Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miksi 89-vuotias Seela Sella saa sädehoitoa?

Vierailija
28.05.2026 |

Puhutaan priorisoinnista terveydenhuollossa, ja lähes 90-vuotiaan syöpää vielä hoidetaan? Yhden käynnin todellinen hinta on satoja euroja.

Kommentit (284)

Vierailija
101/284 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs veroja ne vauvat maksaa ?  Heitäkin hoidetaan ! 

Huono vertaus.

Vauvat ovat tulevaisuuden sijoitus. Heitä hoidetaan, jotta he tuottaisivat yhteiskunnalle myöhemmin rahaa. Eläkeläisten hoitaminen on yhteiskunnan rahan heittämistä kaivoon.

Sulla on päässä vikaa . Ne vauvat tulee vanhukseksi.  

Jotka EIVÄT tule enää saamaan hoitoa, koska rahat loppuivat nykyisen menon vuoksi.

Vierailija
102/284 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos itse olisit 80- 90 vuotias ja sanottaisiin, ettei kannata hoitaa, kuole pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/284 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hän on hyvässä kunnossa ja syövällä on hyvä paranemisennuste niin kannattaa hoitaa. Mun vaarikin kävi sädehoidot 85-vuotiaana ja eli 100-vuotiaaksi. Isoäidin syöpä oli 92-vuotiaana terminaalivaiheessa, kun se löydettiin, niin annettiin vain palliatiivista hoitoa. Isoäiti ei olisi edes halunnut mitään hoitoja enää.

Jippiaajee! Tosi kiva lukea näitä tarinoita vaareista ja mummoista, joiden eläkkeiden + muiden kulujen maksamiseen on "saanut" osallistua tahtomattaan yli 40 vuotta...

Sinulla on hieman itsekeskeinen näkemys. Mielestäni sodan käynyt sukupolvi oli/on oikeutettu saamaan hoitoa. Ilman heitä emme olisi enää Suomi. Vaarinikin palveli talvi- ja jatkosodassa ja sen jälkeen vielä miinanraivaajilla. Sotepommiin pitää löytyä muita ratkaisuja kuin hyväkuntoisten vanhusten hoitamatta jättäminen.

Vierailija
104/284 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiennytkään että ihmisarvo lakkaisi olemasta jossain iässä.. huhhuh miten ilkeää ajattelua. 

Ihmisarvolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että Suomelta loppuu rahat vanhusten sote -kulujen vuoksi.

Meillä vanhusten sote-kulut ovat suhteessa pienemmän kuin alle 30v naisten vastaavat kulut, jos suhteutetaan rahat väestömäärään ja maksettuihin veroihin. Vanhukset maksavat eläkkeistä veroja paljon enemmän kuin nuoret vastaavista palkkatuloista, joten yllättäen he kattavat ihan itse ison osan aiheuttamistaan kuluista. Samaa ei voi sanoa 18-30v naisista.

Jälleen huono vertaus.

Alle 30 -vuotiaiden naisten nettotuottavat vuodet yhteiskunnalle ovat vielä edessäpäin. Lisäksi 18 - 30 -vuotiaat naiset ovat mahdollisia synnyttäjiä, jolloin heidän hoitonsa on tulevaisuuden sijoitus monen sukupolven päähän.

Vanhukset eivät tuota enää yhteiskunnalle. 

Ihan hullu jumalauta . 

Kuvitteletko todellakin, että yhteiskunta pyörii ihmisarvosta? Raha se on joka myös hyvinvointiyhteiskuntaa pyörittää, ei mitkään vaaleanpunaiset rakkauspuheet.

Vierailija
105/284 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisitko valmis kieltämään sen häneltä?

Tavikset tuskin saavat samaa hoitoa julkiselta saman ikäisinä.

Kyllä saa.

Jos on kotonaan asuva eikä ole merkittäviä muita sairauksia. Hoitolaitoksissa asuvia Sellan ikäisiä ei hoideta kuin kipuja pois.

Vierailija
106/284 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos itse olisit 80- 90 vuotias ja sanottaisiin, ettei kannata hoitaa, kuole pois.

Tunnen useamman vanhuksen, jotka ovat hoidoista kieltäytyneet ja todenneet, että heillä on ollut jo hyvä elämä.

Vierailija
107/284 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen useamman vanhuksen, jotka ovat hoidoista kieltäytyneet ja todenneet, että heillä on ollut jo hyvä elämä.

