Siis miksi 89-vuotias Seela Sella saa sädehoitoa?
Puhutaan priorisoinnista terveydenhuollossa, ja lähes 90-vuotiaan syöpää vielä hoidetaan? Yhden käynnin todellinen hinta on satoja euroja.
Kommentit (214)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisitko valmis kieltämään sen häneltä?
Tottakai. Ap
Entä omilta läheisiltäsi?
Seelahan on vielä työssäkäyvä teatteri- ja kulttuuripersoona, joten hän pitää valtakunnan rattaita pyörimässä. Hän tekee töitä varmasti hautaan saakka. Siinä valtakuntamme hoidonansaitsemiskriteeri nro 1. Jos olet vain vetelä eläkeläinen kotona, niin ei varmaan hoideta enää nuorempanakaan. Tähän on tultu. Ymmärrän joidenkin katkeruuuden jos esim. oma sukulainen tai omainen on jäänyt vaille hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hän on hyvässä kunnossa ja syövällä on hyvä paranemisennuste niin kannattaa hoitaa. Mun vaarikin kävi sädehoidot 85-vuotiaana ja eli 100-vuotiaaksi. Isoäidin syöpä oli 92-vuotiaana terminaalivaiheessa, kun se löydettiin, niin annettiin vain palliatiivista hoitoa. Isoäiti ei olisi edes halunnut mitään hoitoja enää.
Jippiaajee! Tosi kiva lukea näitä tarinoita vaareista ja mummoista, joiden eläkkeiden + muiden kulujen maksamiseen on "saanut" osallistua tahtomattaan yli 40 vuotta...
Eli sinäkin olet noin 60v, kohta liian vanha saamaan hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Koska Seela Sella voi elää vielä parikymmentä vuotta. Suomen vanhin on 108-vuotias ja asuu omassa kodissaan Kouvolassa.
Seelanti maksaa ansaitsemastaan eläkkeestä veroja.
Toista ovat narkit, jotka ovat pelkkä kuluerä yhteiskunnalle.
Veljeni kuoli 26-vuotiaana suolistosyöpään, koska ei tutkittu ja hoidettu kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs veroja ne vauvat maksaa ? Heitäkin hoidetaan !
Huono vertaus.
Vauvat ovat tulevaisuuden sijoitus. Heitä hoidetaan, jotta he tuottaisivat yhteiskunnalle myöhemmin rahaa. Eläkeläisten hoitaminen on yhteiskunnan rahan heittämistä kaivoon.
Muista tuo kun itse jäät eläkkeelle. Olethan muistanut kertoa mielipiteesi isovanhemmillesi ja vanhemmillesi? Mitä ajatuksia se heissä herätti?
Olen tämän jo omille lapsilleni kertonut, vaikken vielä eläkkeellä ole.
Omille isovanhemmille ja vanhemmille ei asiaa tarvitse enää kertoa sillä ovat jo kuolleet. Kaksi heistä aikoinaan kieltäytyivät hoidoista, koska kokivat elämänsä olleen jo ihan hyvä yli 80 vuotiaana. Eli positiivisesti ainakin kyseiset kaksi asiaan suhtautuivat. Osalla lapsista ja lapsenlapsista heidän päätös enemmän aiheutti kitkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska Seela Sella voi elää vielä parikymmentä vuotta. Suomen vanhin on 108-vuotias ja asuu omassa kodissaan Kouvolassa.
Veljeni kuoli 26-vuotiaana suolistosyöpään, koska ei tutkittu ja hoidettu kunnolla.
Niinpä. Koska rahat on nyt jo äärimmäisen tiukoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samansuuntaisia kokemuksia itsellä, en nyt erittele tarkemmin. Ymmärrän täysin, että mieleen jää katkeruus tälläisestä kokemuksesta. Elämä ei ole reilua ja emme saa tasa-arvoisesti hoitoa Suomessa, vaikka muuta lässytetään.
Ähäkutti avaaja. 99-vuotias sukulaiseni saa joka kuukausi keskussairaalatason hoitoa, jotta pystyy jatkamaan kotona-asumista, eikä joudu näihin vanhusten tappolaitoksiin.
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin ap häiriköi palstaa istuen peukkupäissään jossain huumeluolassa ja kuvittelee olevansa joku arvokkaampi kuin meille kaikille rakas ja upea näyttelijä, jonka veroista tuskin syntyy toista.
