Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako töistä mennä kotiin ja siivota, ennen kuin hakee lapsen hoidosta?

Vierailija
19.05.2008 |

.

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä saako mennä lenkille?

... entä nukkua päiväunet?

Vierailija
2/76 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos mulla on vapaapäivä, en todellakaan ilmoittele sitä päiväkotiin ja vien lapsen hoitoon jos mulla on muita suunnitelmia vapaapäiväksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitoajan puitteissa. Eihän siellä töissä ole edes pakko käydä.

Eri juttu on se, kannattaako lapsen hoitoaikaa turhaa pidentää.

Vierailija
4/76 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat ihan kohta tietää miksi ei saa. Kunhan vaan AV-mammat heräävät tähänkin ;-)

Vierailija
5/76 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei ole ollut

Vierailija
6/76 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset saa olla hoidossa sen ajan, mikä hoitoaika on sovittu / mistä maksetaan.

MUTTA, voi miettiä mikä on lapselle kivempaa / parempaa - olla pitkät päivät hoidossa vai päästä aiemmin kotiin.

Jos siivoaminen lapsen kanssa on ihan mahdotonta, voi olla parempi, että äiti siivoaa ensin.

Itse olen pari kertaa raskaana ollessa tehny tnäin:

- olen tullut esim. asiakaskäynniltä tai muusta syystä vähän aiemmin kotiin

- TARKOITUS on ollut jatkaa työn tekoa läppärillä kotona (ja siis PITÄISI) - ja sen takia en välttämättä hae lasta ihan heti aikaisemmin, koska en pysty 2-vuotiaan kanssa tekemään töitä kunnolla (saati hoitamaan työpuheluita)

- mutta olen ollut NIIN VÄSYNYT, että olenkin ottanut pikku nokoset :-) - ja hakenut lapsen sitten

Sitä välillä mietin, kun pv-koti on ihan vieressä, ja saattavat tädit ehkä huomata jos tulen aiemmin kotiin, että toivottavasti tajuavat, että teen välillä kotonakin TÖITÄ (siis ihan oikeastikin:-), ja kaikkea en voi tehdä lapsen kanssa.

Vierailija
7/76 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Päivähoito on sitä varten, että vanhemmat voivat käydä TÖISSÄ."

Voihan nenä! Mutta kun vaimo vain OPISKELEE. No, täytyy sanoa hänelle, että ottaa lapset mukaan klinikkaan...

Vierailija
8/76 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sitä yleensä tarvita esiintymisjännityksen voittamiseen tai päin naamaa valehteluun...

Vierailija
9/76 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim juuri ennen ruokaa, tai kesken päiväunien.

Vierailija
10/76 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

menemisensä ja informoitava kaikkia mahdollisia viranomaistahoja liikkeistään, kun kerran ovat lapsia menneet tekemään. Lapsen kehityksen kannalta on kaikista olennaisinta että vanhemmat ovat nöyriä, vastuuntuntoisia ja kuuliaisia yhteiskunnan sääntöjen sekä toisten mielipiteiden noudattajia ja tuntevat mahdollisimman paljon syyllisyyttä ja huonoa omaatuntoa ja mielellään vielä syvää häpeää kaikesta mahdollisesta ja varsinkin siitä että siivoavat ilman lapsia. Kontrolli ennen kaikkea!

seiskalla taitaa pipo olla todella kireällä.

Vierailija
11/76 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en menis sanomaan täteille mitä kaikkea olet tehnyt ennen kuin tuli lapsosia hakemaan. Olen pph ja kaikkein ärsyttävintä on kun iltapäivästä enää yksi lapsi hoidossa ja sitten kun tullaan hakemaan, ei vahingoskaan aikaisemmin vaikka vapaapäivä tms., niin kerrotaan et kävinpä kaupungis ja kampaajalla ja sit kotona otin pienet nokoset, join kahvit ja katoin telkkaa!!!! Hoihhoijaa! Eipä siinä muuta voi ku hymyillä ja sanoa et onpa ollut mukava päivä.

Ttykkään todella työstäni enkä kirjoittanut tätä sillä et olisin kade vaan mielestäni oman lapsen kanssa vietetty aika on kaikkein parasta. Eikä mua haittaa vaikka päivät venyis, mut kiva lapsenki kuulla mitä mamma on tehnyt kun on saanut olla rauhas.

Vierailija
12/76 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

menemisensä ja informoitava kaikkia mahdollisia viranomaistahoja liikkeistään, kun kerran ovat lapsia menneet tekemään. Lapsen kehityksen kannalta on kaikista olennaisinta että vanhemmat ovat nöyriä, vastuuntuntoisia ja kuuliaisia yhteiskunnan sääntöjen sekä toisten mielipiteiden noudattajia ja tuntevat mahdollisimman paljon syyllisyyttä ja huonoa omaatuntoa ja mielellään vielä syvää häpeää kaikesta mahdollisesta ja varsinkin siitä että siivoavat ilman lapsia. Kontrolli ennen kaikkea!

seiskalla taitaa pipo olla todella kireällä.

Vierailija
13/76 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten vasta päiväkodille. Minusta ei todellakaan ole lasten etu raahata heitä hoitopäivän jälkeen nälkäisinä ja väsyneinä ruuhkaiseen markettiin.

Mutta kukin tyylillään...

Vierailija
14/76 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkijärki käyttöön, arvot naiset. :)

15

Vierailija
15/76 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim pph:lla oleva lapsi ei ole se viimeinen haettava ja hoitaja esim odottaa pääsevänsä viikonloppureissulle oman perheen kanssa, mutta joku käy ensin vähän kaupassa ja sitten kotona lukemassa lehteä... Tiedän yhden perheen jossa tätä harrastetaan lähes joka perjantai ja se on hieman ärsyttävää hoitajalle.

Vierailija
16/76 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsia saa pitää hoidossa vain sen ajan kun vanhemmat ovat töissä/opiskelemassa. Eli että lapsi on haettava joka päivä samaan sovittuun aikaan kun vanhempi pääsee töistä.

Vierailija
17/76 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsia saa pitää hoidossa vain sen ajan kun vanhemmat ovat töissä/opiskelemassa. Eli että lapsi on haettava joka päivä samaan sovittuun aikaan kun vanhempi pääsee töistä.

Minä ainakin lähden näinä kauppapäivinä töistä tuntia aikaisemmin, eli lasten hoitopäivä ei pitene.

15

Vierailija
18/76 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitopäivä on tarkoitettu sen mittaiseksi kuin on etukäteen sovittu. Jos pääsee töistä aiemmin niin voi kai silloin kaupassa käväistä. Mutta ei tarhassa hyvällä katsota jos tiedetään että mamma käy kotona päiväunilla ennenkuin hakee lapsen.

Vierailija
19/76 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai lapsen on kivempi olla päiväkodin pihalla ulkoilemassa kuin vaikka vanhemman kanssa ruokakaupassa! Vain typerys raahaa lapsia joka paikkaan.

Vierailija
20/76 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsihan saa olla hoidossa vaikka vanhemmat olisivat koko päivän kotona.