Laurin lapsi joutui kuuntelemaan Suvivirren koulussa: Nyt tulossa jättikorvaukset
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3c8c0d6d-cf97-4fab-988f-870d4faeccff
Syynä oli ”Varpunen jouluaamuna” ja ”Suvivirsi” kappaleiden esittäminen ilman, että siitä oli tullut huoltajalle etukäteisilmoitusta eikä myöskään oppilaille kerrottu mahdollisuudesta poistua juhlasta tämän ajaksi.
Kommentit (239)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laurin naamastakin näkee, millainen tyyppi kyseessä.
"Lauri Ojala on ollut yhteydessä Espoon kaupunkiin yhdenvertaisuusasioissa jo vuodesta 2026". LOL varsinainen ammattivalittaja
Nää muuten on niitä vanhempia joita opettajat kammoavat. Aina valitus ja jopa oikeustaistelu jostain "vääryydestä" mitä heidän perheen lumihiutaleelle tehdään.
Tai vanhemmille. Luulen että lapset olisi ihan ok suvivirren kanssa, aikuiset tuntuu olevan niitä joille asia aiheuttaa kärsimystä.
Vanhoiliskirkkollisten kuppi on nyt nurin 😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laurin resilienssi on nolla. Kyllä täytyy olla hänellä vaikea elämä. :)
Miettimään tuollaista rintamalla.
Lapsiparka tämän Laurin lapsukainen.
"Perheenisän mielestä lapsia ei saa painostaa laulamaan Suvivirttä. Hänellä on itsellään huonoja kokemuksia kouluajoilta"
Näin niitä kamalia traumoja siirretään jälkikasvuun....
Suvivirsi traumatisoi????
Meidän suvussa traumoja aiheutti sodista palanneiden isien ja vaarien kokemukset, alkoholismi, mielenterveyden romahtaminen, häpeä jne. Itse asiassa sellainen perus usko ja turvalliset virret ja kirkon tuki oli monille pelastus kun sotaveteraanien kotona oli vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Aivan oikein.
Uskonnon tuputus ei kuulu maahan, jossa on uskonnonvapaus.
Itse olen ateisti, enkä koskaan kuulunut kirkkoon, mutta olen eri mirltä.
Ei se virsien kuuntelu kouluaikana mua vahingoittanut millään tavslla. Yhteiset tilaisuudet on tärkeitä koulun yhteishengelle.
Vierailija kirjoitti:
Uskonnon pakkosyöttö on aina väärin.
Pitäisivätkö persut, jos oppilaat joutuisivat kuuntelemaan muslimien lauluja?
Haukut väärää puuta.
Vierailija kirjoitti:
Eikös näitä voi alkaa vaatimaan takautuvasti?
Must ainakin tuntuu, että vuosina 1982-1994 pakkokuuntelemani suvivirret olis siinä 150 000 euron hujakoilla, ptsd oireineen.
Täytyy piruuttaan laittaa haaste johonkin.
Meillä oli myös uskonnollisia aamunavauksia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikille joille tuli paha mieli, pieni kysymys: Olisiko ok jos lapsesi pakotettaisiin kuuntelemaan ja laulamaan Venomin In -League with Satan musiikkiteosta?
Voit tutustua teokseen alla olevasta videosta
Jos satanismi tai islam on valtaväestön uskonto tai valtionuskonto, niin silloin pitää hyväksyä, että se on osa myös omaa elämää, vaikka ei jakaisi samaa ideologiaa. Näin sen tulisi demokratiassa mennä. Ei valtiota voi kustomoida täyttämään jokaisen mielihaluja.
Yhä harvempi Suomessa kuuluu kirkkoon ja vielä harvempi on uskossa. Jos jokaisen pitäisi itse liittyä kirkkoon tms. kun on täysi-ikäinen meillä olisi aika vähän jäseniä kirkoissa tms. Suomalaiset on aikoinaan pakkokäännytetty kristtyiksi ja se on vääryys, joka tulee korjata. Voisikin sanoa että yksikään kristitty ei voi olla suomalainen!
Kaikissa joululauluissa on uskonnollista sisältöä. Tässä mennään nyt kyllä ihan naurettavuuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laurin naamastakin näkee, millainen tyyppi kyseessä.