Sama. 

Vierailija
108/284 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono vertaus.

Vauvat ovat tulevaisuuden sijoitus. Heitä hoidetaan, jotta he tuottaisivat yhteiskunnalle myöhemmin rahaa. Eläkeläisten hoitaminen on yhteiskunnan rahan heittämistä kaivoon.

Muista tuo kun itse jäät eläkkeelle. Olethan muistanut kertoa mielipiteesi isovanhemmillesi ja vanhemmillesi? Mitä ajatuksia se heissä herätti?

Vierailija
109/284 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni vanhus kuolee nopeammin hoitoihin kuin olisi elänyt ilman hoitoja. Palliatiivinen hoito lopussa. 

Vierailija
110/284 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hän on hyvässä kunnossa ja syövällä on hyvä paranemisennuste niin kannattaa hoitaa. Mun vaarikin kävi sädehoidot 85-vuotiaana ja eli 100-vuotiaaksi. Isoäidin syöpä oli 92-vuotiaana terminaalivaiheessa, kun se löydettiin, niin annettiin vain palliatiivista hoitoa. Isoäiti ei olisi edes halunnut mitään hoitoja enää.

Jippiaajee! Tosi kiva lukea näitä tarinoita vaareista ja mummoista, joiden eläkkeiden + muiden kulujen maksamiseen on "saanut" osallistua tahtomattaan yli 40 vuotta...

Mukavaa kun olet noin empaattinen omiasikin kohtaan.

Vierailija
111/284 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota kantaa tap.Seela Sella.Mutta nyt semmoiseen kun vanhasta tai iäkkäästä ihmisestä kyse kyllä yli hoidetaan on vaikka mitä palveluita kun tyrkytetään ja lääkettä kaikkeen löytyy,miksei hoideta kun ihminen nuorempi.Ennalta ehkäisy mutta ei aina onnistu.Tarjoavat kotipalveluita ,kotikäynnit sairaanhoitaja.Jutellut monen kanssa jotka itse hoitaa asiat niin tyrkytetään.Naapurit iäkkäitä, 83v nuorekas nainen ,juttelee puhuu, hiljaa ihan kuin nuorempi ja ajaa autoa,tekee pihatyöt.jne käy itse kaupoissa.Näyttää nuoremmalle just eilen sanoi joku mies kun ikää kysyi.Pitäähän iäkkäänkin tehdä jotain jos pystyy kyllä he kertoo mihin pystyy.Minua ei kyllä hoideta,ei nytkään.Miksi silloinkaan.Jos sairastun  vakavasti annettas lähtee.Tämä ei ole Seelalle en tunne tapausta yleistän, itseäni.

Vierailija
112/284 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa vanha. Kohta kuolee muutenkin.

No niin kuolet sinäkin. 

Kukin vuorollaan, kaikki aikanaan, ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
113/284 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiennytkään että ihmisarvo lakkaisi olemasta jossain iässä.. huhhuh miten ilkeää ajattelua. 

Ihmisarvolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että Suomelta loppuu rahat vanhusten sote -kulujen vuoksi.

Meillä vanhusten sote-kulut ovat suhteessa pienemmän kuin alle 30v naisten vastaavat kulut, jos suhteutetaan rahat väestömäärään ja maksettuihin veroihin. Vanhukset maksavat eläkkeistä veroja paljon enemmän kuin nuoret vastaavista palkkatuloista, joten yllättäen he kattavat ihan itse ison osan aiheuttamistaan kuluista. Samaa ei voi sanoa 18-30v naisista.

Jälleen huono vertaus.

Alle 30 -vuotiaiden naisten nettotuottavat vuodet yhteiskunnalle ovat vielä edessäpäin. Lisäksi 18 - 30 -vuotiaat naiset ovat mahdollisia synnyttäjiä, jolloin heidän hoitonsa on tulevaisuuden sijoitus monen sukupolven päähän.

Vanhukset eivät tuota enää yhteiskunnalle. 

Ihan hullu jumalauta . 

Kuvitteletko todellakin, että yhteiskunta pyörii ihmisarvosta? Raha se on joka myös hyvinvointiyhteiskuntaa pyörittää, ei mitkään vaaleanpunaiset rakkauspuheet.

Eli kaikki eläkeläiset saunan taakse. Ok.

Vierailija
114/284 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi sotemenot on 35 miljardia vuodessa kun tekohengitetään epäkuolleita väkisin.