Toivotaan kovasti voimia hänelle ja toivottavasti saamme vielä nauttia esityksistään kauan.
Sanoma oy miksi te annatte tällä alustalla maalittaa yksittäisiä henkilöitä, vaikka se on säännöissä kielletty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suolistosyöpä onkin salakavala sairaus, joka ei oireile alussa. Kun selvät oireet on havaittavissa, onkin jo liian myöhäistä.
Onneksi nykyään on jo kakkatikkuseulontoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hän on hyvässä kunnossa ja syövällä on hyvä paranemisennuste niin kannattaa hoitaa. Mun vaarikin kävi sädehoidot 85-vuotiaana ja eli 100-vuotiaaksi. Isoäidin syöpä oli 92-vuotiaana terminaalivaiheessa, kun se löydettiin, niin annettiin vain palliatiivista hoitoa. Isoäiti ei olisi edes halunnut mitään hoitoja enää.
Jippiaajee! Tosi kiva lukea näitä tarinoita vaareista ja mummoista, joiden eläkkeiden + muiden kulujen maksamiseen on "saanut" osallistua tahtomattaan yli 40 vuotta...
Aikanaan kyllä, jo hyvin käy, 60 vuotta tulee täyteen.
Henkilökohtaisesti olisin täysin valmis maksamaan kaikki tulvat hoitoni ja myös eläkkeeni itse, mikäli tänä päivänä minulle kerrottaisiin, ettei minun pidä maksaa enää euroakaan tyel -maksuja ja veroni vähintään puolittuisivat.
Suomessa syöpähoidot ovat jääneet jälkeen kehityksestä. Veljenikin kuoli syöpään, joka paremmilla hoidoilla olisi ollut voitettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtaisesti olisin täysin valmis maksamaan kaikki tulvat hoitoni ja myös eläkkeeni itse, mikäli tänä päivänä minulle kerrottaisiin, ettei minun pidä maksaa enää euroakaan tyel -maksuja ja veroni vähintään puolittuisivat.
Rahasi riittäisivät korkeintaan yhteen leikkaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahasi riittäisivät korkeintaan yhteen leikkaukseen.
Ehkä kymmeneen, mutta ei varmaankaan kahteenkymmeneen. :)
Tunnen erittäin hyväkuntoisen ja täysin omillaan pärjäävän 94-vuotiaan naisen, jolta leikattiin aivokasvain. Hän vaikuttaa ennemmin 74-vuotiaalta!
Vierailija kirjoitti:
Onpa täällä paljon vanhoja ihmisiä kun noin meni herneet nenään 😄
Enemmänkin kaiken ikäisiä ihmisiä, joilla ihan oikeutetusti menee herne nenään kun tuollaiset pienet paskat alkavat saarnata kuka ansaitsee elää kun ikää on sen ja sen verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiennytkään että ihmisarvo lakkaisi olemasta jossain iässä.. huhhuh miten ilkeää ajattelua.
Ihmisarvolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että Suomelta loppuu rahat vanhusten sote -kulujen vuoksi.
Sillä nimenomaan on paljonkin tekemistä ihmisarvon kanssa. Onko ihmisyys sinun mielestäsi rahassa mitattavaa?
Ihmisellä on itseisarvo. Siitä huolta pitämiseen on pakko riittää raha. Tärkeämpää se on kuin tunnin junat, turhat ampumaradat ja keinotekoinen yritysten ylläpitäminen tukien muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän saa hoitoa, kun on julkisuuden henkilö. Taviskansalainen ei saa, koska ei ole tv:ssä ja lehdissä.
Ystäväni samanikäinen äiti sai myös, ihan taviksia ovat.
Ja sitten olemme täysin ihmeissämme, että kuinka Suomi voi olla näin velkaantunut...
Mitä siis ehdotat? Jätetään ihmiset kuolemaan?
Ehkä et tarkoita tuolla tiedottamisella suoranaisesti pahaa, mutta sinulla ei ole oikeutta laverrella kenenkään henkilön terveysasioita ym. sairaalassa käymisiä missään. Mitä sairaalassa, tk:ssa tai lääkäriasemalla sivullisena kuulet ja näet, sinne myös tulee jäädä. Vai miltäpä itsestäsi tuntuisi? Onko joiltakin nykyihmisiltä todella täysin kadonnut tällainen terve ajatuskulku? Lyhyesti; ei kuulu sulle! Myös julkisuuden henkilöitä tulee kohdella yksityisyyttä kunnioittaen.