"Lauri Ojala on ollut yhteydessä Espoon kaupunkiin yhdenvertaisuusasioissa jo vuodesta 2026". LOL varsinainen ammattivalittaja
Nää muuten on niitä vanhempia joita opettajat kammoavat. Aina valitus ja jopa oikeustaistelu jostain "vääryydestä" mitä heidän perheen lumihiutaleelle tehdään.
Tai vanhemmille. Luulen että lapset olisi ihan ok suvivirren kanssa, aikuiset tuntuu olevan niitä joille asia aiheuttaa kärsimystä.
Lapset on usein on eri ilmiöiden ja erilaisuuden kanssa yleensäkin, vanhemmat ne traumansa siirtävät lapsiinsa!
Mietin näitäkin koululaisia. Minua ainakin hävettäisi jos isukki tekisi tuollaiseta pikkujutusta ongelman ja vaatisi jopa korvauksia! Noloo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan oikein.
Uskonnon tuputus ei kuulu maahan, jossa on uskonnonvapaus.
Itse olen ateisti, enkä koskaan kuulunut kirkkoon, mutta olen eri mirltä.
Ei se virsien kuuntelu kouluaikana mua vahingoittanut millään tavslla. Yhteiset tilaisuudet on tärkeitä koulun yhteishengelle.
Itse saatoin olla vähän tyhmä kun en edes monista lauluista tajunnut sitä uskonnollisuutta. Pidin niitä vaan vanhanaikaisina.
Vierailija kirjoitti:
Sairas paska tuo Lauri.
Tässä sen näkee, että kristinusko maassamme on vain pintasilausta. Ei kuulu kristityn nimitellä ihmisiä tuolla tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa joululauluissa on uskonnollista sisältöä. Tässä mennään nyt kyllä ihan naurettavuuksiin.
Siis koko joulu itsessään on uskonnollinen. Toivottavasti Laurin perheessä ei anneta eikä vastaanoteta joululahjoja eikä syödä jouluruokia.
Asialle kasvot. No itse näköjään traumatisoitunut uskonnosta oikein kunnolla. Onko hänen lapsillaan muuten valinnanvapautta uskontoon jos niin haluavat? Nyt kun mennään tälle linjalle, että jokainen uniikki saa tehdä itsestään numeroa.
Vierailija kirjoitti:
Tonttulauluissa on pakanauskontoa. Suomessa on oikeasti uskottu tonttujen olemassaoloon, uhrattukin niille.
Itsehän ateistina kouluaikoina vaan rallattelin mukana, vähän kuin jotain lasten laulua ja jos olisi pitänyt kädet ristiä niin en vain tehnyt niin. Ennen ruokalaan lähtöä piti lukea ruokarukous. Olin useimmiten vain hiljaa. Ala-asteen opettajan mielestä se varmaan näyttäytyi huonona käytöksenä, harras kristitty kun itse opettaja oli. Vaikutti vissiin käytösnumeroon, kun muuten olin kiltti ja hyvä kaveri, mutta ei tuo jeesustelu ollut oma juttu. Ei harmita, näin vaan toimittiin ysärillä.
Bachin koko tuotanto pitää laittaa pannaan
Kristinusko on kuoleman kultti! Teloitusväline symbolina on 214aika fressiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laurin resilienssi on nolla. Kyllä täytyy olla hänellä vaikea elämä. :)
Miettimään tuollaista rintamalla.
Lapsiparka tämän Laurin lapsukainen.
"Perheenisän mielestä lapsia ei saa painostaa laulamaan Suvivirttä. Hänellä on itsellään huonoja kokemuksia kouluajoilta"
Näin niitä kamalia traumoja siirretään jälkikasvuun....
Suvivirsi traumatisoi????
Meidän suvussa traumoja aiheutti sodista palanneiden isien ja vaarien kokemukset, alkoholismi, mielenterveyden romahtaminen, häpeä jne. Itse asiassa sellainen perus usko ja turvalliset virret ja kirkon tuki oli monille pelastus kun sotaveteraanien kotona oli vaikeaa.
Niin siks varmaan joka paikassa vaietaan kristinuskon eri haarojen parissa rehottavasta p e d o f i l i a s t a. Kun talvisota. Kun jatkosota. Olkaa lapset hiljaa vaan ja pitäkää silmät kiinni, ei tämä satu.
Pohjustetaan lapsen auktoriteettipelkoa vähän suvivirrellä ja annetaan ymmärtää että aina pitää totella.
Onko Lauri ollut aiemmin nainen?