Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun käyn kaupassa, niin miksi en saisi jättää

Vierailija
14.05.2007 |

lapsia 3kpl autoon odottamaan? Mitä siellä voi käydä? Ja takoitan 1-5 min reissua ja siis kyseessä yli kaksi vuotiaita, mutta alle 4v

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olet yksin kotona lasten kanssa ja kuolet yllättäen vaikkapa sydänkohtaukseen. Mies on työmatkalla tai baarissa ystävien kanssa. Siellä sinä makaat lattialla kuolleena ja yksivuotiaat kaksoset itkee kuolleen äidin vieressä. Saattavat jopa satuttaa itsensä tai pahempaa kun kukaan ei ole valvomassa. Ja kuolevat janoon ja nälkään kun isä tulee vasta parin päivän päästä..!

Vierailija
22/57 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kun olet yksin kotona lasten kanssa ja kuolet yllättäen vaikkapa sydänkohtaukseen. Mies on työmatkalla tai baarissa ystävien kanssa. Siellä sinä makaat lattialla kuolleena ja yksivuotiaat kaksoset itkee kuolleen äidin vieressä. Saattavat jopa satuttaa itsensä tai pahempaa kun kukaan ei ole valvomassa. Ja kuolevat janoon ja nälkään kun isä tulee vasta parin päivän päästä..!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Se vaan on niin, että mitä vaan voi tapahtua. Tokihan on helpompaa käväistä kaupassa ilman lapsia.....

Yhtä laillahan jotain voi tapahtua, jos otat heidät kauppaan mukaan. He voivat juosta parkkipaikalla auton alle, moottoripyörä voi ajaa päälle, lapsi voi liukastua kaupan lattiaan ja saada aivoverenvuodon, kaupan katto saattaa sortua, kauppaan voi tulla aseistettu ryöstäjä jne.

Missä vain ja milloin vain voi tapahtua jotain. Vaikka meteoriitti voi pudota päähänne minuutin kuluttua.

Vierailija
24/57 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ruoholahdessa vuonna 1995 paloi kaksi lasta autoon, äiti vain käväisi sisällä, eikä ollut edes niin kauaa poissa kuin mitä kaupassakäynti vaatisi.

että onko se sitä kuuluisaa suomalaista välinpitämättömyyttä, kun kukaan ei kiinnitä huomiota siihen että auto palaa? vai oliko se oikein kunnon kertaroihahdus, ettei mitään ollu tehtävissä?

Vierailija
25/57 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja tuskin se tulipalo just sillon autoon syttyy ja vielä autoon joka ei ole käynnissä. Itse olin tuota mieltä kun odotin esikoistani ja en voinut tajuta mitä on kolmen lapsen kanssa mennä hakemaan yhtä maito litraa kaupasta : ) Joten olen perunut puheeni ja toimin jatkossakin niin että käyn kaupassa lasten odottaessa ja meillä myös kauppa niin että näen auton koko ajan kaupasta

ap

Vierailija
26/57 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhin lapsista, 5 vuotias muistaakseni, loysi sytkarin, jolla rupesi leikkimaan autossa, ja sai lopulta koko auton palamaan. Eivat saaneet ovia itse auki, kun niissa oli se lapsilukko.

Aiti perusteli tosiaan menneensa vaan hakemaan tyyliin maitopurkkia kaupasta, ja sanoi ettei koskaan aikaisemmin ollut ollut mitaan ongelmia! Huonoin tekosyy ikina. Ette te voi perustella tata silla etta voihan siella kaupassakin tapahtua lapsille jotain, silla silloin olet ainakin itse aitina mukana siella ja voitte tehda asialle jotain! Mutta lasten yksin autoon jattaminen on jotain niin idioottia kuin voi olla, ja joka kerta tekisi mieli soittaa Lastensuojeluun, kun naita tapauksia naen...

Vierailija
27/57 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: 2 pienen lapsen äiti, jolla ei ole autoa, eikä koskaan ole ollut ongelma ottaa lasta mukaan kauppaan, edes sitä maitoa hakemaan.

Vierailija
28/57 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaadutte ja lyötte päänne, jäätte auton alle, joku kolkkaa jne. kuka tietää että teillä oli lapsia mukana?!

Vierailija
29/57 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeesti. Mulla on ainakin nämä päivät niin hektisiä etten helvetissä pura kahta mukulaa ja rattaita autosta ja takaisin yhden rahannosto-operaation tai apteekissa käynnin ajaksi. Soittakaa mun puolesta ihan kelle viranomaisille tahansa. Ja jos kuolen tai lapseni kuolee niin niin olkoon sitten tarkoitettu. -3-

Vierailija
30/57 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Tuskin on nro 30 enempää kuin yksi lapsi : ) ap"

Kolme alle 4 vuotiasta tulee kauppaan mukaani, vaikka sille minuutin reissulle.

Vierailija
31/57 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat kiipeilleet siellä vähän ja käsijarru lähtenyt päältä. Auto lähtenyt eteenpäin ja törmännyt edessä olevaan puuhun. Onni onnettomuudessa, että ei ollut kunnon alamäki eikä puuhun kovin pitkä matka että vauhti olisi ehtinyt kasvaa kovaksi.

Vierailija
32/57 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaapa sinne autoon Post-It-lappuja mukaan, kirjoittakaa kännykän numero liimaraidan puolelle ja se kellonaika milloin olette lähteneet autosta (ja kauan menee asioilla aikaa) ja lätkäiskää auton ikkunaan sisäpuolelle. Tai minigripissä tuulilasinpyyhkijän alle.

Vaikka voihan se lappu palaa auton mukana tai lappuliisa heittää minigripin pois parkkisakon tieltä... Joka asiasta voi jossitella vaikka maailman tappiin asti...

Vierailija
33/57 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatellaanpa kaksi tilannetta:

Olen yh ja minulla on kolme lasta (5v, 2v ja 4kk)

Tilanne1.

Lähden kauppaan ja jätän lapset autoon odottamaan. Mä saan kaupassa sairaskohtauksen ja menen tajuttomaksi/kuolen. Kukaan ei tiennyt, että minulla on lapset autossa. Ajan kanssa lapset hermostuvat odottamiseen ja alkavat itkeä. Joku parkkipaikalle tulleista kiinnittää huomiota lapsiin ja kun huomaa, että kauppareissun jälkeenkin lapset ovat yksin ja itkevät niin alkaa tekemään asialle jotain. Selviää, että lapset olivat minun ja sukulaisille ilmoitetaan

Tilanne2.

Olen yksin lasten kanssa kotona. Saan sairaskohtauksen ja menen tajuttomaksi/kuolen. En ole päivittäin (välillä useisiin päiviin) yhteydessä muihin aikuisiin eikä kukaan osaisi olla huolissaan eikä kukaan auttaisi lapsiani eikä minua.

Niin, eli riskit on olemassa ihan missä vaan. Jos sattuu niin sattuu eikä kaikelta ole mahdollista suojella. Voi olla, että luulet suojelevasi lapsia, mutta joku kerta lapselle sattuukin pahemmin sinun tekojesi seurauksena.

Vierailija
34/57 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika, mitä helvettiä täällä pitää spekuloida asialla - SEN KUN VAIN JÄTÄTTE. Omapa on asianne.

Minä en itse jätä, koska en voisi ikinä antaa itselleni anteeksi, jos jotain tapahtuisi sillä aikaa.

Vierailija
35/57 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä en itse jätä, koska en voisi ikinä antaa itselleni anteeksi, jos jotain tapahtuisi sillä aikaa.

Vierailija
36/57 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jtoain sattuu kun lapset ovat äidin mukana kaupassa. Kutienkin silloin öiti on ollut lasten kanssa eikä jättänyt heitä heitteille.

Oletteko valmiita sanomaan julkisesti, että lasten autoon jättäminen oli ihan ok ja normaali juttu JOS joku nappaa lapsenne autosta parkkipaikalta. Ette sitten syytä yhtään itseänne? Muistatte sitten puolustella tätä tapaa kun niin käy jollekin! Sehän oli vain muutama minuutti! Kaikki oli aina toiminut hyvin, ettehän te voinut tietää että auto juuri silloin syttyy palamaan kun käytte äkkiä vaan apteekissa.

Eikös täällä av repeäsi jos niin tapahtuisi ja äitiä syytettäisiin!

Vierailija
37/57 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrottakoon nyt taustatietona kuitenkin, etta asun Hollannissa, kaksi lasta loytyy ja kolmas tulossa.

Taalla alle 12-vuotiaan yksin jattaminen julkisella paikalla on taysin selva heitteillejatto, josta seuraa helposti lisatoimia.

Rannalla olen nahnyt suomalaisturisteja taalla, jotka jattavat lapset itsekseen leikkimaan vesirajaan, ja itse painuvat terassille kaljaa kittaamaan. Jonkun aikaa kerran vahdin myos naita lapsia, mutta kun itse olin lahdossa pois, niin kavin kylla pari painavaa sanaa lausumassa kyseisella aidille. " Kylla Suomessa ainakin voi lapset jattaa yksin rannalle leikkimaan" , oli kommenttina. Mutta en kylla jaksa uskoa, etta kovin monet suomalaisaidit nain uskaltavat toimia.

Mutta vaikka oltaisiin kuinka siella turvallisessa kotosuomessa, niin pitakaa ne lapsikullat ihmeessa mukana kauppareissuillakin!

Vierailija
38/57 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eiköhän sitä aina syytä itseään? Vaikka olisi lasten kanssa kotona, ja seisoisi lapsen vieressä, niin silti syyttäisi itseään miksi en juuri silloin katsonut lapseen, miksi en tehnyt sitä tai tätä.

Vierailija
39/57 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

terassilta on suora näköyhteys meidän parkkikselle ja silloin tiedän, ettei meidän muksuille (8 v. 5 v. 3 v. ja 8 kk.) voi käydä mitään. Baariin kun ei lapsia saa edes ottaa mukaan.

Vierailija
40/57 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

niin eiköhän sitä aina syytä itseään? Vaikka olisi lasten kanssa kotona, ja seisoisi lapsen vieressä, niin silti syyttäisi itseään miksi en juuri silloin katsonut lapseen, miksi en tehnyt sitä tai tätä.

ja jos ei niin onneksi meillä on av-mammat. He tekevät sen 110% varmuudella kuitenkin. Teki niin tai näin.

Vitsit kun naurattaa nämä " silloinkin 90-luvulla se yksi lapsi paloi autoon." Asian voi kuitenkin ajatella niin, että se on yks turvallisimmista tavoista olla autolla. kaupan pihassa auto paikallaan. Siitä kun matka jatkuu riski kasvaa huomattavasti. Pari lasta palaa autoon kymmenessä vuodessa. Moniko kuolee ihan vuosittain autossa onnettomuuden takia?

Yhden maidon hakeminen on todellakin ihan ok. Riippuen paikasta. " Hulluja" mä enemmän pelkäisin kuin jotain palamista. Ja kyllä, jätän myös sisälle lapset yksin muutamiksi minuuteksi. Haen postia ja esim. talvella puita. Näin olen toiminut ihan siitä asti kun lapset on ollut vastasyntyneitä, hui.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi