulamaan, se on aina vapaaehtoista.
Se mitä minä vaadin, on käytöstavat.
Ojala voisi mennä tapakoulutukseen.
Espoolaismiehen kannattaa vältellä iltasella hämäriä paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro lisää, miten. Mikä se vakaumuksesi on? Minkä rakkaimman muistosi hän vetää lokaan? Miten yhdenvertaisuutesi kärsii?
Minusta oli ihanaa laulaa koulussa Suvivirsi ja Enkeli taivaan lausui näin. Tuli ihana fiilis.
Ei tuo nyt vielä mitään yhdenvertaisuuden tai rakkaimpien muistojen tai vakaumuksen loukkaamista perustele.
Minun lapsuuskotini oli tapakristillinen, isäni lienee ollut oikeasti ateisti ja myöhemmin erosikin kirkosta. Nuo virret ihan ok ja kuuluivat joulu- ja kevätjuhlaan. Näin tunsin tapakristillisen kodin lapsena. Jos joku muu on tuntenut toisin ja niistä ahdistunut, miten se minua loukkaisi?
Lauri Ojalan sanomiset eivät loukkaa minua millään tavoin. Eihän hän itse edes julkisuuteen niitä tuputtautunut sanomaan.
Tyhmyyksissään kyllä tekee persujen vaalityötä oikein olan takaa, vaikka ko. puoluetta ei varmaan kannatakaan.
Hän loukkaa minun yhdenvertaisuuttani.
Minullakin on yhdenvertaisuus Ojalan rinnalla.
Toivoisin häneltä myös käytötapoja sekä tilannetajua.
Miten hän loukkaa yhdenvertaisuuttasi? Hän ei ole halunnut kieltää Suvivirren esittämistä missään, ei edes koulussa.
Jeesus vilkku sovellus nyt äkkiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asia harvinaisen selvä.
Mielestäsi siis käytöstavat, sellaisina kuin sinä ne näet, menevät yli Suomen lain?
Otsikon sanat kutsuvat oikaisemaan. Rydmanista tässä pitäisi peruskouluissa varoitella. :P
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkuu.
Myöhemmin käännyin kristityksi.
Ojala loukkaa vakaumustani, mutta sehän onkin tarkoituksena.
Hän häpäisee pyhimpiä arvojani.
Hän häpäisee kaikkea mikä on minulle kalleinta, kuten myös kulttuuri ja - sivistysperintöäni.
Oletko sitä mieltä, että tämä on ihan jees maassa missä on ajattelunvapaus ja uskonnonvapaus? Ja tasa - arvo?
Herkkä on sinunkin hipiä. Ojala on pyytänyt tiedottamista, että hänen ja lapsensa ei tarvi osallistua. Tämä sinun pitäisi kyllä ymmärtää, kun olet kuitenkin lähtöisin sieltä uskonnottomasta kodista, että se vapaaehtoisuus tässä on se ydin.
Vanhempani eivät ikinä olisi valittaneet Suvivirren laulamisesta. Jos isäni olisi tehnyt niin ja vielä mennyt uhriutumaan julkisesti, kyllä olisi hävettänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesuksen vilautus ei kuulu uskontoon.
Jos joku vilauttaa sulle, todennäköisimmin hän ei ole Jeesus.
Rydmanista tulikin mieleeni... no, jätetään sanomatta.
Hyvin veti Rydman Suvivirren! Nostan näkymätöntä hattuani!
Rydmanhan on musikaalinen jätkä. Laulanut Cantores minores -poikakuorossa (sinne ei kaikki pääsekään), soittanut poikkihuilua konservatoriossa ja harkitsi ammattimuusikon uraa. Hänen isoisänsä on aikoinaan vasemmistoradikaalien porukoissa viihtynyt säveltäjä Kari Rydman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkuu.
Myöhemmin käännyin kristityksi.
Ojala loukkaa vakaumustani, mutta sehän onkin tarkoituksena.
Hän häpäisee pyhimpiä arvojani.
Hän häpäisee kaikkea mikä on minulle kalleinta, kuten myös kulttuuri ja - sivistysperintöäni.
Oletko sitä mieltä, että tämä on ihan jees maassa missä on ajattelunvapaus ja uskonnonvapaus? Ja tasa - arvo?
Herkkä on sinunkin hipiä. Ojala on pyytänyt tiedottamista, että hänen ja lapsensa ei tarvi osallistua. Tämä sinun pitäisi kyllä ymmärtää, kun olet kuitenkin lähtöisin sieltä uskonnottomasta kodista, että se vapaaehtoisuus tässä on se ydin.
Vanhempani eivät ikinä olisi valittaneet Suvivirren laulamisesta. Jos isäni olisi tehnyt niin ja vielä mennyt uhriutumaan julkisesti, kyllä olisi hävettänyt.
Oi sitä häpeää, kun joku pitää kiinni laillisesta oikeudestaan!
Ojala on lumihiutale, joka vielä sulaa paineen alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asia harvinaisen selvä.
Mielestäsi siis käytöstavat, sellaisina kuin sinä ne näet, menevät yli Suomen lain?
Kuuntelitko haastattelun? Mene kuuntelemaan.
Perustuslakivaliokunnan linjaus on se laki.
Rydman selitti sen niin hyvin, että sen pitäisi mennä kaikkien jakeluun.
Vierailija kirjoitti:
Ojala on lumihiutale, joka vielä sulaa paineen alla.
Jos tuo Ojala on noin loukkaantunut/järkyttynyt Suvivirrestä, ehkä hänen pitäisi käydä muutaman kerran terapiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli miten oli, tämähän on ihan parasta Rydmanilta.
Tämä juttu oli kuin tehty Rydmanille. Laulu lopussa oli pisteet öön päälle. Aika hyvin lauloi ihan kylmiltään.
Olis jääny Nazimalta tai Minjalta laulamatta.
Ehkä öyhötys ei ole niille lähellä sydäntä.
Harmi teille.
Se, miten persut palvoo poliitikkojaan on täyttä trumpismia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asia harvinaisen selvä.
Kuuntelitko haastattelun? Mene kuuntelemaan.
Perustuslakivaliokunnan linjaus on se laki.
Rydman selitti sen niin hyvin, että sen pitäisi mennä kaikkien jakeluun.
Tänne on välillä vaikea vastata...
Miten Rydman selitti sen, että virren ajaksi pitää olla mahdollisuus poistua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihervasemmisto ja demarit toivottavat ulkoiset uhat tervetulleiksi, koska Suomen väestö ja kulttuuri täytyy vaihtaa sisältäpäin.
Vihervasemmiston ja demarien alamaiset olivat juuri Moskovassa juhlimassa perinteitään suomalaisuuden vastustajina.
Demareille me tavalliset suomalaiset emme ole salonkikelpoisia.
Ja Nasima ilmoitti olevansa samppanjasosialisti.
Hän on kasvanut neukkutyylin diplomaattipiireissä (kyllä, vaikka kansa eli kurjuudessa, niin diplomaatit elivät luxuselämää) ja sittemmin suom.ruotsalaiseliitissä. eipä ihme, että hän katsoo meita rupusakkisuomalaisia nenänvarttaan pitkin, hyi ei salonkikelpoista joukkoa. Fyfan.
Eivät he halua kompromisseja, he haluavat vain syyn vihata jotakin jostakin kun on itsellä paha mieli jostain aivan muusta.