Mikä on kamalin kommentti, jonka vanhempasi on sinulle sanonut?
Olin varmaan 14v-15v ikäinen, kun isä huusi minulle riidan pääteeksi kurkku suorana: "Sinusta ei koskaan tule yhtään mitään, sinusta ei ole mihinkään! Muista tämä!" Ja kyllä muistan. Muistan liiankin hyvin vielä 42-vuotiaana.
Kommentit (147)
Äiti sanoi kerran minulle nuorena riidan yhteydessä, että onneksi minulla ei ole miestä ja jos olisi hän säälisi minun miestäni. Menin ovet paukkuen tupakalle, mietin hetken ja palasin sisään sanoen, että sovitaan niin että tästälähtien kumpikin meistä pitää sitten huolen vain omista miesasioistaan. Muistan vieläkin, miten äiti tuijotti minua ja jäi (kerrankin) sanattomaksi. Ja tuo päätös on muuten pitänyt, en ikinä ole sanaakaan puhunut näistä asioista äidin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Äitini sanoi minulle kerran olisipa nuorena valinnut toisen miehen. Hän siis kielsi olemassaoloni. Se vihlaisi syvästi.
Hän tarkoitti varmaan, että hänen miehensä, isäsikö, oli väärä valinta hänen kannaltaan.
Vierailija kirjoitti:
Kun isäni kuoli, äitini totesi, että olisi selvinnyt paremmin minun kuolemastani, kuin puolisonsa.
Niin paino kelvotonta tekstiä ettei moni mielessään edes ajattele koskaan lapsistaan niin mut kyllä tekopyhä uskon varjolla saa sanoa ääneen mitä heidän mielestään olen.
Joskus 12v. olin ostanut kirkkaanpunaista huulipunaa.äitini sanoi,että näytin ilolinnulta.en ymmärtänyt,mitä hän sillä tarkoitti.äänensävystä tajusin,että se oli huono asia.en käyttänyt sitä enää.asia valkeni minulle vasta myöhemmin.
Äiti sanonut katuvansa, että hankki minut.
Äiti sanonut, että häpesi minua kaikkien edessä.
Muita erinäisiä haukkumasanoja, kuten "paskalapsi".
" Olisit niinku muukki !"
Muut kun en ole milloinkaan ollut " muut" vaan minä itse.
Tyhmä ja kypsymätön isä.