Millä pätevyydellä SINÄ määrittelet milloin potilas on epäkuollut, niin ettei häntä tarvitse hoitaa?

Lainaamasi kommentin kirjoittaja on mitä ilmeisimmin jo aivoiltaan kuollut...

Vierailija
115/284 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt joku iäkkäistä haluaisi edes teoriassa eutanasian, uskovaiset ja muut estäneet sen. Kivuissako iäkkäiden pitäisi elää joidenkin mielestä. Lääkkeen saanti hoitsujen käsissä laitoksissa epävarmaa ja tutkiiko edes joku? Tutkimus vaatii kuvantamista joskus tai nukutusta. Hyvä jos joku elää laitosten ulkopuolella, mutta vaatii rahaa ja sukua?

Vierailija
116/284 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan tämä on ihan hyvä kysymys. Eräs 45-vuotias ei meinannut saada mitään hoitoa syöpään, joka oli levinnyt siksi, ettei lääkäri pitänyt sitä noin nuorella mahdollisena. Ei siis tutkinut kunnolla löytääkseen kasvaimen. Potilas joutui taistelemaan sen sädehoidon itselleen. 

Tutkitusti köyhien lapset kuolevat todennäköisemmin syöpään kuin varakjaiden. Taitavat kuolla köyhät aikuisetkin. 

Vierailija
117/284 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ota kantaa tap.Seela Sella.Mutta nyt semmoiseen kun vanhasta tai iäkkäästä ihmisestä kyse kyllä yli hoidetaan on vaikka mitä palveluita kun tyrkytetään ja lääkettä kaikkeen löytyy,miksei hoideta kun ihminen nuorempi.Ennalta ehkäisy mutta ei aina onnistu.Tarjoavat kotipalveluita ,kotikäynnit sairaanhoitaja.Jutellut monen kanssa jotka itse hoitaa asiat niin tyrkytetään.Naapurit iäkkäitä, 83v nuorekas nainen ,juttelee puhuu, hiljaa ihan kuin nuorempi ja ajaa autoa,tekee pihatyöt.jne käy itse kaupoissa.Näyttää nuoremmalle just eilen sanoi joku mies kun ikää kysyi.Pitäähän iäkkäänkin tehdä jotain jos pystyy kyllä he kertoo mihin pystyy.Minua ei kyllä hoideta,ei nytkään.Miksi silloinkaan.Jos sairastun  vakavasti annettas lähtee.Tämä ei ole Seelalle en tunne tapausta yleistän, itseäni.

Tyrkytetään palveluita=

Tyrkytetään yrittäjien palveluita, jotka vanhus maksaa itse. Esim. ruoka kotiin, siivous.

Tällä yritetään ehkäistä kalliiseen laitokseen joutuminen.

Vierailija
118/284 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono vertaus.

Muista tuo kun itse jäät eläkkeelle. Olethan muistanut kertoa mielipiteesi isovanhemmillesi ja vanhemmillesi? Mitä ajatuksia se heissä herätti?

Odotan vastaustasi.

Vierailija
119/284 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Seela Sella voi elää vielä parikymmentä vuotta. Suomen vanhin on 108-vuotias ja asuu omassa kodissaan Kouvolassa.

Seelanti maksaa ansaitsemastaan eläkkeestä veroja.

Toista ovat narkit, jotka ovat pelkkä kuluerä yhteiskunnalle.

Vierailija
120/284 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jossain siis sanottu, että häntä hoidetaan nimenomaan julkisella puolella?

Yksi kahdeksankymppinen perhetuttu selvisi jonkin aikaa sitten syövästä. Ei kyllä hoitoa täältä saanut, vaan meni omilla rahoilla Saksaan.

Olen nähnyt hänet Meilahden Syöpäkeskuksessa.

Ehkä et tarkoita tuolla tiedottamisella suoranaisesti pahaa, mutta sinulla ei ole oikeutta laverrella kenenkään henkilön terveysasioita ym. sairaalassa käymisiä missään. Mitä sairaalassa, tk:ssa tai lääkäriasemalla sivullisena kuulet ja näet, sinne myös tulee jäädä. Vai miltäpä itsestäsi tuntuisi? Onko joiltakin nykyihmisiltä todella täysin kadonnut tällainen terve ajatuskulku? Lyhyesti; ei kuulu sulle! Myös julkisuuden henkilöitä tulee kohdella yksityisyyttä kunnioittaen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi