Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset on kyllä hulluja. Kuvasin kukkia ja yhtäkkiä joku nainen tuli raivoomaan pää punaisena

Vierailija
26.05.2026 |

Rikoin kuulemma hänen kotirauhaansa ja yksityisaluetta kuvaamalla lähinnä maan pintaa. Yritti vielä repiä puhelinta mun kädestä. Mietin jo oikeasti rikosilmoituksen tekemistä, sen verran pelottava tapaus oli tämä sekopää.

Kommentit (110)

Vierailija
21/110 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se kukkapenkki sijaitsee jonkun yksityisellä alueella, voi kohteliaasti kysyä, saako sitä kuvata, ilman että menee kiiman kiilto silmissään kuvailemaan ilman lupaa, vain, koska haluaa ja voi. 

Vierailija
22/110 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstan ap:t on kyllä hulluja. Tämän aloituksen perusteella.

Antaa kaikkien kukkien kukkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/110 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun on oma piha, niin kannattaa laittaa kaikkea mielenkiintoista lähelle katua tämän muistaen. Mutta nythän on helppo vain vältellä pihanreunojen kuvaamista, pieni ongelma.

Vierailija
24/110 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi mennä yksityisalueelle kuvaamaan, et varmaan tykkäisi myöskään jos joku tulisi sun pihalle kuvaamaan?

En mennyt hänen pihalleen vaan olin koko ajan kadun puolella. Istutukset oli ihan kadun vieressä.

Ap

eli kyykit jossain kukkapuskan takana kuvaamassa toisen pihalle?

Onko kadulla kyykkiminen siis kiellettyä? Kuvasin kukkia, en ihmisiä.

Ap

minäkin kuvaan droonilla sinun makuuhuoneen ikkunan takana vain kukkia

Vierailija
25/110 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi mennä yksityisalueelle kuvaamaan, et varmaan tykkäisi myöskään jos joku tulisi sun pihalle kuvaamaan?

Kyllä voi. Mulla on tapana kuvailla kaikkea mikä liittyy laittomuuuteen ja ottaa todistusaineistoa. Monien pihalla on paljon laitonta menoa käynnissä. Ihan laiskuudesta johtuvaa. 

vituttaakoelääihmistenkanssa
26/110 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin suuresti, kun saan rikkoa tällaisten kontrollifriikkien rauhaa. Kuljen aina linja-auton etuovesta ulos. Ajan päin punaisia valoja silloin, kun ei liikennettä ole ja kyydissä on joku tämmönen autisti, kenen mielestä kaikkia sääntöjä pitää noudattaa silloinkin, kun ne ovat typeriä. Maksan käteisellä kaupassa aina pienillä senteillä etenkin jos takanani on tulossa eläkeläinen arpakuponkinsa kanssa, ja aikoo viedä muiden aikaa. Enkä koskaan koske niihin yököttäviin palkkeihin siinä kassalla. Minulla on suu jota voin käyttää sanomaan että stop nyt meni mun ostokset tossa.  Erityisen suurta nautintoa tuottaa, kun täällä pyörätiet (siis huom. PYÖRÄtiet) on jaettu siten että toisessa puolessa on merkattu kävelijän kuva ja toisessa pyöräilijän. Ajelen ihan kummalla puolella vaan ja vanhukset huutaa, että "aikunen mies ja väärää puolta ajaa". Niin... koska mä voin ja tää on PYÖRÄtie. 

Lempi youtubettajani on Pasi Viheraho. 

Vierailija
27/110 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi mukavaa jos pihani on niin kaunis että ihmiset oikein pysähtyy kuvaamaan sitä. 

Vierailija
28/110 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tule kokeilemaan kuvata mun tonttia, saat ikimuistoisen kokemuksen.

Niin sinäkin. Nimittäin syytteen ja tuomion. Tämä sun kommenttikin on jo laiton uhkaus.

Perustelepa millä tavalla se on laiton uhkaus.

Vierailija
29/110 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mennyt hänen pihalleen vaan olin koko ajan kadun puolella. Istutukset oli ihan kadun vieressä.

Ap

Kotirauha koskee myös pihan kuvaamista, jos on oletettavaa, että kuvassa voi olla ihmisiä.

Ei tarvitse olla ihmisiä kuvassa. Toisten pihaa ei saa kuvata. Eikä puutarhaakaan ilman lupaa. Yksityisalue ja kotirauha.

Vierailija
30/110 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään mies heitetään ulos baarista, jos se katselee naisia tanssilattialla.

ei siis todellakaan tarvitse kenenkään tulla myöskään katsomaan kukkia saati sitten kuvaamaan niitä. 

kyllä ne kukat niin ahdistui.

Vierailija
31/110 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

vituttaakoelääihmistenkanssa kirjoitti:

Nautin suuresti, kun saan rikkoa tällaisten kontrollifriikkien rauhaa. Kuljen aina linja-auton etuovesta ulos. Ajan päin punaisia valoja silloin, kun ei liikennettä ole ja kyydissä on joku tämmönen autisti, kenen mielestä kaikkia sääntöjä pitää noudattaa silloinkin, kun ne ovat typeriä. Maksan käteisellä kaupassa aina pienillä senteillä etenkin jos takanani on tulossa eläkeläinen arpakuponkinsa kanssa, ja aikoo viedä muiden aikaa. Enkä koskaan koske niihin yököttäviin palkkeihin siinä kassalla. Minulla on suu jota voin käyttää sanomaan että stop nyt meni mun ostokset tossa.  Erityisen suurta nautintoa tuottaa, kun täällä pyörätiet (siis huom. PYÖRÄtiet) on jaettu siten että toisessa puolessa on merkattu kävelijän kuva ja toisessa pyöräilijän. Ajelen ihan kummalla puolella vaan ja vanhukset huutaa, että "aikunen mies ja väärää puolta ajaa". Niin... koska mä voin ja tää on PYÖRÄtie. 

Lempi youtubettajani on Pasi Viheraho. 

Kertookin sinusta sekä älystäsi (tai pikemminkin sen puutteesta) tarpeeksi. 

Vierailija
32/110 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se kukkapenkki sijaitsee jonkun yksityisellä alueella, voi kohteliaasti kysyä, saako sitä kuvata, ilman että menee kiiman kiilto silmissään kuvailemaan ilman lupaa, vain, koska haluaa ja voi. 

En halunnut tunkeutua toisten yksityisalueelle kyselemään. Pihalla ei ollut kuvaushetkellä ketään näkyvissä.

Ap

Vierailija
33/110 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kotirauha koskee myös pihan kuvaamista, jos on oletettavaa, että kuvassa voi olla ihmisiä.

Ei tarvitse olla ihmisiä kuvassa. Toisten pihaa ei saa kuvata. Eikä puutarhaakaan ilman lupaa. Yksityisalue ja kotirauha.

Kyllä tarvitsee.

Toisen pihalla olevien kukkien ja esineiden kuvaaminen on yleensä sallittua, mutta siihen liittyy tärkeä yksityisyyden suojaan ja kotirauhaan liittyvä reunaehto. [1, 2]

Voit ottaa kukkia ja esineitä kuvaan, kunhan huomioit seuraavat asiat:

Älä häiritse kotirauhaa: Piha-alue on kotirauhan suojaamaa aluetta. Et saa tunkeutua toisen pihalle kuvaamaan ilman lupaa.

Kuvaa yleiseltä paikalta: Kukkien ja esineiden kuvaaminen on laillista, kun teet sen esimerkiksi kadulta tai muulta julkiselta paikalta

Vierailija
34/110 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykät kimppuun.Tää maa on sairas,ei tääl saa mitään mukavaa tehdä.Ilmankos penskat öisin tekee töllön työt.Ei oo huutamassa ykät.Ja silleen nuoriso osottaa mielipiteensä tästä sonta maasta.Jokapaikas on katselija.Kyylä,käyttäjä.

Vierailija
35/110 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinulla ole oikeutta kuvata toisen pihaa! Sitä suojaa kotirauha! Naisella olisi oikeus ollut tehdä rikosilmoitus sinusta!

Vierailija
36/110 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halunnut tunkeutua toisten yksityisalueelle kyselemään. Pihalla ei ollut kuvaushetkellä ketään näkyvissä.

Ap

Tekosyitä. 
Jos haluat kuvailla yksityisalueella olevia kukkia, menet asiallisesti ja kohteliaasti kysymään sopiiko se, etkä kuvaile omine lupinesi. 
Tai sitten olet kuvaamatta lainkaan. 

Vierailija
37/110 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tästä raivoavat ihmiset itse yhtä tarkkoja ollessaan turistimatkalla jossain ulkomailla? Että joku kukkapenkkikin jätetään kuvaamatta, ihmisistä puhumattakaan.

Vierailija
38/110 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän tulee ihan annettuna että osa porukasta on irrationaalisia/sekopäitä.

On aina vain tuurista kiinni, millon/missä niitä tulee vastaan.

Vierailija
39/110 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti tätä. Yksityispiha kuuluu kotirauhan piiriin. Kuvaaminen voi täyttää salakatselun- ja kuvaamisen ehdot. Lopeta tuollainen toiminta. Tuskin itsekään tykkäisit, jos vieraat ihmiset töllistelisivät ja kuvailisivat pihaasi.

Mieti tätä. 

Toisen pihalla olevien kukkien ja esineiden kuvaaminen on yleensä sallittua, mutta siihen liittyy tärkeä yksityisyyden suojaan ja kotirauhaan liittyvä reunaehto. 

Voit ottaa kukkia ja esineitä kuvaan, kunhan huomioit seuraavat asiat:

Älä häiritse kotirauhaa: Piha-alue on kotirauhan suojaamaa aluetta. Et saa tunkeutua toisen pihalle kuvaamaan ilman lupaa.

Kuvaa yleiseltä paikalta: Kukkien ja esineiden kuvaaminen on laillista, kun teet sen esimerkiksi kadulta tai muulta julkiselta paikalta.

Moni asia on laillista mutta silti äärimmäisen epäkohteliasta.

Vierailija
40/110 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tule kokeilemaan kuvata mun tonttia, saat ikimuistoisen kokemuksen.

Iskisin sulta leukaluun irti. Loppuu se uhoaminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi