Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako töistä mennä kotiin ja siivota, ennen kuin hakee lapsen hoidosta?

Vierailija
19.05.2008 |

.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄYTÄTTEHÄN KAAVAKKEEN KAIKKI KOHDAT.

PÄIVÄMÄÄRÄT SEKÄ ÄIDIN JA ISÄN TYÖAJAT TULEE MERKITÄ NÄKYVIIN.

TOIMITATTEHAN SEURAAVAN VIIKON HOITOAJAT PÄIVÄKOTIIN VIIMEISTÄÄN KULUVAN VIIKON KESKIVIIKKONA. KIITOS

Vierailija
62/76 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kaikilla ole mitään limittäin lomittain joustavia töitä, joihin voi mennä kun haluaa ja tehdä etätöitä kotona kun huvittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin toistuva formaatti kaikissa :D

Minustakin tuntuu pikkuisen kyseenalaiselta noin tarkka ohjeistaminen, sillä se on ristiriidassa lain kanssa.

Vierailija
64/76 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myös sitten parin vuoden kuluttua ihmetellä täällä av-lla, miksi lapsellasi on niin heikko itsetunto...

Jokainen äiti tietää, että pienen lapsen itsetuntoa voi kasvattaa helpoiten nimenomaan integroimalla lapsi arkisiin askareihin, kuten esim. kaupassa käynteihin tai siivoamiseen yhdessä oman vanhemman kanssa. Isommallekin lapselle on tärkeää saada joskus hoitaa pienet kauppareissut aivan itse tms.

Onko se tosiaan liikaa vaadittu, että ne siivoushommat sujuisi n. vuoden tai pari vähän huonommin?

Vierailija
65/76 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoaika

Lapsesi on saanut hoitopaikan työpäivänne ajaksi. Hoitoaikaan lasketaan työaika sekä matkat, niin että lapsen hoitopäivän pituus voi olla korkeintaan 10 tuntia. Hoitoaikojen muutoksista, sairaus- tai vapaapäivistä tulee aina ilmoittaa päivähoitopaikkaan.

Vierailija
66/76 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Päivähoitolaissa on määritelty subjektiivinen päivähoito-oikeus. Tämä oikeus koskee päiväsaikaan tapahtuvaa päivähoitoa, ilta- ja vuorohoitoon on oikeus vain silloin, kun esteenä oman lapsen hoitamiselle on vanhempien työ tai opiskelu."

Vierailija
67/76 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

työaikaa koskaan päiväkotiin ilmoittanut. Viikkoa etukäteen piti ilmoittaa hoitoajat, mutta aina ei voi ennakoida, jos tulee joku yllättävä tapaaminen tms. Onneksi päiväkodin henkilökunta ymmärsi tilanteeni.

Mutta jos satuin pääsemään aikaisin, ei lapsia toivottu haettavan kesken ohjelman, samoin aamulla pyydettiin tuomaan jo kahdeksaksi.

Vierailija
68/76 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen äitiyslomalla ja muut lapset vauvaa lukuunottamatta hoidossa, ja pidän heitä siellä 7-17 välillä juuri niin kuin mua huvittaa :) . Se on ihanaa!

Vierailija
69/76 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut mieleenkään, että jossain työaikoja kysellään noin tarkasti. Olen itse opettaja, ja lukujärjestyksiä minulla on vain kaksi, mutta en kyllä vielä aamulla osaa sanoa, milloin ehdin töistä lähteä. Ja olen kyllä siellä niin kauan kuin töitä riittää tarvittaessa. Usein haen lapset vasta neljän aikaan, ihan senkin takia, että jos haen ennen ulosmenoa, se on lapsista kurjaa. Jos pääsen lähtemään yhdeltä, menen kotiin siivoilemaan, nukkumaan tms. koska en hae lapsia ennen välipalaa.

Onneksi meillä kysytään lapsen hoitoaika, joko kellonaika tai tuntimäärä. Olen merkinnyt paperiin 7.30 - 16.30 ja pidän aina kiinni tuosta hakuajasta, Tosin nyt ensi viikolla tekee tiukkaa yhtenä päivänä, kun olen kampaajalla ja mies matkoilla. Voi mennä vähän yli. Kannattaakohan tästä sanoa etukäteen? On nimittäin pakko mennä ennen kevätjuhlia, jolloin esiinnyn koko koulun edessä.

Vierailija
70/76 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin saa tehdä sitä mitä haluaa. Jos maksaa koko päivästä, saa pitää hoidossa maksimiajan.

Voihan hoitoon viedä lapsensa, vaikka olisi molemmat vanhemmat työttömiä. Aloitus on erikoinen.

Vierailija
71/76 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen äiti tietää, että pienen lapsen itsetuntoa voi kasvattaa helpoiten nimenomaan integroimalla lapsi arkisiin askareihin, kuten esim. kaupassa käynteihin tai siivoamiseen yhdessä oman vanhemman kanssa. Isommallekin lapselle on tärkeää saada joskus hoitaa pienet kauppareissut aivan itse tms.

Kiitos että joku to tämän pointin esiin.

Vierailija
72/76 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette te sitten hassuja mustavalkoisessa ajattelussanne. Se että äiti/isä käy kaupassa tai siivoaa joskus ennen lasten hakemista, EI SULJE POIS sitä, että toisilla kerroilla em. asioita tehdään yhdessäkin.

Meillä about joka toinen kauppareissu hoidetaan lasten kanssa ja 3/4 siivouskerroista. Mutta koska ainoa järkevä vaihtoehto yksin kaupassa käymiselle on mennä perheen kanssa viikonloppuna, niin käyn ERITTÄIN mielelläni kaupassa välillä yksin lasten ollessa hoidossa. Silloin jää viikonloppu aikaa koko perheelle levätä ja tehdä jotain mukavampaa ja kuin pyöriä Prisman lauantairuuhkassa.

Vierailija
73/76 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos vanhempi on työpäivän jälkeen väsynyt, on hyvä käväistä kotona ja juoda vaikka kuppi kahvia ennen lapsen hakemista - koska virkeä äiti tai isä on lapsenkin etu. Huomatkaa, ettei tässä tarkoiteta mitään joka päivä toistuvaa tuntien mittaista lorvailua, vaan pientä hetkeä itselle tarvittaessa.

Olen kyllä samaa mieltä, vaikka useimmiten haenkin lapset suoraan töistä tullessani. Vanhempien hyvinvointi on lapsen henkinen koti, ja jos vanhempi jaksaa paremmin sen rauhallisen kahvihetken voimalla, niin go for it.

Vierailija
74/76 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien hyvinvointi on lapsen henkinen koti, ja jos vanhempi jaksaa paremmin sen rauhallisen kahvihetken voimalla, niin go for it.

Vierailija
75/76 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa edes paikkakunta, ellette kehtaa päiväkodin nimeä kertoa...?

Vierailija
76/76 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa