Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ollut työttömänä, ja ajattelin tänä kesänä kerätä marjoja sekä sieniä syksyllä jotta saan lisärahaa, mutta se leikataankin tuista??!!

Vierailija
27.05.2026 |

Kerroin suunnitelmistani parille tutulle kun töitä en ole onnistunut saamaan pitkään aikaan. Toinen heistä sitten kertoi että minulta vähennetään samana verran perustoimeentulotuesta kuin mitä saan rahaa niistä mun marjoista??!! JA myös yleistuki voi pienentyä tai loppua??

Voiko tosiaan olla noin? Eikö mun siis kannata yrittää hankkia lisätuloja marjankeruulla?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuilla elävät harrastavat tuota, että rahaa ei oteta omalle tilille. 

Joku sukulainen voi myydä somessa tuilla elävän puolesta ja ottaa maksun tililleen tai käteisenä.

Olen ostanut krääsää netistä ja myyjät pyytävät laittamaan maksun lapsensa tilille. Kertoen syyksi tuet.

Eli työttömien harrastus on petoksien tekeminen? Mielenkiintoista

Vierailija
42/44 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuilla elävät harrastavat tuota, että rahaa ei oteta omalle tilille. 

Joku sukulainen voi myydä somessa tuilla elävän puolesta ja ottaa maksun tililleen tai käteisenä.

Olen ostanut krääsää netistä ja myyjät pyytävät laittamaan maksun lapsensa tilille. Kertoen syyksi tuet.

Eli työttömien harrastus on petoksien tekeminen? Mielenkiintoista

Joo, mutta työtön saa myydä marjoja rehellisesti. Eli nyt kun työtön myy jotain koti-irtaimistoaan tai vaatteita, hän voi pyytää laittamaan viestikenttään esim. mustikoita 8 litraa. 🤭

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä(/miten tuollaiset marjat edes myydään? Itse olen vain työmarkkinatuella ja kiinnostaisi keräys. Keräisin reissua varten. Onko mahdollista saada tonni?

Keräsin opiskeluaikoina joka kesä mustikoita. Mukavan tilinhän sillä teki kun on vielä verotonta tuloa. Käteisellä tietenkin osa maksuista ettei opiskelijan tulorajat pauku. Vuodesta riippuen 3000-4000€ marjoista ja vähän myös sienistä. Sienistä vaan pitäisi tietää hyvät paikat jos meinaa saada kannattavaksi homman, joten jäi vähemmälle. Tutuille myin mustikkaa, sana kiertää nopeasti jos toimittaa hyvälaatuista ja niinpä joka vuosi tilauksia tuli enemmän mitä pystyin edes keräämään. Eli todella kannattavaa on! Mutta pitää asennoitua, että pari viikkoa paiskitaan todellakin aamusta iltaan töitä.

Eli teit petoksia? No hienoa että olet rikollinen, onneksi olkoon?

Ei ihme että poliisilla ei nykyään ole resursseja mihinkään tärkeään jos niille ilmoitetaan jostakin marjahommista. 

Vierailija
44/44 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä(/miten tuollaiset marjat edes myydään? Itse olen vain työmarkkinatuella ja kiinnostaisi keräys. Keräisin reissua varten. Onko mahdollista saada tonni?

Laita kauppojen ilmoitustaululle  myynti ilmoitus , maksu käteisenä ja noutona.